Honda MSX125

Hallo beste Tranceman400.
Dat zadeltasje dat ik achterop heb zitten is van het merk Held en verkrijgbaar bij elke motorfietsdealer die het merk Held in de collectie hebben en aanbieden.
Ik heb het verleden jaar gelijk aangeschaft omdat ik geen behoefte had om mijn kettingslot telkens mee te moeten nemen in de rugzak.
Dat getrek aan de schouders ben ik wel klaar mee als zo’n zwaar kettingslot in een rugzak zit.
Dat zadeltasje is dus een super fijne uitkomst en daar heb ik dus altijd mijn kettingslot inzitten.
Waarom een kettingslot zullen sommigen zich afvragen.......
Omdat mijn Honda Grom zo licht en klein is dat als ik de machine ergens voor langere tijd parkeer ik niet het risico wil lopen dat een stelletje asholes de machine met 2 man zo kunnen oppakken en in een busje kunnen schuiven.
DAT.....is wel het allerlaatste wat mij gaat gebeuren.
Vastzetten aan een paal met het kettingslot is de enige remedie om dat soort gajes/tuig ervan te weerhouden om de machine even ‘makkelijk’ mee te kunnen nemen.
Uiteraard is alles maar dan ook alles mee te nemen, maar je moet het die viezerikken niet al te gemakkelijk maken.
Dan benne ze niet waard de stelende ratten.Bekijk bijlage 1400009
Vr gr
Top. Volgende week maar es eentje bestellen dan. Thanks.
 
Ik zie dat de Motrac klaar is . met de Griekse kit . hoe zijn de Performance ?

De kit heeft meer compressie waardoor ik iets meer trekkracht heb. Loopt niet door in zijn toeren. Dacht dat de "snelle nokkenas" voor meer toeren zou gaan zorgen maar helaas is niets minder waar. Heb ook het idee dat de ontsteking de boel in de war gooit.

De snelle nokkenas eerst maar eens ruilen voor de originele en kijken hoe die dan loopt. Daarna maar eens een andere ontsteking kopen die wel de hogere toeren aankan.
 
Het lijkt meer op Lucht / benzine te kort ? de kop is standaard kleine kleppen maar wel een snelle nokkenas .
probeer eerst een grotere injector . ja zo`n Bic bore moet wel sap krijgen .
 
Voor de geïnteresseerden. Ik heb een video gemaakt met een vergelijking tussen de originele uitlaat en 2 china uitlaten + pijp :)
 
Voor de geïnteresseerden. Ik heb een video gemaakt met een vergelijking tussen de originele uitlaat en 2 china uitlaten + pijp :)

Klinkt niet verkeerd, die lowmount knock-off Ali-Express Akrapovich.
Zelf ook een full exhaust besteld. Zeer benieuwd hoe het gaat worden, nog ff geduld!
€ 52,75 30% Off | MSX 125 Motorcycle Exhaust Muffler With DB Killer Connect Pipe FOR HONDA MSX125 2012-2015 AK041
https://s.click.aliexpress.com/e/c5KWlI1E
 
Klinkt niet verkeerd, die lowmount knock-off Ali-Express Akrapovich.
Zelf ook een full exhaust besteld. Zeer benieuwd hoe het gaat worden, nog ff geduld!
€ 52,75 30% Off | MSX 125 Motorcycle Exhaust Muffler With DB Killer Connect Pipe FOR HONDA MSX125 2012-2015 AK041
https://s.click.aliexpress.com/e/c5KWlI1E

Ik had exact dezelfde besteld dus. Je kunt dus in mijn video al horen hoe hij zal klinken en klinkt lekker hoor kan ik je zeggen. De veren zijn wel echt kl*te om erop te zetten. Verder prima uitlaatje hoor. DB-killer doet nauwelijks iets, maar toch net genoeg om het nog een beetje beschaafd te houden. Zonder is het gewoon asociaal. Wel leuk om met de Grom aan te komen brullen :)

Waarom ik naar de low-mount ben gegaan is heel simpel. Vanwege mijn verkorte kentekenplaathouder kwamen de uitlaat gassen daar tegenaan en ook mijn knipperlicht zat tegen de uitlaat aan. Dat is niet echt ideaal en vooral als het blokje goed warm werd vreesde ik voor smelten van het plastic. Sowieso is de hele achterkant van de plaathouder zwart van roet. En ik houd van afwisseling, vandaar de low mount gemonteerd :)
 
Hmzz.... nu is het zo dat mijn tailtidy eerder aankomt dan mijn uitlaatsysteem. Hopelijk past dat tot de tijd met de “oude” knippers.
Wat ik verder besteld hebt zijn mooiere spiegels dan die “Mickey-Mouse oren” en smoke knipperlampjes. Verder komen er hopelijk deze week nog Michelin city-grips op en een DID o-ring ketting en nieuwe tandwielen. Grom heeft pas 1200km op de teller maar die fabrieksbanden, ketting en tandwielen zijn :r
 
Ik had exact dezelfde besteld dus. Je kunt dus in mijn video al horen hoe hij zal klinken en klinkt lekker hoor kan ik je zeggen. De veren zijn wel echt kl*te om erop te zetten. Verder prima uitlaatje hoor. DB-killer doet nauwelijks iets, maar toch net genoeg om het nog een beetje beschaafd te houden. Zonder is het gewoon asociaal. Wel leuk om met de Grom aan te komen brullen :)

Waarom ik naar de low-mount ben gegaan is heel simpel. Vanwege mijn verkorte kentekenplaathouder kwamen de uitlaat gassen daar tegenaan en ook mijn knipperlicht zat tegen de uitlaat aan. Dat is niet echt ideaal en vooral als het blokje goed warm werd vreesde ik voor smelten van het plastic. Sowieso is de hele achterkant van de plaathouder zwart van roet. En ik houd van afwisseling, vandaar de low mount gemonteerd :)
Top! Ik heb zelf een ‘14 grom.
Moet ik deze hebben:
Ik had exact dezelfde besteld dus. Je kunt dus in mijn video al horen hoe hij zal klinken en klinkt lekker hoor kan ik je zeggen. De veren zijn wel echt kl*te om erop te zetten. Verder prima uitlaatje hoor. DB-killer doet nauwelijks iets, maar toch net genoeg om het nog een beetje beschaafd te houden. Zonder is het gewoon asociaal. Wel leuk om met de Grom aan te komen brullen :)

Waarom ik naar de low-mount ben gegaan is heel simpel. Vanwege mijn verkorte kentekenplaathouder kwamen de uitlaat gassen daar tegenaan en ook mijn knipperlicht zat tegen de uitlaat aan. Dat is niet echt ideaal en vooral als het blokje goed warm werd vreesde ik voor smelten van het plastic. Sowieso is de hele achterkant van de plaathouder zwart van roet. En ik houd van afwisseling, vandaar de low mount gemonteerd :)

Klein vraagje nog:

In jouw video zie ik het eerste type grom.
Welke lowmountset heb jij hier voor besteld?

Deze:

1400610


Of deze:

1400611


Ik heb zelf t eerste type Grom/msx dus dat is wel ff belangrijk welke ik moet hebben!
 
Komt nog zo'n €21 euro bij aan douane/behandelingskosten + €30 verzendkosten. Was bij elkaar ongeveer €100 kwijt aan de nep Akra.......
 
Top! Ik heb zelf een ‘14 grom.
Moet ik deze hebben:


Klein vraagje nog:

In jouw video zie ik het eerste type grom.
Welke lowmountset heb jij hier voor besteld?

Deze:

Bekijk bijlage 1400610

Of deze:

Bekijk bijlage 1400611

Ik heb zelf t eerste type Grom/msx dus dat is wel ff belangrijk welke ik moet hebben!

Ik heb specifiek deze besteld: US $14.66 |Motorcycle exhaust muffler contact middle middle pipe For honda grom M3 MSX 125 MSX125 GROM slip on without exhaust-in Exhaust & Exhaust Systems from Automobiles & Motorcycles on Aliexpress.com | Alibaba Group

De demper zelf had ik nog van toen ik de high-mount versie had besteld, dus kon er zo opgeschoven worden. Enige wat bij de low-mount niet paste bij mij was het metalen plaatje waarmee je de ring om de demper vastmaakt aan je passagier voetpedaal. Daarvoor heb ik gewoon een stuk ijzeren strip met gaten gebruikt en die op maat geknipt. Even 2 boutjes erdoor en klaar is kees. Als je hier duidelijkheid over wilt, vraag maar raak of in PB :)

Om simpel antwoord te geven op jouw vraag van welke versie, dan is het de eerste.

Je hoeft je geen zorgen te maken over douane kosten als je bij de verzendopties 'Aliexpress standard shipping' kiest. Dan kost verzenden wel een of twee tientjes, maar heb je geen inklaringskosten. Tenminste heb al dingen gekocht bij Ali die 10x zo duur waren en geen inklaringskosten gehad :)

Zeer tevreden van mijn aankoop 😁

Jammer van me accidentje.

Gauw die bandjes vervangen! Dat ze die V-Rubbers op de Grom hebben gezet vanuit de fabriek zouden ze een boete voor moeten hebben gekregen bij Honda. Die bandjes zijn hartstikke dodelijk. De weg hoeft maar licht vochtig te zijn en je ligt onderuit! Michelin City Grips zijn 'the way to go'. Kosten 40€ per bandje excl montage en zijn echt super.
 
Gauw die bandjes vervangen! Dat ze die V-Rubbers op de Grom hebben gezet vanuit de fabriek zouden ze een boete voor moeten hebben gekregen bij Honda. Die bandjes zijn hartstikke dodelijk. De weg hoeft maar licht vochtig te zijn en je ligt onderuit! Michelin City Grips zijn 'the way to go'. Kosten 40€ per bandje excl montage en zijn echt super.

Ja dat komt nog. 👍🏽
Eerst me chimera intake en power commander 😁
Hopelijk dit weekend tijd om te monteren 🤞🏽
 
Ali-Express ff leeggekocht :9

1400972

1400974

1400975

1400976

1400977


Tailtidy ga ik monteren zonder ledknippers, daar heb ik de smoke-glaasjes voor besteld. Bar-end spiegels of modernere gewone ben ik nog niet over uit. Esthetisch of functioneel... hmmz O-)

En natuurlijk een Akrapovic full exhaust.

Een en ander zal eerdaags wel aankomen.
 
Even een tip voor degene die Alie Akra uitlaatpijpjes (gaan) aanschaffen; koop van te voren eerst een verentrekker, dat bespaart je een hoop gevloek en nokkelvlees.........die veren staan me toch onder een partij spanning!
 
Even een tip voor degene die Alie Akra uitlaatpijpjes (gaan) aanschaffen; koop van te voren eerst een verentrekker, dat bespaart je een hoop gevloek en nokkelvlees.........die veren staan me toch onder een partij spanning!

Haha inderdaad! Ik heb er al jaren eentje, gebruik m niet vaak maar verdomd handig stukje gereedschap☺️
 
Die bar-end spiegels zijn erg fijn! Goeie kwaliteit ook voor het geld, het maakt het filefilteren wel een uitdaging omdat je motor er een stuk breder van wordt. En het zicht is wat je van bar-ends mag verwachten: bar weinig
 
Die bar-end spiegels zijn erg fijn! Goeie kwaliteit ook voor het geld, het maakt het filefilteren wel een uitdaging omdat je motor er een stuk breder van wordt. En het zicht is wat je van bar-ends mag verwachten: bar weinig

Hier in de regio kennen we geen files :+

Ik vind het gewoon mooier staan
 
Even een tip voor degene die Alie Akra uitlaatpijpjes (gaan) aanschaffen; koop van te voren eerst een verentrekker, dat bespaart je een hoop gevloek en nokkelvlees.........die veren staan me toch onder een partij spanning!

Heb met het monteren geen problemen ondervonden met die veertjes
Heb met accidentje wel een veertje gebroken maar die extra paar zijn kleiner en spannen meer dat wel..

Die bar-end spiegels zijn erg fijn! Goeie kwaliteit ook voor het geld, het maakt het filefilteren wel een uitdaging omdat je motor er een stuk breder van wordt. En het zicht is wat je van bar-ends mag verwachten: bar weinig

Ik vind het zicht prima met die bar ends,
en oogt veel mooier
Maar wel vervelend als je tussen de auto's door wilt rijden.
 
Vandaag de chimera air intake en de power commander geinstalleerd.
Viel eigenlijk goed mee van werk, geen problemen gehad.

Dan meteen een ritje gedaan en moet zeggen,
Gaat nu wel vlotjes naar de 100 en denk max 115

Toekomst komt er nog een 14t tandwiel en een andere oliepomp of mss dat ik die zelf aanpas.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20190615-182514_Gallery.jpg
    Screenshot_20190615-182514_Gallery.jpg
    53,3 KB · Weergaven: 15
  • 20190615_182727.jpg
    20190615_182727.jpg
    105,1 KB · Weergaven: 16
De grote verbouwing is begonnen *O*
Weg met die “Mickey-Mouse oren” en mooie “smoke” RAW met chroomlampjes

Nu nog wachten op de Tailtidy en de Akra!

Kleine impressie;

1401910


1401911


1401912
 
Heeft er nog Iemand een standaard MSX / GROM Cylinder kopje ( standaard ) over en wil die ook verkopen
 
De grote verbouwing is begonnen *O*
Weg met die “Mickey-Mouse oren” en mooie “smoke” RAW met chroomlampjes

Nu nog wachten op de Tailtidy en de Akra!

...

Waar heb je die blanco knipperlichten vandaan? Dat staat wel heel netjes! Wil niet aan de kleinere knippers want het moet duidelijk zichtbaar blijven waar we heen willen.
 
Waar heb je die blanco knipperlichten vandaan? Dat staat wel heel netjes! Wil niet aan de kleinere knippers want het moet duidelijk zichtbaar blijven waar we heen willen.
Kapjes

€ 8,69 12% Off | Front/Rear Turn Signal Indicator Light Lens Cover For Honda CRF250L 2012-2017 MSX125 Grom 2014-2018 CMX 300/500 2017-2018
https://s.click.aliexpress.com/e/gMXRPxw
Deze heb je dan ook nodig voor de achterzijde

€ 3,51 22% Off | flytop 2 x 382 P21W 1156 Silver / Chrome Amber Red S25 BA15s 12V 21W Auto Stop Glass Bulb Car Brake Lamp
https://s.click.aliexpress.com/e/b0ZzacXq
Deze voor de voorzijde

€ 1,65 22% Off | Hippcron Car Interior Light BAZ15D S25 P21/5W 12V 21/4W 7225 LLB566 Offset Base Car Lamp Stop Bulbs Auto Tail Bulb Glass
https://s.click.aliexpress.com/e/c8hjBsq8
 
  • Geweldig
Waarderingen: AvR
Terug
Bovenaan Onderaan