Honda Deauville Topic

Jij rijdt dus inmiddels ook al de nodige jaren en bent er net als ik dus ook achtergekomen dat bepaalde modellen rugklachten kunnen geven.
Ik moet je zeggen dat ik de afgelopen 30 jaar zo'n 25 fietsen heb gehad en deze Deauville is werkelijk 1 van de fijnere.
Dat had ik niet verwacht ondanks dat de Deauville al een tijdje meedraait op de markt.
Ik ben op dit moment zelfs al zo ver dat als ik mijn Deauville ga inruilen tzt er dan weer een Deauville voor terugkomt.
Maar dan ene die jonger is en met dan nog een maagdelijke kilometerstand.
Ik heb ze al gezien van bouwjaar 2014 of 2015 en dan met bijvoorbeeld 10K op de teller.
Zo ene zou het dan wel gaan worden.
Een Honda ST1300 Pan Europan vind ik ook machtig mooi en heerlijk rijden, maar helaas net iets te dik voor mij.
Ik filter dagelijks tussen de files door, en zo'n dikke toerbuffel alszijnde een BMW R1200RT, Honda ST1300, Yamaha FJR1300 en Kawasaki GTR 1400 zijn mij dan net even te dik, te lomp en te breed.
De Deauville is de perfecte oplossing voor mij.
Wens ik jou een behouden week toe en geniet maximaal van het motorrijden.
Vr Gr
 
Hoi beste Dooviel.
Dank voor je reactie en nog meer dank voor de tip omtrend die thermometer.
Die wil ik me zekers gaan aanschaffen, maar nu alleen nog even erachter zien te komen waar ik het kan kopen.
Vergelijkbaar met die van mij en te koop bij Ali Plastic LCD Digitale Thermometer Weerstation Indoor Elektronische Thermometer Digitale Meter Temperatuur Tester Instrument in Plastic LCD Digitale Thermometer Weerstation Indoor Elektronische Thermometer Digitale Meter Temperatuur Tester Instrument van Temperatuur Instrumenten op AliExpress.com | Alibaba Groep
 
Goed..........even een update.
Afgelopen week zo'n koelkast-thermometer gekocht.
Mooi en klein apparaatje dat zeer accuraat functioneert.
Had het eerst een plekje gegeven vooraan bij het stuur secu dashboard.
Maar dat was niet zo heel slim van mij, want door de warmte van het motorblok dat opsteeg gaf de thermometer een te hoge waarde aan.
Toen het apparaatje verplaatst naar de binnenzijde van mijn topkoffer.
Dat ging al stukken beter, maar was er nog niet helemaal tevreden over.
Dus op zoek gegaan naar het beste plekje en die gevonden: precies in een uitsparing net onder de topkoffer.
Vrij van regen en drek en wel aan de achterzijde dus niet direkt leesbaar als ik aan het sturen ben, maar wel helemaal buiten in de open lucht om op die manier de beste meetwaarde weer te geven.
Kan nu elke rit op voorhand precies zien hoe fris het is.
Ben er blij mee en ook nog zeer in mijn nopjes met de Deauville.
Vr Gr
 
Ik heb mn ruitje vervangen. Heeft er iemand interesse in een vstream ruit? Hoger, breder, ideaal voor woon-werkverkeer want je kunt zelfs met regen en 150km/u nog met vizier open rijden.

Enige nadeel bij mij was dat ik precies zo lang ben dat de rand in mn zicht zat, dus alleen geïnteresseerden korter of langer dan precies 1.83m hoeven te reageren :)
 
Ik ga beleefd passen op jouw aanbod, omdat de originele ruit die ik op mijn Deauville 700 heb zitten op de hoogste stand perfect voldoet voor mij.
Maar mag ik dan wel even nieuwsgierig vragen welk andere ruit jij er inmiddels op hebt zitten?
Vr gr
 
Ik heb mn ruitje vervangen. Heeft er iemand interesse in een vstream ruit? Hoger, breder, ideaal voor woon-werkverkeer want je kunt zelfs met regen en 150km/u nog met vizier open rijden.

Enige nadeel bij mij was dat ik precies zo lang ben dat de rand in mn zicht zat, dus alleen geïnteresseerden korter of langer dan precies 1.83m hoeven te reageren :)
Ik heb wel belang bij het ruitje.
Neem aan voor een Deauville 700?
 
Hoi Toerbaas.
Mag ik vragen hoe jouw Deauville bevalt?
Zelf heb ik reeds bijna 8000km gedraaid met de mijne sinds de aankoop dik 3 maand geleden en de ouwe bes doet het zelfs met deze heerlijke vrieskou goed.
Zelfs het olieverbruik is NUL te noemen en daar ben ik zeer content mee.
Want dat soort dingen is altijd even afwachten met een 2e hands fiets van 10 jaar oud die meerdere eigenaren heeft gehad.
Ik hoop nog heel lang van deze ouwe dame te mogen genieten.
Ben van plan om er een ton op te zetten aan kilometers en dan koop ik me weer een gebruikte Deauville 700 met lage kilometerstand.
Vr Gr
 
Dag Dylanpiloot,

De Deauville bevalt mij prima, ik heb hiervoor twee keer een 650 gehad en sinds anderhalf jaar heb ik een 700 met ABS.
Dit na een remactie die net goed afliep, ik heb weinig tot geen problemen met de motor gehad, de vorige trouwens ook niet.
Deze Honda is erg betrouwbaar, geen racemonster, maar dat hoeft ook niet.
Ik heb er wel een Boosterplug opgezet, waardoor de motor een stuk soepeler is gaan rijden, een zwaarder geluid heeft en veel pittiger is geworden.
Het verbruik neemt wel iets toe, maar niet te veel bij deze toch al zuinige motor.
Een V Stream ruitje is onderweg, die heb ik van Miss N overgenomen (zie boven)
Het enige wat ik regelmatig moet bijvullen is de brandstoftank, water of olie nooit, ook de vorige niet.
Ook ben ik lid van de hondadeauvilleclub, hier kun je ook veel info krijgen en gebruikershandleidingen downloaden.
 
Ik ga beleefd passen op jouw aanbod, omdat de originele ruit die ik op mijn Deauville 700 heb zitten op de hoogste stand perfect voldoet voor mij.
Maar mag ik dan wel even nieuwsgierig vragen welk andere ruit jij er inmiddels op hebt zitten?
Vr gr
Ermax Hoog Scherm
Wel de lusten van wind-arm rijden, niet de lasten van precies die stomme rand in mn bochten :)
 
Hoi Toerbaas.
Dank voor je reactie en relaas.
Mag ik vragen wat een boosterplug precies is?
Kan me er weinig bij voorstellen en nog nimmer van gehoord.
Wellicht is dat voor mijn Deauville ook een optie.
Vr gr
 
Hoi Toerbaas.
Dank voor je reactie en relaas.
Mag ik vragen wat een boosterplug precies is?
Kan me er weinig bij voorstellen en nog nimmer van gehoord.
Wellicht is dat voor mijn Deauville ook een optie.
Vr gr

Een Boosterplug is een apparaatje uit Denemarken, Goole maar eens en er staat ook veel op de Honda Deauville site.
Het komt er in het kort op neer dat je de temperatuursensor in het luchtfilterhuis voor de gek houdt.
Het apparaat met temperatuur sensor geeft een lagere temp aan waardoor de motor een rijker mengsel krijgt.
De motor loopt en schakelt soepeler. Het geluid wat zwaarder en het verbruik van deze toch al zuinige motor neemt iets toe.
En de motor wordt pittiger, feller.
Zeker een aanwinst.
 
Ik heb een prachtige NT700 Deauville op het oog.
Voordat ik de proefrit ga maken zou ik heel graag willen weten hoe breed de motor precies is.
In de specs staat 81cm. Is dat ook echt juist?
Is er iemand die mij hier antwoord op kan geven? Dank alvast!
 
Wanneer ik het breedste deel van de motor nameet, het stuur, kom ik op 80 cm.
Met de spiegels er bij kom ik op bijna 100 cm, maar die kun je natuurlijk inklappen.
 
Even mijn duit in het zakje: als je straks gaat proefrijden met die Deauville pak dan alles mee: stadswerk, 60 en 80 buitenwegen en snelweg.
Je zult dan precies gaan merken wat je aan de Deauville hebt.
Het is een best wel zware dame voor een 2 cil 750cc.
Maar eenmaal aan de rol gaat ze vanzelf.
Heb de mijne afgelopen week voor een kleine beurt laten doen.
Weinig tot geen bijzonderheden en tot op heden geen klap verkeerd gegeven.
Bijna 10.000km probleemloos mee gestuurd inmiddels en op naar de 50.000
Zou er zo weer ene kopen als deze de ton erop heeft zitten.
Ze is saai, maar kan er enden probleemloos mee sturen en ze is betrouwbaar.
Succes met je proefrit straks.
Vr gr
 
Mijn 650 heeft een tijdje stil gestaan (oorzaak n+1 virus). Ik wil weer gaan rijden, maar ik moet de voorvorkkeeringen gaan vervangen. Iemand ervaring ? Te doen? Heb het zelf een keer bij een CX500 en een VT600 gedaan.
 
Hoi hoi.
Ik mag aannemen dat jij dan al het nodige gereedschap hebt klaarliggen voor de klus?
Als jij zoiets voorheen al hebt gedaan dan zal het vast niet veel anders zijn dan jouw huidige motorfiets.
Toen ik mijn Deauville 700 aankocht verleden jaar bleek er ook een voorvorkkeering lek te zijn.
Bij aflevering heeft de monteur gelijk beide vervangen en volgens mij was het goed te doen.
Ik mag aannemen dat het bij jouw Deauville 650 niet veel anders zal zijn.
Succes met de klus straks.
Hoop dat jij het binnen kunt uitvoeren, want in dit jaargetijde met die frisse wind en veelal regen buiten sleutelen lijkt me geen pretje.
Vr gr
 
Dank. Ivm chronisch tijdgebrek ga Ik het als volgt doen: ik haal zelf de vorkpoten eraf en mijn motorzaakje vervangt de keerkringen waarna ik zelf weer de poten monteer.
 
Dat klinkt als een heel verstandig en goed plan.
Mag ik vragen van welk bouwjaar jouw Deauville is en wat is de kilometerstand?
Vr Gr
 
Die van mij is uit 2002, model 2001 (dus nog zonder combined brake system). Kilometerstand is rond 43.000. In een mooie - in Nederland redelijk zeldzame - witte kleur.

IMG_3504.jpg
 
Omdat ik zelf met een ander zadel rij en door een verhuizing aan het opruimen ben heb ik een origineel zadel van de deauville 700 over. Iemand geinterresseerd?
 
Terug
Bovenaan Onderaan