Honda CBR 600 rr knipperlicht blijft niet aan

Risker98

MF'er
Lid geworden
14 jan 2019
Berichten
74
Waarderingsscore
60
Locatie
Assen
Dag alle (zelfbenoemde) technici.

Ik heb een honda cbr600rr '04 (pc37) met het volgende probleem.
Mijn knipperlicht blijft niet branden. Als ik de schakelaar naar links of rechts vast houd, werkt alles. Op het moment dat ik de schakelaar los laat stopt deze meteen.
Heeft iemand een een idee waar dit ongeveer vandaan kan komen? Voor ik de gehele motor uitelkaar haal.
Nu ik het toch over knipperlichten heb, weet iemand hoe ik gemakkelijk de originele knipperlichten weer redelijk makkelijk in elkaar kan zetten?

Alvast bedankt!!
 
Heb nog wel een leuk weetje over die bouwjaren Honda.
Heb zelf een 600F4i, dus de voorganger van jouw RR. En had problemen met het uitvallen van het knipperlicht zodra je deze omzetten.
Dat schakelaartje zit vet in dat een signaal geleid. Door de jaren heen wordt dat vet oud en met koud weer (dus nu in de ochtend) kan dat gigantisch stroperig zijn.

Tijdens mijn proefrit was het overdag 10 graden en had ik geen problemen. Toen ik diezelfde avond mijn motor meenam was het -2 en toen deed mijn knipperlicht het niet meer :+
Die hele knipperlicht schakelaar vervangen is een optie, maar best wel prijzig.
Andere optie is de schakelaar uit elkaar halen, schoon te maken en te smeren.
Of de quick&dirty wat bij mij werkte op advies motorzaak: Even contactspray spuiten in de schakelaar en een paar keer heen en weer met het knopje. Dat heb ik toen gedaan en bij elke "winter" beurt smeer ik hem even. Nooit meer problemen mee gehad.
 
Ik heb m nu dus schoongemaakt met contact cleaner en remreiniger om het oude vet te verwijderen. De contacten waren zwaar vervuild. Alleen moet ik nu nog een goed vet vinden voor het mechanisme. Ik heb er voor nu even wat vaseline tussen zitten, maar dat lijkt te plakkerig... Iemand nog een goeie tip?
Het werkt dus wel weer, alleen t mechanisme even goed smeren
 
Nee, het contact MOET gesloten worden, anders werkt het niet heb je zelf ondervonden.

Hoe heb je het nou opgelost?
Wd40, remmen reiniger, of een duurzamere methode?
Hahaha ik bedoelde dat het topic gesloten moet worden. Ik weet dat t een gesloten stroomkring moet zijn. Het is nog niet digitaal genoeg dat t een moment schakelaar mag zijn.

20241022_162228.webp
 
Hahaha ik bedoelde dat het topic gesloten moet worden. Ik weet dat t een gesloten stroomkring moet zijn. Het is nog niet digitaal genoeg dat t een moment schakelaar mag zijn.

Bekijk bijlage 2062636
:+
Het was ook als flauw grapje bedoeld.
Maar ik was ook nieuwsgierig hoe het opgelost was.
Dat witte ceramische vet blijft soepel volgens mij.
Die contacten zijn flink ingesleten zeg!
Goed gebruikt in ieder geval.

Je kan wel zien dat het geen bmw is…
(Sorry, nu stop ik)
 
:+
Het was ook als flauw grapje bedoeld.
Maar ik was ook nieuwsgierig hoe het opgelost was.
Dat witte ceramische vet blijft soepel volgens mij.
Die contacten zijn flink ingesleten zeg!
Goed gebruikt in ieder geval.

Je kan wel zien dat het geen bmw is…
(Sorry, nu stop ik)
Hahahaha zeker waar! Ik denk inderdaad dat de mechanismes van mijn andere voertuigen (beide bmw) er een stuk beter uitzien xD
 
Terug
Bovenaan Onderaan