Honda CBF deel 6

Beste CBF rijders.

Na een aantal jaren op een motor scooter gereden te hebben wil ik toch weer een echte motor gaan rijden. Nu ben ik op zoek naar een CBF 600 met ABS. Is er een manier om op foto's te zien of een motor ABS heeft of verwachten jullie dat wanneer het in de advertentie er niet bijstaat de motor ook geen ABS heeft. Ik merk dat ik met mijn budget (3000) een motor van 2004 t/m 2007 kan kopen. Wat ik begreep was hier ABS nog een optie.

Wij hebben er een staan, 2006, met ABS.
Staat ook bij Te Koop Motoren.
 
Nette prijs mits grote beurt gedaan is (Dus dat is inclusief kleppen stellen)
Grote beurt is bij 24.000km.
 
Wat kost een grote gebeurt gemiddeld? Beide motoren zijn na het komende seizoen aan de beurt...zal wel sparen worden :P
 
Ik zag hem staan. Ben ook geïnteresseerd. Alleen ligt Appelscha helaas niet om de hoek. Denk er dus nog even over na.

Ik werk nog wel in Amsterdam, ben wekelijks in regio Alkmaar en ook in Lelystad.
Dus afstand is vast iets aan te doen...

Vorig jaar is hele grote beurt uitgevoerd, omdat ie een paar jaar stil gestaan had.
Kettingset is vervangen, voorvorkkeerringen zijn vervangen, motorisch weer helemaal in orde gemaakt.
Enige "probleem" is momenteel dat ie er niet helemaal mooi uitziet.
Krasjes op de lak, zwarte kunststof niet echt zwart meer.
Roestige schroefjes en busjes enzo.
Maar hij rijdt heerlijk.
 
Goeiedag,

Ik heb vorig jaar mijn rijbewijs gehaald en kijk nu rond voor m'n eerste motor.
Zo kwam ik uit bij de cbf 600, maar nu vraag ik me af wat een gangbare prijs is voor de Naked versie.

Ik heb er namelijk een gevonden uit '10 voor 3300 met nieuwe banden, remmen en remschijven, maar de teller hiervan staat al op 93.000.
Ik kan er verder vrij weinig over vinden dus vroeg me af of dit een schappelijke prijs is?
 
Voor die km stand vind ik aan de prijzige kant. Ik heb vorig jaar zelf 2950 betaald voor een CBF600S 2008 (dus de variant met kuipdingetjes) met 46.500km.

Nieuwe banden, remmen, remschijven e.d. is mooi meegenomen maar hoe is de verdere staat? Hij heeft in ieder geval niet veel stil gestaan :P
 
Voor die km stand vind ik aan de prijzige kant. Ik heb vorig jaar zelf 2950 betaald voor een CBF600S 2008 (dus de variant met kuipdingetjes) met 46.500km.

Nieuwe banden, remmen, remschijven e.d. is mooi meegenomen maar hoe is de verdere staat? Hij heeft in ieder geval niet veel stil gestaan :P

Bedankt voor de reactie!

Ik kwam de versie met kuip wel meerdere keren tegen en die lijkt inderdaad wat goedkoper te zijn, vandaar dat ik dacht dat deze ook aan de prijzige kant was. Maar kan ook zijn dat de naked versie minder vaak voorkomt? Ik zie er in ieder geval weinig te koop staan of ik zoek op de verkeerde plek :')

De motor zelf lijkt visueel wel in goede staat te zijn op een paar deukjes op de uitlaat na dan, maar ik ga binnenkort maar is langs om me verder te laten informeren.
 
Bedankt voor de reactie!

Ik kwam de versie met kuip wel meerdere keren tegen en die lijkt inderdaad wat goedkoper te zijn, vandaar dat ik dacht dat deze ook aan de prijzige kant was. Maar kan ook zijn dat de naked versie minder vaak voorkomt? Ik zie er in ieder geval weinig te koop staan of ik zoek op de verkeerde plek :')

De motor zelf lijkt visueel wel in goede staat te zijn op een paar deukjes op de uitlaat na dan, maar ik ga binnenkort maar is langs om me verder te laten informeren.
Ik krijg bij Ten Kate altijd zo'n cbf600n mee als leenmotor. Heerlijke machines, met name op binnenwegen. Dikke pret. Ga je de snelweg op dan moet je er rekening mee houden dat je totaal geen windbescherming hebt en dat je boven de 120 echt aan het stuur hangt. Persoonlijk ben ik daar na 100 km echt moe van. De gekuipte versie is dan zeker aan te raden, daar houd je het veel langer op vol en het lijkt ook meteen veel meer motor vind ik. Waar je ook rekening mee moet houden is het bouwjaar. Tot 2008 zijn ze met carburateurs en een choke die heel onhandig ter hoogte van je linkerknie zit. Vanaf 2008 met injectie en nog wat andere zaken die anders zijn. Daar zit dus wel wat prijsverschil. Vanuit dat perspectief is die van jou niet zo duur, zeker met alles wat er nieuw op zit want dat heeft toch zeker een waarde van 600 euro. Je hebt er gewoon een lollig motortje aan en die kilometerstand zou ik me geen zorgen over maken, zeker als je van plan bent deze langere tijd te houden. Als je hem weer snel weg wil doen kan het vaak als minpunt gelden zoals je hier ook al gelezen hebt.
 
Sinds 10-2018 ben ik eigenaar van een CBF1000F van 2012. Na 8 jaar BMW gereden te hebben weer terug bij Honda. Wat een makkelijke motor is zo'n CBF in vergelijking met de R1100rs. Hoewel het comfort prima is heb ik wel vlug last van zadelpijn. Iemand ook last van gehad en een passende oplossing voor gevonden?
 
Sinds 10-2018 ben ik eigenaar van een CBF1000F van 2012. Na 8 jaar BMW gereden te hebben weer terug bij Honda. Wat een makkelijke motor is zo'n CBF in vergelijking met de R1100rs. Hoewel het comfort prima is heb ik wel vlug last van zadelpijn. Iemand ook last van gehad en een passende oplossing voor gevonden?

Ik had op mijn CBF600 ook last van zadelpijn.. vervangen door een topsellerie zadel en hij zat 100x beter, kon makkelijk langere afstanden rijden zonder problemen.
 
Ik had op mijn CBF600 ook last van zadelpijn.. vervangen door een topsellerie zadel en hij zat 100x beter, kon makkelijk langere afstanden rijden zonder problemen.
Dank je wel voor je suggestie. Is dat zadel alleen via website te bestellen of heb je eerst ergens proef kunnen rijden met dat zadel? Moet je daar je eiigen zadel inleveren of mag je dat gewoon houden?
 
Heb al even op site gekeken. Ziet er prima uit en idd optie om eigen zadel te houden. Maar zonder proefrijden is toch een gok.
 
Je kan verschillende opties selecteren.. ik had er een met gel. Zat ineens veel meer "in" de motor en had eigenlijk geen mogelijkheid meer om vooruit/achteruit te schuiven tijdens accelereren en remmen.. zat erg fijn.
 
Bedankt voor je tips. Op zich wil ik niet aan zadelhoogte verliezen ivm lange benen maar vind dat je idd vlug naar voren schuift op het standaard zadel. Zal me nog eens verder verdiepen in die Topsellerie zadels. Voor de rest bevalt de Honda uitstekend. Heb originele koffers, kettingsmeersysteem en stuurverhogers. Alles voor een prijs waar ik anders een 6 jaar oudere BMW had kunnen kopen. Kortom weer blij met deze ongecompliceerde motor. Bedankt voor je tips.
IMG_20190227_151913.jpg
 
Het topsellerie zadel zat trouwens wat hoger.. met meer "in" de motor zitten bedoel ik dat je meer controle hebt door het minder schuiven naar voor / achter.
 
Ik heb zelf ook een Topsellerie zadel. Ooit eerst op een CBF600, nu op de CBF1000F.
Zit heerlijk tov het oude zadel. Heb ook de gel optie genomen, daarmee zet het zich een beetje naar je achterwerk. Geeft zo meer steun zodat je ook langer kan blijven zitten zonder pijn. Zonder meer aan te raden.
 
Ik heb zelf ook een Topsellerie zadel. Ooit eerst op een CBF600, nu op de CBF1000F.
Zit heerlijk tov het oude zadel. Heb ook de gel optie genomen, daarmee zet het zich een beetje naar je achterwerk. Geeft zo meer steun zodat je ook langer kan blijven zitten zonder pijn. Zonder meer aan te raden.
Dank zijn al 2 aanbevelingen voor zo'n zadel. Daar heb ik iets aan. Bedankt
 
Heb al jaren zo'n gel"matje"dat je met wat bandjes vastzet op je zadel . Nooit meer zadelpijn, ook niet op ritten van 1000 kilometer. Te koop bij o.a. motozoom en Louis.de .Alleen even opletten bij regen, dan is het wijs om een plastic zak erover te doen, scheelt een natte broek
 
Heb al jaren zo'n gel"matje"dat je met wat bandjes vastzet op je zadel . Nooit meer zadelpijn, ook niet op ritten van 1000 kilometer. Te koop bij o.a. motozoom en Louis.de .Alleen even opletten bij regen, dan is het wijs om een plastic zak erover te doen, scheelt een natte broek
Bedankt voor de tip. Ga eens goed overwegen wat ik ga doen. In ieder geval ben ik niet de enige met zadelpijn op een CBF en er zijn oplossingen.
 
Ah, ik ga nogmaals naar Topsellerie zadels kijken. Heb ook dit seizoen weer hele zere reet als ik +2 uur erop zit. Als ik dan eventjes 5 minuten rondloop is het weer weg en kan ike rweer 5 minuten tegen aan. Op de hoogste stand is het niet zo erg. Goeie tips!

[edit]
Holy shit, 14 verschillende zadels. Deze is de enige met gel op voorraad. Ik krijg de halve site in het Frans, is het de bedoeling dat ik (als ik hem bestel) mijn eigen zadel retour stuur naar hun? (En dan krijg ik mijn deposit terug?)

[edit2]
Zadel uit het linkje b esteld :)
 
Laatst bewerkt:
Wel even opletten bij montage of die rubberen blokjes/rondjes er al onder zitten..
Anders moet je deze even van je originele zadel afhalen en erop zetten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan