Honda F6 (Valkyrie) rijders

En ik ben er ook nog hoor, alleen ook niet zo heel actief op het internet. Ik lees wel veel, maar het komt er niet zo van om zelf te reageren.
Ik ga zo dadelijk mijn Interstate pakken voor een ritje naar Noord Holland. Het is zacht weer, dus dat kan wel.

:]
 
Zaterdag nog even wezen brommen aardig weer en lekker rustig op de weg.
full
 
Ik ben in winterslaap, in September naar Amerika geweest, terug gekomen in oktober, weer moeten gaan werken, en sindsdien hangt ie aan de druppelaar.....
Ik hoop het volgend jaar meer tijd voor 'm te hebben.

Ger
 
vanuit een donker miezerig Brabant, en goei uiteinde en een geweldig begin met heul veul gezondheid en.......motorplezier!

Ger
 
Ik ben binnekort weer eens toe aan nieuwe bandjes, wat adviseren jullie?
Mijn voorkeur gaat uit naar "klevers",het aantal kilometers vind ik van ondergeschikt belang.

Ger
 
Ik ben binnekort weer eens toe aan nieuwe bandjes, wat adviseren jullie?
Mijn voorkeur gaat uit naar "klevers",het aantal kilometers vind ik van ondergeschikt belang.

Ger
Mijn advies zou zijn Avon Cobra's. Prima wegligging door sportief profiel en ze gaan heel lang mee. En met lang meegaan bedoel ik ook dat ze heel lang goede rijeigenschappen houden. Ik heb m'n Amerikaanse trip van 20.000 km op één set gereden. Wel de banden goed op spanning houden: 2.7 bar voor en 3.0 bar achter.
Welk merk heb je er nu onder zitten?
 
Ik heb mijn 2de setje Bridgestones er nu bijna doorheen gereden. Komend voorjaar komt er een setje Metzeler ME880 onder zoat ik ook eens eravring kan opdoen met een ander merk banden. Ik denk namelijk dat het merk banden waar je uiteindelijk voor kiest voor ieder persoonlijk is, en elke band zal zijn voor en tegens hebben.
Als je een beetje doorkachelt dan rijdt je er in 1 seizoen wel een setje doorheen. ;-)
 
Laatst bewerkt:
Gisteren mijn Valky weer opgehaald.
Een grote beurt gehad.
Nieuwe filtertjes,olie en bougietjes.
Alles goed nagekeken, bandjes weer op spanning gebracht.
Dadelijk ff naar de benzineboer, en ik ben klaar voor het nieuwe seizoen....

Ger
 
Zo, de eerste 150 kilometertjes zitten er weer op.
Heerlijk vandaag, prachtig weer, zonnetje op m'n klep...
Ik hoop me dit jaar zo nog vaak te trakteren.....

Ger
 
Aankomende vrijdag heb ik vrij genomen, ik ga eerst beide motoren eens goed wassen en poetsen. Lekker een dagje in het zonnetje prutsen: m'n nieuwe hoge druk reiniger proberen. Ik heb wel tijdens de winter af en toe nog gereden, dus niet zo'n lange onthoudingstijd gehad.

Ger, welke banden heb je er uiteindelijk onder gelegd?

:]
 
Nogmaals hallo. Ik had van de week al een berichtje gemaakt en ik kreeg hem maar niet verstuurd, maar nu schijnt het wel te lukken (met dank aan de moderator). Het was hier zo rustig, dat ik me wel weer durfde te melden na zo'n lange tijd van afwezigheid (laten we het op druk en weinig te melden houden) :)
Ik heb de eerste paar honderd kilometer er ook weer op zitten. Vorige week een paar nieuwe Bridgestones erom laten leggen vergezeld met de opmerking "kijk gelijk ook even naar de tandwielen van het cardan". Daar bleek ik niks te vroeg mee te zijn geweest: flinke gebruikssporen, ten dele keihard vet en de rest was vermalen, maar nog niet zo erg om gelijk tot vervanging over te gaan. Je voelt ook helemaal geen "rek" in de aandrijflijn, geen horten of stoten bij gasgeven of loslaten. Omdat ik ook niet van het type ben, dat de stenen de straat uittrekt, kijk ik het nog even aan. Die cardantandwielen lijken toch wel een beetje de achilleshiel van onze Valk te zijn.
In ieder geval weer blij, dat het "seizoen" weer begonnen is :]
 
Fijn om ons draadje weer bovenaan te zien!

Hallo Falconer, ook weer onder de mensen? :) :)

Vandaag de motoren wassen en poetsen. Heerlijk in het zonnetje therapeutisch bezig zijn. Wassen is al klaar, nu even snel eten en dan poetsen. Zien ze er weer fijn uit!

:]
 
Mijn Interstate tank zit erop. Grappig, je moet goed kijken om het verschil te zien, maar het scheelt wel 8 liter! Hier twee fotootjes, ervoor en erna!

:)

full


full
 
Als je niks gezegd zou hebben, zou het inderdaad helemaal niet opvallen. Als je die 8 liter in pakken melk voorstelt, snap je niet waar ze dat laten, maar ik neem aan, dat hij een stuk breder is en er zit ook zo'n (hoe noem je dat eigenlijk?) console op de tank?
 
Ja, vooral bij het zadel is ie een stuk breder en hoger. De originele zitting moest worden aangepast: de snuit is wat ingekort. Maar hij is ook wat hoger bij de tankdop. Die acht pakken melk is wel een mooi voorbeeld, inderdaad nauwelijks voor te stellen dat die er extra ingaan. Maar fijn is het wel om rustig 300 kilometer te kunnen rijden en dan pas op reserve te gaan!

:]
 
Ja, vooral bij het zadel is ie een stuk breder en hoger. De originele zitting moest worden aangepast: de snuit is wat ingekort. Maar hij is ook wat hoger bij de tankdop. Die acht pakken melk is wel een mooi voorbeeld, inderdaad nauwelijks voor te stellen dat die er extra ingaan. Maar fijn is het wel om rustig 300 kilometer te kunnen rijden en dan pas op reserve te gaan!

:]
_O- maak Oma even wakker!

Wat was de actieradius hiervoor dan? 200-225km?
 
_O- maak Oma even wakker!

Wat was de actieradius hiervoor dan? 200-225km?
Zo ongeveer, met mijn rijstijl loopt ie ongeveer 1 op 14, 1 op 15. Ik ben een keer met samengeknepen billen een Franse pas over gegaan. Na 300 km ging er 19,85 liter in! Met de nieuwe tank kan ik theoretisch 420 km rijden. Gaat na 320, 340 km op reserve.

Dit weekend eens goed testen in de Eifel!

:]
 
Mijn valkje is niet goed,hij loopt onregelmatig, en flubbert als een Harley.
Da's niet des Valky's.
Vorige week een toertocht gehad van 3 dagen,daarbij ruim 900 km gereden, en onderweg haalde hij een gemiddeld verbruik van 1:9.
Het leek wel of ie op 5 poten liep.....en trekt niet goed door.
Van middag wilde ik hem nog eens pakken, en ook nu weer dat flubberend geluid...
Ik zal hem volgende week eens naar de monteur brengen, alhoewel hij 3000 km geleden nog een grote beurt heeft gehad.

Ger
 
Terug
Bovenaan Onderaan