Ja gebruik de originele achterbrug inderdaad, heb deze versterkt door er een extra plaat van 7mm op te lassen, op internet worden er complete setjes aangeboden dus lijkt me dat het moet werken
Ja die versteviging van de strip had ik gezien. Maar dat punt lijkt mij ook niet zo'n probleem. Meer de lengte van de achterbrug die nu niet meer bij de achteras wordt ondersteunt door de twinshock. Je achterbrug is nu een lange arm geworden, en daar loopt je cardan-as door, dus zou ik me afvragen of dat heel zou blijven.
Bij @pindakaas hebben ze dat mooi opgelost door er een nette slanke versteviging op te lassen. Tja en dat anderen setjes aanbieden waar dat geen probleem lijkt geeft jou geen garantie natuurlijk. Je verandert iets, en dat had Honda nooit zo berekent.... Dat is mijn punt. Nu kun je alles na rekenen maar daar moet je maar zin in hebben. Verder ben je lekker bezig en heb je een mooie ruimte tot je beschikking om te knutselen.
Die veer van een ST (2?) is eigenlijk bedoeld om te werken met een link systeem wat waarschijnlijk progressief is en een veel zwaardere motor. Dus het zal wel veren maar zou eigenlijk compleet aangepast moeten worden. En dan nog de veerweg? Wat voor veerweg maakt je achteras? +/- 120mm en hoeveel chroom van de demperstang gebruik je dan? Dat is wel handig om te weten. Zeker als je straks ook een klein beetje fatsoenlijk wil rijden.
De veer zelf is lineair trouwens, de ruimte tussen iedere winding is gelijk. Bij een progressieve veer is de ruimte tussen de windingen niet gelijk.
Kun je bij deze goed zien. Ktm 525 gebruikt ook zo'n systeem zoals jij aan het bouwen bent. Zo'n WP PDS zou in jouw geval een beter startpunt zijn. En genoeg verschillende veren voor te krijgen en kosten meestal rond de 100,- 2e hands.