Honda CRF250M

dylanpilot

MF veteraan
30 jan 2011
2.518
773
Holland
Hallo beste motorrijders.
Ik heb mezelf een Honda CRF250M kado gedaan.
Machine is uit 2015 met nog weinig kilometers op de teller.
Zijn er hier op dit Forum nog andere rijders die een Honda CRF250M hebben?
Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen met deze machine en eventuele aanpassingen.
Vr Gr
 
Heb hem al bewonderd, strak ding
Veel plezier ermee








Hoewel je soms wel een vrouw lijkt, want begrijpen zal ik je nooit
 
Hallo beste Martin117.
Bedankt voor jouw positieve reactie.
Ik ben ook heel blij met de CRF250 en gisteravond al een stukkie door de bossen gestuurd. (80 wegen verhard)
Machine rijdt zoals het een Honda waardig is: onberispelijk prettig.
Wel vol met de bakkes in de wind en een knettersrechtoptezitpositie, maar vind het heerlijk.
Zal van de winter wel af en toe afzien worden, maar kan me er goed op kleden en door het gewen aan het hele jaar doorrijden op de motoren gaat het een stuk makkelijker.
Moet ik er wel bijzeggen dat ik vroeger in 1989 af ben gereden voor het examen op een Honda NX250.
De oudere rijders kennen vast wel deze NX250.
Helaas een model dat al jarenlang niet meer wordt geproduceerd en vond het nog steeds een prettig rijdende motorfiets tijdens de lessen toenertijd.
Ben een tijdlang op zoek geweest naar een NX250 om voor de lol erbij te hebben, maar eigenlijk zijn ze allemaal of in slechte conditie of hebben veel kilometers op de teller.
De zoektocht naar een Honda NX250 heb ik dus op een gegeven moment maar gestaakt.

Kwam laatst deze Honda CRF250M tegen en die had veel overeenkomsten met de oudere Honda NX250.
Maar dan met de huidige en moderne technologie.
Kon het niet weerstaan en na een uitgebreide proefrit was ik verkocht.
Deze CRF250M dateert van 2015 en heeft weinig kilometers op de teller.
Vandaag maar eens wat kilometers draaien want moet haar nog even leren kennen.
Ben het schakelluie scooterrijden gewend en dan is deze CRF250 met zesbak en zonder toerenteller even wennen.
Maar zoals gezegt, ze rijdt zoals een echte Honda.
Gelijk vertrouwd en alles functioneert binnen de marge van welzijn.
Vanochtend de spaken van het achterwiel met Belgom alu allemaal netjes opgepoetst.
De spaken waren verweerd en zagen er niet uit.
Na een intensief poetsklusje glimmen de spaken nu weer als een hondepik in de maneschijn
Fijne zondag allemaal.
Vr Gr
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan