Honda Hornet Forum Deel 21

Hallo een Hornet 2004 kun je leuke dingen voor vinD
Hi allemaal!

Graag zo ik gebruik maken van jullie kennis en kunde!
Ik rijdt een Hornet 900 uit 2004 en zou graag een korte kentekenplaathouder installeren.
Maar als ik kijk, dan zit de huidige kentekenplaathouder vast aan je "wielkuip" en kan je deze niet zomaar vervangen voor een kortere?

Zijn er rijders bij die hier ervaring mee hebben? Dan hoor ik het graag!
 
Heeft iemand ervaring met het vervangen van een gas(retour)kabel? Is dit iets dat je relatief makkelijk zelf kan doen?
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand ervaring met het vervangen van een gas(retour)kabel? Is dit iets dat je relatief makkelijk zelf kan doen?
Volgens het Haynes workplace Handbook is dit redelijk eenvoudig uit te voeren (klasse 2 uit 5) en als ik het zo lees klopt dat. Wel handig om het handbook er bij te hebben.
 
Hi black wasp,

Volgens mij was je nog niet helemaal klaar met typen ;-)
Heb jij de oplossing voor o.a. de kentekenplaathouder?
Klopt, Internet was verbinding slecht
Zelf gedaan markeren met afplaktape en afzagen inkorten, alleen strook achter kentekenplaat laten zitten
Zaagsnede met vlakschuurmachine glad maken.
Slot verplaatsen onder spatbord bij zadel
Kentekenplaathouder en knippers nummerplaat verlichting van barracuda erop
Kentekenplaat verlichting zit nu vlak onder achterlicht
Is netjes geworden
 

Bijlagen

  • 1552225507725-2011263257.jpg
    1552225507725-2011263257.jpg
    111,2 KB · Weergaven: 16
Klopt, Internet was verbinding slecht
Zelf gedaan markeren met afplaktape en afzagen inkorten, alleen strook achter kentekenplaat laten zitten
Zaagsnede met vlakschuurmachine glad maken.
Slot verplaatsen onder spatbord bij zadel
Kentekenplaathouder en knippers nummerplaat verlichting van barracuda erop
Kentekenplaat verlichting zit nu vlak onder achterlicht
Is netjes geworden
Dat is zeker netjes geworden!
Mijn originele uitlaten komen alleen naast de kentenkenplaathouder uit, dus dan zouden mijn knippers onder de dempers moeten of iets dergelijks.
 
Dat is zeker netjes geworden!
Mijn originele uitlaten komen alleen naast de kentenkenplaathouder uit, dus dan zouden mijn knippers onder de dempers moeten of iets dergelijks.
Het is ff passen en meten
Plaat zo hoog mogelijk en knippers halverwege van je kentekenplaat
Is goed te doen inkorten strook laten zitten achter de nummerplaat,barracuda houder ertegen plastic nummerplaathouder ertegen vast gezet met korte slotboutjes moeren aan binnenzijde
 
Ik heb nu de eerste paar 100 km Hornet rijden erop zitten en ja, dat bevalt prima!
Nu vraag ik me wel af: wie neemt er eigenlijk standaard bandenreparatiespullen mee voor het geval je onderweg een lekke band krijgt?

Groeten, Kees
 
Ik heb nu de eerste paar 100 km Hornet rijden erop zitten en ja, dat bevalt prima!
Nu vraag ik me wel af: wie neemt er eigenlijk standaard bandenreparatiespullen mee voor het geval je onderweg een lekke band krijgt?

Groeten, Kees
Ik niet, als je die spijker erin laten zitten wanneer je hem raakt, kan je in ieder geval nog thuis komen en repareren. Ik heb amper ruimte voor een slot, laat staan voor een banden reparatie set.. :P
Heb ook nog geen lek band gehad moet ik eerlijk zeggen.
 
Ik niet, als je die spijker erin laten zitten wanneer je hem raakt, kan je in ieder geval nog thuis komen en repareren. Ik heb amper ruimte voor een slot, laat staan voor een banden reparatie set.. :P
Heb ook nog geen lek band gehad moet ik eerlijk zeggen.
+1 :)
 
Ik ben de afgelopen weken ook lekker bezig geweest met de Hornet.
In de voorvork dikkere olie gedaan zodat de demping overeen komt met de demping van de Hyperpro schokdemper. Vooral de uitgaande demping vond ik te zacht, en dat is nu opgelost. Er zit nu SAE 30 in ipv SAE 10. Drempels komen wel wat meer door nu, maar de feedback is een stuk groter geworden.

3B9577BF-AD8B-42C9-8F01-AC0BB8F9F77C.jpeg


Beste upgrade na de vering en demping is de Quickshifter van Healtech. Zeker als de bak warm is gaat hij als een mes door warme boter. Heerlijk racy! Een echt goede aanvulling dus.

DD6BEDE2-C5AA-4A72-9E74-3E40951C8F54.jpeg


Ook de gewichtverdeling verder geoptimaliseerd door het vloeistof reservoir nog wat verder naar voren te plaatsen 🤪

Nu bezig met ontwerpen van een beugeltje om de GPS naast de teller te plaatsen.
 
Laatst bewerkt:
Ja dat maakt een groot verschil. Die standaard schokdempers zijn belachelijk slecht.

Ik heb inmiddels de GPS permanent gemonteerd.

1FFA5612-F6B0-43D3-89A1-95CF3D5C19A1.jpeg


5E7CDD9F-25D9-44B8-BA7E-AD3FEDC84264.jpeg
 
Iemand nog de weg op geweest gisteren? Ik "moest" wel en heb ook in het slechte weer 250 km weggedraaid. Zo nu en dan wel goed opletten, maar de Hornet blijkt ook dit weer goed te verteren!

Groeten, Kees
 
Wellicht iemand hier een antwoord op?

Mijn Honda Hornet CB600F (2010) geeft volgens de fabriek een 102 pk af...vandaag op de dyno gekomen tot 75 pk... antwoord van de dealer is dat mogelijk mijn Shark exhaust slip-on de oorzaak zou kunnen zijn. Deze zou door een veranderende tegendruk + verhouding lucht/benzine bij zo'n 10.000 RPM de dip kunnen veroorzaken, ofwel het motormanagement wat in de war kunnen brengen...het zou opgelost kunnen worden met een Powercommander zeiden ze. Ik kan me niet voorstellen dat door een slip-on een 27 pk verlies zou kunnen optreden? Voor de rest is alles standaard aan de motor en ik zou kunnen proberen te testen hoe het rijd met de standaarduitlaat, uiteraard ga ik dat doen. Ben benieuwd naar jullie ervaring.

Thanks en groet!
 
Wellicht iemand hier een antwoord op?

Mijn Honda Hornet CB600F (2010) geeft volgens de fabriek een 102 pk af...vandaag op de dyno gekomen tot 75 pk... antwoord van de dealer is dat mogelijk mijn Shark exhaust slip-on de oorzaak zou kunnen zijn. Deze zou door een veranderende tegendruk + verhouding lucht/benzine bij zo'n 10.000 RPM de dip kunnen veroorzaken, ofwel het motormanagement wat in de war kunnen brengen...het zou opgelost kunnen worden met een Powercommander zeiden ze. Ik kan me niet voorstellen dat door een slip-on een 27 pk verlies zou kunnen optreden? Voor de rest is alles standaard aan de motor en ik zou kunnen proberen te testen hoe het rijd met de standaarduitlaat, uiteraard ga ik dat doen. Ben benieuwd naar jullie ervaring.

Thanks en groet!
Die 102 pk is waarschijnlijk aan de krukas. Aan het achterwiel zal het zo’n 93-95pk zijn (met geluk, in nieuwstaat). Toch is het verschil nog redelijk groot. Naast dat het verhaal van de demper wel kan kloppen, kan het mede veroorzaakt worden door viezigheid in het blok van de (van zeer slechte kwaliteit) benzine die je in Nederland kan tanken. Er zijn van die fuel additieven te koop die het systeem kunnen reinigen. Dit helpt zeker in veel gevallen.

Daarnaast kan je er een paar spiksplinternieuwe bougies inzetten als dat al een tijdje niet is gebeurt, alsmede het luchtfilter. Achterstallig onderhoud is een vaak een mogelijk probleem voor vermogen verlies.

Een motorblok kan ook vermogen verlies lijden door de manier van rijden. Als de motor vaak voor korte ritten op lage toerentallen gebruikt wordt, wordt het blok niet goed warm en gaat het slechter lopen. Af en toe een flink lange toch waarin je niet te veel inhoudt met de toeren, zal hij in dat geval wel van opknappen. Een 4 cilinder in lijn blok heeft nu eenmaal een excentrisch thermisch middelpunt, dus loopt suboptimaal als het niet op temperatuur is. Hierdoor kan er bijvoorbeeld vuil binnentreden.

Alle originele pk’s zal je misschien niet terugkrijgen, maar die zijn ook opgeschreven nadat een los motorblok in ideale omstandigheden aan de krukas gemeten is.
 
Een motorblok kan ook vermogen verlies lijden door de manier van rijden. Als de motor vaak voor korte ritten op lage toerentallen gebruikt wordt, wordt het blok niet goed warm en gaat het slechter lopen. Af en toe een flink lange toch waarin je niet te veel inhoudt met de toeren, zal hij in dat geval wel van opknappen. Een 4 cilinder in lijn blok heeft nu eenmaal een excentrisch thermisch middelpunt, dus loopt suboptimaal als het niet op temperatuur is. Hierdoor kan er bijvoorbeeld vuil binnentreden.

In deze tijd van het jaar komt de temperatuur nauwelijks boven het eerste streepje. Dat is natuurlijk niet echt warm. Als ik net wegrijd ga ik wel extra hoog in de toeren zitten om hem zo snel mogelijk tenminste voorbij het onderste streepje te krijgen.

Over vermogen heb ik niets te klagen: ook met de harde wind tegen van vorige week accelereerde hij er vrolijk op los. Maar ja, ben ook nog niets anders gewend :]

Groeten, Kees
 
Hallo Hornetrijders,

Ik heb mijn Hornet verkocht en aangezien mijne was omgebouwd met een 2011 achterkant en zo ook verkocht is heb ik nog originele onderdelen over. Het gaat hierom een bijna complete achterkant met zadel echter geen handgrepen meer. Ook heb ik nog mooie zwarte voetsteunen. Een complete bagagedrager voor een 2011 model heb ik ook nog.
Als er interesse is hoor ik het graag.
 
Vandaag een LED koplamp geinstalleerd. Was even puzzelen vanwege de krappe ruimte, maar het resultaat mag er zijn: prachtig licht. Later deze week ook ff kijken hoe het in het donker uitpakt.

Ze zijn per paar te koop, dus ik heb er nog eentje over...
En natuurlijk niet zonder fotoos:

zo ziet het er uit (in de garage).
LED1.jpg
Van dichtbij, met weerspiegeling in de koplampspiegel
LED3.jpg
En van achteren. Gemonteerd, kap er weer overheen, stekker en ballast netjes weggewerkt
LED5.jpg
 
Wellicht iemand hier een antwoord op?

Mijn Honda Hornet CB600F (2010) geeft volgens de fabriek een 102 pk af...vandaag op de dyno gekomen tot 75 pk... antwoord van de dealer is dat mogelijk mijn Shark exhaust slip-on de oorzaak zou kunnen zijn. Deze zou door een veranderende tegendruk + verhouding lucht/benzine bij zo'n 10.000 RPM de dip kunnen veroorzaken, ofwel het motormanagement wat in de war kunnen brengen...het zou opgelost kunnen worden met een Powercommander zeiden ze. Ik kan me niet voorstellen dat door een slip-on een 27 pk verlies zou kunnen optreden? Voor de rest is alles standaard aan de motor en ik zou kunnen proberen te testen hoe het rijd met de standaarduitlaat, uiteraard ga ik dat doen. Ben benieuwd naar jullie ervaring.

Thanks en groet!

Ik gok ook wat MotorJel zegt. Onderhoud lijkt mij een essentieel ding bij een motor. Kan me niet voorstellen dat een andere slipon zoveel PK's doet verdwijnen. Wat is je KM stand? Idd even nieuwe bougies, luchtfilter, olie en kleppen laten stellen indien nodig echt een hele vracht scheelt.
 
In deze tijd van het jaar komt de temperatuur nauwelijks boven het eerste streepje. Dat is natuurlijk niet echt warm. Als ik net wegrijd ga ik wel extra hoog in de toeren zitten om hem zo snel mogelijk tenminste voorbij het onderste streepje te krijgen.
Is dat verstandig?
Rustig wegrijden lijkt mij beter, warm wordt ie vanzelf en hoge toeren als ie koud is zijn juist slecht voor de motor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan