Honda Hornet Forum Deel 21

Ben ik ook wel benieuwd naar.. zit ook te denken om voor mijne 1999 dit te doen mits mogelijk

het is gelukt! :) uiteindelijk bleek de oude zekering gewoon op te zijn want na het vervangen werkt alles nu wel. Ik ben enorm tevreden met het resultaat!
 

Bijlagen

  • E8CE57A1-73D3-459C-94F3-A36BA70F1C69.jpeg
    E8CE57A1-73D3-459C-94F3-A36BA70F1C69.jpeg
    642,1 KB · Weergaven: 48
Ik heb nu kleinere spiegels erop gezet. Ziet vele malen beter uit dan die grote ronde. Ik dacht eerst dat er een beschermfolie erop zat maar volgens mij is het gewoon blauw glas, waar dat goed voor is ???

20181112_201939.jpg
 
trillen die spiegels? Op een zekere site kan je die bestellen voor mooi bedrag. Twijfel om dat te doen.
Ik heb soortgelijke spiegels uit china, geen problemen met trillingen e.d. en zitten heel stevig vast wanneer je alles goed hebt aangedraaid!
 
trillen die spiegels? Op een zekere site kan je die bestellen voor mooi bedrag. Twijfel om dat te doen.


Ja , eenmaal rijdend trillen ze een beetje,althans bij mij wel. Ik heb ze eraf gehaald en de originele weer erop gezet. Naar mijn mening had ik ze zo vast mogelijk aangedraaid/vast gezet. Mss toch nog eens een poging wagen als ik lees dat istapelk er geen last van heeft. Niet te vergeten dat je zeker moet wennen aan de kleine spiegels.
 
Laatst bewerkt:
welkom hier, en veel succes met je examen.
speciale aandachts punten heeft een hornet niet. alleen de standaard honda kwalen (nok as ketting spanner en spanningsregelaar)

maak je maar geen zorgen om de vermogens afgifte. met iedere motor kom je hoe dan ook mee met het verkeer.
juist omdat het zo een soepele 4 in lijn is loopt die door het hele toeren bereik gewoon goed.
blijft natuurlijk gewoon zo dat je hem niet te vaak en te lang te lage toeren tallen laat draaien, maar met een beetje gevoel lukt dat wel.
Kleine beurt is 12000km en grote 24000

dat ik naast mijn moto morini ook heel erg kan genieten om op mijn hornet te rijden zegt genoeg:P
Hoi allemaal,

Even voorstellen.
Ik heb sinds anderhalve week een Hornet 600s (2003) en terwijl ik wacht voor ik er op mag rijden (nog een paar weken de laatste lessen en dan AVD examen) ben ik me al flink aan het inlezen. Het Haynes book al 3/4 uit en nu hier op dit forum ook van alles aan het lezen.

Vraagje nav dit berichtje: wat is het risico/nadeel van (te) vaak (te) lang in (te) lage lage toeren rijden?
En wat is (drie keer) te?

Leergierig en ongeduldig!
 
Hoi allemaal,

Even voorstellen.
Ik heb sinds anderhalve week een Hornet 600s (2003) en terwijl ik wacht voor ik er op mag rijden (nog een paar weken de laatste lessen en dan AVD examen) ben ik me al flink aan het inlezen. Het Haynes book al 3/4 uit en nu hier op dit forum ook van alles aan het lezen.

Vraagje nav dit berichtje: wat is het risico/nadeel van (te) vaak (te) lang in (te) lage lage toeren rijden?
En wat is (drie keer) te?

Leergierig en ongeduldig!

Dat merk je vanzelf, maar het CBR blok is heel erg soepel en kan zelfs afknijpen tot 1500 tpm of iets dergelijks. Rijdbaar tussen 2000 en 13500 tpm.
Prima motor om mee te beginnen. Ik ben, als zeg ik het zelf, ervaren, maar heb er ook schik mee.
 
Een risico of nadeel is er niet, afgezien van dat het niet per se heel fijn rijdt en dat 600 blok graag wat meer toeren lust en er beter van rijdt. (Zonder dat je meteen op zwaar illegale snelheden zit...)

Als je eenmaal je rijbewijs hebt vooral lekker veel kilometers maken, daar leer je het meest van en merk je vanzelf wat wel en niet fijn rijdt.
 
Wat is te laag? Mijn inziens rijd niemand nooit niet in zijn 5 met 1500rpm. Is gewoon 3x qud.
Mag toch hopen, dat als je op de motor zit, je niet zo laag RPM rijd. Je zit op een motor, niet in een auto met blue ecotech add blue wallikonja.
 
1544473840408.png
1544473840408.png

Hoi ik heb dit soort framesliders gekocht voor mijn hornet 900f uit 2004
Nu is mijn vraag aan jullie hebben jullie ook framesliders en waar hebben jullie deze bevestigd op de hornet??? Ik hoor graag tips en zie foto’s
 
Een risico of nadeel is er niet, afgezien van dat het niet per se heel fijn rijdt en dat 600 blok graag wat meer toeren lust en er beter van rijdt. (Zonder dat je meteen op zwaar illegale snelheden zit...)

Als je eenmaal je rijbewijs hebt vooral lekker veel kilometers maken, daar leer je het meest van en merk je vanzelf wat wel en niet fijn rijdt.
Bedankt!
Ik hoef me dus niet druk te maken dat ik de boel per ongeluk sloop. Ik ga zeker zodra ik het rijbewijs heb lekker rijden en ervaring opdoen.
 
Bekijk bijlage 1342009Bekijk bijlage 1342009

Hoi ik heb dit soort framesliders gekocht voor mijn hornet 900f uit 2004
Nu is mijn vraag aan jullie hebben jullie ook framesliders en waar hebben jullie deze bevestigd op de hornet??? Ik hoor graag tips en zie foto’s

Ik heb framesliders door het frame gekozen. Niet de variant die een bout vervangen in je blok.

Google anders even het 919 wristtwisters forum in Amerika op 919 framesliders. Dan is er al best wat geschreven over de voor en nadelen die mensen daar hebben ondervonden van door het frame of in het blok.
 
Hi iedereen,

ik ben nieuw op het forum dus zal me even voorstellen. Ik ben Lucas, 27 en wonend in Amsterdam. Sinds deze zomer in het bezit van een rijbewijs en uiteraard een Hornet uit 2001 waar bijna alles (op de spiegel en achter knipperlichten na) volgens mij alles nog standaard is.

Ik heb ook gelijk een vraagje, ik heb er nu zo'n 2000km opgereden (24k totaal nu). Nu had ik 2 maanden terug van de een op de andere dag dat mn remhendel soort van lichtelijk klemt nadat ik hem een beetje aantrek. Ik moet dan dus wat meer kracht zetten (niet veel ofzo) en dan schiet ie er vervolgens door dat klemmende stukje waardoor het dus redelijk schokkerig/aggressief remt waar ik eigenlijk rustig en geleidelijk wil remmen. Iemand ideeen hoe dit komt?

IMG_3290.JPG
 
Terug
Bovenaan Onderaan