Honda CBF deel 6

Timmm

Die hard MF'er
28 aug 2010
739
1
Ergens in Overijssel
full



De eerdere delen vind je hier:

Honda CBF deel 5

Honda CBF deel 4

Honda CBF deel 3

Honda CBF deel 2

Honda CBF deel 1

Honda CBF 1000

Honda CBF 600 deel 3

Honda CBF topic 2

Honda CBF600S


Rocketman
15e0fdd6dce4adf39ece1310544339ee


FROOP
85ce17aa0737d65a4f21db7fceaad4ba


MichelS
8b35d7d1321a442cd83c8fb634d76179


Classy Smoke
341a967fd6f01ea0b5a56acf7c7759b0


Aviator
442338f1ec7c49bedcdbb78d2f8ea5cb


Wijzurij
full


L01
00fe7c4e49b0673fa5422ea45b69b5ac


Snelle Stef
7f808ce06f089bb140a439a70e3d47f3


ZZbeest
49f91b470e5372fb2a425e8174fa7d90


McEagle and The Whisky Trail friends
87fe998d0fdd561d77a60d67fdae92d3


Antoon Koster
fcdb3d3007a1f47bb6424a6d0702bad1


Heerveen en Vrouwveen met Aviator en Aviatrix & rocketman en rocketwoman (Allemaal CBF-en!)
03bb58c49d04815172636f2674e267b3


Honducteur
0a7720a5c70f3ca6fc3e1cfa2625def1


Baconootje
015e09c50f002743ee7eae104dd02e67


Timmm
full


Greyhound99
1a7b2e26d8d224a261ad90735542a2e9


CBF_WINGS
4e5983b69320010365262db4336a4369


Razz007
a1a10346f001221d42ab0b4bc5050778


SAXMANIAC
1f82e98ecd8eeb3cf12448da44ca07bf


Easyriderronald
ecb8a9a063105a49120782af4021eb4e


Gerretje
full


Frank2
c8805b291009532191b50e360d5ebbf8


Wal61
full


Checkmate
full


CBFJane
full


Wim_T
full


honda_mbx80_driver
full


Winchester
full


Bart450
Foto550-6DQGB46C.jpg


MotorcycleMama
full


Bulldozer
full


MichelvanVeen
full


bowser01
full


Formshift
CBF600Formshift.jpg


fleng
full


Druppellader
full


Post je piccie voor publicatie in de OP.
 
Laatst bewerkt:
full


Hier ook een zilver CBF600SA, 2006 met slechts 12.500km.

Accu heb ik definitief dood verklaard.
Had de lader 2 dagen losgekoppeld, vanmiddag geprobeerd te starten. Na een paar keer proberen was hij al leeg.
Aan de kabels startte hij wel.
Nieuwe accu gevuld en staat nu te laden.
Jammer dat ik vanmiddag niet heb kunnen rijden, maar goed, het seizoen is nog maar net begonnen.
 
Zijn er trouwens meer mensen met een CBF waar de versnellingsbak nogal herrie maakt bij het schakelen van neutraal naar 1 of 2 als je nog aan het uitrollen bent ? Het is net of het inknijpen van de koppeling er niet voor zorgt dat hij ontkoppelt, en er even tanden gepoetst worden...
 
Zijn er trouwens meer mensen met een CBF waar de versnellingsbak nogal herrie maakt bij het schakelen van neutraal naar 1 of 2 als je nog aan het uitrollen bent ? Het is net of het inknijpen van de koppeling er niet voor zorgt dat hij ontkoppelt, en er even tanden gepoetst worden...

Ik weet niet of dit herkenbaar is. Ik heb het nooit echt als storend ervaren ik was er al aangewend.
Als ik ging afremmen voor bijvoorbeeld een verkeerslicht en ik schakel laat terug dan lijkt de versnellingsbak de versnelling niet te pakken. Als je vervolgens stil staat moet je eerst de koppeling iets laten opkomen. Dan hoor je even het *Clack* geluid. En toen kon ik pas terug schakelen naar de eerste versnelling.
 
Klinkt goed !
Wil ik ook nog een keer heen. Als je nog tips hebt na je wknd, graag !
Oh en natuurlijk veel plezier ! :)

Ik denk dat ik al 1 tip heb: weggaan als het wat warmer is. Daar vriest het snachts nog lekker nu :+

Ik weet niet of dit herkenbaar is. Ik heb het nooit echt als storend ervaren ik was er al aangewend.
Als ik ging afremmen voor bijvoorbeeld een verkeerslicht en ik schakel laat terug dan lijkt de versnellingsbak de versnelling niet te pakken. Als je vervolgens stil staat moet je eerst de koppeling iets laten opkomen. Dan hoor je even het *Clack* geluid. En toen kon ik pas terug schakelen naar de eerste versnelling.

Heel af en toe heb ik dat, maar dat had ik op m'n antieke VF ook. Ik heb geen tandenpoets geluid oid daarbij, puur dat hij er niet in wil tot dat ik hem even iets laat opkomen.
 
Laatst bewerkt:
Heel af en toe heb ik dat, maar dat had ik op m'n antieke VF ook. Ik heb geen tandenpoets geluid oid daarbij, puur dat hij er niet in wil tot dat ik hem even iets laat opkomen.
Hetzelfde hier, geen geluid anders dan normaal maar wel dat het soms niet meteen lukt in 1 te krijgen. Is al jaren zo en zal niet anders worden, tenzij je wellicht de versnellingsbak vervangt. Betwijfel of het met afstelling te maken heeft als meerdere gebruikers dit herkennen.
 
Ik had een vreemd geluid uit de omgeving waar met mijn ketting zit tijdens mijn 600km rit door Duitsland, alleen in de lagere versnellingen hoorbaar en geluid was afhankelijk van de snelheid. Het klonk een beetje schrapend maar de spanning is in orde en alles zit er ook goed uit (nergens alsof het is aangelopen). Hij heeft laatst nieuwe lagers gekregen achter en toen hebben ze alles nogmaals gedubbelcheckt bij de werkplaats.

Het was tijdens de regen en misschien dat m'n ketting te droog was? Ga vanmiddag even opnieuw rijden om te kijken of het geluid nog hoorbaar is. Heb na thuiskomt van weekend weg ketting goed schoongemaakt en opnieuw ingevet.
 
Laatst bewerkt:
CBF om laten vallen in de schuur :N



-O-


B|


:X


wat krasjes op de kuip en hoekje afgebroken van dat zwarte plastic..ego heeft de grootste deuk opgelopen :+
 
Laatst bewerkt:
Ik had een vreemd geluid uit de omgeving waar met mijn ketting zit, alleen in de lagere versnellingen hoorbaar en geluid was afhankelijk van de snelheid. Het klonk een beetje schrapend maar de spanning is in orde.
Op de achterbrug, aan de kant van het voorste kettingwiel, zit een plastic geleider voor de ketting. Mijn persoonlijke ervaring is dat naarmate je ketting meer een meer versleten/opgerekt is, de ketting een meer en meer 'zagend' geluid maakt als hij over die geleider gaat.

Check eens hoe ver je achterwiel naar achteren is gezet ( slijtage-streepjes op de achterbrug ), en controleer ook of de speling van de ketting hetzelfde blijft terwijl je het wiel steeds een stukje draait. Ik heb al meerdere keren gehad dat de ene helft van de ketting anders was opgerekt dan de andere helft, dus soms leek de speling perfect, maar als ik het wiel dan een stuk draaide en een ander stuk ketting pakte was hij ineens slapper of strakker.
 
Op de achterbrug, aan de kant van het voorste kettingwiel, zit een plastic geleider voor de ketting. Mijn persoonlijke ervaring is dat naarmate je ketting meer een meer versleten/opgerekt is, de ketting een meer en meer 'zagend' geluid maakt als hij over die geleider gaat.

Check eens hoe ver je achterwiel naar achteren is gezet ( slijtage-streepjes op de achterbrug ), en controleer ook of de speling van de ketting hetzelfde blijft terwijl je het wiel steeds een stukje draait. Ik heb al meerdere keren gehad dat de ene helft van de ketting anders was opgerekt dan de andere helft, dus soms leek de speling perfect, maar als ik het wiel dan een stuk draaide en een ander stuk ketting pakte was hij ineens slapper of strakker.

Ik wilde de ketting set laten vervangen met een nieuwe achterband (+/- volgende maand). Eens kijken of het dan weg is. Speling is rondom wel gelijk, daar had ik in Duitsland al lichtelijk panisch naar iztten kijken moest nog 4 uur rijden naar huis en had geen zin in panne :P
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan