Honda F6 (Valkyrie) rijders

Heb je het schuimrubber in het luchtfilter-deksel al een gecontroleerd. Dat gaat op enig moment verpulveren waardoor je motor slecht gaat lopen.
Bij mij was het vervangen door piepschuim maar het luistert erg nauw. Mijn verbruik was ook erg hoog. Bij andere mensen hoor ik vaak dat er vermogensverlies is boven 3000-3500 toeren.
 
Nou ik heb het opgelost.
Hij loopt weer als een zonnetje, nadat ik mijn bougie's heb vervangen.
De "oude" bougie's kan ik retourneren, daar ik een paar maanden geleden pas een grote beurt had laten geven.
Toch netjes.

Ger
 
Leuk topic, ik ben altijd al een fan geweest van deze mastodont. Moet nog steeds een proefrit maken op een F6C. Mijn eerste motor 11jaar terug was een vf500c magna, wat ik nog steeds een van de beste chopper achtigen vind. Een standaard F6C moet niet gek kijken als deze gewoon naast hem blijft bij vol accelereren. Geweldige sportcruisers maakte Honda vroeger, maar waar blijven toch de nieuwe?

Ik rij nu een vf750c en een zzr1400, bijde geweldige motoren met een serieuze snelheidssentatie en verbazend goede rijeigenschappen. De ZZR gaat natuurlijk als een tijdmachine maar ook de magna is serieus lachen geblazen. Ik heb nog niet op de Valkyrie gereden en ook niet op de VTX1800 maar ik denk dat ik de 750 magna toch de beste sportchopper blijf vinden. Wel is een dynojet kit een absolute pre (+12pk,14nm bij 5500tpm!!). En dikkere voorvorkolie maakt hem nog strakker. Menig supersportmannetje legt het af zowel rechtdoor als in de bochten. Heb veel testen gelezen van de Valkyrie maar ga begin volgend seizoen toch echt eens een proefrit maken met zo'n olifant met japanse vechtkunsten.
 
Ik rijd nu ook al weer een paar jaar op een Platte6. Fantastische motor. Wel zwaar, maar goed beheersbaar.

Alleen is die van mij niet meer zo mooi als die van jullie. Ik heb de motor na aanschaf eerst goudkleurig gespoten. Was ultiem bling; chroom met goud. Was even voor de lol.
Daarna toch weer mijn lievelingskleur; dus volledig matzwart.
En in dit stadium verergert hij steeds verder. Het is gewoon een goede Ratbike! de reacties blijven leuk.

Je krijgt veel reacties op het matzwarte deel, maar ook discussies wat voor motor het nu is. Ik heb wel eens de prijs gewonnen voor de meest verbouwde ratbike. De organisatie was er toen van overtuigd dat ik een Goldwing had omgebouwd naar deze.
 
tjonge wat een motorfans zijn hier actief...
Dat is wel een terechte opmerking. Voor mezelf geldt dat ik jaren actief in dit topic ben geweest. Ik ben ook nog steeds een liefhebber van een Valkyrie, ik heb er zelfs twee. Maar ik merk toch dat de zin om er op het internet iets mee te doen het laatste jaar sterk afneemt. Alle onderwerpen zijn de afgelopen jaren wel een paar keer voorbijgekomen. Het clubje is hier te klein om het levendig te houden. Als je wat meer over de Valkyrie wil weten kun je je beter aanmelden bij het forum van de VCCR Benelux: VRCC Forum - Forumoverzicht
Daar zijn wel een behoorlijk aantal mensen actief.

:] :]
 
*O* joehoe *O* Oma, wakker worden! Ook ff een schoppie omhoog ;)

Hey 8-) Valkyrie rijders,

Staan er binnenkort nog :] toerritten op het programma?

Ciao :W
 
Laatst bewerkt:
Nou, deze Valkyrie rijder is nog alive and kicking. Maar we zijn over gegaan naar het VRCC Valkyrieforum, op VRCC Forum - Forumoverzicht . Is ook niet echt heel erg druk, maar daar worden toch wel met zekere regelmaat berichtjes geplaatst. Neem eens een kijkje zou ik zeggen.

:] :]
 
Als iemand daar het recht toe heft ben ij het wel, maarrr .......

In de maak: Honda F6C.
Geplaatst op 9 nov 2013 - 18:15

Met Milaan nog maar nauwelijks achter de rug, draait de geruchtenmachine alweer op volle toeren.

Het gerucht gaat dat Honda op korte termijn een naked achtige power cruiser introduceert, namelijk de Honda Gold Wing F6C. Het zou de opvolger moeten zijn van de Honda F6C (Valkyrie).

De definitieve vorm van de F6C is nog niet bekend (de foto betreft de Honda EV 6 Concept), maar het model zou een brug moeten slaan tussen de CTX1300 en de Gold Wing F6B. De 2014 Gold Wing F6C wordt een lichte, lage cruiser, een beetje als de CTX1300.

Net als de F6B krijgt ook de F6C het 1832 cc zescilinder blok van de Gold Wing, dat goed is voor 108 pk @ 5500 tpm en 157,2 Nm @ 4000 tpm.
 
honda-evo-6-concept.jpg


Als hij er zo uit komt te zien is ie wel tering heftig!
Toch heb ik ook graag dat Honda de geschiedenis herhaald met een nieuwe Magna serie, een 800, 1200 en een nieuw 1500 V4 blok met 215pk en 165nm ofzo. Om nu eens te reageren op de Vmax1700, zoals de vmax1200 dat deed met de V65.

Of een F6R met 150pk is ook goed hoor :+
 
Laatst bewerkt:
Zag hem voorbij komen, super 8-) , en gelijk doorgemaild naar 2 collega's met een F6C. Nee ze zijn geen lid al heb ik ze dat wel aangeraden ;)
 
Op de Tokyo motorshow (22 nov.) wordt de nieuwe Valkyrie getoond. Heeft nog wel wat weg van onze fiets, maar kruipt ook tegen de CTX stijl aan. Had er graag een fotootje bij gedaan, maar daar ben ik niet goed in (foto's motorradonline.de)
 
8-) 8-)

Ik vind hem wel mooi. Geeft nu het effect wat 17 jaar geleden de oorspronkelijke Valkyrie ook gaf: een schokeffect! Wat overigens niet wil zeggen dat ik er eentje wil kopen, ik hou lekker mijn eigen F6(en).

:] :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan