Honda CBR1000F economisch total loss of niet....?

Fred_Dijk

Rookie
10 mrt 2019
6
3
Beste Motorvrienden,

Van een vriend kreeg ik een Honda CBR1000F uit 1986, ook wel Hurricane genoemd.

Ik vind het een lelijk ding maar ik ben hem gaan waarderen omdat hij zo heerlijk rijdt en het altijd doet.

Bij de reguliere motorzaken bespeur ik weinig tot geen interesse in deze motor. Hij is nog te jong voor klassieker als hij het ooit al wordt.

Zit nu op een punt dat ik wat noodzakelijk onderhoud moet doen en vraag mij af of het de investering waard is:

> Voor en achterband vernieuwen
> Remblokken idem
> Eigenlijk ook de ketting...plus tanwielen

en allerbelangrijkste de oliekeerringen voorpoten, de linker lekt en dat moet echt gedaan worden.

Wat zouden jullie doen? Of kan je me helpen aan een adres van iemand die voor een schappelijke prijs dit wil doen?

Bedankt voor het meedenken,

Met vriendelijke motorgroet,

Fred Dijk

Baarn
 
Als je ermee wil rijden is het de investering waard. Simpel zat.

Set banden zelf van www en bij adresje laten omleggen 200-225 euro.
Set remblokken 50 euro.
Kettingset 200? euro.
Keerringen 25 euro.
Keerringen vervangen ?? euro.

Je woont wat ver weg maar banden zou ik kunnen en voorvork een maatje.
 
Laatst bewerkt:
Als je ermee wiel rijden is het de investering waard. Simpel zat.

Set banden zelf van www en bij adresje laten omleggen 200-225 euro.
Set remblokken 50 euro.
Kettingset 200? euro.
Keerringen 25 euro.
Keerringen vervangen ?? euro.

Je woont wat ver weg maar banden zou ik kunnen en voorvork een maatje.

Dag Roy bedankt voor je reactie,

Wat noem jij ver weg...:)

Als ik het bij elkaar optel is het zeker de investering waard. Voor dat geld koop ik niets anders behalve een volgend "avontuur".

Hoor graag van je en een fijne zondag,

Mvrgrt Fred
 
Een motor (of auto) die een dagwaarde (daar hebben we het immers over..) heeft van twee knikkers en een dooie vissekop kan nog steeds een prima en betrouwbaar vervoermiddel zijn voor de eigenaar...
Vraag is dus; wat wil je met de motor?
Wil je er eigenlijk vanaf, of bevalt hij en wil je ermee door..whatever it takes?

Ik heb me zelden laten verblinden door zaken als dagwaarde..heb onlangs weer een afdankertje overgenomen voor 200,- (GSX600F) omdat er wat onderhoud gebeuren moet en dat de dagwaarde oversteeg..
Prima fiets..
 
Dag Roy bedankt voor je reactie,

Wat noem jij ver weg...:)

Als ik het bij elkaar optel is het zeker de investering waard. Voor dat geld koop ik niets anders behalve een volgend "avontuur".

Hoor graag van je en een fijne zondag,

Mvrgrt Fred

Daarom, als de motor motorisch nog goed is... heb je voor dat geld geen andere motor waarvan je weet wat je eraan hebt. Het zijn vrij standaard uitgaves dus lekker doen.

Ik woon in de Achterhoek aan de Duitse grens, dus ver is relatief maar voor wat onderhoud wellicht wel ver.
 
Dat is toch allemaal regulier onderhoud?
Dat heb je met elke motor of die nu 3 knikkers heeft gekost of 30K euro.
Gewoon doen dus
Helemaal mee eens.

Remblokken en banden zijn dingen die op elke motor 'op' maakt. Zo lang het beestje nog blijft rijden, is dat geen weggegooid geld.

Vorkkeeringen hoeft ook niet de wereld te kosten.

Kettingset is een wat duurdere, maar ja. Op mijn CBR1000F moet eigenlijk ook nieuw. Hangt nu op de grond :X
 
Ik heb me zelden laten verblinden door zaken als dagwaarde..heb onlangs weer een afdankertje overgenomen voor 200,- (GSX600F) omdat er wat onderhoud gebeuren moet en dat de dagwaarde oversteeg..
Prima fiets..
Zo een FZR600R heb ik, en toen liep ik bij Goedhard langs een Multistrada waar een prijskaartje aanhing van 20.000 wat me hardop deed realiseren "Daar koop ik Honderd FZRren voor"
 
als je voor het bedrag van het onderhoud een andere motor koopt moet je waarschijnlijk ook (veel) onderhoud plegen. dit is normaal onderhoud en als het gedaan is kan je waarschijnlijk weer een hele tijd vooruit. je weet nu wat je hebt en bij iets nieuws (voor jouw) is het maar de vraag hoe de interne staat is. een nieuw blok zou ik er niet meer in hangen maar normaal onderhoud ga je altijd hebben wat de waarde van de motor ook is.
 
Je rijd er lekker op en het was een gift van een vriend, dat is al heel wat waard toch? Even (laten) kijken naar de algehele technische staat van de motor kan nooit kwaad natuurlijk (remmen, carburateurs, lagers, roest e.d.). Kans dat je voor het nodige onderhoud iets beters kan kopen lijkt me vrij klein!
 
Of die motor ooit nog wat waard word,wie zal het zeggen,ik heb in het verleden genoeg motoren gehad waarvan de waarde
weinig was,nu moet je er de hoofdprijs voor betalen,dus je weet maar nooit.
Een klassieker word het zeker want zoveel zijn er niet meer.
 
Bij regulier onderhoud heeft het geen zin die afweging ‘of hij het waard is’ te maken. Je wilt motorrijden, en of je nu een motor van 100 euro of 25.000 euro hebt, onderhoud moet je toch doen. Elke motor verslijt banden ed...

Edit; lees nu de reacties pas (stond net te koken :p) en zie dat er vrijwel letterlijk hetzelfde al was gezegd...
 
Laatst bewerkt:
Dag Roy, na alle waardevolle tips op dit forum inderdaad besloten om de motor te houden en dus te laten repareren..

Zou ik van houw aanbod gebruik mogen maken dit te doen. Ik heb een aanhangwagen en wat ik niet heb is haast...

Dus als jij er zin in hebt reageer dan svp om zaken af te stemmen:

T: 06-12102103
E: fcj.dijk@gmail.com

Met vriendelijke motorgroet,

Fred
 
Of die motor ooit nog wat waard word,wie zal het zeggen,ik heb in het verleden genoeg motoren gehad waarvan de waarde
weinig was,nu moet je er de hoofdprijs
voor betalen,dus je weet maar nooit.
Een klassieker word het zeker want zoveel zijn er niet meer.

Het is niet de bedoeling dat iedere fiets waar er niet meer zoveel van zijn meteen klassiekers worden. Opschoning van het straatbeeld is ook een belangrijk doel
 
Terug
Bovenaan Onderaan