knutselaar600
MF'er
- 25 nov 2018
- 43
- 51
Onlangs de Honda CBR 600F (eerste serie, destijds revolutionair met zijn volledig gesloten kappen en ook nog eens origineel Nederlands,!) onder de carport van mijn schoonzus vandaan gehaald nadat deze daar zo'n 20 jaar droog had gestaan. Doel was om de motor weer lopend te krijgen. Zie mijn topic: Barnfind: Honda CBR 600 uit 1984, daar kom je ook nog meer foto's tegen van onder andere het strippen van de motor, hoe deze onder de carport is aangetroffen, het schoonmaken van de tank etc.
Nu de motor loopt, remt, schakelt, lampjes en claxon werken, etc. is voor mij het doel behaald en mag deze door naar iemand die er mee verder gaat. Mijn schoonzus (nog altijd de eigenaresse) zou het prachtig vinden wanneer de motor weer op de weg komt, maar wanneer deze doorleeft in onderdelen is dat ook mooi.
De motor is in opdracht van mijn schoonzus bij aanschaf destijds Prince Purple Rain paars gespoten; hoe cool en eighties wil je het hebben? Uiteraard is daarbij ook het voorruitje vervangen door een paarsig exemplaar. Het originele voorruitje is ook aanwezig, schadevrij.
Banden en accu zijn aan vervanging toe na al die jaren. Verder werkt alles naar behoren, voor zover ik in kan schatten als niet motorrijder.
De grote kap links heeft een klein scheurtje onderaan en er is een bevestigingsoog los gebroken (wel aanwezig, kan middels kunststof lassen waarschijnlijk wel gerepareerd worden), zie de laatste paar foto's.
De motor is momenteel geschorst, maar met een beetje beleid is een proefritje rond de kerk vast wel te doen.
De motor heeft 34.060 kilometer gelopen, is origineel Nederlands (16-04 1987 op de weg gekomen) en van tweede eigenaar sinds augustus 1991. Factuur van aankoop door mijn schoonzus is nog aanwezig, net als het originele instructieboekje.
De prijs voor al dit moois: 175,-. Dit bedrag is een optelsom van de transportkosten naar mijn schuur (van diep in Zeeland naar omgeving Den Bosch-Waalwijk) plus de materiaalkosten. Verder was het gewoon een leuk hobbyproject.
Onderstaand wat foto's die met name wat details laten zien; zie ook mijn topic Barnfind: Honda CBR 600 uit 1984, voor meer overzichtsfoto's.
Verkoop voor half januari zou mooi zijn, dan hoeft de schorsing niet verlengd te worden
Nu de motor loopt, remt, schakelt, lampjes en claxon werken, etc. is voor mij het doel behaald en mag deze door naar iemand die er mee verder gaat. Mijn schoonzus (nog altijd de eigenaresse) zou het prachtig vinden wanneer de motor weer op de weg komt, maar wanneer deze doorleeft in onderdelen is dat ook mooi.
De motor is in opdracht van mijn schoonzus bij aanschaf destijds Prince Purple Rain paars gespoten; hoe cool en eighties wil je het hebben? Uiteraard is daarbij ook het voorruitje vervangen door een paarsig exemplaar. Het originele voorruitje is ook aanwezig, schadevrij.
Banden en accu zijn aan vervanging toe na al die jaren. Verder werkt alles naar behoren, voor zover ik in kan schatten als niet motorrijder.
De grote kap links heeft een klein scheurtje onderaan en er is een bevestigingsoog los gebroken (wel aanwezig, kan middels kunststof lassen waarschijnlijk wel gerepareerd worden), zie de laatste paar foto's.
De motor is momenteel geschorst, maar met een beetje beleid is een proefritje rond de kerk vast wel te doen.
De motor heeft 34.060 kilometer gelopen, is origineel Nederlands (16-04 1987 op de weg gekomen) en van tweede eigenaar sinds augustus 1991. Factuur van aankoop door mijn schoonzus is nog aanwezig, net als het originele instructieboekje.
De prijs voor al dit moois: 175,-. Dit bedrag is een optelsom van de transportkosten naar mijn schuur (van diep in Zeeland naar omgeving Den Bosch-Waalwijk) plus de materiaalkosten. Verder was het gewoon een leuk hobbyproject.
Onderstaand wat foto's die met name wat details laten zien; zie ook mijn topic Barnfind: Honda CBR 600 uit 1984, voor meer overzichtsfoto's.
Verkoop voor half januari zou mooi zijn, dan hoeft de schorsing niet verlengd te worden
Laatst bewerkt: