Honda Hornet Forum Deel 21

mooi man, welkom in de motorwereld.

Thnx! Het enige wat ik vergeten was, was het bekijken van de actieradius van een 600 2002 Hornet... _O- Dagteller op 170... en hem op res moeten gooien... Ging wat lastig tijdens het invoegen... In het pikkedonker op de vluchtstrook van de A58 met het licht van mn mobieltje is het toch gelukt... Weer wat geleerd... 8-)
 
eerste 600km zitten erop. moestd e auto even thuis laten staan, dus met de motor weer naar het werk. hogere windschermpje erg prettig, evenals de nieuwe vertanding met 3 tandjes meer aan de achterzijde. uitlaatje is wel een leuke schreeuwpijp :)
 
Schreeuwpijp is moi :D. Loud pipes save lives })
eerste 600km zitten erop. moestd e auto even thuis laten staan, dus met de motor weer naar het werk. hogere windschermpje erg prettig, evenals de nieuwe vertanding met 3 tandjes meer aan de achterzijde. uitlaatje is wel een leuke schreeuwpijp :)
 
Ik zit een beetje rond te kijken voor een andere uitlaat voor mijn Hornet 2009 om iets mooier geluid erin te krijgen. Nu zoek ik iets in de trend van Akrapovic (carbon) of Arrow.
Wil ook niet overdreven veel herrie omdat ik veel s ‘ochtend vroeg en s ‘nachts rij ivm werk.

Maar... nu las ik ergens dat alleen een einddemper vervangen (bijna) geen geluidsverschil maakt ivm de kat welke bijna al het geluid dempt.

Nu wil ik niet een flinke duit uitgeven voor nieuwe demper + nieuwe bochten zonder kat.
Dus wil het houden bij enkel een einddemper.

Zijn er mensen welke ervaringen hebben met het vervangen van alleen de einddemper en is dit voldoende voor een mooi geluid.

Uitlaat tips/aanraders zijn offc altijd welkom :t
 
Laatst bewerkt:
Hallo mede horneteers even voorstellen ik ben een fries wonende ten Noorden van Franeker, heb deze week een 900 gekocht van een oud forumlid, even een vraag, wat voor art 4 schijfremslot hebben jullie ivm verzekering en plek op de motor, niet alle schijnen te passen. Ook ivm de weinige opbergplek op de motor. Ik haal hem vrijdag op het blauwe apparaat. Ben nieuwsgierig hoe jullie het opgelost hebben.
 
Ik zit een beetje rond te kijken voor een andere uitlaat voor mijn Hornet 2009 om iets mooier geluid erin te krijgen. Nu zoek ik iets in de trend van Akrapovic (carbon) of Arrow.
Wil ook niet overdreven veel herrie omdat ik veel s ‘ochtend vroeg en s ‘nachts rij ivm werk.

Maar... nu las ik ergens dat alleen een einddemper vervangen (bijna) geen geluidsverschil maakt ivm de kat welke bijna al het geluid dempt.

Nu wil ik niet een flinke duit uitgeven voor nieuwe demper + nieuwe bochten zonder kat.
Dus wil het houden bij enkel een einddemper.

Zijn er mensen welke ervaringen hebben met het vervangen van alleen de einddemper en is dit voldoende voor een mooi geluid.

Uitlaat tips/aanraders zijn offc altijd welkom :t

Ola,

Zelf heb ik een SC Project uitlaat, zonder demper is het geluid dikke prima. Met demper is het gestationeerd wat aan de zachte kant, maar zodra je hoger in de touren komt ook prima. De kat dempt inderdaad al wel standaard een groot gedeelte.
 
Hallo mede horneteers even voorstellen ik ben een fries wonende ten Noorden van Franeker, heb deze week een 900 gekocht van een oud forumlid, even een vraag, wat voor art 4 schijfremslot hebben jullie ivm verzekering en plek op de motor, niet alle schijnen te passen. Ook ivm de weinige opbergplek op de motor. Ik haal hem vrijdag op het blauwe apparaat. Ben nieuwsgierig hoe jullie het opgelost hebben.

Ik heb voor m'n Hornet 600 een Abus Granit 77 Sledge Grip. Lekker compact. (dit past echter niet in elke remschijf)
 
Ik was dit forum een soort van vergeten, maar ik ben erweer. Heb de hornet nog steeds, nu opzoek naar upgrades, heb Daanzzzzz & Polymorph een prive bericht gedaan.
 
Ik zit een beetje rond te kijken voor een andere uitlaat voor mijn Hornet 2009 om iets mooier geluid erin te krijgen. Nu zoek ik iets in de trend van Akrapovic (carbon) of Arrow.
Wil ook niet overdreven veel herrie omdat ik veel s ‘ochtend vroeg en s ‘nachts rij ivm werk.

Maar... nu las ik ergens dat alleen een einddemper vervangen (bijna) geen geluidsverschil maakt ivm de kat welke bijna al het geluid dempt.

Nu wil ik niet een flinke duit uitgeven voor nieuwe demper + nieuwe bochten zonder kat.
Dus wil het houden bij enkel een einddemper.

Zijn er mensen welke ervaringen hebben met het vervangen van alleen de einddemper en is dit voldoende voor een mooi geluid.

Uitlaat tips/aanraders zijn offc altijd welkom :t

Ik heb denk ik de ideale eind demper voor je. Ik heb zelf namelijk wel de katalysator ertussen uit getoverd en rijd nu met een viper eind demper. Deze combinatie is zo luid dat ik een akrapovic pijp gekocht heb die nog luider is. Alleen daar past een db-killer in. Voor een mooi prijsje mag de Viper demper eventueel verkocht worden. Hoeft niet weg / zit niet in geld nood.

Ik zou eventueel een geluidsfragment kunnen versturen via whatsapp of messenger (facebook)

grtzz
 
Graag jullie advies; wellicht is het een vraag naar de bekende weg...

De hornet is er één uit 2005 met inmiddels 55k op de teller. De motor is in mijn tijd "minimaal" onderhouden. Versta hieronder: 1x olie + filter - 1x kleppen gesteld - 1x Carb gesteld + gereinigd + slangen vervangen. Verder nog wat klein grut(banden / ketting / gaskabels / etc..) De motor loopt nog steeds al een zonnetje, echter wil ik graag dingen voor zijn. Mijn vraag is dan ook; Wat is aan te raden te onderhouden/vervangen bij een km stand van 55km?

Kijk uit naar jullie advies
 
Advies? Lekker rijden :]

Je zou eventueel wat vaker olie + filter + andere vloeistoffen/oliën kunnen verversen (denk eventueel ook een keer aan het luchtfilter).

Gooi er elk jaar nieuwe olie etc. in, maar dat is meer de neuroot in mij... :P
 
Beste allemaal,

Het is zo ver. Ik heb mijn barrel (Suzuki LS650 Savage(Ravage)) ingeruild voor een juweeltje. Een Honda CB600S. Ik ben er iig heel erg blij mee.

Dit is 'm
2nm3uw7.jpg


Nu heb ik wel wat vraagjes:
1: Wat voor kettingspray gebruiken jullie?
2: Een paddockstand lijkt mij wel handig welke adviseren jullie?
3: Een hoes voor binnen welke adviseren jullie?
4: Andere zaken waar ik zeker op moet letten met deze motor?

Ik hoor het graag van jullie!

mvg, Jorrit
 
Dit is hem geworden, 900, van mf-lid gekocht, heb hem nu een dikke week, en heb hem in het eerste weekend al 600km uitgelaten.
full
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er spiegelverbreders op gezet, ik zie nog niet veel, klote sportschool, iemand nog ideeen voor bredere spiegels? Moeten er nog wel wat stoer uitzien...
 
Ik lees al een tijdje mee op het forum, maar nu wil ik ook graag gebruik maken van de aanwezige kennis. Komende week wil ik naar mijn eerste motor gaan kijken en mijn oog is gevallen op een CB900F.

Nu heb ik er 3 op mijn lijstje staan, maar de kilometerstanden lopen nogal uit een. En daar heb ik een vraag over.

1) 27200km (grijs, vp €3250 excl garantie)
2) 38100km (grijs, vp €3650)
3) 45300km (zwart, vp €3690, enkele opties seatcover, carbon knippers, superbike stuur)

Alle 3 hebben ze een bouwjaar van 2004 en zijn het geen rare buitensporige kilometerstanden.
Maar ik vraag me af hoeveel km het motorblok zonder al te grote problemen aan kan?

Zijn er nog specifieke CB900F zaken waar ik op moet letten als ik ga kijken?

Alvast bedankt!
 
Werner, zie Checklist gebruikte motor kopen heb je een mooi begin, ik heb 2 motorrijdende vrienden meegenomen die kijken anders dan jij, niet door een roze bril, ik ben twee keer gaan proefrijden, de 1e keer was de rit te kort en te weinig afwisselend, dus advies maak een flinke proefrit over verschillende types wegen en snelheden, als nadeel vond ik van de 900 tov een X11 waar ik tussen twijfelde dat de 900 wat zenuwachtig op het gas reageert in de 1e en 2e versnelling, grote voordeel van de 900 vond ik dat het zo vertrouwd rijd, ik zou er zo mijn oefeningen avb mee doen, de 900 had aanzienlijk minder koppel dan de X11, maar boven de 5-6000 toeren is het ook feest, zoals de review van men and motors op, YouTube het ook zegt; je kan hem rijden zoals je wilt, rustig of zo hard als je durft. Het zenuwachtig rijden had ik ook op mijn lesmotor Yamaha mt07, ik heb examen gedaan op een cbf500, die reed zo vertrouwd, maar carburateur en dat rijd soepeler vind ik. Op de 900 tik ik hem een versnelling hoger en dat is het ok, al heb ik nog maar 919km gereden op mijn 900, dus zoveel zinnigs kan ik je er ook niet over zeggen. De 900 is wel mijn 1e motor, en het voelt voor mij zeer vertrouwd. Nadeel wellicht je zit in de wind, ik zie het als voordeel, daardoor rij ik iets minder snel, en hou ik hopelijk mijn roze kaartje wat langer. Ondertussen heb ik met mijn zoon en dochter als passagier gereden en ook dat gaat eigenlijk heel gemakkelijk.
 
Laatst bewerkt:
Goedendag allen..

sinds een paar maanden mijn motorrijbewijs (heb al ruim 30 jaar het rijbewijs voor de auto) en een Honda Hornet uit 2003 aangeschaft. Omdat het een pracht motor is...
 
1) 27200km (grijs, vp €3250 excl garantie)
2) 38100km (grijs, vp €3650)
3) 45300km (zwart, vp €3690, enkele opties seatcover, carbon knippers, superbike stuur)

Alle 3 hebben ze een bouwjaar van 2004 en zijn het geen rare buitensporige kilometerstanden.
Maar ik vraag me af hoeveel km het motorblok zonder al te grote problemen aan kan?
Mario64 in "Honda Hornet Forum Deel 21" ;)
Alle drie via een dealer? Ik heb 3,5 jaar geleden minder betaald voor een 2007 model.
 
Voor mijn gevoel zit er een gekke ratel in het motor geluid van mijn Hornet 600 (2008).

Ik heb een filmpje waar je het geluid op kan horen. Iemand die ik kende zei dat als het de NAKS was, je bij een koude motor gas moest geven, en bij gas los het klonk alsof je knikkers in je motorblok hebt zitten. Ik weet dat dit niet goed is bij een koude motor, maar heb het gedaan om te testen.

Iemand hier met een idee?
 
Terug
Bovenaan Onderaan