Honda Deauville Topic

Wie van de Deauville riders ervaart zadelpijn?
Heb er zelf wel last van, binnen een uur zitten op het zadel.
Ja. Ik heb na een weekeinde rijden mijn zadel opnieuw laten vullen en bekleden. Dat scheelt al een hoop. Achteraf had ik het zadel nog wel iets meer gevuld willen hebben, want na een goed uur moet ik af en toe even op de stepjes gaan staan om de boel te koelen.
 
Ben erg benieuwd wat ze zal verstoken aan benzine en las dat een gemiddelde van rond de 1 op 20 goed mogelijk moet zijn.
Ik probeer er nog wat extra uit te halen, mede omdat ik een zeer gezepige rijder op leeftijd ben en ik doorgaans meer rond de 100km per uur rijd op de snelweg dan de veelal toegestane 130km per uur.
Ik zal er dan ook alleen maar Euro 95 benzine in doen, want hou mijn andere fietsen tevreden met Shell V-power 98 zonder Ethanol.
Ik hoop dat ze gaat doen waarvoor ze gemaakt is: veel rijden zonder problemen.
Vr Gr

Mijn 700 is helemaal niet in zijn nopjes met 95, hij verbruikt iets meer, herneemt minder vlot en laat bij hernemingen soms een plofje horen. Bovendien is bij vrijloop de naald van de toerenteller steeds aan het pendelen. Met 98 is dat allemaal weg: vlotte hernemingen, stabiel vrijloop toerental, geen plofjes en duurder is het ook niet omdat ie er minder van nodig heeft. Enkel het beste is goed genoeg voor mijn Deauville 700 en CBF600NA. Als je op benzine gaat beknibbelen verkoop je beter je motorfiets vind ik ;) Als je fiets nu en dan een maand of langer stilstaat is 98 sowieso het enige valabele omdat die 95 bio toevoegingen de boel plakkerig maken. ;(
 
Laatst bewerkt:
Hallo beste Deauville rijders.
Mijn eerste week na het rijden van mijn Honda Deauville zit erop.
Dik 600km kunnen ervaren hoe deze machine rijdt en ben er redelijk te spreken over.
Redelijk omdat ik een aantal punten kan opnoemen die mij helaas wat tegenvallen.
Om te beginnen is het een heerlijke toermotor.
Vind het wat een emotieloze motorfiets , maar ze doet kennelijk datgene waar ze voor gemaakt is: probleemloos rondrijden zonder morren.
Vermogen genoeg om haar ding te doen en de zitpositie is voor mijn 1.82 meter lengte erg prettig alhoewel ik het stuur iets naar binnen heb moeten verdraaien omdat het wat te ver weg stond want mijn armen waren vrijwel gestrekt tijdens het rijden toen ik haar aankocht.
Ik heb de ruit op de hoogste stand staan en ervaar dat als goed, want rijd op de snelweg met vizier open.

Vind haar voor een 700cc twin motorfiets behoorlijk looiig, maar de toch wel lage zitpositie maakt dat goed met name als ik de motor ergens moet neerzetten en aantal keer moet steken.
Wat me ook opviel was de windgevoeligheid op de snelweg.
Zodra er wat meer wind staat en dan voornamelijk op de open stukken tijdens de snelwegrit, heeft de wind behoorlijk wat vat op haar.
Zelfs mijn Xmax400 motorscooter doet het dan een stuk beter vind ik.
Dan komend op een belangrijk aspect: het benzine verbruik.
Ik heb het afgelopen week tijdens die 600km durende rit uitvoerig kunnen testen.
Ben erachter gekomen dat die boardcomputer die het benzineverbruik weergeeft behoorlijk overdreven is en niet klopt.
Wellicht zal het aan mijn motorfiets liggen, maar ze heeft toen ik haar aankocht toch echt een onderhoudsbeurt gehad dus aan vervuilde zaken zoals filters kan het niet liggen lijkt me.
Ik test al mijn motorfietsen wat het benzineverbruik ligt maar op 1 manier en dat is de manier die werkelijk realistisch is.
Dus geen waardes opnoemen die de boardcomputer mij vertelt, maar gewoonweg de benzinetank helemaal vol aftoppen en dan gaan rijden.
Na een aantal gereden kilometers gaan tanken, de benzinetank weer volledig vol aftoppen en dan het aantal gereden kilometers delen door het aantal verbruikte liters benzine.
Het getal dat eruit komt rollen is het werkelijke getal wat de motorfiets aan benzine verbruik.
Een andere manier dan deze is voor mij niet realistisch of de werkelijkheid.
Ik test al mijn motorfietsen via snelwegritjes die ik maak voor woon/werk.
50 kilometer heen en 50 kilometer terug waarvan maar een klein gedeelte geen snelweg betreft.
Hier de uitkomst:
Met een snelheid van 90km per uur nagenoeg constant gemeten over 100 kilometer, verbruikt mijn Honda Deauville 1 liter benzine op 23,2 kilometer.
Met een snelheid van 100km per uur nagenoeg constant gemeten over 100 kilometer, verbruikt mijn Honda Deauville 1 liter benzine op 21.2 kilometer.
Met een snelheid van 110km per uur nagenoeg constant gemeten over 100 kilometer, verbruikt mijn Honda Deauville 1 liter benzine op 20.6 kilometer.
Met een snelheid van 120km per uur nagenoeg constant gemeten over 100 kilometer, verbruikt mijn Honda Deaville 1 liter benzine op 19.4 kilometer.

Dit alles is gemeten met topkoffer en belading zoals: motorhoes, 2 zware kettingsloten, regenoveral, bandenreparatieset en rugtas met drank en etenswaren.
Niet om appels met peren te vergelijken, maar mijn Yamaha Xmax400 doet hetzelfde bij 100km per uur constant en verbruikt dan 1 liter peut op 30 kilometer.
Uiteraard is dat dan een 400cc 1 cilinder, iets lichter in rijklaar gewicht maar het verschil vind ik behoorlijk.
bij 100km per uur constant 1 op 21.2 of 1 op 30
Overigens rijd ik met een Booster cruise controle apparaatje wat op de gashendel zit geklemt en uitstekend goed zijn werk doet.
Geen onbewust gependel door eigen rechterhand op het gas en een constante snelheid aanhoudend.

Al met al mag ik waarschijnlijk niet klagen, maar ik had het benzine verbruik wat beter verwacht van de Honda Deauville.
De verhalen hierover lopen behoorlijk uiteen, en waarschijnlijk ligt de oorzaak aan hoe men het benzineverbruik van deze motor meet.
Of door de realistische manier zoals ik het doe, of op de makkelijke manier door op het knopje te drukken en de boardcomputer zijn waarde te laten zien.
Afgezien van het benzineverbruik en het windgevoelig zijn vind ik het een puike machine waarmee ik erg makkelijk en totaal niet vermoeid mijn woon/werk kilometers mee afleg.
Morgen ga ik met een motormaat een lange rit rijden waarbij het bochtenwerk om de hoek komt kijken en daar zie ik niet tegenop.
Ondanks haar looiigheid stuurt ze behoorlijk scherp de hoek om en geeft daar wel vertrouwen in.
Ik wil bij deze al diegenen heel erg bedanken die hebben gereageerd op mijn vragen en de Honda Deauville heeft nu geen geheimen meer voor mij.
Het is een saaie doch heldere machine waarmee ik hopenlijk de nodige aantal kilometers probleemloos mee kan rondrijden.
Met name de komende winter, hoe koud en streng die ook mag gaan zijn zal de machine aan een beproeving doen ondergaan.
Als ze het net zo goed gaat doen als mijn voorhene Yamaha Xmax250 dan mag ze blijven.
Fijn weekend allemaal.
Vr Gr
 
De Deauville 700 een emotieloze en saaie machine ???
Dat staat al van 2006 te lezen, eigenlijk al vroeger want ook de 650 werd een "Dullville" genoemd.
Ik heb veel liever een saaie motorfiets die me overal brengt zonder kopzorgen.
Enne... ik verklap je een geheimpje : als jet het aandurft om regelmatig boven de 5000 rpm te rijden dan zit er toch een pittig ding in verstopt hoor ! Geen scheurijzer maar best interessant.
Als je natuurlijk meer belang hecht aan het verbruik van je motorfiets dan met rijplezier dan mag je vooral niet boven de 3500 rpm rijden LOL
Bij gemengd gebruik stad en grote wegen verbruik ik 1 liter op 20 km
Bij rustig toeren op kleine weggetjes op het platteland 1 liter op 22 km
Als ik in een sportieve bui ben en het vooruit moet gaan 1 op 17 km
Dat is ook het verbruik van mijn CBF600NA 4-cilinder (100cc minder)
Ooit nog een Silverwing 600 maxiscooter gehad, die haalde vaak slechts 14-15 km met een liter
Ik lig daar niet wakker van hoor, heb het enkele keren gemeten toen ie vrij nieuw was.
De metingen werden gedaan aan de hand van tankbeurten en niet de boordcomputer.

Ik rij al 47 jaar lang met motorfietsen en mijn ervaring met minder saaie fietsen is dat ze je op gezette tijden aan de kant laten staan. Ik kon er veel minder op vertrouwen en was dat behoorlijk beu. Met de Honda's heb ik dat nooit. Heel wat Honda's zijn wat emotieloos, zo ook mijn CBF600NA maar net als de Deauville weet ik altijd dat ik thuis kom :)

De windgevoeligheid kan inderdaad beter maar voor zijn 255 kg heeft de Deauville een flinke kuip. Al dat plastic vangt veel wind, bovendien is de Deauville vrij hoog gebouwd.
Wil je een stabielere fiets, zet dan je scherm op lage stand en laat de topkoffer thuis.
Je zal merken dat het ineens een heel ander, stabieler rijgedrag geeft en strakker stuurt.
Zaak is om zeker niet te stevig je stuur te omklemmen, laat de Deauville zelf zijn weg zoeken.
Het onstabiele windvanggedrag zal nooit van die aard zijn dat het je in problemen brengt.
 
Laatst bewerkt:
Goeiedag Dooviel.
Bedankt voor je reactie en stoor je niet aan mijn kritische noot hoor.
Zelf rijd ik inmiddels 30 jaar motorfiets non-stop en na inmiddels meer dan 23 verschillende motorfietsen te hebben bereden de afgelopen 30 jaar ben ik wat kritisch geworden.
Doch....wel altijd fair en eerlijk in mijn mening.
Wat het verbruik betreft zitten jouw en mijn Deauville dus redelijk kortbij elkaar.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik met verschillende motorfietsen mijn dagelijkse 100km aan woon/werk heb gedaan, maar tot op heden gaat dat het prettigst met de Deauville.
Een hele dikke zware toermotor alla BMW R1200RT, Yamaha FJR1300 of Honda ST1300 Pan European zou nog meer comfort brengen, maar is voor mij lastiger om files mee te filteren.
En die files maak ik buiten de vakantieperiode dagelijks mee.
Met de Deauville en ondanks de verbrede koffers die erop zitten is het filteren tussen files door volgens mij nog zeer goed mogelijk.
Uiteraard kan dat met elke motorfiets dus ook met dikke zware grote toerbuffels, maar het wordt dan allemaal wel wat krapper.
Ik denk dus dat de Deauville een goede keuze hierin is.
Het is in elk geval een motorfiets die flink te boek staat alszijnde woon/werk buffel.
En daar is het me om te doen.
Ik rijd er veelal mee naar het werk en met mijn andere fietsen doe ik wel andere ritten.

Ik heb nog een Yamaha Xmax400 2018 staan met inmiddels 5500km op de teller.
Werkelijk een sublieme motorscooter en een alleskunner.
Aanvankelijk wilde ik met haar het hele jaar door de woon/werk kilometers afleggen, maar nadat ze zo goed beviel heb ik besloten om haar pekelvrij te gaan houden en alleen maar in te zetten voor de ritten buiten het pekelseizoen.
Ook zal ze op die manier minder vlot kilometers op de klok zetten, want draai zo'n 25.000 kilometer op jaarbasis alleen al aan woon/werk.
Tel daarbij nog een dikke 10.000 kilometer bij met mijn andere fietsen en dan gaat het al rap naar de 35.000km per jaar.
Zoals je kunt lezen ben ik dus een fervente doorrijder en ook gedurende de winterperiode schuw ik niet om te gaan rijden op de motorfiets.
Alleen met ijzel en sneeuw pak ik bewust de auto, want we weten allebei dat een ongeluk mede veroorzaakt door gladheid in een klein hoekje zit.
Mijn Deauville is van 2009 met inmiddels 30.700km op de teller.
Naar verwachting moet ze makkelijk 150.000km probleemloos op de teller kunnen zetten.
Sterker nog: waarschijnlijk meer, maar omdat ik het hele jaar doorrijd zal ze meer te lijden hebben door de slechte weersomstandigheden.
Motorfietsen die alleen maar gedurende de zomerperiode uit de garage, berging of stalling komen hebben doorgaans een fijner en beter leven.

Ik heb ooit eens op een Honda ST1300 Pan European gereden en moet zeggen dat telkens als ik op deze Deauville rijd het gevoel krijg dat ik op een soort van mini-Pan rijd.
Alles zit gewoon op de juiste plek en de motorfiets geeft een gevoel van vertrouwen.
Maar dat is zoals jij zult weten echt een Honda eigen.
Ik zal terloops mijn bevindingen hier weergeven omtrend mijn Deauville, maar eigenlijk weten we dat ook dat waarschijnlijk een saai verhaal gaat worden, want die Deauville dendert maar door en dat zonder noemenswaardige problemen.
Het is in elk geval een inmiddels goed doordacht en bewezen concept.
En ook ik vind: beter een saaie motorfiets die probleemloos en goed haar werk doet, dan een machine die eruit ziet als een mooie vrouw maar met regelmaat problemen geeft door technische mankementen.
Vr Gr
 
@ dylanpilot: dat gedeelte over het stuur kan ik beamen; ik vond dat ik ook te ver voorover moest om prettig te kunnen zitten. Ik heb er daarom stuurverhogers op gezet. 5 cm is het maximum, anders kom je in de problemen met de kabels. Lijkt niet veel, maar is een wereld van verschil.
Qua verbruik is me opgevallen dat mijn Deauville (een 650) het zuinigst rijdt als ik het toerental rond de 4000 houd. Dus niet te snel opschakelen.
Ook valt me op dat het verbruik lager is als ik 98 tank, in vergelijking met 95.
 
Laatst bewerkt:
~Ook valt me op dat het verbruik lager is als ik 98 tank, in vergelijking met 95.
Dat heb ik op allerlei fora al laten weten en meestal lacht men me uit :( ik stel echter vast en ben zeker van mijn bevindingen ;)
 
Hoi Berend_Botje.
Bedankt voor je advies en ook jij had er dus last van dat het stuur te ver voorover stond.
Dat verhogen is nog een optie voor mij, maar ik red het net met het stuur iets naar voren gedraaid te hebben.
Ik ben zelf rond de 1.82 lengte en als ik zeg maar 1.78 lengte zou zijn geweest dan was het een ander verhaal geweest en had ik waarschijnlijk wel net als jij ook het stuur moeten verhogen.
Wat ik eerlijk gezegt wel weer vreemd vind is de best wel lage zitpositie van deze Deauville.
Ik denk haast zeker te weten dat de vorige eigenaar het zadel niet heeft verlaagt, dus ik ben er haast zeker van dat mijn Deauville fabrieksaf de originele hoogte heeft, maar als ik erop zit dan komen mijn voeten verbazendwekkend goed bij de grond.
Ik heb zoiets als dit zelden meegemaakt met een toch best wel forse en grote motorfiets.
Nou ken ik iemand die graag ook zo'n Deauville wil gaan rijden, maar de persoon is niet zo lang.
Ik weet haast zeker dat als hij op mijn Deauville zou gaan zitten hij het wel zou redden met beenlengte, maar dan in de problemen komt met te korte armen en dan eigenlijk verplicht zou zijn om dat stuur te verhogen.
Ik denk dat op de 1 of andere manier de geometrie niet helemaal jofel is van deze Deauville 700.

Dan nog even iets anders, want ik heb nagenoeg alle You Tube filmpjes doorgespit over deze Deauville 700.
Op de snelweg en dan met name bij snelheden boven de 80 dan hoor ik een soort van gesnorkel geluid dat onder de tank vandaan komt.
Excuus voor het vreemde woord: gesnorkel, maar kan er even geen andere benaming voor vinden.
Ik dacht dat het een bloktechnisch geluid was, maar nu blijkt dat dat geluid veroorzaakt wordt door de luchtfilterkast die op een bepaalde manier lucht aanzuigt en dan dat snorkelend geluid veroorzaakt.
Best wel vreemd en als ik dat You Tube filmpje niet gezien had was ik er niet achtergekomen.
Ik rij nagenoeg altijd met oordoppen in tijdens mijn snelwegritje, maar laatst per ongeluk een keer niet.
Toen viel me dat geluid gelijk op en dacht dat het van de cilinders afkwam.
Maar het bleek dus de luchtfilterkast te zijn.

Ook een puntje van aandacht zijn die zijkoffers.
Daar gaan ook de verhalen over.
Het open en dichtmaken is niet zoals bij vele andere koffers van motorfietsen en heeft met name te maken door die 2 vergrendel lipjes.
De koffers willen dus graag met beleid worden gesloten en het liefst dan beide lipjes tegelijk en normaal worden aangedrukt.
Ken iemand die er laatst problemen mee had en toen maar met geweld en slaand erop de koffer probeerde dicht te krijgen.
Dat was dus NIET de oplossing.
In zijn geval ging er dan ook iets kapot aan de koffer.

Dan even het gevalletje op welke benzine te rijden...........
Ik ben het met jou en Dooviel eens.
Het rijden op Euro 98 ten opzichte van Euro 95 zal zekers een verschil maken.
Niet alleen maar in verbruik, maar ook bloktechnisch denk ik dat Euro 98 beter is voor de motor.
Nou heb ik zelf reeds ondervonden door ook dat flink getest te hebben voorheen met mijn Yamaha Xmax250.
Mijn persoonlijke en voornaamste reden waarom ik Shell V-power 98 tank in mijn andere motoren ( Yamaha Xmax400 en Honda Grom 125 ) is dat vanwege het gebrek aan Ethanol.
Ik laat die 2 andere fietsen namelijk tijdens de winter/pekel periode stilstaan aan de druppellader.
Dat stilstaan kan zelfs oplopen tot maanden en maanden.
Ik zet ten alle tijden mijn motorfietsen weg met een vol afgedopte tank.
En doe dat liever met Shell V-power 98 dan met Euro 98 ivm kans op vocht krijgen in de tank.
Uit ervaring met andere motorfietsen weet ik nu dat het verschil tussen die 2 brandstoffen lonend is.
Maar.......dan nog even terugkomend op het benzine verbruik tussen die Euro 95 en Euro 98.......
Inderdaad halen mijn motorfietsen meer kilometers uit Euro 98.
Maar ik vond het verschil daartussen niet echt opwegen tegenover de meerprijs van Euro 98.
Per liter zit er toch een behoorlijk verschil in meerprijs als ik mij niet vergis.
En kwam erachter dat ik op Euro 98 dan wel zuiniger kon rijden, maar aan de pomp ook wel meer mocht betalen.
Als iemand een mooi weer rijder is en gemiddeld een 5000km wegrijd op jaarbasis dan zal het niet zoveel schelen lijkt me.
Maar in mijn geval met die dikke 35.000km per jaar ga je dat wel merken.
Dus ik ben op een gegeven moment weer teruggegaan naar tanken met Euro 95 en dan doel ik alleen maar op het rijden met mijn woon/werk fiets.
De andere fietsen gebruiken dus wel de duurdere Shell V-power 98.
Maar........de meningen zullen altijd wel verdeeld blijven.
Er zijn mensen die denken dat zelfs bloktechnisch het geen donder uitmaakt op welk peut je rondrijdt.
Maarja.......zoveel mensen....zoveel meningen.
In mijn geval blijf ik de Deauville wel rondrijden op Euro 95, want ben toch al niet zo'n ferme rijder.
Met een gangetje rond de 100km per uur vind ik het verbruik acceptabel genoeg en kan ermee leven.

Al met al ben ik dik tevreden hoor over deze Honda Deauville.
Rijd er nu een weekje mee en na dik 600km vind ik dat ze het goed en netjes doet.
Ik heb veel slechter meegemaakt met andere motorfietsen.
Wens ik jullie een hele fijne en mooie zondag toe.
Gaat mooi weer worden vandaag dus heerlijk weer om erop uit te gaan en rond te kachelen op de motorfiets.
Want motorrijden is eigenlijk wel het leukste en fijnste transportmiddel dat er bestaat op deze aardkloot en dat zeg ik al 30 jaar lang. ha ha ha ha
Vr gr
 
Vandaag eens een flinke toerrit gereden met een motormaat.
Hij met zijn SV650 en ik met de Deauville.
Moet zeggen dat mijn Deauville na vandaag helemaal goed is bevallen.
Veel bochtige buitenwegen bereden en de Deauville stuurt ondanks haar looiige gewicht nog behoorlijk scherp.
Het ging af en toe zelfs op vegen lijken.
De Bridgestone banden die ik eronder heb doen hun werk puik en dik naar behoren.
Ik zet deze Honda Deauvile onder de noemer: sportieve toermotor zonder karakter.
Motorfiets is makkelijk op 1 oor te leggen en genoeg vermogen om vlot door te kunnen rijden.
De gehele dag tijdens de rit geen centje lichamelijke ongemakken gehad en wat een weldaad om vlot over de snelweg te rijden met deze motorfiets.
Ik ga nog veel plezier beleven met deze saaie dame.
Vr Gr
 
het sleuteltje is afgebroken in mn topkofferslot, en was er niet op een normale manier uit te krijgen. nu uitgeboord, en op zoek naar vervangend slotje. weet iemand waar dat te koop is?
 
Dat zal vast geen enkel probleem zijn lijkt me.
Als mij dat zou overkomen dan zou ik even langs mijn dealer gaan zodat die een vervangend slotje kan regelen.
Na bestellen ervan zou dat binnen een week gepiept moeten zijn lijkt me.
Succes.
Vr Gr
 
Afgelopen week flink gestuurd met miene Deauville.
Had er dikke schik mee en ze voldoet perfect voor woon/werk ritten.
Met kalm aan sturen een verbruik kunnen halen van 1 liter peut op 24.58 kilometer.
Ze moest waarschijnlijk even inkomen na lang stil te hebben gestaan.
Maar is nu weer volledig produktief en in bedrijf.
Volgende week komt mijn bestelde radiator protector binnen en dan die monteren.
Ben blij met mijn Deauville als woon/werk paard.
Vr gr
 
Heb ik toch nog even een vraag aan de mede collega Deauville rijders.
Ik zou heel graag een digitale thermometer op mijn Deauville willen, om zo de buitentemperatuur te kunnen aflezen.
Op mijn Yamaha motorscooter zit die optie fabrieksaf reeds gemonteerd.
Ik heb flink zitten Googlen de afgelopen week en van alles geprobeerd.
Van Alie Express tot aan Marktplaats om een soort van compacte thermeter te vinden die ik een nette plek op mijn Deauville kan geven.
Er zijn uiteraard verschillende te koop, maar de analoge vallen af voor mij omdat die slechter leesbaar zijn.
De digitale zijn schaarser merk ik, en hoop dat iemand van jullie reeds ervaring heeft met het al hebben van een buitentemperatuurmeterapparaatje dat een nette plek op zijn Deauville heeft.
Graag advies voor deze leek.
Bedankt.
Vr Gr
 
Afgelopen week flink gestuurd met miene Deauville.
Had er dikke schik mee en ze voldoet perfect voor woon/werk ritten.
Met kalm aan sturen een verbruik kunnen halen van 1 liter peut op 24.58 kilometer.
Ze moest waarschijnlijk even inkomen na lang stil te hebben gestaan.
Maar is nu weer volledig produktief en in bedrijf.
Volgende week komt mijn bestelde radiator protector binnen en dan die monteren.
Ben blij met mijn Deauville als woon/werk paard.
Vr gr

Wauw 1 op 24,58. Dat haal ik bij lange na niet. Ik rijd tot nog toe ongeveer 1 op 21.5. (Gemeten via aantal gereden kilometers gedeeld door aantal liters getankt.) Dat is over ritten met een 25 km 80 wegen en 20 km snelweg. Waarbij ik meestal rond de 120km/h blijf hangen.

Ik merk wel dat de motor bij wind tegen flink wat meer gebruikt. Als ik dat volgens de boordcomputer bekijk.
Rij jij met een topkoffer? Bij mij zit er een flink grootte op. Ook rijd ik met brede deksels voor de zijkoffers en een verhoogd scherm.

Heb ik toch nog even een vraag aan de mede collega Deauville rijders.
Ik zou heel graag een digitale thermometer op mijn Deauville willen, om zo de buitentemperatuur te kunnen aflezen.
Op mijn Yamaha motorscooter zit die optie fabrieksaf reeds gemonteerd.
Ik heb flink zitten Googlen de afgelopen week en van alles geprobeerd.
Van Alie Express tot aan Marktplaats om een soort van compacte thermeter te vinden die ik een nette plek op mijn Deauville kan geven.
Er zijn uiteraard verschillende te koop, maar de analoge vallen af voor mij omdat die slechter leesbaar zijn.
De digitale zijn schaarser merk ik, en hoop dat iemand van jullie reeds ervaring heeft met het al hebben van een buitentemperatuurmeterapparaatje dat een nette plek op zijn Deauville heeft.
Graag advies voor deze leek.
Bedankt.
Vr Gr

Ik denk dat je bij Conrad.nl wel een temperatuurmeter kan vinden. Ze hebben daar een flink assortiment met allerlei kant en klare dingen maar ook zelfbouw pakketjes.
Het lukt je zeker om daar te slagen. Anders kun je ook naar de automaterialen zaak rijden. Daar hebben ze meestal ook dit soort accesoires.
 
Hoi beste Patrick NH.
Bedankt voor je reactie.
Mijn Deauville heeft net als die van jou ook brede zijkoffers, en zo'n Honda grote topkoffer.
Volgens mij nog wel een originele ruit, maar die heb ik op de hoogste stand staan.
Ik laat die ruit ook staan op de hoogste stand, want dat is voor mijn lengte van rond de 1.83 meter wel het prettigst heb ik ondervonden.
De topkoffer kan en wil ik ook niet thuislaten voor de woon/werk ritten, want die biedt mij teveel opbergluxe.
Ik moet elke keer de nodige spullen meenemen, en als ik die topkoffer eraf zou laten dan zit ik elke keer te mieren en te pieren om de spullen in de beide zijkoffers te proppen.
Dus dat is geen optie voor mij.
Ik moet jou er wel bij zeggen dat ik een zeer gezepige rijder ben.
Hardrijden deed ik vroeger toen ik een stuk jonger was en ook met andere type motorfietsen.
Dat snelle en gehaaste is er na 48 jaar wel vanaf.
Mijn woon/werk ritjes zijn dus veelal met een gezepig gangetje van rond de 100km per uur.
En ook schuw ik het niet om een tijdje achter een vrachtwagen te blijven plakken, en dan gaat het dus echt kalm an, want doorgaans rijdt een vrachtwagencombinatie rond de 85km per uur.
Dus daarmee haalt mijn Deaville die best wel nette waardes van 1 op 24.58
Met 120km per uur en dan 50km lang zou een heel ander verhaal gaan worden.

Ik heb de afgelopen 2 weken dat ik inmiddels rondkachel op de Deauville wel gemerkt dat deze machine verre van accuraat is betreffende het weergeven van het benzineverbruik via die boordcomputer.
Die is werkelijk belachelijk overdreven en ik kijk er niet eens meer naar.
Ik houd het dus op het ouderwetse voltanken en rijden.
Nadien weer voltanken en de gereden kilometers delen door het verbruikte aantal liters.
Die waarde is gewoonweg de werkelijke realiteit wat deze machine verbruikt.
Plain and simpel.

Verleden week na de laatste werkdag toch nog even de Deauville de sporen gegeven.
Uiteraard op de snelweg, maar de machine liep zelfs met dik 140km per uur nog heerlijk en als op rails.
Voor een oud beestje kan ze in elk geval goed meekomen en geeft tot op heden nog geen krimp verkeerd.
Wel warmt ze inwendig onder de kuip flink op heb ik gemerkt, maar dat is geen enkel probleem.
Zal me in elk geval tijdens de komende koudere herfst en winterdagen lekker warm houden bij de benen.
Ik heb er Oxford handvatverwarming opzitten die er door de vorige eigenaar is opgezet.
En inmiddels zit ook de bedrading erop ten behoeve voor mijn Gerbing verwarmde winterhandschoenen.
Die Gerbings hebben zich verleden jaar tijdens de winterperiode al flink bewezen en potdomme wat zijn die dingen hun geld waard zeg.
Ik reed toen nog met een motorscooter voor woon/werk en daar zaten dagen bij dat het in de ochtenden toch werkelijk min 8 aantikte.
Met zulke temperaturen, die ik overigens heerlijk vind als wintermens is het zeer goed vertoeven met zulke verwarmbare Gerbing handschoenen aan kan ik zeggen.
Sterker nog: ik zat met een brede glimlach op de tweewieler die mij dan ook nog eens de mogelijkheid gaf om letterlijk fluitend tussen de lange files heen te filteren.
Zulke momenten zijn voor mij price less.

Ik kijk dan ook weer uit naar het komend najaar en winter om de Deauville dan eens flink aan de tand te voelen.
Met een gemiddeld aantal kilometers van zo'n 600 per week zal ze flink haar best mogen doen.
Alleen bij ijzel en sneeuw pak ik mijn koekblik, want eenmaal aan het glijden met zo'n Deauville die best wel zwaar en looiig is zal er geen houden meer aan zijn.
Om dat te voorkomen staat het koekblik dus altijd paraat.
Zie het als een soort van back up.
Wens ik jullie allemaal een fijne en behouden werkweek toe.
Geniet van de Deauville want dat doe ik ook telkens als ik erop stap en rondkachel met deze oude dame.
Vr Gr
 
@Dylanpilot:

Ik ben ook niet een heel vlotte rijder hoor. Pak wel de snelweg met 120km/h soms wat vlotter. Op die stukken merk ik wel dat het gebruik flink toeneemt. Bij ongeveer 90 km/h is de motor op zijn zuinigst bij ongeveer 3700 toeren in 5 volgens de boordcomputer.

Oja die boordcomputer, Die spoort helemaal niet met de weergave van het gebruik. Dat wijkt inderdaad behoorlijk af.


Verder vandaag een mooi ritje Noord Holland gedaan. Samen met mijn zoon van 12 jaar 165 km afgelegd. Via de kust van Schoorl naar Bloemendaal gereden en via Schiphol, Zwanenburg, Zaanstad en door de polder richting Heerhugowaard gereden.


Was een erg mooi ritje. Tussendoor paar keer gestopt om wat te lunchen, en een ijsje te eten.


Mooi dagje vermaakt zo. De Deauville gedroeg zich goed en gaf geen krimp.

Nu weer opmaken voor een werkweekje op de motor.


Fijn weekend allemaal
 
Hoi Patrick NH.
Fijn dat ook jouw Deauville goed bevalt.
Ik rijd er nu een 3 weken mee rond en merk ook geen onaardigheden.
Wel hoor ik als ik soms de oordoppen vergeten ben in te doen en dan op de snelweg rijd dat vreemde snorkelgeluid wat onder de tank vandaan komt.
Maar op You Tube zag ik iemand die vertelde dat dat snorkelend geluid teweeg wordt gebracht door luchtwervelingen in de luchtfilterkast.
Hoorde ook dat andere Deauville rijders geen snorkelend geluid ervaren.
Maar voor de rest geeft ze net als die van jou geen klap/krimp verkeerd.
Het is werkelijk een toermotor bij uitstek en lange ritten ermee zijn geen enkel probleem.
Moet je wel zeggen dat ik deze Deauville puur als woon/werk machine gebruik.
Ze nodigt zekers uit om er langere ritten mee te maken, maar daarvoor pak ik toch liever mijn Yamaha Xmax400 motorscooter.
Die is veel minder looiig dan de Deauville en biedt zekers net zoveel luxe en rijplezier.
Morgen schijnt het heerlijk nazomer weer te gaan worden.
Om dan even na een drukke werkweek uit te gaan waaien pak ik de Xmax400 voor een toerrit.
Ik heb er nu al zin aan.
Op zulke dagen stuur ik met grootste gemak tussen de 300 en 400km weg want met dit soort machines als de Deauville en Xmax400 gaat zoiets bijna als vanzelf.
Wens ik jullie allen een prachtig weekend toe met veel motorrijplezier.
Vr Gr
 
Oja, bijna vergeten.
Wat ik ook als heel positief ervaar van de Honda Deauville is de lichtopbrengst van de koplamp.
Ik heb jongere motorfietsen gehad waarvan de lichtopbrengst om te huilen was zo slecht.
Maar deze Deauville geeft waarrempel een bak licht zeg.
Dat viel me gelijk al op toen ik in het donker rondreed.
En dat licht komt allemaal uit 1 koplamp-unit.
Zeer bijzonder.
Vr Gr
 
Hallo beste Deauville rijders.
Inmiddels iets meer dan 2 maanden verder en nog steeds dik in m'n nopjes met mijn Deauville 700.
Bijna 6000km ermee gereden en ze geeft geen klap verkeerd.
Tot mijn grote verbazing rijdt deze 10 jaar oude Deauville 700 nog lekkerder op de lange afstand dan mijn Yamaha Xmax400 van 2018.
Dat vond ik helaas wel jammer, want had de Xmax400 hoger ingeschat.
Maar feiten zijn feiten en na meer dan paar uur rijden op de Xmax400 ga ik last krijgen van doorzitten op de onderrug.
Iets waar je niet vrolijk van wordt.
Met de Deauville geen centje last van en dat is dus zeer positief te noemen.
Koning winter staat alweer te trappelen om zijn ding te gaan doen de komende 4 a 5 maanden, en ik heb er alle vertrouwen in dat de Deauville daar geen enkele moeite mee zal hebben.
Laat maar komen die winter en volgend jaar na de winter rond de maand mei kan ik eens goed bezien hoe goed de Deauville zich heeft gehouden.
Vr gr
 
Hoi Dylanpilot,
ik rij al van mijn 16 met bromfietsen, van mijn 18 met motorfietsen. intussen ben ik 65 en heb dus al heel wat ervaring met verschillende motorfietsen en enkele scooters. In al die tijd waren er enkele waar ik op langere ritten steevast last aan de rug kreeg door het gaan doorzitten (doorhangen). Telkens was dat als ik met de voeten vooruit (feet-forward) positie had bij het rijden, ik had dat bij mijn Silverwing 600 motorscooters (2 gehad) en bij mijn Suzuki Marauder VZ800. Die zijn beide de deur uit en enkel de Deauville 700 (toerbike) en de CBF600NA (naked) zijn gebleven. Beiden een heel goeie zithouding, ook voor langere ritten, iets naar voor geleund zodat je niet gaat doorzitten maar zonder teveel druk op de polsen. Op beiden heb ik wel een comfortzadel met gelvulling. Als 65 jarige hou ik van comfort :) Ik rij met beiden het hele jaar door afwisselend, de CBF enkel bij droog weer. Bij sneeuw en ijs uiteraard het koekblik want ik wil geen zout op mijn motorfietsen en zou graag nog heel lang kunnen motorrijden... 1 zwaar ongeval in 2006 was meer dan voldoende.
Groeten.
 
Heb ik toch nog even een vraag aan de mede collega Deauville rijders.
Ik zou heel graag een digitale thermometer op mijn Deauville willen, om zo de buitentemperatuur te kunnen aflezen.
Op mijn Yamaha motorscooter zit die optie fabrieksaf reeds gemonteerd.
Ik heb flink zitten Googlen de afgelopen week en van alles geprobeerd.
Van Alie Express tot aan Marktplaats om een soort van compacte thermeter te vinden die ik een nette plek op mijn Deauville kan geven.
Er zijn uiteraard verschillende te koop, maar de analoge vallen af voor mij omdat die slechter leesbaar zijn.
De digitale zijn schaarser merk ik, en hoop dat iemand van jullie reeds ervaring heeft met het al hebben van een buitentemperatuurmeterapparaatje dat een nette plek op zijn Deauville heeft.
Graag advies voor deze leek.
Bedankt.
Vr Gr
Ik heb deze hier mee in de topkoffer en hang hem aan de kabels in de buurt van het dashboard. Ik laat hem er niet altijd hangen uiteraard (niet waterdicht), eens ik weet hoe warm of koud het is dan gaat ie terug in de topkoffer. Ik hang hem ook aan de tent bij het kamperen. Mooie grote cijfers en prima afleesbaar !
Westmark Digital Magnetic Refrigerator Fridge Freezer Thermometer w Clips Black 4004094521584 | eBay

thermometer.jpg


Misschien is deze ook iets Digitale Thermometer Auto I MyXLshop (SuperTip)
 
Laatst bewerkt:
Hoi beste Dooviel.
Dank voor je reactie en nog meer dank voor de tip omtrend die thermometer.
Die wil ik me zekers gaan aanschaffen, maar nu alleen nog even erachter zien te komen waar ik het kan kopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan