Honda MSX125

Zo.......
Gisteren na een flink aantal maanden dat mijn Grom stilstond toch maar leven gewekt in de machine.
Kwestie van beide banden op spanning brengen en druppelader eraf halen.
Starten ging na al die maanden stilstand met 1 druk op de knop en alsof ik haar gisteren had weggezet.
Even een heerlijk rondje getokkeld met dit kleine wonder en de nekjes van omstanders ging weer flink om. Ha ha ha ha
Het is en blijft een nekketrekker deze Honda Grom want je komt ze zelfs anno 2019 nog zelden tegen.
Eind van de middag mocht ze weer naar haar stal en na aftanken kwam het wonderwel toch weer uit met een benzineverbruik van 1 liter op 50 kilometer.
Dat gaat werkelijk nergens over en economisch rondrijden en toch dikke schik hebben kan ook werkelijkheid zijn anno 2019.
Het is en blijft een wonderlijke machine deze Honda Grom.
Behouden zondag allemaal en geniet van het prachtige weer.
Vr gr
 
Dankje en heb ik jou helaas gemist op dat moment.
Hoop dat we komend seizoen weer de nodige motortoerritjes kunnen gaan maken.
Die 125cc van jou verdiend het ook om te worden losgelaten.
Het mooie weer is inmiddels al een waarlijk feit geworden.
Vr gr
 
Dat is zeker, maar het geluid is gewoon geweldig. Hier is mijn fiets.

Honda MSX125.jpg
 
Gisteren lekker in het zonnetje bezig geweest om de kettingset en tandwielen te vervangen van mijn grommetje. Zat eerst gewoon standaard op 15/34 en heb het vervangen voor 14/35. Die 35 als achter tandwiel was een foutje, want ik dacht dat stock al 35T was... Oepsie. Nu is de tandwielverhouding 2.50 in plaats van 2.43 als je 14/34 neemt. Hij trekt dus zeker vlot op tot de 70km/u, in z'n 1 kun je zonder veel moeite met volgas het voorwiel wat omhoog krijgen.

Maar het brengt ook de standaard nadelen met zich mee.. Namelijk dat de snelheidsmeter van de Grom nu echt teveel laat zien. Heb het getest met de GPS op mijn telefoon en als de Grom 75km/u aangeeft, zegt de GPS 61-63km/u. Dat is wel wat extreem. Topsnelheid ligt nu op 90km/u(gps) en dat was eerst 100km/u. Ook maakt de motor nu veel meer toeren, dus of dat nou zo goed is voor het blokje.. Ik ga het dus nog even aankijken hoelang ik dit blijf rijden.

Maaaar, ik ben ook gekke henkie niet, ik heb natuurlijk bij mijn bestelling van 14/35 ook een 15T voortandwiel besteld. Dus ik denk dat ik die binnenkort er op zet, dan is de verhouding 2.33 (ipv 2.27 stock). Dus dan zal de snelheidsmeter niet zo heel veel verschillen met origineel en toch een acceleratietoename (waarschijnlijk niet merkbaar, maar volgens de statistieken haha).

14T, 15T en 35T tandwielen van JT
420D kettingset van DID.
 
Hoi Picobello . Nog Nieuws uit Griekenland ?

Ja, pakketje is weer onderweg.

"Vriend" is geen vriend meer. Is gewoon een zielig op geld belust mannetje geworden. Was een paar jaar geleden heel anders..... Hoop dat ik hem nog een keer tegen kom ergens.....

Eind volgende week moet het pakket binnen komen en kan ik eindelijk met bijna 3 maanden vertraging het blok weer opbouwen.

Kan haast niet wachten om te beginnen.
 
Ja GELD en Vrienden blijft moeilijk . Ik bestel de onderdelen gewoon bij Fredsbike of Motorkit misschien iets duurder ? maar wel
snel in huis . en als het fout gaat ? rij je ff naar Belgie
 
Ik heb de afgelopen weken weer heerlijk kunnen rijden op mijn machine, ca. 600km erbij gereden op de klok. Héérlijk met het nieuwe öhlins binnenwerk dat er net voor de winter in gezet is. Helaas een lekke keerring (waarschijnlijk door de montage van de vorkset) aan de kant van de remschijf die de hele winter op de schijf (en klauw) heeft gedruppeld. Hierdoor moest dit eerst verholpen worden. Dit is gelukkig onder garantie verholpen bij HK in Tiel, daarnaast de remblokken iets opgeschuurd en hij remt weer goed!
Deze week heb ik een achterrekje besteld (H2c Rear Rack) om de bagagemogelijkheden iets uit te breiden, zodra deze binnen is zal ik wat foto's van het gemonteerde geheel uploaden.
Mijn Michelin Pilot Pure SC achter begint inmiddels ook te slijten, echt op is die nog niet maar na 9000km nog voldoende profiel, niet slecht wat mij betreft.
 
Ja GELD en Vrienden blijft moeilijk . Ik bestel de onderdelen gewoon bij Fredsbike of Motorkit misschien iets duurder ? maar wel
snel in huis . en als het fout gaat ? rij je ff naar Belgie

Probleem is dat mijn blokje geen MSX clone is maar een Honda Innova clone en daar is in NL/D/BE vrijwel niets voor te krijgen. In Griekenland stikt het van die scooters met grote wielen en is er een levendige handel in dat spul. Dat is de reden dat ik in Griekenlandbesteld heb.

Bij de Griek die wel Engels sprak was de cilinder die ik eerst wilde hebben niet op voorraad vandaar dat ik een andere leverancier gezocht heb. Nu heb ik 3x zo lang moeten wachten uiteindelijk.
 
Dat is wel een Avontuur koop dan ook een MSX ( grapje ) maar Ik denk dat het wel goed komt .
 
Ik zit ook te twijfelen....heb nu een CB125F, maar het ding is niet vooruit te branden. Mijn MSX liep veel beter. Ben al op zoek geweest naar big bore-kits voor dit model, maar kan niks vinden. Dat was met de MSX een stuk makkelijker.
Wat nu te doen. Motor kopen met grotere cylinderinhoud en meer power of verder zoeken naar een big-bore kit voor de CB?
Ik moet er bij zeggen dat ik de motor alleen voor vakantie gebruik, om mee te nemen achter de camper op een aanhangertje.
 
Als jij persé maar 1 motorfiets wilt dan zou ik zelf kiezen voor ene met iets meer vermogen om daarmee wat beter uit den voeten te komen want persoonlijk vind ik een 125cc machine van welk modeltype dan ook veels te beperkt.
Mijn Honda Grom 125cc vind ik een fantastisch speeltje maar de grootste manco is toch wel de 11pk en beperking tot normale snelwegritten.
Even op en neer rijden naar vrienden die 150km verderop wonen is er met de Honda Grom niet bij vind ik.
Eigenlijk geldt dat voor elke 125cc machine.
Mijn intentie met de Honda Grom is dan ook puur de machine gebruiken voor rondje om de kerk en alles via stads en max 80km per uur wegen.
Zou ik dan de 125cc van de hand willen doen vanwege zijn manco op vermogen?
Absoluut NEEN.
Ik ben wel voornemens en druk bezig om mijn huidige zware toerfiets van de hand te doen en wil daarvoor terug een lichtere en speelsere fiets waarmee ik makkelijker de dingen kan doen maar tevens toch ook even via normale snelwegritten mijn dingen kan doen die de Honda Grom feitelijk niet of vele malen minder kan.
Mijn oog is gevallen op een mooie middemoot machine: Honda CB500F.
Lekker licht maar toch ook volwassen langere ritten mee kunnen doen.
Zeg maar een soort grotere versie van de Grom.
Vr gr
B7B054DF-2ABA-4678-9AAE-DEB443A44C01.jpeg
 
Kekke machine toch toch zo’n Honda CB500F.
Licht en speels maar kan er ook gemakkelijk snelweg mee doen.
Iets dat met een 125cc machine toch wel beperkt gaat vind ik.
5D75015A-FAB7-4FA1-BE4C-F8A17ADE9474.jpeg
 
Ben dus al bezig met rondkoekeloeren naar een CB500F met nagenoeg dezelfde kleurstelling als mijn Grom.
Hopenlijk binnen afzienbare tijd dat ik slaag.
 
Heb 1,5jaar op een CB500F gereden uit 2013 en kan alles bevestigen wat je zegt. Snelweg perfect te doen, topsnelheid van 170/180 gezien en lekker zuinig (makkelijk 1 op 25 (4l/100km)). Hij zit ook erg comfortabel trouwens!
 
Och Here....
Bedankt voor de reacties en ook voor die link van Marktplaats.
Ik zal er eens naar kijken komend weekend.
Vr gr
 
Voor brute POWER heb Ik een Kawasaki ZRX 1200 R met 120 pk achterwiel lekker bij 200 km per uur nog ff door naar 5
dan is de MSX wel iets afzien met 10 pk . maar ziet er zo leuk uit en rijd zo lekker door de Stad en B wegen .
 
Voor brute POWER heb Ik een Kawasaki ZRX 1200 R met 120 pk achterwiel lekker bij 200 km per uur nog ff door naar 5
dan is de MSX wel iets afzien met 10 pk . maar ziet er zo leuk uit en rijd zo lekker door de Stad en B wegen .
Bij mij ook zo. Heb mijn MSX van 2014 nu 2 jaar. Daarnaast een KTM 1290 superduke r. Twee uitersten. Beiden fijne motoren met hun eigen kwaliteiten. Ontstress graag op de MSX of hang juist de kwajongen uit door me als een brommer voordoende de fietspaden in het buitengebied te pakken. Daar kun je met de KTM niet met goed fatsoen komen. Inderdaad jammer dat je niet af en toe een stuk snelweg kunt pakken. Heb het ooit gedaan maar je voelt je zo kwetsbaar. Een topsnelheid van 110 km echte kilometers zou perfect zijn. Daarom snap ik dat velen het blokje proberen op te voeren.
 
Prachtige fiets, die Honda CB 500, maar iets te duur voor mij. Dat ding is gewoon nieuw! Ik zoek ook iets met belgisch kenteken. Ben al volop aan het zoeken op tweedehands.be etc.
 
Terug
Bovenaan Onderaan