Honda MSX125

Zo dat noem je kort ? Je hebt de boel wel goed aangepakt de Grom gaat zeker wel als een beest . wel eens op de bank geweest voor
een optimale afstelling ? en PK winst .
 
@N-rijder Je hebt je Grom gewrapt zie ik. Ik wil dat ook gaan doen binnenkort. Hoeveel meter wrap had je hiervoor uiteindelijk nodig? De leverancier waar ik naar kijk heeft rollen van 152cm breed (standaard volgens mij) en begint vanaf 50cm in lengte.
 
Als het gaat om wat ik er over kan vertellen is het kort haha. Nee ben nog niet langs een dyno geweest. Ben ik wel van plan, maar dat ga ik doen als ik na het Pinksterweekend afhankelijk van hoe hij het doet tijdens het pinksterweekend in Duitsland.

De wrap die ik er op heb zitten is van 3M en ook 152cm breed. Met een beetje puzzelen heb ik het met 200cm kunnen wrappen, maar ik zou voor veiligheid voor 250cm of 300cm gaan, puur omdat je dan fouten kan maken/rewrappen als het even niet goed gaat. Voordat hij deze kleur was was hij blauw van een merkloze wrap, maar die was echt veeel maar dan ook veel stugger. Daar had ik wel echt 250cm voor nodig vanwege fouten/niet tevreden over randjes.
 
1398306
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand hier een soort van "comfort" buddy op zijn Grom gezet? Ik krijg me toch een houten kont na een kilometer of 60, en de originele buddy loopt ook wat af en laat me wat naar voren glijden; niet echt fijn........ Een groot verschil met mijn R1200RT LC, maar dat is logisch :).
 
Ja Ik heb pas bij Motorkit een Gel buddy gekocht op de foto van de site Top de zijkanten zijn van carbon look
de boven kant van glad Skai . maar dat is dus waardeloos met remmen glij je naar voren en na een flink stukje rijden ook een houten kont .
Ik ga eens praten bij een beklederij voor buddy`s om deze toch te verbouwen . ( anders maar een schapen vacht )
 
Ja zo`n Antislipmatje heb Ik al jaren maar dan in mijn Douchcabine . maar het verhaal gaat over Zit gedeelte
 
Die houten kont op mijn Honda Grom met originele zadel was ook mijn ervaring destijds toen ik de machine net had.
Echt al na korte ritjes een zere reet van hier naar Tokio.
Verzitten hielp weinig en dat aflopende zadel waarop ik eigenlijk meer tegen de tank aan zat als ervan af vond ik zeer storend.
Heb het gelijk goed aangepakt en ben naar een bedrijf gegaan waar ze doorgaans autostoelen opnieuw bekleden en herstellen.
Daar het probleem voorgelegd en zij hebben het originele zadel bekeken en na overleg vermaakt.
Mocht zelfs na het vermaken paar keer proefrijden met het zadel zodat ik kon zeggen of het naar wens was voordat het definitief netjes werd gemaakt.
Het zadel is aan de voorzijde iets breder gemaakt en met ander vulmateriaal bekleed.
Het koste mij iets meer dan 100 euro, maar heb sinsdien geen houten reet meer na het rijden.
Oké, ik zou er geen hele dagen op kunnen zitten zoals bijvoorbeeld wel op een dikke toerfiets kan, maar die vergelijking laten we hier maar even achterwege.
Al met al vond ik het originele zadel een drama en de Japanner die dat heeft ontworpen zouden ze voor straf eens een weekje verplicht moeten laten rondrijden erop zodat hij zelf kan ervaren hoe het is om een houten reet te krijgen.
 
Hier even hoe het er nu uitziet.
Het oogt wel wat minder strak en fraai dan het originele zadel, maar ik heb liever een zadel dat minder fraai oogt en goed zit dan andersom.
De achterzijde heb ik gelaten zoals het was dus daar zit geen andere vulling in.
A83AB04B-55D8-46D5-A362-63A452F8326B.jpeg
 
Dank je wel voor jou Info . hier kan Ik wat mee . ja Honda doet alles voor de Styling en als je de MSX / GROM ziet super mooi
maar veel te smal en geen comfort Ik ermee aan de slag met mijn Nieuwe Gel ? buddy bij een bekleder
 
Bijzonder dat jij geen houten reet krijgt.
Ik vond het originele zadel van begin af aan shit.
Kennelijk kan jij goed tegen dat zadel. Ha ha ha
 
Nu wat anders . Ik heb nog een TIGA Carbon / RVS uitlaat demper met DB killer en linkpijp TE KOOP hij staat op MPlaats
is in bijna Nieuwstaat .
 
Hallo beste Tranceman400.
Dat zadeltasje dat ik achterop heb zitten is van het merk Held en verkrijgbaar bij elke motorfietsdealer die het merk Held in de collectie hebben en aanbieden.
Ik heb het verleden jaar gelijk aangeschaft omdat ik geen behoefte had om mijn kettingslot telkens mee te moeten nemen in de rugzak.
Dat getrek aan de schouders ben ik wel klaar mee als zo’n zwaar kettingslot in een rugzak zit.
Dat zadeltasje is dus een super fijne uitkomst en daar heb ik dus altijd mijn kettingslot inzitten.
Waarom een kettingslot zullen sommigen zich afvragen.......
Omdat mijn Honda Grom zo licht en klein is dat als ik de machine ergens voor langere tijd parkeer ik niet het risico wil lopen dat een stelletje asholes de machine met 2 man zo kunnen oppakken en in een busje kunnen schuiven.
DAT.....is wel het allerlaatste wat mij gaat gebeuren.
Vastzetten aan een paal met het kettingslot is de enige remedie om dat soort gajes/tuig ervan te weerhouden om de machine even ‘makkelijk’ mee te kunnen nemen.
Uiteraard is alles maar dan ook alles mee te nemen, maar je moet het die viezerikken niet al te gemakkelijk maken.
Dan benne ze niet waard de stelende ratten.
C36A79A3-18A3-4850-8D74-9BCE45DC6D73.jpeg

Vr gr
 
Terug
Bovenaan Onderaan