fleng
Die hard MF'er
- 28 dec 2008
- 634
- 54
Ik zie dat je nu een NC750X rijdt. Heeft die dan ook problemen met de accu of dynamo?Lijkt me interessant om dit ook te maken.. heb je misschien een kleine how-to?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik zie dat je nu een NC750X rijdt. Heeft die dan ook problemen met de accu of dynamo?Lijkt me interessant om dit ook te maken.. heb je misschien een kleine how-to?
Ik zie dat je nu een NC750X rijdt. Heeft die dan ook problemen met de accu of dynamo?
Ik heb wel verwarmde handvatten geinstalleerd. Maar niet dat merk.Iemand ooit Oxford grips geinstalleerd op de CBF? Zijn de handvatten er eenvoudig af te krijgen?
Iemand ooit Oxford grips geinstalleerd op de CBF? Zijn de handvatten er eenvoudig af te krijgen?
Als je een compressor hebt of perslucht in een blik.. dan kan je heel makkelijk grips eraf halen. Blaas wat lucht onder de grip en dan trekken, dan komt hij vanzelf los. Eventueel kan je ze ook kapot snijden (wel sonde, maar als het echt niet anders kan)
Volgens Honda dealer waar ik laatst was wel. Ik heb namelijk ook continu spanning erop. Met een losse zekering en rechtstreeks op de accu. Hij gaf dat als tip.Zit er bij de accu (of bij de zekeringenhouder onder het zadel) een geschakelde draad om het relais voor mijn handvatverwarming op aan te sluiten? Ik wil namelijk dat deze altijd uit gaat als de motor ook uit gaat.
Je kan evt gebruik maken van een aftapzekering.. om zo een relais makkelijk "aan te sturen"
Dan is zelfs de aansturing naar de relais apart gezekerd.
Even kijken welke zekering van bijv. het achterlicht is, die dan aftappen.
Vervolgens je verlichting/handvatverwarming direct op de accu aansluiten en laten schakelen door de relais.
Dus zoiets:
https://asset.conrad.com/media10/isa/160267/c1/-/nl/841113_BB_00_FB/image.jpg
Wel even kijken welke maat zekering je hebt..
Er is Normaal en mini, of zelfs nog Mini low profile (Dan steken de pootjes niet uit)
En daar gaat dat de normale zekering in de onderste sleuven en de extra zekering in de bovenste? Dat is inderdaad wel een makkelijke oplossing.
Die met gele klemmetje is gewoon de aarde voor het relays zelf? En dan de twee zwarte draadjes vanaf relay zitten tussen accu + en je verwarming? Zal prima werken zo.Relais onder zadel
En daar gaat dat de normale zekering in de onderste sleuven en de extra zekering in de bovenste? Dat is inderdaad wel een makkelijke oplossing.
Nu nog bedenken welke ik het beste kan gebruiken. Met ff goegelen nog geen draadschema gevonden.
En dekseltje past er ook niet meer op dan.
Die met gele klemmetje is gewoon de aarde voor het relays zelf? En dan de twee zwarte draadjes vanaf relay zitten tussen accu + en je verwarming? Zal prima werken zo.
een manier om op foto's te zien of een motor ABS heeft
Beste CBF rijders.
Na een aantal jaren op een motor scooter gereden te hebben wil ik toch weer een echte motor gaan rijden. Nu ben ik op zoek naar een CBF 600 met ABS. Is er een manier om op foto's te zien of een motor ABS heeft of verwachten jullie dat wanneer het in de advertentie er niet bijstaat de motor ook geen ABS heeft. Ik merk dat ik met mijn budget (3000) een motor van 2004 t/m 2007 kan kopen. Wat ik begreep was hier ABS nog een optie.
Ook op het dashboard is het eenvoudig te zien. Helemaal links is er namelijk een indicatie lampje voor abs. Na starten blijft deze branden tot je boven de 10 km per uur bent gaan rijden. Daarna blijft deze uit tenzij abs ook daadwerkelijk ingrijpt.Beste CBF rijders.
Na een aantal jaren op een motor scooter gereden te hebben wil ik toch weer een echte motor gaan rijden. Nu ben ik op zoek naar een CBF 600 met ABS. Is er een manier om op foto's te zien of een motor ABS heeft of verwachten jullie dat wanneer het in de advertentie er niet bijstaat de motor ook geen ABS heeft. Ik merk dat ik met mijn budget (3000) een motor van 2004 t/m 2007 kan kopen. Wat ik begreep was hier ABS nog een optie.