Honda Integra scooter-motor

had de foto natuurlijk al voorbij zien komen op FB, maar het blijft een lust voor het oog :9
Zoals gebruikelijk ook een paar fijne brembo's op Ducatie :]
De zadel zit hoogte 'lijkt mij' trouwens nog niet eens zo gek hoog.
Zal wel lekker brullen ja, ha ha dat geloof ik graag :}

Succes & voorspoed met de multistrada gewenst
 
Gefeliciteerd Mario.
Ik heb hem mogen bewonderen en zag dat je er heel blij mee bent , prachtige motor en wens je veel veilige kilometers.

Gerard,
 
Ik heb de navigatie inbouwkit van Honda besteld en vandaag begonnen om dat er op te zetten. Wat een crime om dat kuipwerk los te krijgen, met name die kunststof kruiskopjes ben ik geen fan van. ;(
Voor degenen die ook een navigatie hebben, waar halen jullie de prik vandaan? Rechtstreeks van de accu? Hier gaat het om een 2016 model. Voor de eerdere modellen heeft Honda daar een apart stroompunt voor aangelegd, bij de mijne niet meer. ;(
 
Laatst bewerkt:
GPS doe je natuurlijk nooit rechtstreeks op de accu.

De min mag je aan massa hangen, dus maak er een oogje aan en zet hem ergens aan een bestaand M6 boutje of moertje.
Daarnaast zijn alle groene draden in de brommer ook min/massa.

De geschakelde plus mag je in principe o.a. aftappen van elke rode draad met een zwart streepje die je maar tegen komt onderweg in de brommer.
Probeer slim te werken, dit houd in dat je een aftap punt probeert te zoeken op een plek waar je er makkelijk bij kan zodat je evt. als dat nodig is ook nog eens makkelijk de zekering kan wisselen
In de praktijk klapt een zekering van een GPS er nauwelijks tot nooit uit.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Ik had daar zo'n zekering aftap zekering (geen idee hoe dat werkelijk heet) voor gebruikt.

add_a_circuit_standard_blade_1.jpg
 
Nou vond ik ook een stekker voor accessoires waarop nog niks aangesloten is. Daar zit een groene (-) en een rood/blauwe (+) draad aan. Hierop zit een loze stekker zonder draden. Kan je daar op de een of andere manier draden op aansluiten? Zie foto, daar zie je 4 gaatjes waar een soort van rubber dopjes in zitten.
full
 
Honda Nederland heeft de NC 750 Integra uit het programma gehaald. In Duitsland, Frankrijk en België nog wel leverbaar dus kennelijk nog wel in productie. De X-ADV nog wel in het programma.
 
Hallo,
ik heb me net een tweedehands honda NC750d van mei 2016 aangeschaft, mat zwart, met originele HD side and topcases. Hij had nog maar 7000 km op de teller en hij is in showroomstaat, geen krasje te bespeuren, oudere vriendelijke man die enkel bij zonnig weer de motor van stal heeft gehaald. Leuk geluid en na de eerste rijervaringen kan ik alleen maar zeggen dat ik onder de indruk ben..

Ik ben hier nieuw, ik reed vroeger met iets zwaardere motor, maar door knie problemen ben ik genoodzaakt om een scooter te nemen, soit ik vind hem meer motor dan scooter ;) maar dat is subjectief en een andere discussie.

Nu ben ik op zoek naar een aantal zaken voor de motor :
1. ik vind niet zoveel accessoires, zo ben ik op zoek naar valbeugels of iets om de motor te beschermen?
2. handbeschermers of rembeugels om handen beter comfort te geven
3. mudguard voor achterwiel hugger?

tips om online ergens te kopen? Ach ja ik ben van vlaanderen (België)

alvast bedankt voor de input,
groetjes
Footloose
 
Mijn schoonpa heeft sinds paar weekjes een NC750D uit 2014. Leuke fiets waar je best met hoop lol op rijd. Leuk om dit topic te vinden, tzt maar is doornemen voor evt handige dingen.
 
Hallo,
ik heb me net een tweedehands honda NC750d van mei 2016 aangeschaft, mat zwart, met originele HD side and topcases. Hij had nog maar 7000 km op de teller en hij is in showroomstaat, geen krasje te bespeuren, oudere vriendelijke man die enkel bij zonnig weer de motor van stal heeft gehaald. Leuk geluid en na de eerste rijervaringen kan ik alleen maar zeggen dat ik onder de indruk ben..

Ik ben hier nieuw, ik reed vroeger met iets zwaardere motor, maar door knie problemen ben ik genoodzaakt om een scooter te nemen, soit ik vind hem meer motor dan scooter ;) maar dat is subjectief en een andere discussie.

Nu ben ik op zoek naar een aantal zaken voor de motor :
1. ik vind niet zoveel accessoires, zo ben ik op zoek naar valbeugels of iets om de motor te beschermen?
2. handbeschermers of rembeugels om handen beter comfort te geven
3. mudguard voor achterwiel hugger?

tips om online ergens te kopen? Ach ja ik ben van vlaanderen (België)

alvast bedankt voor de input,
groetjes
Footloose
1. Valbeugels heb ik nog niet gezien. Om vallen te beperken kunt u beginnen de standaard gemonteerde (waardeloze) Bridgestone banden te vervangen door bijvoorbeeld Michelin Pilot Road of Pirelli Angel GT. Bent u een sportievere rijder overweeg dan eventueel Michelin Pilot Power, die heb ik er momenteel ook onder liggen. Als die versleten zijn gaan de Pirelli Angel GT's erop.
2.Een andere ruit bijvoorbeeld van Givi houdt uw handen aardig uit de wind eventueel aangevuld met handvatverwarming. Givi heeft meer toebehoren voor de Integra:
aangenomen dat u het 2016 model heeft (LED verlichting).
3. zie 2.
 
hallo

@mv250raid ,thx voor je feedback ! het is een integra van 2016, met slechts 7000 km , als nieuw, met idd LED verlichting.

De banden die erop liggen zijn nog in nieuwstaat, ik heb geen idee hoe lang die hun kwaliteit/grip zullen behouden?
Zou ik ze al onmiddellijk vervangen of nog even mee rijden tot ze versleten zijn? Maar dat zal nog ettelijke km's duren als ik zie in welke staat ze nog verkeren ( de nopjes staan er nog op, dus zelden schuin een bocht mee genomen..)
Ik snap ergens wel dat er beter banden zijn? heb je een link/verwijzing naar een topic waar ze uitleggen waarom de banden die je voorstelt beter zijn?

Ik ben hier nieuw, dus ik snap zeker dat er betere banden zijn maar voor ik nieuwe koop wil ik de meerwaarde ervan zien.. en ergens vermoed ik dat je me dat wel perfect zult kunnen uitleggen ;)

ik heb de motor eens schuin gelegd ivm valbeugels, hij raakt enkel aan de onderkant van de voetbodem en aan de koffers achteraan , dus voorlopig geen valbeugels nodig..

De ruit hou ik zeker in het achterhoofd, waarvoor dank !

groetjes
FL
 
ach ja was mijn rijstijl ben ik er vergeten aan toe te voegen, nu nog rustig aan, maar op dit moment rijd ik niet echt, ik wacht nog op mijn nummerplaten van DIV (ze zijn al twee weken geleden aangevraagd) ze hebben veel problemen daar naar het schijnt, nieuw platform etc..

Rijstijl dus, ik ben een vlotte chauffeur, zonder meer, ik zal de eerste maanden vooral terug inrijden en proberen niet te vlot te rijden, want het is verleidelijk te denken dat je kunt rijden zoals vroeger (heb 7 jaar niet gereden) , ...
 
De Honda NC750D heeft een best enorme afwijking qua snelheid kwamen we van het weekend achter. Op de snelweg scheelde het +/- 12km op mijn Hornet. Is dit een bekend "euvel"?
 
De Honda NC750D heeft een best enorme afwijking qua snelheid kwamen we van het weekend achter.
Ik sluit me aan bij Tazz2. Veel Integra rijders hebben een tandje kleiner voor gezet waardoor de afwijking 6% groter wordt. Of achter wat groter, zelfde effect. Origineel hoort het voor 17 en achter 39 te zijn.
Hier wat mogelijkheden die JT Sprockets aanbied waar ook een tabelletje (Gear Ratio Chart) staat wat de verandering is op de eindoverbrenging:
 
De banden die erop liggen zijn nog in nieuwstaat, ik heb geen idee hoe lang die hun kwaliteit/grip zullen behouden?
Zou ik ze al onmiddellijk vervangen of nog even mee rijden tot ze versleten zijn?
Bij mij is de Bridgestone achterband al een paar keer uitgebroken (weggegleden) op een mini rotonde bij een aardige hellingshoek. Dat was voor mij een reden om de set in zijn geheel voortijdig te vervangen door iets beters. De Michelin Pilot Power is misschien wat te sportief maar de andere 2 zijn zonder meer een grote verbetering.
 
@Footlose...ik heb destijds een huger gekocht bij Ermax ( fr) voor mijn Tmax...veronderstel dat ze dat wel voor jouw motor scooter ook hebben....zou hem mooi staan.
Uit welke regio ben je ???
 
Hallo , ik heb een vraagje die jullie vast weten waar zit de accu van de integra? Mijn man heeft er sinds gister 1 gekocht en wil zijn navigatie gaan aansluiten echter is het dan wel handig om te weten waar de accu zit. Kan natuurlijk eff boekjes gaan door spitten maar ik dacht vragen staat vrij.
Wie helpt mij
 
Terug
Bovenaan Onderaan