Honda Forza 125

Ik had geen reparatiesetje bij me deze keer, maar voor de volgende keer staat het weer op mijn lijstje.
Was een groot gat, de man van de ANWB moest er twee veters intrekken.
 
Aha, en duidelijk.
Jij had dus op jouw motortrip helemaal niks bij je om een lekke band mee te repareren.
Dat vind ik bijzonder moedig hoor.
Zelf heb ik bij mijn woon/werkscooter altijd een bandenreparatiesetje zitten indien ik stil kom te staan door een lekke band.
Heb zelfs nog wat extra patronen erbij om de band te voorzien van lucht en ook een kleine voetpomp indien de patronen tekort schieten.
Een lekke band waarvan het gat zelf repareerbaar is laat mij niet doen stranden.
In elk geval wel fijn dat jij vlot weer op weg werd geholpen door de pechhulpservice.
Vr gr
 
Ik had altijd een setje bij me, maar dat was verouderd en ik was vergeten een nieuwe te kopen. Ga meteen weer een setje aanschaffen. :t
 
Maar in dit geval had ik er niets mee gekund. Het is niet veilig op de vluchtstrook om dat te doen. Ik ben meteen achter de vangrail gaan staan. En maar goed ook, want even later reed een auto met caravan bijna mijn motor aan. Die auto kwam zo de vluchtstrook op en kon nog net mijn motor ontwijken. |(
Echt bizar. Het was ook keidruk op de A73.
 
6.000 km beurt gehad bij MotoPort, was slechts €79.
Klepspeling afstellen, olie eindaandrijving vervangen, olie verversen en diverse punten smeren/controleren.
Er staat nu bijna 9.000 km op de teller.
 
Das geen geld. Bij de goedkopere PCX is het bereiken van de kleppen al
een halve dag werk. Maar goed, prijsverschil tussen beiden moet ook een oorzaak hebben.
 
Ik verwacht dat er een klepje zit zodat ze er gemakkelijk bij kunnen. Dat moet wel voor deze prijs. Mijn MSX had dat toen ook, super handig.

Een van de uitlaatbevestigingen bleek afgebroken, maar dat valt onder de garantie. Ik krijg een nieuwe uitlaat waarschijnlijk.

Ik rijd nu met een opzetruitje van Alie. Het is nog te kort om er iets over te kunnen zeggen. Zal binnenkort eens een foto maken.
 
Laatst bewerkt:
Ik kwam hier terecht op jullie forum omdat ik info zocht. Ik heb net een Honda Forza 125 gekocht. Het nieuwe model, maar ik ken er niet zoveel van. Daarom dat ik hier eens kwam piepen. Morgen eindelijk de nummerplaten dus kan ik hem gaan uittesten!
 

Bijlagen

  • F9BEF591-3237-4C78-A263-6F4AA2677AB4.jpeg
    F9BEF591-3237-4C78-A263-6F4AA2677AB4.jpeg
    571,2 KB · Weergaven: 29
Wat een mooi filmpje Gerdien...ik ben hier terecht gekomen omdat een collega van mij een Forza 125 overweegt te kopen...ik help hem daar een beetje bij en heb meteen dit filmpje door gestuurd :)...veel respect hoor...wat ik mij nu afvraag is of je die route van Tomtom hebt of zelf samen gesteld ? de beelden zijn ook mooi...welke camera had je op ? ik overweeg zelf een ritje te gaan maken maar is de eerste keer voor mij buiten dat ik wel geregeld van BE naar NL zeeland rij.....daar is het ook leuk vertoeven maar bij 25-30 gr in het zuiden is dat wel wat anders .
 
Dankjwel!
Ik heb een Ion Air Pro camera. Maakt goede beelden en is heel fijn in gebruik. Kodak heeft een soortgelijke camera gebruikt en dezelfde techniek en specificaties. Het is een goedkope camera en wel een aanrader. Als de camera aan of uit gaat dan trilt ie en dat voel ik, heel handig.
Ik heb gereden met TomTom Urban Rider op kronkelwegen, dat is altijd succes. De plaatsnamen staan in het filmpje, dan weet je de route ongeveer wel.

Ik overweeg over te stappen naar de N-Max 155. Dus als iemand nog een mooie en gave Forza 125 uit oktober 2017 zoekt? Ik woon in Nederland.
 
Oohooh ...die beelden met een goedkope camera...je zou bijna denken dat het een go pro was...ik ben helemaal niet thuis in die dingen maar denk eraan eentje te kopen en het is altijd leuk als iemand je wat op weg helpt... Thx.
Dat jouw scoot nu te koop komt zal geen probleem worden....mijn collega wil een nieuwe...hij zit nog even te twijfelen aan een x max...ook een goede scoot natuurlijk....hij raakt er wel uit *D
 
Ik geloof dat de X-Max zelfs nog goedkoper is. Maar in België is de prijs sowieso lager. Scheelt enorm.
 
Dat klopt...de prijs is lager in BE maar bij de forza heb je het scherm elektrisch verstelbaar als optie waarschijnlijk en dat is toch een meerwaarde.
 
Mijn scherm gaat nog handmatig, maar ik moet zeggen dat ik het niet vaak verstel. De meerwaarde lijkt mij meer een gimmick.
 
Eens je het hebt wil je niet meer zonder, ik spreek uit ervaring...tijdens het rijden op knop drukken en traploos verstellen....heerlijk....manueel ga je niet zo makkelijk verstellen...begrijp ik....mijn collega heeft de forza besteld met elektrisch scherm...een weekje wachten en kan hij ook de baan op :]
 
Wat doe je dan, bij regen omhoog en bij mooi weer omlaag? Daar kan ik mij wel iets bij voorstellen.
 
Zoiets ongeveer, bij regen zeker dan blijf je iets meer droog, ook als ik de snelweg op ga gaat hij ook een naar boven, dan voel je bijna niets van de wind ...zaaalig… in de stad gaat hij naar beneden ….eens je het kent wil je niet meer anders...ik ben er heel blij mee.
 
Het zal vast zijn wat jij zegt, als je het een keer hebt dan wil je niet meer anders. En als je het niet hebt mis je niks. :)
 
Nieuw projectje, ik laat mijn zadel verlagen en/of versmallen, want ik vind het te hoog voor mij.
Dit weekend stuur ik het op naar een bedrijf in Amsterdam.
Ik post een update als het gedaan is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan