Honda Hornet Forum Deel 21

LeMarc

MF veteraan
2 apr 2013
1.966
18
:] HONDA HORNET FORUM DEEL 21 :]

Untitled.png






Even een aparte vermelding voor deze Horneteer die jammer genoeg te snel van ons is heen gegaan
Dark Hornet R.I.P.
full



WERKPLAATSHANDBOEKEN EN ANDERE HANDIGE LINKS
Gebruikershandleiding Hornet 600 1999 https://docs.google.com/file/d/0B51pEV1Z1gilWEVKWDVGcDRULWFMaGswVDFWOEFJdw/edit?pli=1 (<b> Klick </b>)
Haynes Manual voor de Hornet van 2007-2012. Het ISBN nummer is 9780857335722
Werkplaatshandboek Hornet 600 Klick
Werkplaatshandboek Hornet 900 Klick
Richtprijzen voor orginele Honda onderdelen Link 1. Klick
Richtprijzen voor orginele Honda onderdelen Link 2. Klick
Partnummers en fisches Klick
Duitse onderdelen site Klick
Als je een mooi zadel zoekt. Klick
En Hier de Duitse Hornet Site Klick
En Hier de Engelse Hornet (helaas moet je daar nu contributie betalen om er te kijken. Klick



WAT GING ER ALLEMAAL VOORAF

*Hornet Plaza*Part 01* Klick
*Hornet Plaza*Part 02* Klick
*Hornet Plaza*Part 03* Klick
*Hornet Plaza*Part 04* Klick
*Hornet Plaza*Part 05* Klick
*Hornet Plaza*Part 06* Klick
*Hornet Plaza*Part 07* Klick
*Hornet Plaza*Part 08* Klick
*Hornet Plaza*Part 09* Klick
*Hornet Plaza*Part 10* Klick
*Hornet Plaza*Part 11* Klick
*Hornet Plaza*Part 12* Klick
*Hornet Plaza*Part 13* Klick
*Hornet Plaza*Part 14* Klick
*Hornet Plaza*Part 15* Klick
*Hornet Plaza*Part 16* Klick
*Hornet Plaza*Part 17* Klick
*Hornet Plaza*Part 18* Klick
*Hornet Plaza*Part 19* Klick
*Hornet Plaza*Part 20* Klick

OVERIGE HORNET TOPICS
*Honda 900 Hornet Topic!!!* Klick
how-to bedenken a Hornetmeeting 2011

HORNET MEETINGS
Eerste Honda Hornet Meeting
2e Nederlandse Hornet Meeting
Hornetmeeting 2006, part 1
hornetmeeting 2006 part II
hornetmeeting Brabo editie
Hornetmeeting in de Eifel.
Horneteers > door 't groene hart!
Hornet's Heuvel"rug"rit
Horneteers>>duin en bollenstreek meeting! part II 2007
Hornetmeeting Limburg lente 2007.
Horneteer's goes Eifel part III
1e 08 Hornet mini meeting 'de bus stop chicane' editie
2008 hornet eifelmeeting deel 1
Hornet en wasa/ wanabeemeeting NL 2008 deel 2
Hornet en wasabee meeting 2009 deel 1
hornet en was-a-bee meeting 2010 deel 1
Hornet en was-a-bee meeting deeltje 2
Horneteers verzameld u, meet zuiden van het land (Asten)
Hornet Lente-meeting 2013: "we blijven steken!"
Hornet Forum goes Germany
Hornet Lente-meeting 2014: "we blijven rondzwermen!"


hornet_cb_600f_b.png

De goudgele hornet van djiwie :]

2020-01-26-15-42-23-jpg.1484770


De zwarte hornet van hornet_man :]

20190302_133211-jpg.1359246


De 'woon-werker' van Aoks :]


DSC_0168%20.JPG


Een mooie zwarte van HardHertog :]


2j4twer.jpg


Een mooie rode van FransHornet :]


full


Een mooie zwarte van Jordy920 :]


20qc5l2.jpg


Een mooie goude van Jelson:]


full


En weer een mooie mat blauwe van BikeMous :]


Foto800-ODJCL8JI.jpg


En weer een mooie witte van denboet :]


full


En weer een mooie mat zwarte van MrTazzDevil :]


full


En weer een mooie witte van RoStella :]


IMG-20130707-WA0006


En weer een mooie zwarte van Tukkerride :]


full


En weer een mooie zilveren S van Satori72 :]


full


En weer een mooie zwarte van Davarian :]


xbxzyb.jpg


En weer een mooie zilveren van kenny92 :]


full


En weer een mooie zwarte van SamanthaHornet05 :]


nehmv8.jpg


En weer een mooie blauwe van tommyxlos :]


5XauF0g.jpg


En weer een mooie zilveren van Rene1972 :]


full


En weer een mooie gele van St-Daan :]


2ik5l6h.jpg


En weer een mooie mat titanium, van gforse :]

IMG_0612-1.jpg


En weer een mooie zwarte, van CrazyHornet :]

full


En weer een mooie zwarte, van kimvn :]

full


En weer een mooie zwarte, van uhurow :]

full


En weer een mooie rode, van jitzeb :]

full


En weer een mooie witte, van Paul86 :]

full


En weer een mooie rode, van RenRew :]

1ysa37.jpg


En weer een mooi rode van Marcuzzzz :]

Klick

hondahornet2.jpg


En weer een mooie blacky van Werner84 :]

Klick


full



En de nieuwe aanwinst van Maarten :]

Klick


full



En de Hornet van DrivingUCrazy :]

Klick


full.jpg



En de mooie hornet van steveman :]

Klick


1j7a2.jpg



En het pareltje van Wtrpeeters :]

Klick


full




full




CB900F

Een mooie blauwe van Deaf-biker
:]

o0z8ci.jpg


Een snelle donkergrijze, van kc:]

ebc590fcc197a946fac4e21f302f3882


Een mooie opgeleukte zwarte, van djeeke:]

hornet900.png



En weer een mooie zwarte van PimvM :]


full



En weer een mooie zwarte van Flitspop :]


oRkWpavl.jpg



En weer een mooie zilveren van Jack65 :]


full


En weer een mooie zilveren, van LeMarc :]

full




En weer een mooie blauwe van Denniz94 :]

Klick

full


En hier de Bike van Augusto :]

Klick

full


En ook weer zo'n mooie van Joep Horpoen. :]

Klick

full








 
Laatst bewerkt:
Laatste aantal reacties vorige deel:


Ik zal mij even voorstellen. Ik ben Ivo en ik woon in de Zaanstreek. Sinds een klein jaar rijd ik op een blauwe Hornet 900 uit 2003.

Na aankoop heb ik de Hornet een update gegeven door een aantal aanpassingen te doen:
Vering voor en achter laten vervangen en afstellen door TRS (achter complete shock Wilbers en voor alleen de veren en olie)
Powercommander ingebouwd en afgesteld
Verstelbare remschakelset
Stalen remleidingen voor
En uiteraard een Renthal ultra low stuur

Het enige wat ik nog wil aanpassen is de vertanding. Hebben jullie ervaring met aangepaste vertanding, zo ja dan hoor ik het graag.

Ik zat zelf te denken aan 2 tanden groter achter of een kleiner voor en achter een groter.

Voor de Hornet heb ik jaren op het circuit gereden met een R1. Dit jaar wil ik ook af en toe het circuit op met de Hornet.

Ik hoor het graag.

Groeten Ivo

Ik had achter 2 tandjes meer en vond dat voldoende...

En nu ben ik als leek benieuwd naar het effect van meer en of minder tandjes.
Wat wordt er verbeterd aan de eigenschappen van de motor?

En nu ben ik als leek benieuwd naar het effect van meer en of minder tandjes.
Wat wordt er verbeterd aan de eigenschappen van de motor?


Meer koppel, ten koste van een lagere topsnelheid. Ook ga je wat sneller door de versnellingen.

Nu is topsnelheid op een naked bike natuurlijk lang niet zo interessant als snel optrekken :9
 
Ik zal mij even voorstellen. Ik ben Ivo en ik woon in de Zaanstreek. Sinds een klein jaar rijd ik op een blauwe Hornet 900 uit 2003.

Na aankoop heb ik de Hornet een update gegeven door een aantal aanpassingen te doen:
Vering voor en achter laten vervangen en afstellen door TRS (achter complete shock Wilbers en voor alleen de veren en olie)
Powercommander ingebouwd en afgesteld
Verstelbare remschakelset
Stalen remleidingen voor
En uiteraard een Renthal ultra low stuur

Het enige wat ik nog wil aanpassen is de vertanding. Hebben jullie ervaring met aangepaste vertanding, zo ja dan hoor ik het graag.

Ik zat zelf te denken aan 2 tanden groter achter of een kleiner voor en achter een groter.

Voor de Hornet heb ik jaren op het circuit gereden met een R1. Dit jaar wil ik ook af en toe het circuit op met de Hornet.

Ik hoor het graag.

Groeten Ivo

Welkom Ivo.
Dat zijn lekkere upgrades/updates die je erop hebt zitten :) Klinkt allemaal bekend ;)

Heb zelf twee tandjes groter achter, geen mega verschil maar net lekker, al went het snel.
Zou hooguit 2 of 3 achter groter gaan. Voor kleiner zou ik niet doen i.v.m. krappere hoek die de ketting moet maken en waarschijnlijk iets verhoogde slijtage t.o.v. groter achtertandwiel.

Met de Hornet het circuit op doe ik ook graag, voornamelijk Zandvoort (dichtbij, woon in Hoofddorp) en het is een mooie baan voor een naked.

Wellicht treffen we elkaar een keer daar? :]
:W
 
Hier ook weer present!


Misschien keer idee om startpost te updaten qua motoren, aardig wat rijden er niet meer volgens mij?
 
Meer koppel, ten koste van een lagere topsnelheid. Ook ga je wat sneller door de versnellingen.

Nu is topsnelheid op een naked bike natuurlijk lang niet zo interessant als snel optrekken :9
Hier sluit ik mij bij aan. Het is leuker om andere snelle motoren eruit te trekken ipv voor de topsnelheid gaan.
Het klinkt wel interessant. Het zou wel iets voor mij zijn om het aan te passen.

Als ik dat zou willen doen, wat heb ik dan nodig en waar moet ik op letten?
 
Bedankt voor jullie reacties m.b.t. de tandwielverhouding. Ik ga voor twee tanden groter achter.

@ Marc ik ga dit jaar meerijden met de Mac Zandvoort misschien zie ik je daar? Zelf ben ik groot fan van Assen, door de mooie lay-out en uitloop stukken. De vrouw gaat dit jaar ook voor het eerst de baan op met haar eigen witte Hornet.

Ik heb nog een radiator cover te koop voor de Hornet. Weet iemand of de cover uitwisselbaar is tussen een 900 en 600?
 
Hier ook weer present!


Misschien keer idee om startpost te updaten qua motoren, aardig wat rijden er niet meer volgens mij?
Eensch.
Zal eens kijken of ik van 't weekend even tijd kan maken om de OP op te schonen.
Meer koppel, ten koste van een lagere topsnelheid. Ook ga je wat sneller door de versnellingen.

Nu is topsnelheid op een naked bike natuurlijk lang niet zo interessant als snel optrekken :9
Hier sluit ik mij bij aan. Het is leuker om andere snelle motoren eruit te trekken ipv voor de topsnelheid gaan.
Het klinkt wel interessant. Het zou wel iets voor mij zijn om het aan te passen.

Als ik dat zou willen doen, wat heb ik dan nodig en waar moet ik op letten?
Opletten dat de ketting lang genoeg is, je hebt ietsje meer nodig dan standaard natuurlijk...
Bedankt voor jullie reacties m.b.t. de tandwielverhouding. Ik ga voor twee tanden groter achter.

@ Marc ik ga dit jaar meerijden met de Mac Zandvoort misschien zie ik je daar? Zelf ben ik groot fan van Assen, door de mooie lay-out en uitloop stukken. De vrouw gaat dit jaar ook voor het eerst de baan op met haar eigen witte Hornet.

Ik heb nog een radiator cover te koop voor de Hornet. Weet iemand of de cover uitwisselbaar is tussen een 900 en 600?
Geinig, heb me dit jaar ook aangemeld bij de MAC Zandvoort. Voorheen altijd met MSL op Zandvoort, dit jaar proberen beide te combineren.
Zelf nooit op Assen geweest, lijkt me ook zeker mooie baan. Maar vanwege de hogere snelheden lijkt het me ook iets minder geschikt voor een Hornet...
Zandvoort zou idealiter ook wel wat uitloop stukken kunnen gebruiken ja, het is nu vooral, of asfalt, of gras/grind.... :P
Wie weet worden er nog na verloop van tijd dergelijke verbeteringen doorgevoerd vanwege de nieuwe eigenaar.
 
[afbeelding]

magische nummers :+

en ja ik weet, ik moet een paar lampjes nog vervangen B|
Leuk! Ik had 'pas' 67890 en wilde 678.9 op de dagteller maar moest net 999m te ver doorrijden. Op naar de 77777.

full


Mijn Hornet heeft nog wat schade, ik wacht op de verzekering van de tegenpartij.
 
Laatst bewerkt:
Hier ook weer present!


Misschien keer idee om startpost te updaten qua motoren, aardig wat rijden er niet meer volgens mij?
Gisteren gedaan, echter lastig te zien/zeggen wie wel en wie net meer met de Hornet rijd.
Dus alle hulp is welkom :)
:W
 
Ik ben niet echt actief meer op het forum,maar ik rij nog altijd op mijn Hornet. :]

full
 
Laatst bewerkt:
Ik had niet anders verwacht Erik ;)
Je blijft dan ook lekker in de OP staan :)
 
Ik ben alleen al heel lang een nieuwe foto aan het maken met de uitbreidingen, maar ik rij ook nog steeds mijn vertrouwde hornet. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan