Honda Deauville Topic

sKywOlf

MF'er
2 feb 2003
99
0
Veenendaal
Hoi...ik ben nieuw op dit forum. Vorig jaar heb ik hier nog de vraag gesteld om wat te kopen, had toen de keuze uit een nieuwe Honda Deauville of een 10 jaar oude Pan.
Na heel veel reacties, tips e.d. heb ik toen gekozen voor nieuw, en dat was de goede keuze. Komend jaar wil ik wel wat zwaarder, het is echt een super motor maar ja...je wilt ook wel eens die magische grens van de 200KM passeren, toch? ;)

Waar ik eigenlijk benieuwd naar ben is of er meerdere Deauville rijders zijn en wat zij van de motor vinden.
Ben zeer benieuwd of er meerdere in Nederland zijn die deze machine rijden.


Ik kijk morgen ook nog maar dan reageer ik tot 18 September ff niet....zit dan op de Canarische Eilanden...op vakantie :9~
 
Geweldige motorfiets die Deauville. Ik heb er twee jaar op gereden maar ben sinds enkele maanden de gelukkige berijder van een Pan European. Ik ben overgestapt omdat ik het vermogen van de Deauville net iets te laag vond met duopassagier. De Pan bevalt mij prima. Voor woon-werkverkeer heeft de Deauvile prima prestaties geleverd. Ben benieuwd waar jij op uit gaat komen.

Fijne vakantie.
 
Geweldige motorfiets die Deauville. Ik heb er twee jaar op gereden maar ben sinds enkele maanden de gelukkige berijder van een Pan European. Ik ben overgestapt omdat ik het vermogen van de Deauville net iets te laag vond met duopassagier. De Pan bevalt mij prima. Voor woon-werkverkeer heeft de Deauvile prima prestaties geleverd. Ben benieuwd waar jij op uit gaat komen.

Fijne vakantie.

Ben er ook zeer tevreden mee. Mijn gedachten gaan ook uit naar een Pan maar dan maar geen nieuwe, die is wel wat prijzig. Maar het kan maar zo zijn dat ik toch een Blackbird ga kopen, maar echt 100% weet ik het nog niet. Voor woon/werkverkeer genoeg power de Deauville maar als ik s'avonds met mijn maatje op pad ga (hij rijdt r6) merk ik wat ik tekort kom.....we zien wel. :]
 
Het enige negatieve over de Deauville waar je de meeste mensen over hoort is het vermogen. Is snap ook niet waarom ze er niet een paar pk'tjes meer in stoppen.
 
Het enige negatieve over de Deauville waar je de meeste mensen over hoort is het vermogen. Is snap ook niet waarom ze er niet een paar pk'tjes meer in stoppen.

Ben ik wel met je eens. Maar hij valt bij Honda ook meer in de klasse van instapmodel en dan is het wel voldoende hoor. Het eerste half jaar heb ik gebruikt om wat ervaring op te bouwen maar hoe langer je hem rijdt (ik rijdt elke dag sowieso ermee naar het werk) hoe meer je je gaat "storen" aan het tekort.
Alleen is inruilen op het moment de moeite niet want de machine is van februari dit jaar, vrij nieuw nog dus..
 
Ik vind een Deauville een beetje "wel willen maar niet kunnen Pan"

[me]Johan pakt een biertje en een zak borrelnootjes[/me]
 
Ik vind een Deauville een beetje "wel willen maar niet kunnen Pan"
Positief vertaald kun je dan zeggen: mini-Pan. :}

Gelukkig wordt de Deau niet zo heet als z'n grote broer. :}

Is een Pan dan een: "wel willen maar niet kunnen Goldwing 1800 :?
 
Haaai,

Ben weer terug van vakantie en het eerste wat ik gedaan heb is ff mijn motor ophalen bij de garage. 12.000 KM beurtje, nieuwe remschoenen voor, niet windscherm want die had ik (sukkel dat ik ben) met een schuursponsje schoongemaakt en zat dus vol krassen. Ik bof wel hoor, het was 30 Graden vandaag hier in Veenendaal en dat was het ook op de Gran Canaria dus kan ik de body nog ff wat bruin houden :)

Gaat er a.s. zondag nog iemand naar de "meeting" in Amersfoort bij de Mc. Donalds? Hoop dat er deze keer wel meer gereden wordt want ik hoorde dat de vorige keer dat niet het geval was, alleen dan gereden van Veenendaal naar Amersfoort. Ben dus erg benieuwd......
 
Ik ben in Augustus overgeschakelt van de Deauville (1.5 jaar / 30K) naar de ST1300A.
De reden hiervoor was hoofdzakelijk het gebrek aan vermogen met de duo achterop.
Iedere nieuwe motorrijder kan ik de Deauville warm aanbevelen.
Bij overname ben ik geen EURO verloren, terwijl er wel reeds 50K op de teller stond van de Deauv. ('99)

Filip
 
Ik moet zeggen dat ik praktisch geen vermogen verschil merk hoor. Ben zelf al niet 1 van de lichste (122kilo) en laatst met een bijna even zware collega ff naar Berg en Dal gereden via de dijk vanaf Veenendaal maar dat viel mij dus 100% mee. Je erkt wel iets maar mijn top was het zelfde...en ik ben nou niet een rustige rijder hoor, ik houd van opschieten vandaar dus een motor :)

Helaas gistern wel een vette boete ontvangen....geflitst bij B'veld s'avonds om 21:15....41 KM te hard...ik reed dus 161 .....€243,= Sjagerijnig geld maar ja..eigen schuld. Misschien maar goed dat ik niet harder kan, hahahaha ;)
 
Ik meld mij ook even aan bij de Deauville-rijders. We hebben vorige week een bordeaux-rode Deauville gekocht uit 2000 met 28.000 kilometers op de teller. Nu mogen we nog twee weken wachten, want de motor komt oorspronkelijk uit Duitsland en moet nog RDW-gekeurd worden en een kenteken krijgen.

Kijk anders even op mijn nieuwe site: http://members.home.nl/hondadeauville (Honda Deauville)
 
Ik had vroeger een bordeaux-rode Deauville uit 2005, gekocht op 23/9/2005.
Prima motor, maar had wel degelijk een update nodig (middeleeuwse onderdelen als choke en benzinekraan).
Op 15/12/2005 werd ik achteraan aangereden door een auto en total loss :(
Ik heb met het geld van de verzekering een nieuwe 2006 besteld (levering verwacht week 14)
Binnen een tweetal weken Volgende week` dus opnieuw de baan op. :]

Update: Het duitse verdeelcentrum laat weten dat het een achterstand heeft opgelopen, maar verzekeren mij dat ze leveren ten laatste in week 22 |( , maar waarschijnlijk eerder (yeah right) -O-
 
Laatst bewerkt:
Het beproefde blok van een Deauville is volgens mij in veel andere Honda's gebruikt. Weet iemand exact in welke?

Ik zal even aftrappen (corrigeer me als ik het mis heb):
Uiteraard de Deauville zelf:
650Deauville.jpg


Honda NTV 650 Revere
honda-ntv650-91-bikepics-439120.jpg


Honda NT 650 V Hawk
189.jpg


Honda XL 650 V Transalp
XL600VY.jpg


Honda 650 Africa Twin
07.jpg
 
Ik hoor zojuist in een ander topic, dat het nt650v-blok oorspronkelijk afstamt van de Honda VT500FTE Ascot. Alweer wat wijzer geworden.

Ik wil namelijk op mijn Deauville-site de voorgeschiedenis van het blok beschrijven. Dus alle info is welkom!
 
Hallo,

Ik ben zlf geen Deauville rijder hoor, maar ik hoor jullie over een tekort aan vermogen.
Er staat een test in promotor van april, met de nieuwe 2006, en ik was erg onder de indruk van deze hele mooie fiets, meer vermogen en heel erg mooi.
Misschien is deze fiets iets voor jullie.

groetjes Fränk
 
kijk even in de nieuwe promotor van april, daar staat een mooi test van het nieuwe model 2006, en was wel onder de indruk.

Groetjes fränk
 
kijk even in de nieuwe promotor van april, daar staat een mooi test van het nieuwe model 2006, en was wel onder de indruk.

Groetjes fränk
 
hallo iedereen,

ik ben hier nog maar net nieuw op de site...

Ik rijd nu nog met een deauville maar moet hem verkopen wegens medische reden (rugoperatie gehad)weten jullie iemand met intresse??
het is een blauwe van kleur van december 2003 met 10.000 echte km op de teller hij heeft een originele topkoffer in kleur van de moto in november 2005 heb ik er hand windbeschermers opgezet alsook een lederen tankbeschermer van het merk Bagstar tevens in dezelfde kleur als motor.
de moto is 100% ongevalvrij is heel goed onderhouden heeft nooit in de regen gereden en heeft altijd binnen gestaan toen er niet mee gereden werd.

alvast bedankt

groetjes deauke
 
hallo iedereen,

ik ben hier nog maar net nieuw op de site...

Ik rijd nu nog met een deauville maar moet hem verkopen wegens medische reden (rugoperatie gehad)weten jullie iemand met intresse??
het is een blauwe van kleur van december 2003 met 10.000 echte km op de teller hij heeft een originele topkoffer in kleur van de moto in november 2005 heb ik er hand windbeschermers opgezet alsook een lederen tankbeschermer van het merk Bagstar tevens in dezelfde kleur als motor.
de moto is 100% ongevalvrij is heel goed onderhouden heeft nooit in de regen gereden en heeft altijd binnen gestaan toen er niet mee gereden werd.

alvast bedankt

groetjes deauke

Jammer dat je jouw motor moet verkopen. Gossie, en wij hebben er net een gekocht. In ieder geval succes met de verkoop!
 
Terug
Bovenaan Onderaan