Honda MSX125

Bedankt voor jou info . wat was het totaalbedrag uit de USA ? en heb je hem nog getest op het standaard blok ? of gelijk op het 182 cc ?
 
Jazeker topgeheim.

Nee ik moest de invoice terugzoeken want ik wist dat uiteraard niet uit mijn hoofd. Het versturen via Hardracing ging via FEDEX en koste 59 US-dollars.

129.95 + 59 = 188,95 US-dollar.
omgerekend dus 166,35 euro
 
Ik heb hem zelf niet op het standaard blok gehad. Maar een vriend van me wel.
Hij zuigt een stuk sneller lucht aan en dat merk je ook bij het wegrijden. De motor reageert gewoon een stuk sneller zodra je de gashendel draait. Het klinkt ook een stuk leuker moet ik zeggen. Of hij daardoor echt sneller is.....dat weet ik niet. Maar de grom voelt wel vlotter aan omdat hij sneller reageert.
 
Bedankt N-rijder heeft jou vriend hem nog op Top snelheid getest ? dan weet je meer . die MSX ( standaard ) van mij haalt met pijn 90 / 100 .
maar eerst een Paint job is nu parelmoer wit niet echt een top kleur . Ik spuit het HRC kleur met heel veel carbon delen velgen laat Ik Goud
 
Die 90 a 100 km per uur is dat op de teller of gemeten met GPS?
Mijn Grom die bloktechnisch origineel is en alleen maar een originele Yoshimura uitlaat eronder heeft loop een stuk vlotter dan die 100km per uur.
Vind het dus wel beetje vreemd dat die van jou met pijn en moeite 100 haalt.
 
Die ( B ) weg was niet lang genoeg er zat bocht in . en was op de teller . hoe hard loopt i bij jou dan ?
 
Graag ook reactie van andere MSX ( standaard ) blok met of zonder Sportuitlaat ? rijders van hun TOP speed gemeten op de teller .
 
Hoi hoi, sorry voor mijn verlate reactie.
Ik heb mijn Honda Grom verleden jaar nimmer op gasstand voluit gehad, maar wel eens bijna en toen liep de machine vlot door de 100km per uur heen.
Om daar helemaal zeker van te zijn zal ik dat van het voorjaar nog eens proberen op een ideaal moment en dan met de navigatie erop aan op een windstille en droge dag.
Je gaat het horen tzt.
Vr gr
 
Mijn top speed is met platliggen en heel klein maken (ben 1.83m) krap de 100km/u. Dit is trouwens wel op een zomerse dag. Als het koud is istie iets langzamer. Ik denk dat trouwens gewicht ook redelijk wat uitmaakt. Als iemand 60kg weegt bijv, zal die een hogere top snelheid behalen dan iemand die 90kg weegt.
 
Lichaamsgewicht en lengte zullen zekers meespelen op deze lichte motorfiets.
Zomers met fijnere temperaturen rijden doorgaans alle brandstofmachines prettiger.
Toen ik mijn Honda Grom kocht heb ik er gelijk een originele Yoshimura uitlaat op gezet en die uitlaat was geen imitatie van Amazone of vergelijkbare website.
Mijn Yoshimura uitlaat geeft een paar PK’s meer en wellicht loopt mijn Honda Grom daardoor wat vlotter door.
Ook heb ik zelf de Grom nieuw aangekocht en persoonlijk zelf ingereden.
Ik denk dat in mijn geval het met name daardoor het op topsnelheid positief heeft uitgepakt.
 
Bedankt voor de info . de rest van de Piloten is zeker nog in Winterslaap ?
Ik dit weekend de air box open gemaakt na het zien van filmpjes op Youtube wat is de MSX genepen alles voor het milieu hij krijgt gewoon
niet veel lucht en zeker met geknepen uitlaat dus werk aan de winkel
 
Je mag helaas nog even geduld opbrengen, want het gros van de Grom rijders heeft net als ik zijn machine in de winterstalling staan.
Zelf heb ik verleden jaar van de lente mijn Grom aangeschaft en wist toen al dat ik er geen pekelfiets van wilde maken.
Voor die smerige schijt winter en pekelzooi heb ik de Deauville in gebruik.
Mijn Grom wil ik mooi houden en ben er zuinig mee.
Mot er niet aan denken om daarmee in de prutpekel te gaan rijden.
Eigenlijk heeft mijn Grom ook nog geen regendruppels gezien want ik gebruik haar alleen maar voor de droge warme dagen en plezierritjes.
Snelweg heeft ze ook nog niet meegemaakt en wil dat eigenlijk ook houden zo.
Het is voor mij echt een Funbike en stap voor stap en beetje bij beetje wat upgrades uitvoeren.
Niet zozeer bloktechnisch maar wel cosmetisch.
Het is en blijft een wonderlijke machine die zelfs na al die jaren sinds het produktiebegin nog steeds een nekketrekker en blikvanger bij het publiek blijft.
En omdat het geen gewilde machine is vanwege haar 125cc longinhoud zal dat hoogstwaarschijnlijk ook zo blijven.
En dat is super goed nieuws. C08B38E6-4B00-403C-8F95-AE46891E32A9.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Topsnelheid die ik haal is erg afhankelijk van de wind en het overige verkeer. Windstil alleen op de weg haal ik met pijn en moeite de 100 wel/niet. Op de snelweg waar iedereen 100 mag rijden kom ik met de rijwind van anderen tot 113 (dat is dan bijna tegen de begrenzer). Maar met wind tegen alleen op de dijk heb ik geluk als ik de 90 aantik. Alle snelheden zijn gpssnelheden. Ik rijd met een kleiner tandwiel voor (14t), maar heb het gevoel dat de wind van veel grotere invloed is voor de snelheden die ik haal.
 
Zo'n 2 weken geleden met die straffe wind (mee) 111km/u op de teller gehaald bij bijna 8000 t/pm (rode gebied). Bij een flinke wind tegen komt ie amper over de 90 km/u; eea. is dus flink afhankelijk van de weersinvloeden. Fietsje is helemaal origineel behalve een aliexpress pijpje, en ben zo'n 72kg schoon aan de haak.
 
Dank je wel voor jullie Info . dus 100 TOP is gemiddeld voor een standaard MSX . maar een andere uitlaat en inlaat mod . helpt ook wel wat .
anders wat Big bore . en de kop . oja Picobello hoe gaat het met jou Blueprinten van jou cylinder kop ?
 
Mijn nieuwe cilinder is al weken onderweg vanuit Griekenland en volgens de laatste berichten ook weer terug naar Griekenland omdat ome PostNL geen adres kon vinden op het postpakket....... :(:N;(

De cilinderkop is redelijk makkelijk te bewerken. Ik heb alleen de overgangen tussen kop en spruitstuk vloeiend gemaakt.

Zal nog wel een week of 3 duren voor ik over mijn cilinder en snelle nokkenas kan beschikken......

Zodra het pakketje binnen is meld ik me weer.
 
Zo dat is ( K ) het stond er zeker op z`n Grieks ? uit China lukt het wel binnen 2 weken
hoeveel cc . is de cylinder
 
Cilinder is 148cc, het hoogst haalbare zonder het blok uit te kotteren. Zit een hoge compressie zuiger bij.

15912414_0_b.jpg


Heb er ook een snelle nokkenas bij besteld.

Pakketje is weer in Athene. Zal wel weer tot eind deze week duren voor het weer vrijgegeven wordt en daarna zal het wel weer een week of 2 onderweg zijn naar Nederland.....

Geduld wordt danig op de proef gesteld....
 
Deze foto van de Big Bore kit ziet er mooi uit Ik ben benieuwd naar een foto van jou standaard zuiger er naast .
de kop blijft standaard toch ? of met grotere kleppen ? vind i vast lekker .
 
Foto's volgen zodra de kit weer in Nederland is. Is nu terug in Griekenland vanwege het ontbreken van de straatnaam op de EMS verzend-sticker.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan