Honda Chopper, de wederopbouw

Echt k....t voor je vader zeg! Ik ben ook ouder dan hij....Maar heb zelf ook diverse honda's gehad en ook nog steeds een warmgevoel als ik er weer eens een zie waar aandacht aan besteed wordt. Lijkt mij ontzettend leuk als het je lukt! Houd moed en ga er voor Ik blijf dit topic volgen en wens je alle succes. Groetjes Smokiebike.
 
Jahaaa, dit topic ga ik volgen !

Heb zelf ook een zelfgebouwde CB750 "Bitch" ( met Amen savior frame 8-) ), heb er ook een girder ingehad maar lengte vork x balhoofdhoek was niet ideaal en reed dus voor geen meter. Snel maar weer kortere vork in gezet ;)

Succes met de verdere opbouw en blijf maar komen met die foto's !!
 
Ach ja voor de een is het spam de ander is t reklame.
Ik schrijf gewoon een stukje over een motor of een project wat ik mooi vind en zet er een linkje bij over mijn chopper om andere een idee te geven over choppen hoewel de meningen daarover verdeeld zijn maar gelukkig vinden we niet allemaal hetzelfde mooi.........
En mischien dat er toch geintereseerde bij zitten zo spreek ik wel een breed publiek aan....
Dacht ik zo.....maar schijnbaar is dat niet gebruikelijk op een forum.
Gegroet.
 
Laatst bewerkt:
Terry seelen, zet dan je link in je signature. Waar je nu dus loud pipe's hebt staan. Hoeven we ook niet meer tegen die twee gedrochten van een spellingsfouten aan te kijken.

On topic: ik kan alleen maar herhalen wat ik in het begin heb gezegd;p super gaaf om te zien. En inderdaad spijtig van je pa. Heb je geen andere info van 76? Hoe en waar die is gebouwd en hoe het zo is gekomen dat die zo in onderdelen ligt? Wellicht een oom of vriend van je ouders? Dat is natuurlijk super interessant!
 
On topic: ik kan alleen maar herhalen wat ik in het begin heb gezegd;p super gaaf om te zien. En inderdaad spijtig van je pa. Heb je geen andere info van 76? Hoe en waar die is gebouwd en hoe het zo is gekomen dat die zo in onderdelen ligt? Wellicht een oom of vriend van je ouders? Dat is natuurlijk super interessant!
:^
 
Zo eindelijk weer eens wat van 't beterre werk !
succes met je project.
tevens leuk om te zien dat veel oudgedienden ook meteen reageren
als er weer eens wat moois voorbij kom.

groetjes Dré
 
Laatst bewerkt:
Ik zit al de hele tijd te kijken welke ik nou het mooiste vind, 76 of 79. Ik zou het niet weten. Allebei retegaaf. Hopelijk wordt die nu weer zo gaaf. Heb wel twijfels over de kleur die je nu gekozen hebt, maar ik kan er helemaal naast zitten.
 
super gave fiets en knap dat je er ook een dead-line ervan gemaakt hebt maar houd je je er niet teveel aan anders ga je het afraffelen en dat zou erg jammer wezen.
Het leuke is wel dat deze motor al verscillende jasjes heeft gehad.
succes ermee!!
 
@Geronimo, jah vind het ook leuk om terug te zien!
@Hielke, je ziet het vanzelf! :)
@Swelgje, niet echt een deadline maar inderdaad wel dat ik zaken op korte termijn af wil hebben om de voortgang enigszins bewaken!

Hier even wat W.I.P. fotos!
3322685639_1350bbbc6c_o.jpg

3322685805_e65ac03976_o.jpg

3322685951_dd49e797af_o.jpg

3322686087_4f109aa641_o.jpg

3323519174_760de1e609_o.jpg

... glimt! :)

Tevens heb ik chrome dragpipes en rvs dragpipes op de kop getikt!
De chrome zijn 'verbouwt' zodat ze op een 550/500 passen maar kunnen wel weer terug gebouwd worden :). Denk dat ik voor de rvs-pipes ga (die zijn ook langer) en die dan mat zwart spuit.

Aankomend weekend naar de Vehikel beurs!
Zoektocht naar:
- Zwart lederen monoseat met veren.
- Chrome uitlaat kronen.
- forward controls (? weet niet of ik dat eigenlijk wel wil..)
- mooi remvloeistof reservoir.
- blok inbusbouten.
- Chrome kickstart, koppeling, rempedaal (dat dus in betere staat is als mijn huidige.
 
Laatst bewerkt:
Haha, misschien zien we deze fotos pak em beet 30-40 jaar later weer terug wanneer jouw kind (mocht je kinderen hebben) de motor wéér verbouwd!

Goed bezig !
 
Tja als die dan nog rijd ivm apk die er aankomt, kan iemand daar iets zinnigs overzeggen? ;)
@Max, jah tof! Zal eens kijken of dat op school gedraaid kan worden. Straks even wat plaatjes photoshoppen over 'de zit'.

Nu opweg naar de spaker!
 
Goed bezig, maar om rvs uitlaten matzwart te spuiten vind ik zonde!
forwardcontrols is goed zelf te doen, hier een ander modelletje, heb ik gemaakt van rvs:

nieuwe%20camera%20137%20(Custom).jpg


nieuwe%20camera%20140%20(Custom).jpg


nieuwe%20camera%20153%20(Custom).jpg


nieuwe%20camera%20154%20(Custom).jpg


16%20(Small).JPG


8%20(Small).JPG
 
Laatst bewerkt:
Ziet er zeker gaaf uit! De chrome dragpipes zijn de zelfde lengte als die jij hebt.
De RVS dragpipes zijn mat/dof/niet mooi ;), polijsten is een optie natuurlijk! Ik zie het wel, vind korte drags eigenlijk ook wel mooi staan. Zeker net frame heb je daar overigens!

voor de lol:
3325320549_22f75ee462.jpg

Ag ik zal wel zien wat lekkerder zit, probeer het allebei wel!

Voorvelg wordt gespaakt: +-100 euro.
Nieuw achtertandwiel besteld, 32 euro.
Zal is een excelsheet starten met uitgaven/inkomen etcetera.
 
Ziet er zeker gaaf uit! De chrome dragpipes zijn de zelfde lengte als die jij hebt.
De RVS dragpipes zijn mat/dof/niet mooi ;), polijsten is een optie natuurlijk! Ik zie het wel, vind korte drags eigenlijk ook wel mooi staan. Zeker net frame heb je daar overigens!

voor de lol:
[afbeelding]
Ag ik zal wel zien wat lekkerder zit, probeer het allebei wel!

Voorvelg wordt gespaakt: +-100 euro.
Nieuw achtertandwiel besteld, 32 euro.
Zal is een excelsheet starten met uitgaven/inkomen etcetera.

_O-

Geniaal plaatje :D
 
Als je de laaste foto goed bekijkt kun je iets glimments zien uitsteken dus denk dat er wel een standaart onder zit
 
Terug
Bovenaan Onderaan