Honda MSX125

Mijn dikke brommer voor als het wat sneller moet....

Ducati Monster S2R met Termignoni uitlaten....

IMG-20160707-WA0004.jpg
 
Ik verwen mijn MSX met een Nieuwe GAZI ( dacht Ik ) dat ding ziet er heel mooi uit afwerking en veel afstel mogelijk vering en demping
maar dat ding is gewoon 15 m/m te lang hij is wel nog wel langer te maken ? dat verwacht je toch niet van een Grote Fabriek als GAZI
op de doos staat met grote letters MSX 125 . de brug staat nu veel te laag zeker 5 cm . waardoor de ketting over de brug sleept
de Org. demper maar weer gemonteerd . en de GAZI gaat weer retour naar mijn dealer . iemand nog meer ervaring met
andere Schokbrekers monteren ?
 
Wat een ge-emmer en jammer dat het niet wat is geworden.
Had jij toevallig niet op voorhand gekeken via You Tube filmpjes of het goed zou passen?
Dat is doorgaans wel iets dat ik doe zonder nadien voor verrasssingen te komen staan.
 
@kawa ted Ik heb een achterschokdemper van Kitaco. Werkt perfect en je merkt meteen een verschil. Heb ook in de voorvork Kitaco veren laten steken met iets dikkere olie. Drempels nemen gaat nu geweldig goed en in de bocht blijft de motor ook mooi strak.

Wat anders, heb van het weekend de lampjes in mijn knipperlichten vervangen voor wit/oranje switch LEDs. Voor de geïnteresseerden hier een how to video:
 
Wat een ge-emmer en jammer dat het niet wat is geworden.
Had jij toevallig niet op voorhand gekeken via You Tube filmpjes of het goed zou passen?
Dat is doorgaans wel iets dat ik doe zonder nadien voor verrasssingen te komen staan.
Als Ik Onderdelen bestel voor mijn MSX verwacht Ik toch wel dat het past ? zeker bij GAZI die maken veel schokbrekers voor div . merken
en type . en een dealer verkoopt alleen dozen ( parts ) filmpjes is leuk om te kijken . Ik denk dat het toch een Ohlins word of Japans ?
 
@kawa ted Ik heb een achterschokdemper van Kitaco. Werkt perfect en je merkt meteen een verschil. Heb ook in de voorvork Kitaco veren laten steken met iets dikkere olie. Drempels nemen gaat nu geweldig goed en in de bocht blijft de motor ook mooi strak.

Wat anders, heb van het weekend de lampjes in mijn knipperlichten vervangen voor wit/oranje switch LEDs. Voor de geïnteresseerden hier een how to video:
Wat voor TYPE Kitaco en bij wie gekocht ?
 
De bestelde onderdelen zijn eindelijk binnen. GLS is het pakket een week kwijt geweest. Doos zit aan de buitenkant helemaal vol met herstel-tape van GLS depot 52 en is gedeukt, geplet en gescheurd..... 😟

Bij het open maken zie ik dat de doos van de cilinder gescheurd is en dat de onderkant van de doos open is. Toch maar even de cilinder gecheckt. Een koelrib gebroken en een andere beschadigd door een val of iets dergelijks 🤬😭👎💣

Pakkingset die ik ook besteld had is ook beschadigd. Voetpakking is gebroken....

Die k#t koeriersdiensten kunnen ook niets goed doen. Claim ingediend voor de cilinder en de pakkingset.

Verpakking van de nokkenas was ook kapot maar de nokkenas zelf heeft gelukkig niets. Nokkenasketting spanner was ook oké. Had een losse koppakking meebesteld en daarvoor heeft men een complete extra pakkingset geleverd waardoor ik gelukkig nog wel een goede voetpakking heb.

Zondag als ik weer thuis ben uit het buitenland toch maar de cilinder zwart spuiten en monteren hoewel de gebroken koelrib vol in het zicht zit.

Ben benieuwd hoe het loopt met die 150cc cilinder. Als GLS de schade vergoed kan ik een nieuwe cilinder bestellen.
 

Bijlagen

  • 20190320_160344.jpg
    20190320_160344.jpg
    63,6 KB · Weergaven: 17
  • 20190320_091727.jpg
    20190320_091727.jpg
    160,6 KB · Weergaven: 17
Jezus wat een pech, Pico. GLS is ook een waardeloze besteldienst. Ik krijg ze vaak aan de deur en omdat ik in België woon, zijn het vaak frans-taligen.
Altijd ellende met die lui. Ze zijn zelfs al een keer over het tuinhek geklommen. Zag trouwens dat je in Oss woont. Ik kom oorspronkelijk ook uit Oss.
 
Gisteren toch maar de cilinder voorzien van een hittebestendige laklaag en afgebakken op 160 graden in de oven.

Vandaag met de kop en de nokkenas bezig geweest. Omdat de nokken van de snelle nokkenas breder zijn dan de originele paste de nieuwe nokkenas pas na tussenkomst van een freesje....

Na wat ruimte gemaakt te hebben kon de nokkenas 360 graden vrij ronddraaien en heb ik de tuimelaars geïnstalleerd en de klepspeling afgesteld. Gelijk maar even de nieuwe geanodiseerde dekseltjes gemonteerd.

Hopelijk deze week nog het blokje dichtmaken en aanzwengelen. Ben reuze benieuwd hoe het gaat lopen.
 

Bijlagen

  • 20190325_190236.jpg
    20190325_190236.jpg
    98,4 KB · Weergaven: 14
  • 20190326_223448.jpg
    20190326_223448.jpg
    177,8 KB · Weergaven: 16
  • 20190326_223510.jpg
    20190326_223510.jpg
    91,7 KB · Weergaven: 16
  • 20190326_232544.jpg
    20190326_232544.jpg
    172,8 KB · Weergaven: 15
Is niet echt getuned de kop

20181215_151431.jpg
20181215_142612.jpg


Is alleen geblueprint.

Het niet door tape afgedekte gedeelte weg gefreesd om het inlaatkanaal vloeiend te laten verlopen.
 
Laatst bewerkt:
Zo zat er zoveel verschil in de aansluiting ? dan zal het zeker helpen . ben benieuwd naar de power met 150 cc en standaard kop
 
Ben ik ook benieuwd naar.

Zat echt veel verschil in. Throttlebody en spruitstuk zijn veel groter dan de doorlaat in de kop was. Nu verloopt het vloeiend waardoor de snelheid van de lucht in het inlaatkanaal toe gaat nemen als het goed is, wat de vulling ten goede zal komen.

Throttlebody en spruitstuk zijn 26mm, doorlaat in de kop aan de spruitstuk-zijde was 20mm......

Duurt nog een paar weken voordat ie loopt. Moet morgen weer naar het buitenland voor mijn werk.
 
Werkse komende week.
Goed bezig met je Honda Grom.
Zelf gooi ik alleen maar Shell V-power 98 in mijn Grom.
Gebruik jij Euro 95 of ook octaan 98?
 
Tot nu toe 95 maar met de hogere compressie ga ik waarschijnlijk 98 gebruiken. Heb de beste ervaring met BP Ultimate 98, die is nog iets beter dan de V-Power van Shell die bij ons maar 97 is volgens mij. Hier in Duitsland is veel 100 verkrijgbaar.
 
Vanavond de cilinder twee keer moeten monteren. Was een centreer-busje vergeten..... 🤭

1387160


Nu zit het allemaal goed en kan zaterdag de kop erop.

Als alles een beetje meezit komt er zaterdag weer een mooie roffel uit de uitlaat en kan de cilinder ingereden worden.
 
Gisteren kleppen gesteld, kop gemonteerd, timing goed gezet en alles weer terug aangesloten.

1387934


Komt weer geluid uit de uitlaat. Compressie is wel stuk hoger, merk je bij het starten al. De electronische injectie moest even wennen aan de veranderde set-up maar is al bezig om bij te regelen.

Zit nu met ern dilemma.....

Welk voorspatbord ga ik monteren...
Deze?

1387937


Of deze?

1387938


KTM Duke replica of KTM Supermotard replica?

1387939
 
TOP Man dat het blok weer klaar is . nu nog ff inrijden denk Ik . spatbord de hoge past beter bij de rest .
Mijn MSX is klaar vandaag voor een Leuke ( Bloembollen Rit ) verzamelen op de Brink Noordwijkerhout Start 13.00 met heel veel Monkeys DAX ZB PBR . Motor kenteken / Bromfietsen zeker 50 stuks
 
Ziet er tof uit! Ik vind het hoge spatbord ook mooier staan. Die van mij heeft de afgelopen dagen 500+km gemaakt en ik ga volgende week aan de slag voor de 12000km beurt. Eens even zien of er nog wat rommel verzameld is in het filtergaasje..
 
Vanmorgen het hoge spatbord gemonteerd.

1388210


Staat 'm goed. Een echte Supermotard!

Vanavond de Motrac van de loods naar huis halen zodat ie voor het grijpen staat om ingereden te worden.

Daarna maar eens een keer met wat MSX'en een toertochtje rijden. Uiteraard gaat ie ook nog op de testbank om te kijken wat de cilinder, hoge compressie zuiger, nokkenas en het aanpassen van het inlaatkanaal hebben opgeleverd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan