Honda MSX125

Het begint hier ook weer te kriebelen voor een msx'je te kopen, heb er al 1 gehad een paar jaar geleden maar weggedaan waar ik nu spijt van heb. In de lokale motorzaak staat een 2007 model met 5000km te koop voor 2490 euro, helemaal origineel. Had op mijn oude msx een tyga uitlaat welke te luidruchtig was.
 
Het begint hier ook weer te kriebelen voor een msx'je te kopen, heb er al 1 gehad een paar jaar geleden maar weggedaan waar ik nu spijt van heb. In de lokale motorzaak staat een 2007 model met 5000km te koop voor 2490 euro, helemaal origineel. Had op mijn oude msx een tyga uitlaat welke te luidruchtig was.

Neem aan dat je het ‘17 model bedoelt? Dat is dan een heel nette prijs met die kmstand
 
Het is het 2de model met de gouden velgen,niet de nieuwe mini-streetfighter, in het zoekertje staat bj 2017 maar toen was het nieuwe model al uit denk ik?
 
Ja, maar het 1ste 'model' had zwarte velgen en het volgende 'model' was hetzelfde behalve had het gouden velgen. Daarna is er een volledig nieuw model gekomen, het huidige.
 
Dat is geen geld voor zo`n Mooie bike . Ik heb dan nog een TIGA Carbon uitlaat met ( DB killer ) te koop
 
Mooie Msx! Maar die velgen,,,, persoonlijk vind ik ze in het goud niks. Ziet er wat ‘goedkoop’ uit. Heb zelf een ‘14 MSX in het zwart met zwarte velgen.
 
Voor wat gebruiken jullie jullie msx? Ik zou hem alleen gebruiken voor af en toe wat kleine ritjes van 20 a 30 km. En alleen bij goed weer. Maar zit te twijfelen of dat het geld waard is om hem te kopen voor 'maar' erbij. Dan komt er nog 180€ jaarlijkse verzekering extra erbij en dan nog onderhoud. Twijfels...
 
Ik heb hem als tweede motor en rijd er relatief weinig weinig op. Ideaal om even de stad in te gaan of om te onthaasten. Het leukste van de msx vind ik dat je je incognito kunt begeven op de fietspaden. Rustig rijden en iedereen denkt dat je een brommer bent. Vrijwel niemand neemt aanstoot aan een msx als je de regels niet precies naleeft. Kom je nog eens op plaatsen waar je met een grote motor niet kunt komen. De msx is niet geschikt voor de hele lange afstand. Daarvoor is het comfort te laag en op de snelweg heb je al helemaal niets te zoeken. De kosten voor het bezit zijn laag, evenals het brandstofverbruik en de afschrijvingskosten.
 
Ook ik heb mijn Honda Grom als 2e motorfiets erbij.
Ik noem het vaak mijn Funbike omdat het een machientje is wat toch telkens veel schik en rijplezier geeft.
Inderdaad geen machine voor langere afstanden alhoewel ik You Tube filmpjes zie waarmee ze er op vakantie gaan.
Wat de onkosten betreft scoort de Honda Grom zeer laag en daarmee is het een leuk ding om erbij te hebben en vind het zelf ook wel een collecters item.
Het is er in elk geval niet ene die ik gauw van de hand zou doen.
Daarvoor is de funfactor te hoog.
Ik ben een blije Grom rijder ondanks de beperkingen die de machine heeft.
 
Heren Grom rijders.
Zijn er hier ook die hun Honda Grom hebben voorzien van die spiegels die op het uiteinde van de handvatten zitten?
Ben even de naam ervan kwijt hoe ze dat noemen.
Wil toch echt van die originele lelijke spiegels af en wil graag van die kleinere spiegels op de handvatten die naar onderen wijzen en ook nog eens naar binnen vallen.
Kortom niks meer dat uitsteekt qua spiegels.
Iemand hier ervaring mee?
 
51C8D7E2-6407-470A-8401-02923E270514.jpeg
Dus eigenlijk dit idee maar dan andersom.
Dus dat de spiegels naar onderen wijzen.
 
Bar end spiegels. Ik heb ze. Wijzen naar boven en ik laat ze iets uitsteken. Dus breder dan het stuur. Anders zie ik alleen mezelf. En dat is niet de bedoeling.
 
Bedankt voor je reactie.
Ik ga vandaag eens op zoek.
Gaat vast goed komen en in elk geval een stuk fraaier worden dan met die originele ronde spiegels.
 
Laatst bewerkt:
Wil mogelijk mijn Motrac in de verkoop doen.
1407932


1407934


Reden is dat de Ducati Hyperstrada die ik 6 weken geleden gekocht heb een "frikandel" van een motor is en terug gaat naar de dealer en ik nu dus naar een andere motor op zoek ben. Nu heb ik er een op het oog die boven budget is en de verkoop van de Motrac M5 125cc brengt mij wat dichter bij de aanschaf van die nieuwe motor.

Wil eerst even hier de interesse peilen.
Zit aan € 1.250,00 te denken.

Is uniek. Is de enige Motrac M5 125cc in Nederland.
 
Mooie machine.
Maar is jouw verkoopprijs niet wat aan de lage kant?
Lijkt mij een machine die toch wel wat meer geld kan opbrengen.
 
Ha ha ha, dankje maar zo bedoelde ik dat niet.
Ben zelf al super blij met miene Honda Grom.
Heb eerlijk gezegt niet zo’n behoefte om er nog een 125cc machine bij te nemen.
De Grom is mijn Funbike en mijn andere 500cc gebakje is voor de vlottere ritten.
Maar hopenlijk biedt iemand anders een mooie prijs voor jouw machine.
 
De Motrac blijft bij mij. Heb een hele mooie Aprilia Shiver op de kop getikt met 3880 kilometer op de teller. Ding is als nieuw.

20190714_134129.jpg


Nu de Motrac blijft en mee op vakantie gaat toch maar de drager verder afgemaakt.

Basis is een stevige fietsdrager die nog verder verstevigd is en een stuk traanplaat en 50 popnagels.

20190719_223329.jpg


20190719_223246.jpg


De trekhaak mag 100 kilogram belasting hebben en de Motrac en de drager samen zitten ongeveer op 100 kilogram.

Nog even wat beugeltjes er op maken voor de sjorbandjes en dan is ie klaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan