Honda MSX125

Volgens de ANWB zal de prijs rond die van de CBF liggen, namelijk 2699 eur.
Volgens het blad Motor tussen 3000-4000 euro. Als het rond de prijs van de CBF komt te liggen... wie weet koop ik zoiets heel misschien wel. Heb je wel Honda kwaliteit... en hij lijkt wel een stukkie groter dan de oude Monkey. Boven de 3000 euro is het voor mij een no-go.

We zullen zien!
 
Vermoed met de naam Honda op de tank, idd meer €4000,dan €3000 hoor..
Goede ontwikkeling met dat rijbewijs gebeuren,krijgen de lichte motorfietsen ook eindelijk voeten in aarde in Nederland,het was/is ondergewaardeerd,de lichte motorfietsen,,maar niet iedereen zit in Nederland op zo'n zwaar kanon te wachten( slaat ook nergens op,200 pk in een vol land vol verkeersdrempels,en flitspolitie)
 
Laatst bewerkt:
200pk is ook overkill. Met een pk of 50 kan je heel lekker uit de voeten.
Er zullen vast wel wat lichtere motoren op de weg komen, maar het hele A1 rijbewijs slaat nergens op. Wat betreft die drempels; gewoon een supermotard of allroad kopen. Elke keer als ik over bepaalde wegen aan het rijden ben, had ik gewenst nooit mijn allroad weg te hebben gedaan. Maarja, toen waren er niet zoveel drempels als nu. Gemeentes poepen ze uit alsof het allemaal niets kost.
 
Inderdaad een leuke motor..
Alleen al zou da ding 3.000 gaan kosten dan zou ik eerder gaan voor een YZF-R 125

 
Zonet het filmpje op motormeuk gezien, bijzonder leuk apparaat. Copypasta van mijn reactie:

Gaaf ding. Duidelijk een reactie op de KSR110. Ook erg slim om samen te werken met de tuningmerken, dat is in Azië helemaal hot. Zo te zien met een luchtgekoeld Honda Wave achtig motorblok, dus superstevig en goed voor tienduizenden kilometers pret. Én compatible met alle bestaande tuningkits.

Ik had van Honda alleen geen hooligan filmpje verwacht, dat is meer wat voor KTM. Honda is normaal wat braver met de filmpjes.

En een tip voor Honda Nederland: Zet deze machine voor €1950 all-in op de markt en je hebt een verkoop topper voor 18-jarige met een A1 rijbewijs.
 
Gemiste kans, ding is veel te zwaar voor een minibrommert -O-

Kleine ding weegt gewoon 102kg, m'n straatlegale pitbike weegt slechts 73kg met een identiek (gekloond) blok en vergelijkbaar frame/wielen qua afmeting, Honda ZB 77kg, Sachs MadAss weegt ca. 85kg.

Ik snap dat de boel wat zwaarder word met injectie (brandstofpomp, zwaardere accu, extra electronica etc), en dat zo'n MSX wat uitgebreider is uitgerust, maar zoiets moet te bouwen zijn <90kg. Zelfs een CBR125R is amper zwaarder als de MSX.

Ben erg benieuwd wat de top is van de MSX, m'n pitbike loopt 85km/u (met hetzelfde vermogen), als langzamer dan dat loopt is het alleen leuk voor de camping maar heb je er verder ook niks aan. Misschien dat er nog wat te halen valt met het programmeren van de injectie.
 
Laatst bewerkt:
CBR125 van 2007 woog een 127kg, die vanaf 2011 zelfs bijna 10kg meer.
Een ouderwetse Monkey (Skyteam versie dan) weegt een kg of 60.
102kg is nog best aardig hoor, maar dit ding is ook volgens mij een stukje groter en robuuster.

De snelheid wil ik liever niet weten...
 
Zal wel geen snelwegridder worden..maar ik zie potentie!,leuke accessoires zijn er ook al voor,en een cupje( kartbaan oid) in het leven roepen,en je hebt een verkooptoppertje..( hoop ik)
De Yamaha Trickers die ik had is ook zo veel fun fietsje,maar (ook) niet ontdekt bij het grote publiek.
 
Hmm gewicht van de CBR heb ik dan toch idd verkeerd. Maargoed 102kg blijft toch écht wel zwaar hoor, kijk voor de grap naar een KTM Freeride, een vloeistofgekoelde 350cc 4-klepper met een normaal formaat rijwieldeel, 101kg.


En of ie groot is? Ding heeft gewoon 12" wielen, ding is niet groot, misschien wat langer. Maargoed als je ergens een kleine Thaise kerel opzet lijkt alles ineens groot :+

Enfin, als het ding niet comfortabel 80km/u kan rijden is het een waardeloos ding waar je alleen op vakantie wat aan hebt. Als ie gewoon 85 á 90km/u loopt is een potentionele woon/werk fiets met 1:50 of beter :Y


Ik heb zelf nu een 19pk blok onder m'n pitbike, ding loopt qua gasrespons en alles als een CRF. Maargoed, een goede 12 á 14pk is leuk voor zoiets, dan kan je ruim 80km/u rijden.
 
Laatst bewerkt:
Om het centrum van Amsterdam onveilig te maken hoef je niet 80km/u te gaan. Kijkend naar het demofilmpje lijkt mij dat dan ook de doelgroep, niet om provinciaal te scheuren.

En met 2.5x12" velgen en 10PK op 101.7kg geloof ik dat het met de snelheid wel goed. Een 125cc PCX met 11.6pk doet 95GPS (met andere vario 105GPS) op 128kg.
 
Mja ik denk dat de nieuwe jeugdige A1 rijders ook wel meer willen als alleen rondrijden door Amsterdam centrum (die doelgroep lijkt me maar klein), en als je eerste motorfiets dan niet eens geschikt is voor provinciale wegen... dan kijk je gauw verder en blijkt bijv. een CBF125 in dezelfde prijsklasse veel geschikter.

Maargoed ik hoop dat het een hit word, dan scoor ik er over een paar jaar ook 1 als ze betaalbaar worden ;) En wat ik al riep, ben erg benieuwd wat er met de injectie te doen valt.
 
Laatst bewerkt:
En of ie groot is? Ding heeft gewoon 12" wielen, ding is niet groot, misschien wat langer. Maargoed als je ergens een kleine Thaise kerel opzet lijkt alles ineens groot :+

Ik doel even op de Skyteam Monkey. Met 10" bandjes en een zadelhoogte van 675mm, de MSX heeft een zadelhoogte van 765mm. Totale hoogte Monkey: 830mm, van de MSX is dit 1010mm. Dus ja, ik vind de MSX echt wel wat groter dan een ouderwetse Monkey.

Voor in de stad idd erg leuk, maar zelf heb ik voor in de stad gewoon een trapfiets... en beweging is toch wel belangrijk. :)
 
Hij kost 3299 euro.. (zal wel zonder rijklaar kosten zijn)
404 - Pagina niet gevonden

Omdat mijn examen is afgelast val ik automatisch ook in de nieuwe regeling..
Ik ga de motor 2-4 jaar lang gebruiken voor Woon-werk verkeer (25km enkele reis)
Zouden jullie dan zo een soort motor aanraden? of dan toch eerder een YZF-R125 / YBR 125
 
Hij kost 3299 euro.. (zal wel zonder rijklaar kosten zijn)
404 - Pagina niet gevonden

Omdat mijn examen is afgelast val ik automatisch ook in de nieuwe regeling..
Ik ga de motor 2-4 jaar lang gebruiken voor Woon-werk verkeer (25km enkele reis)
Zouden jullie dan zo een soort motor aanraden? of dan toch eerder een YZF-R125 / YBR 125

Veel te duur. Ondanks de digiteller, schijfrem achter en USD voorvork zit er weinig materiaal op dat het zo duur moet maken. Het motorblok hebben ze zelfs zo van de schappen kunnen halen.

De Honda PCX zit op €2590, en dat is met een compleet nieuw motorblok vol nieuwe technieken. De PCX wordt wel in Thailand gemaakt, maar kijkend naar het eerste filmpje (van MSX Thailand) zal dat bij de MSX ook wel zijn.
 
Ik moet wel een motor hebben (handmatig geschakeld), hierop moet ik namelijk gelijk afrijden.
Deze motor zal ik dan verder gebruiken voor minimaal 2 jaar (als het bevalt 4 jaar) voordat ik overstap op een zwaardere exemplaar. Welke motor zou jij dan aanraden? (max 11kw / 125cc)
 
Ik moet wel een motor hebben (handmatig geschakeld), hierop moet ik namelijk gelijk afrijden.
Deze motor zal ik dan verder gebruiken voor minimaal 2 jaar (als het bevalt 4 jaar) voordat ik overstap op een zwaardere exemplaar. Welke motor zou jij dan aanraden? (max 11kw / 125cc)

Ik bedoelde eigenlijk meer dat Honda de MSX veel te duur heeft geprijsd. Om het populair te maken moet de prijs een stuk zakken.

Ik hoor goede dingen over de CBF125, maar ik ben in dit segment niet heel erg bekend.
 
De honda CBF125 is niet te vergelijken met andere motoren van de honda reeksen (hoe ik het gelezen heb), er zitten echt onderdelen op die allang out-dated zijn, en de bouwkwaliteit van het geheel is .. mwah. Dus liever geef ik wat meer uit en heb ik 4 jaar lang een betrouwbare goede motor.
 
Hij kost 3299 euro.. (zal wel zonder rijklaar kosten zijn)
404 - Pagina niet gevonden

Omdat mijn examen is afgelast val ik automatisch ook in de nieuwe regeling..
Ik ga de motor 2-4 jaar lang gebruiken voor Woon-werk verkeer (25km enkele reis)
Zouden jullie dan zo een soort motor aanraden? of dan toch eerder een YZF-R125 / YBR 125

Voor woon/werk verkeer zou ik er nóóit aan beginnen zo'n ding, ténzij je voor woon/werk verkeer de stad niet uitkomt (en privé ook haast niet).

De snelweg kan je er realistisch niet mee op (vrachtwagens die je in willen halen enzo), regionaal heb je het vermogen niet om in te halen, waarschijnlijk is het te klein om er redelijk met twee man op te zitten enz. enz.

Als je kijkt dat je voor ca. 800 euro al een leuke gebruikte CBR125 hebt die dit allemaal wel doet zou ik persoonlijk nooit 3300 euro betalen voor een veredelde snorfiets. Als het je tweede vervoersmiddel zou worden word het een ander verhaal.

Ik moet wel een motor hebben (handmatig geschakeld), hierop moet ik namelijk gelijk afrijden.
Deze motor zal ik dan verder gebruiken voor minimaal 2 jaar (als het bevalt 4 jaar) voordat ik overstap op een zwaardere exemplaar. Welke motor zou jij dan aanraden? (max 11kw / 125cc)

Handmatig geschakelde motorfiets?! Dat word er dan een uit 1928 ofzo gok ik :P

Denk dat ze die al zeker een halve eeuw niet meer maken ;)
 
Laatst bewerkt:
Phoei,€3300 is mij ook teveel geld voor zo'n klein hokje voor erbij..
Het gebruiksgebied is hetzelfde als een brommer,alleen die zijn veel goedkoper te krijgen.
Kan mij ook niet voorstellen eigenlijk dat iemand met een beperkt rijbewijs hier voor gaat kiezen,dit is meer een bewuste keuze,voor erbij,niet een ding om je rijbewijs voor te halen.
Jammer,maar helaas,nu ik er iets langer over nadenk,en de prijs weet,zie ik geen toekomst voor Honda hiermee in Nederland
 
Het praktische gebruiksgebied is nog minder als een brommer denk ik. Met een bromfiets kan je tenminste ook buiten de bebouwde kom nog fatsoenlijk rijden (op het daarvoor bestemde bromfietspad). Ik ben bang dat je met de MSX enorm opgedrukt gaat worden door de auto's, en dat het gewoon niet relaxed rijd.

Het is speculeren hoor, misschien loopt ie keurig 95 echte km/u en valt dat 100% mee.


Los daarvan zijn dit soort dingen wel érg leuk binnen de stad en ook op de minder drukke secundaire wegen/60 zones. Maarja zoals al vaker geroepen 3300 euro is gewoon een bak geld voor 'gewoon voor erbij'.
 
Laatst bewerkt:
Handmatig geschakelde motorfiets?! Dat word er dan een uit 1928 ofzo gok ik :P

Denk dat ze die al zeker een halve eeuw niet meer maken ;)

Vespa PX125, gloednieuw in de winkel te verkrijgen, mét handschakeling. Is wel een beetje een uitzondering, aangezien het een retro model is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan