Honda CBF deel 6

Maar dit is 'm.

Gefeliciteer, ga je geen spijt van krijgen. Heb zelf de hele serie CBFjes gereden, tussendoor iets anders, maar kwam toch weer terug.
Gebruik hem ook voornamelijk voor ww verkeer. Is hij uitstekend geschikt voor.
 
Tnx. Mijn vrouw heeft een 2010 CBF600SA.. dus had daar al de nodige ervaring mee. En ik heb ook ooit nog eens een CB1000R gehad, wat in principe het zelfde frame en blok is.. alleen die vond ik voor woon-werkverkeer wat minder geschikt..

Vandaag de eerste rit op en neer naar Amsterdam gehad, beviel prima. Gemiddeld verbruik van 20.1km/liter valt me ook niet tegen.
 
Ik heb bij mijn beide CBF's een probleem met het windscherm (2004 PC38 & 2008 PC43). Bij beiden lijken (niet daadwerkelijk geconstateerd) 2 van de moertjes die erachter te zitten (waarmee je het windscherm vast zet (de bout is onderdeel 20 https://images.cmsnl.com/img/partsl...-cowl-cbf600s8sa8_big00028096f__3301_d79d.gif) afwezig te zijn, echter heb ik niet voldoende los gehaald om goed te kijken en dit zeker te weten. De bout wordt gewoon nooit opgepakt en kan ik er helemaal doordrukken.

Als ik echter kijk naar een losse front (onderdeel 13) (SET,FRONT CE*NH1*, fits CBF600S 2008 (8) EUROPEAN DIRECT SALES / BCT - order at CMSNL) dan zie ik géén moertjes aanwezig, die lijken op onderdeel 16 aanwezig (STAY,UPPER COWL, fits CBF600S 2008 (8) EUROPEAN DIRECT SALES / BCT - order at CMSNL) echter zie ik daar ook geen moeren of iets wat er op moet lijken.

Zit er in onderdeel 16 nog iets wat ik mis?
 
In het front moeten moeren zitten die in rubber zitten. Die trek je vast als je de moeren aandraait. En zitten wat flexible om geen scheuren te trekken door trillingen van het scherm.
Als je de bout kan doordrukken zit er niets meer achter en dat hoort dus wel. In jouw plaatje nr 5 moeren.
 
Vandaag alles losgehaald, nummer 5 is de afstandshouder zonder schroefdraad/moer. Het gaat om deze (voor 2004 model: NUT,WELL,5MM, fits CBF600SA 2004 (4) EUROPEAN DIRECT SALES / KPH - order at CMSNL)

Ik doe de aanname dat deze voor het 2008 model identiek zullen zijn, heb er een lading besteld :)

[edit]

Gecheckt, 2008 model gebruikt zelfde schroeven en moeren. Nu nog op zoek naar een kuipruitje zonder krassen.
 
Laatst bewerkt:
Beste CBF'ers,
Hallo

Ik heb een vraag aan jullie. Ik ben van plan om een CBF600 S te kopen, omdat ik van een 2 cilinder naar een 4 cilinder wil en daarbij ABS een must is voor mij. Nu heb ik dus een CBF600 op het oog uit 2004. Mijn vraag aan jullie is: zijn er bepaalde dingen waar ik (extra) op moet letten bij deze type motoren? Heb zelf een Honda NTV 650 en ben dus bekend met de standaard dingetjes (en de mankementen die vaak voorkomen bij dat model) maar heb nu een cardan en los van mijn motor tijdens het lessen, geen ervaring met ketting(smeren).

Alle hulp en advies is welkom!
 
Beste CBF'ers,
Hallo

Ik heb een vraag aan jullie. Ik ben van plan om een CBF600 S te kopen, omdat ik van een 2 cilinder naar een 4 cilinder wil en daarbij ABS een must is voor mij. Nu heb ik dus een CBF600 op het oog uit 2004. Mijn vraag aan jullie is: zijn er bepaalde dingen waar ik (extra) op moet letten bij deze type motoren? Heb zelf een Honda NTV 650 en ben dus bekend met de standaard dingetjes (en de mankementen die vaak voorkomen bij dat model) maar heb nu een cardan en los van mijn motor tijdens het lessen, geen ervaring met ketting(smeren).

Mijn ervaring met zowel de CBF600 als de CBF1000 is dat dit de meest probleemloze motoren zijn die je kan aanschaffen. Enige minpuntje, vind ik, is dat ze wat gevoelig zijn voor roest bij schakel en achterrempedaal. Die zijn van staal en wat matig verchroomd. Voor kettingsmeren is een OSCO oiler te adviseren, zeker als je veel rijdt. Voor de rest zijn het werkpaarden die betrouwbaar en ontzettend makkelijk te berijden zijn. Je kan er alles mee, behalve de blits maken.
 
Mijn ervaring met zowel de CBF600 als de CBF1000 is dat dit de meest probleemloze motoren zijn die je kan aanschaffen. Enige minpuntje, vind ik, is dat ze wat gevoelig zijn voor roest bij schakel en achterrempedaal. Die zijn van staal en wat matig verchroomd. Voor kettingsmeren is een OSCO oiler te adviseren, zeker als je veel rijdt. Voor de rest zijn het werkpaarden die betrouwbaar en ontzettend makkelijk te berijden zijn. Je kan er alles mee, behalve de blits maken.

Inderdaad, gevoelig voor roest, ook op schroeven en busjes enzo.
Als je dat niet erg vind heb ik eventueel een uit 2006 voor je te koop.
 
Ik heb zelf een CBF600SA ABS uit 2004 en een CBF600S ABS uit 2008 en ze lopen altijd en niks op aan te merken. Roest is wel een dingetje, dit zit bij mij ook rond de moeren/bouten en dergelijke bij de 2008 want die heeft tijdje buiten gestaan.

ABS is erg handig, helaas al gebruik van mogen maken en daar achteraf heel blij mee. Bij de 2008 is ABS dacht ik standaard, bij de 2004 niet (moet je wel een model met ABS hebben. Lampje voor ABS is dan ook aanwezig).

Je kan er alles mee, behalve de blits maken.

_O-
 
Dag allen. Ik kwam op zolder nog een uitlaat van de cbf600s tegen. Iemand interesse? Hij staat voor 80e op mp. Voor de liefhebbers hier 50euro. Zie Honda cbf600(s) uitlaat te koop
€ 80,00
≥ Honda cbf600(s) uitlaat te koop - Onderdelen | Honda - Marktplaats.nl
ik heb een lichtelijk vervelend rammeltje waarvan ik verwacht dat het uit het binnenwerk van de uitlaat komt, dus mogelijk wel interessant.
Is het voor of na 2008 model?
Of weet iemand of dat sowieso verschil maakt?
 
Ja, hij zal op de 2008 passen.
Sorry voor de late reactie. Ging er intussen vanuit van niet omdat bij allerlei aftermarket dempers erbij staat of het tm 2007 ofwel vanaf 2008 is.
Maar voor nu leef ik nog wel met het rammeltje. We zitten wat ver van elkaar om het 'effe' op te pikken, dus sorry maar drempel is me te hoog. ;)
 
Hallo allemaal zal me kort voorstellen. Richard uit omgeving utrecht. Heb nu al een tijd een zwarte cbf 1000 uit 2008. Heeft iemand een downloadlink voor het werkplaatshandboek hiervan? Ben ook op zoek naar het type lamp dat er in zit. Ik wil de standaard halogeen lamp graag vervangen voor een led lamp.
 
Dat is in het 600cc model gewoon een H7 koplamp, ik vermoed dat dit bij de 1000 ook zo zal zijn.
 
Hallo allemaal zal me kort voorstellen. Richard uit omgeving utrecht. Heb nu al een tijd een zwarte cbf 1000 uit 2008. Heeft iemand een downloadlink voor het werkplaatshandboek hiervan? Ben ook op zoek naar het type lamp dat er in zit. Ik wil de standaard halogeen lamp graag vervangen voor een led lamp.


Hallo Ritjard,
Ik heb een CBF1000F en ik heb beide versies H7. Ik heb deze hier gekocht:


osram h7 night racer
Ik ben zeer tevreden

Gruß
 
Ik heb wat geknutseld en heb nu een accu conditie LEDje links op het dashboard. Veranderd van kleur als de accuspanning zakt.
Als je dynamo het gewoon doet brandt het LEDje groen. Dat verandert naarmate de spanning zakt naar geel (>12.45V) en rood knipperend (12.25V).
Aangezien de dynamo ons bij dit type motor nog wel eens in de steek laat een handig controle lampje. Anders merk je het pas als de motor niet meer start of onderweg ermee op houdt, en dat is vaak op een ongelegen moment (weet er alles van....).
Op de foto staat hij rood te knipperen, omdat de motor niet draait. Nadat je gestart bent gaat hij na een paar seconden op groen.

 
Ik heb wat geknutseld en heb nu een accu conditie LEDje links op het dashboard. Veranderd van kleur als de accuspanning zakt.
Als je dynamo het gewoon doet brandt het LEDje groen. Dat verandert naarmate de spanning zakt naar geel (>12.45V) en rood knipperend (12.25V).
Aangezien de dynamo ons bij dit type motor nog wel eens in de steek laat een handig controle lampje. Anders merk je het pas als de motor niet meer start of onderweg ermee op houdt, en dat is vaak op een ongelegen moment (weet er alles van....).
Op de foto staat hij rood te knipperen, omdat de motor niet draait. Nadat je gestart bent gaat hij na een paar seconden op groen.


Lijkt me interessant om dit ook te maken.. heb je misschien een kleine how-to?
 
Installatie is simpel.
Ik heb de linker kap verwijdert. Gaatje voor het ledje gemaakt in het dashbord, kreeg hem inclusief een houdertje, dus dat was makkelijk geplaatst. En dan aangesloten op het linker kleine licht. Die stekker heb je toch al los bij het verwijderen van de kap.
Zwart/rode draad is de plus, groene draad de min (rode draad is van het knipperlicht, die moet je niet hebben :-)). Bij mijn CBF1000F dus, andere motoren kunnen andere kleuren hebben, check dit.

Wel even een kleine waarschuwing vooraf. Ik kocht hem bij www. sparkbright.co.uk. Web site is oud, kopen doe je via een berichtje op het contactformulier.
Dan krijg je een paypal link om te betalen.
Helaas ging het daarna mis met verzenden. De man zit in Glasgow en verzenden zou 5-10 dagen duren afhankelijk waar het naartoe moet. Nu is Schotland niet zo ver weg, maar na 2 weken niets ontvangen. Dus maar even gemailt. Hij was plotseling ziek geworden maar ging het nu meteen versturen. Na een week nog eens geinformeerd, hij had het net op de post gedaan. Klonk allemaal erg onwaarschijnlijk, dus een claim bij Paypal gelegd. En toen kon het ineens wel. Duurde alsnog 10 dagen, maar dat was wel al in December. Al met al heeft het 5 weken geduurd. En het kost 17 pond (€20), dus ook niet echt een goedkoopje.
Maar het werkt dus wel, had er al wel vooraf goede recensies over gelezen.
Maar je bent dus gewaarschuwd.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan