Honda Hornet Forum Deel 21

ik heb mijn hornet900 helemaal opnieuw laten spuiten in Nieuw vennep.
bij Autoschade Herstel Haarlemmermeer. mooi prijsje gemaakt en keurig de stickers onder de blanke lak gespoten :Y :Y :Y
echt een aanrader. ik had de beugel achterop verwijderd en deze gaten hadden ze helemaal weg gewerkt echt top!!!
Hoi allemaal,

Ik heb vandaag mijn motor stukgemaakt en ik vraag me af of jullie me kunnen helpen met informatie
Het linker achterkapje is gescheurd en gekraakt en ik zou graag willen weten:
- Hoe dat ding heet zodat ik zelf kan googlen
- Of iemand een goede achterkapjesreparateur weet in de omgeving van Amsterdam
- en waar ik een nieuwe zou kunnen kopen, mocht reparatie niet lukken.


Alvast heel erg bedankt!

Oh ja, het is een cb600f (pc34) uit 2001


[afbeelding]
[afbeelding]
 
Verkoop m'n windscherm. Past op een cb600 uit 2006 (nieuw model), maar wss ook op oudere.

Stuur svp een pm bij interesse

full
 
Zo, koppelingskant is klaar, mooi gaatje van 4mm :D. bij de gaskant brak mn opzetstuk van mn boor :(. Stuur keurig in de bankschroef maar niet vast genoeg gezet |(

Eerst een nieuw opzetstukje. Ik post wel ff een fototje als het klaar is. Best nog een operatie zo een stuur :P
 
Laatst bewerkt:
Is inderdaad niet 'even' om zetten zo'n stuurtje.
Maar je hebt er wel erg veel plezier van (vind ik zelf).

Deze week eindelijk weer beetje temperaturen om lekker te brommeren! *O* :]
 
Heeft iemand ervaring met een open luchtfilter?
Ben benieuwd naar jullie meningen/ervaringen :)

Ik heb een schuimfilter, telt dat? :-P Heeft alleen zin als je volledig decat systeem hebt en je injectie/carburateurs er op afstemt. Verwacht geen wonderen...
 
36k beurt zit er weer op, mooi weer komt er aan... U raad het al, de hoogste tijd om te gaan rummikuppen!
 
Heeft iemand ervaring met een open luchtfilter?
Ben benieuwd naar jullie meningen/ervaringen :)
Grootste + is waarschijnlijk dat je een BMC/K&N filter niet hoeft te vervangen maar gewoon kan schoonmaken (niet vergeten in te oliën daarna natuurlijk...).
Verder moet je er inderdaad geen wonderen van verwachten...
 
Laatst bewerkt:
Kun je de katalysator eigenlijk gewoon wegslijpen en dichtlassen of moet je persee een ander pijp eronder zetten wil je deze eraf hebben?
 
Andere pijp lijkt me veruit het mooiste, makkelijkste en beste.
Ik weet niet precies hoe die kat vervangers zijn voor de Hornet vanaf 2007, maar je wilt als je zelf gaat beunen niet echt uitlaat lengte verliezen zeg maar.
 
Zou idd niet gaan slijpen en dichtlassen. Gewoon een volledig nieuw bochtensysteem erop gooien :)
 
Oke bedankt, dan laat ik mooi de originele zitten
Grootste + is waarschijnlijk dat je een BMC/K&N filter niet hoeft te vervangen maar gewoon kan schoonmaken (niet vergeten in te oliën daarna natuurlijk...).
Verder moet je er inderdaad geen wonderen van verwachten...
 
full


Tadaa! Rijdt echt super! Mooi bochtjes nemen. Alleen die spiegels... op termijn maar bar ends monteren! Vor nu bevalt het iig super!
 
volgens mij in luxemburg dit weekend iemand van hier gezien.
Als ik me niet vergis was er hier iemand met een oranje 600, die wel eens met zijn pa+ goldwing rijd.
Als jullie het waren heb ik jullie wel een keer of 4 langs zien rijden in vianden en omstreken:P

ik was trouwens op de morini, dus mij zul je wel niet gezien hebben:P
 
Hallo iedereen!

Ik zal mij even voorstellen. Mijn naam is Daan, 26 jaartjes jong en sinds een maand of 2 bezitter van een CB600F Hornet uit 2001, waar ik mijn Thundercat op ingeruild heb.

Nu ben ik opzoek naar een zadel voor mijn Hornet, want helaas heeft die van mij een enorme scheur wat in mijn ogen heel veel afbreuk doet aan de motor.
Jammer genoeg kan ik nergens een simpel tweede hands zadeltje vinden die op mijn Hornet (PC34) past en ik vroeg mij af of hier toevallig nog iemand een zadel heeft liggen die ik zou mogen kopen.

Groetjes,
Daan


img
 
Zo, dat was weer een mooi toer weekendje! :)

Tot op heden veel plezier van de motort echter merk is sinds kort dat het blok begint de “tikken/klappen” in de 1ste en 2de versnelling tussen de 2500 t/m 3500 toeren.
De “Tikken/klappen” zijn te voelen en ook te horen, naar mate te toeren stijgen nemen de “tikken/klappen” toe tot na de 3500 toeren of naar versnelling 3+
Met iemand achterop is het nog beter/sneller waarneembaar.
De ketting staat netjes gespannen, al is ie net aan vervanging toe.
De motor heeft ondertussen ruim 52K kilometers gelopen en heeft, naar mijn weten (al ruim 30K + kilometers) nog nooit onderhoud aan het blok gehad naast het reguliere olie+filert, etc…
Edit: het lijkt, als je erop zit, links onder uit het blok te komen.

Daarnaast ben ik al enig tijd aan het stoeien van een stotter die in de motor zit bij het stationair draaien / wegrijden. De volgende dingen zijn al gedaan:
- Carburateurs geheel gedemonteerd en sonisch gereinigd. (geen resultaat)
- Carburateurs synchroon gezet + CO afgesteld (geen resultaat)
- Kleppengesteld. (weinig tot geen resultaat)
- Paar keer motor/tank cleaner erin gedaan (had ietsjes resultaat)
- Euro 98 of Shell Vpower tanken ipv goedkoopste Euro 95 (heeft ietsjes resultaat)
- Koud of warm geen verschil, vochtig(regen) + koud of droog + warm, ietsjes verschil alsin erg / minder erg.

Onlangs schoot mij nog iets simpels te binnen: namelijk heb de benzine filter vervangen nog nooit vervangen (als ie erin zit, denk tank?) + tank nog nooit gespoeld, misschien dat het hier in zit?

Lang verhaal kort wat zou er aan de hand kunnen zijn en waar moet ik op letten? :)
 
Laatst bewerkt:
Hallo iedereen!

Ik zal mij even voorstellen. Mijn naam is Daan, 26 jaartjes jong en sinds een maand of 2 bezitter van een CB600F Hornet uit 2001, waar ik mijn Thundercat op ingeruild heb.

Nu ben ik opzoek naar een zadel voor mijn Hornet, want helaas heeft die van mij een enorme scheur wat in mijn ogen heel veel afbreuk doet aan de motor.
Jammer genoeg kan ik nergens een simpel tweede hands zadeltje vinden die op mijn Hornet (PC34) past en ik vroeg mij af of hier toevallig nog iemand een zadel heeft liggen die ik zou mogen kopen.

Groetjes,
Daan

[~[url="http://s32.postimg.org/c8lp0hw05/20160428_172747.jpg"]afbeelding~][/url]
img
Welkom!
Je kan altijd nog je zadel opnieuw laten bekleden, hoeft ook niet de wereld te kosten denk ik...
En kan je er nog wat leuks van (laten) maken.
Succes!
Zo, dat was weer een mooi toer weekendje! :)

Tot op heden veel plezier van de motort echter merk is sinds kort dat het blok begint de “tikken/klappen” in de 1ste en 2de versnelling tussen de 2500 t/m 3500 toeren.
De “Tikken/klappen” zijn te voelen en ook te horen, naar mate te toeren stijgen nemen de “tikken/klappen” toe tot na de 3500 toeren of naar versnelling 3+
Met iemand achterop is het nog beter/sneller waarneembaar.
De ketting staat netjes gespannen, al is ie net aan vervanging toe.
De motor heeft ondertussen ruim 52K kilometers gelopen en heeft, naar mijn weten (al ruim 30K + kilometers) nog nooit onderhoud aan het blok gehad naast het reguliere olie+filert, etc…
Edit: het lijkt, als je erop zit, links onder uit het blok te komen.

Daarnaast ben ik al enig tijd aan het stoeien van een stotter die in de motor zit bij het stationair draaien / wegrijden. De volgende dingen zijn al gedaan:
- Carburateurs geheel gedemonteerd en sonisch gereinigd. (geen resultaat)
- Carburateurs synchroon gezet + CO afgesteld (geen resultaat)
- Kleppengesteld. (weinig tot geen resultaat)
- Paar keer motor/tank cleaner erin gedaan (had ietsjes resultaat)
- Euro 98 of Shell Vpower tanken ipv goedkoopste Euro 95 (heeft ietsjes resultaat)
- Koud of warm geen verschil, vochtig(regen) + koud of droog + warm, ietsjes verschil alsin erg / minder erg.

Onlangs schoot mij nog iets simpels te binnen: namelijk heb de benzine filter vervangen nog nooit vervangen (als ie erin zit, denk tank?) + tank nog nooit gespoeld, misschien dat het hier in zit?

Lang verhaal kort wat zou er aan de hand kunnen zijn en waar moet ik op letten? :)
Luchtfilter??? (wilde gok...)
Benzine filter zit (bij de 900 in ieder geval) in de tank. Maar die hoef je volgens mij echt niet te vervangen. Zit (bij de 900) ook nog soort van grof dotje staalwol voor de aanzuigopening, dat filtert al een erg veel denk ik zo.
Verder kan ik me niets bedenken, behalve dat A/F ratio gewoon niet optimaal is.
 
Luchtfilter??? (wilde gok...)
Benzine filter zit (bij de 900 in ieder geval) in de tank. Maar die hoef je volgens mij echt niet te vervangen. Zit (bij de 900) ook nog soort van grof dotje staalwol voor de aanzuigopening, dat filtert al een erg veel denk ik zo.
Verder kan ik me niets bedenken, behalve dat A/F ratio gewoon niet optimaal is.

Dank voor je reactie!
Luchtfilter is ongeveer 10K geleden vervangen en is nog steeds netjes schoon. Brandstof filter was ook maar een gok, vind ook weinig info van anderen die hem vervangen... :X
Wel heb ik mij laten vertalen dat het wellicht aan m'n demper ligt. Rij namelijk rond met een DPM demper ZONDER DB-killer.... :] het argument hiervoor was: "Nu is het een "open pijp" waardoor de afstelling van de carbs niet geheel meer klopt." Zelf twijfel ik hier enigszins aan, kan mij niet echt voorstellen dat een DB-killer zoveel verschil maakt...?

Enig idee wat de "klappen/tikken" in het blok kunnen zijn?
 
Je kan het sowieso proberen om even met DB killer te gaan rijden. Dat stotteren is vaak de afstelling lucht/brandstof verhouding, hebben meerdere motoren last van in de lage toeren regionen. Soms is het helemaal weg te krijgen met afstellen, soms niet maar wel stuk(je) beter.

Dat klappen/tikken vind ik wel apart verhaal eerlijk gezegd, zou meteen aan de nokkenaskettingspanner (NAKS) denken. Maar die zit rechts op de motor en zou je moeten horen met het dichtdraaien van de 'gas' hendel.
Wat er mogelijk links dat geluid kan maken, geen idee... dynamo is het geen wat daar rond draait maar dat lijkt me erg onwaarschijnlijk dat deze dat geluid maakt.
Dat je zegt dat met passagier (= extra belasting) het eerder/beter waarneembaar is, moet ik toch meteen aan de aandrijfketting denken. Ondanks dat deze netjes gespannen is, is deze wel aan vervanging toe geef je aan. Ik zou hem dan vervangen en daarna kijken of je nog steeds de klacht hebt, zo niet, weet je waar het zat, heb je er nog wel last van, weet je in ieder geval dat het de ketting niet is.
Met dit soort zaken is het vaak het beste om dingen uit te gaan sluiten, vervangen van de kettingset (+ kettingwielen) is een goed begin lijkt me...
 
Laatst bewerkt:
Goeie outfit, mooie Hornet!

Gisteren LeMarc nog gespot bij de Paddock in Zandvoort.
Mooie rit gehad?
 
Ha dat klopt :)
Weer de eerste paar circuit meters gemaakt voor dit jaar.
Was zeker mooi, kan ook niet anders met dit weer :P

Kwam je even buurten? Heb verder geen Hornet gezien...
 
Terug
Bovenaan Onderaan