Honda MSX125

428 ketting is zeker een aanrader. Merk vrijwel niks in vermogen en top snelheid maar is veel soepeler en ziet er beter uit. De clutch lifter plate is ook vervangen en nieuwe 60% sterkere veren. Koppeling voelt nu een stuk beter aan in elk geval ;)
 
Vandaag heb ik een ketting/tandwielset besteld zoals hierboven, heb ruim 8000 km met de originele gereden.
Tevens een instelbare achterveer van YSS voor mijn 2021 grom, ik vindt de ingaande demping van de originele veer wat tegenvallen ik ben benieuwd hoe hij straks rijdt. Ik zal jullie laten weten hoe dit alles bevalt.
Screenshot_20240206_190729_Samsung Internet.jpg
 
Niet gek, ben benieuwd!

Ik heb een lichtgewicht centrifugaalfilter/olieslingeraar besteld en een nieuwe achterbandje, Michelin City Grip 2. Beide komen hopelijk in maart op de motor, ben benieuwd naar het effect van de eerste.
Afgelopen weken heb ik zitten twijfelen of het wel een goede keus was, want hij weegt bijna 60% minder dan origineel, waarbij het filter ook fungeert als vliegwiel. Maar na even doordenken valt het effect op de totale massa van krukas, vliegwiel en dynamospoel wel mee, ik laat het weten als het er in zit.
 
Slingert de originele dan zo slecht?
Weinig olie gerelateerde problemen toch bij deze blokjes?
 
Nou het zit er allemaal op, ziet er veel mooier uit en de achterveer ga ik nog naar mijn zin instellen.
Voorvorkpoten zit dikkere en wat meer olie in waardoor de voorkant steviger aanvoelt.
Paar uurtjes sleutelen en het is voor elkaar.
Spullen zijn bij grombikes.nl besteld.
 

Bijlagen

  • 20240210_161305.jpg
    20240210_161305.jpg
    863,7 KB · Weergaven: 0
  • 20240210_161308.jpg
    20240210_161308.jpg
    1.018,1 KB · Weergaven: 0
  • XRecorder_Edited_10022024_162003.jpg
    XRecorder_Edited_10022024_162003.jpg
    230,6 KB · Weergaven: 0
Afgelopen weekend mijn korting voucher can grombikes.nl gebruikt die ik op de motorbeurs had gekocht.

1000010403.jpg

Een msx 125 met 5 versnellingen gehuurd om eens over de dijken bij Nijmegen richting de posbank te rijden. Stukje snelweg er bij gepakt, daar haalde ik 101 op de teller wat net iets boven de 90 echte kilometers zou zijn.

Het sturen ging zeer gemakkelijk en op de dijkweg was het een en al swingen met de heupen om de motor de bocht in te krijgen. Voor mij gevoel ging ik met top snelheid de bochten in zonder te remmen maar mijn vriendin, die achteraan reed, gaf aan dat dit zelfs lager lag dan de gewoonlijke snelheid.

Na de bochten kwamen er wat rechte stukken waar ik toch vermogen ging missen en het erg saai was om volgas te moeten rijden. Af en toe terug schakelen wanneer het heuvel op ging omdat de snelheid anders terugliep.

Uiteindelijk via een N-weg weer naar huis en in de avond de motor ingeleverd. In totaal 142km gereden en 3,1 liter getankt. Goed voor 1 op 45,8 wat heel netjes is aangezien ik best vlot door reed rond de posbank. Het eerste stuk op de dijken was waarschijnlijk nog een stuk zuiniger.

1000010277.jpg
 
En positief dat je er eentje koopt?
Of toch nette weinig power?
Mijn blauwe Monkey gaat binnenkort in de verkoop.
 
Hi heeft iemand ervaring met een grotere injector.....ik hoor dat die van de PCX 150 past....maar schijnt alleen te werken op de oude met 4 bak ???
 
Terug
Bovenaan Onderaan