Honda CBF deel 6

Ik heb sinds een paar maanden een Topsellerie zadel. Op een CBF100 MK2, maar daar zit hetzelfde zadel op als op een 600 volgens mij, in ieder geval, die Topsellerie was volgens de verpakking voor beide. Het zit heel anders dan het gewone zadel. Waar ik echt enorm aan moet wennen is die extra steun aan de achterkant van het zadel die ik eigenlijk de hele tijd voel, daardoor zit ik meer rechtop, was blijkbaar geneigd om eerst redelijk ver naar achter te zitten. Door meer naar voren te zitten verandert de hoek waaronder mijn voeten op de steuntjes zit ook een beetje en dat voelt ook nog wat vreemd. Heb er nu een paar duizend kilometer op gezeten denk ik. Langste rit was 150 km enkele reis voor mijn werk en dus ook dezelfde dag weer terug. Dat is prima in een keer uit te zitten. Waar wil ik nu eigenlijk heen? Dat proefzitten. Volgens mij is "even" proefzitten weinig informatief. In ieder geval voor mij, ik moet iets langere tijd ervaren.
Overigens is dit geen stiekeme verkoop advertentie hoor. Eerst maar eens op vakantie echt wat kilometers wegrijden en goed "inzitten". Het zal zich allemaal vast moeten zetten.
Wat zadels betreft, ik heb hiervoor een Varadero gehad. De zit daarvan was onovertroffen, gewoon het standaardzadel en dat zat er al lang op. Motor verkocht wegens te groot en zwaar, maar qua zit heb ik nog steeds spijt.
 
Ik heb sinds een paar maanden een Topsellerie zadel. Op een CBF100 MK2, maar daar zit hetzelfde zadel op als op een 600 volgens mij, in ieder geval, die Topsellerie was volgens de verpakking voor beide. Het zit heel anders dan het gewone zadel. Waar ik echt enorm aan moet wennen is die extra steun aan de achterkant van het zadel die ik eigenlijk de hele tijd voel, daardoor zit ik meer rechtop, was blijkbaar geneigd om eerst redelijk ver naar achter te zitten. Door meer naar voren te zitten verandert de hoek waaronder mijn voeten op de steuntjes zit ook een beetje en dat voelt ook nog wat vreemd. Heb er nu een paar duizend kilometer op gezeten denk ik. Langste rit was 150 km enkele reis voor mijn werk en dus ook dezelfde dag weer terug. Dat is prima in een keer uit te zitten. Waar wil ik nu eigenlijk heen? Dat proefzitten. Volgens mij is "even" proefzitten weinig informatief. In ieder geval voor mij, ik moet iets langere tijd ervaren.
Overigens is dit geen stiekeme verkoop advertentie hoor. Eerst maar eens op vakantie echt wat kilometers wegrijden en goed "inzitten". Het zal zich allemaal vast moeten zetten.
Wat zadels betreft, ik heb hiervoor een Varadero gehad. De zit daarvan was onovertroffen, gewoon het standaardzadel en dat zat er al lang op. Motor verkocht wegens te groot en zwaar, maar qua zit heb ik nog steeds spijt.
Ik ben ook bang dat het proefzitten veel te weinig info geeft. Dat deed mijn zadel in 1e instantie na de aanpassingen ook. Maar rit van Den Haag naar Eindhoven al weer volop last. Het sluipt er gedurende eerste half uur in en blijft dan redelijk constant onaangenaam voelen. In Apeldoorn is een Bagsterstore waar je een langere proefrit mag maken maar of dat minimaal 2 uur mag zijn is nog maar de vraag. Voor 2 uur pijnvrij teken ik op dit moment. Dan een terrasje en weer 2 uur verder zou prima zijn. Lijkt een beetje of Bagster en Topsellerie dezelfde zijn maar Bagster is toch duurder. Ik heb binnenkort bergtraining in Eifel maar weet niet of ik dat vol kan maken. Ik hoor graag jouw bevindingen van je vakantierit. Veel plezier in ieder geval.
 
Van mij mag je proefzitten (geen idee waar je vandaan moet komen) maar of je dat met 5 minuutjes gevoeld hebt vraag ik mij af.
 
2 uur verderop in het altijd mooie Enschede *O*
Bedankt voor je aanbod en Enschede zal best heel mooi zijn maar is wel erg ver voor 5 minuten proefzitten. Ga er nog maar eens over denken hoe ik dit verder ga aanpakken. Tips altijd welkom.
 
@white dat probleem had ik enige tijd geleden ook, toen ik nog op Grey reed, de oorzaak zat hem in de schakelaar die meebedient wordt als je de startknop indrukt. Zie een post van mij lang geleden.

Oplossing licht niet aan

Onder je duimschakelaar die je indrukt om te starten, zit een onderbrekingsschakelaartje voor de koplamp. Tijdens het starten wordt deze ook ingedrukt. Bij mij zat deze enigszins los in de behuizing en bleef de lamp uit als de motor liep en ik de starttoets losliet.

Het heeft even geduurd, voordat ik tijd had om dit te checken.
Maar.. het was inderdaad de oorzaak.
Helemaal top, scheelt een hoop zoekwerk :)
Dikke Thanks :]
 
Bedankt voor je aanbod en Enschede zal best heel mooi zijn maar is wel erg ver voor 5 minuten proefzitten. Ga er nog maar eens over denken hoe ik dit verder ga aanpakken. Tips altijd welkom.
JJe zou ook op mijn cbf100 MET GELDEKJE mogen proefzitten, maar gezien de afstand zou ik echt zo'n dekje aanschaffen. . Bevalt het je niet , dan kun je het altijd weer verpatsen omdat het universeel is dus voor elke fiets bruikbaar.
 
JJe zou ook op mijn cbf100 MET GELDEKJE mogen proefzitten, maar gezien de afstand zou ik echt zo'n dekje aanschaffen. . Bevalt het je niet , dan kun je het altijd weer verpatsen omdat het universeel is dus voor elke fiets bruikbaar.
Lijkt me geen verkeerd plan. Voor die paar tientjes kan ik geen heel eind gaan rijden. Bedankt voor het meedenken allemaal.
 
Lijkt me geen verkeerd plan. Voor die paar tientjes kan ik geen heel eind gaan rijden. Bedankt voor het meedenken allemaal.
Lijkt me geen verkeerd plan. Voor die paar tientjes kan ik geen heel eind gaan rijden. Bedankt voor het meedenken allemaal.
Intussen wel een dekje gekocht maar een Airhawk ipv geldekje. Had hier goede recenties over gelezen en omdat je 30 dagen retourrecht hebt kon ik risico nemen. Dit weekend ruim 500 km op 1 dag kunnen rijden zonder noemenswaardige zadelpijn. Heel tevreden dus. Niet goedkoop maar wel opgelost nu.
 
Beste CBF'ers,

Even een vraag. Ik ga morgenavond kijken bij een CBF500 met ABS uit 2004 met ruim 130.000 km op het blok. Ziet er goed onderhouden uit, nieuwe kettingset + tandwielen, nieuwe banden, nieuwe remblokken. Ook goed contact gehad met de verkoper dus heb er wel een goed gevoel over.

Nu is mijn vraag: waar moet ik voor deze motor specifiek op letten (los van de normale dingen om op te letten)? Wat zijn de kwaaltjes e.d, zeker bij zo een hoge km-stand bij een CBF500? En, heeft zo een hoge km-stand nog enigszins invloed? Hoorde dat deze blokken vrij onverwoestbaar zijn.
 
Beste CBF'ers,

Even een vraag. Ik ga morgenavond kijken bij een CBF500 met ABS uit 2004 met ruim 130.000 km op het blok. Ziet er goed onderhouden uit, nieuwe kettingset + tandwielen, nieuwe banden, nieuwe remblokken. Ook goed contact gehad met de verkoper dus heb er wel een goed gevoel over.

Nu is mijn vraag: waar moet ik voor deze motor specifiek op letten (los van de normale dingen om op te letten)? Wat zijn de kwaaltjes e.d, zeker bij zo een hoge km-stand bij een CBF500? En, heeft zo een hoge km-stand nog enigszins invloed? Hoorde dat deze blokken vrij onverwoestbaar zijn.
Hier zitten vooral lui met een duizend of zeshonderd cc versie. ;) Ik dacht dat ik nog een los cbf 500 topic zag voorbij komen laatst.

Bij het rijden letten op trillingen bij handen en voetsteunen.
Kan heel goed ex lesmotor zijn dus kijken of de kont er nog recht op staat en of de uitlijning voor/achter deucht kan ook geen kwaad.

Verder als die prima loopt en niet blauw walmt zal die best normaal gesproken nog veel kms meer kunnen doen.
 
Kon zo ff niet de cbf 500 topic vinden, en verder terug gaan dan 20 februari heeft denk ik weinig zin qua activiteit op het forum.

Volgens verkoper geen ex-lesmotor maar zal de uitlijning wel (extra) in de gaten houden.
 
Nou, heb hem gehaald. Is voor mijn broertje. Wat een topmotor zeg! Heerlijk veel kracht nog boven de 4000 toeren en is nog helemaal prachtig, ook technisch dik in orde.

Maar nu zag ik wel dat de zij-standaard een stukje vanaf was, wil dus kijken voor een tweedehands. Iemand hier nog toevallig eentje liggen? Of passen er eventueel ook andere standaards op een cbf500? Had al gekeken op CMSNL maar zo een originele is rond de 65 euro.
 
Helaas kan het niet gelast worden, omdat het deel dat afgebroken er niet meer is :+
Maar thnx voor de link, net de laatste dagen toch weer wat activiteit dus heb mijn vraag daar gesteld.

Mochten er omstreeks juni nog mensen hun CBF600S met ABS willen verkopen: mijn vriendin heeft haar zinnen gezet op dat model en moet 29 mei afrijden. Dus hoor het graag!
 
Mochten er omstreeks juni nog mensen hun CBF600S met ABS willen verkopen: mijn vriendin heeft haar zinnen gezet op dat model en moet 29 mei afrijden. Dus hoor het graag!

Ik weet niet wat ze zoekt qua kleur, aankleding, en prijs? Mijn lokale motorzaak heeft er ook nog een paar staan volgens mij.

Ik heb zelf nog een dik aangeklede CBF 600 SA staan, maar ik weet nog niet zeker of ik hem ga verkopen of naast mijn huidige motor hou als reserve...

±93.000 km gelopen
Hyperpro veren voor en achter
Xenon koplampen
Givi ST303 verhoogde ruit en Xcreen ruitje
Givi TN369 valbeugel
Givi V35 zijkoffers en V47 topkoffer ( zijkoffers hebben verlichting )


DCM_6176.jpg
 
Ik weet niet wat ze zoekt qua kleur, aankleding, en prijs? Mijn lokale motorzaak heeft er ook nog een paar staan volgens mij.
Mooie motor man!

Kleur: maakt niet uit
Aankleding: topkoffer is gewenst, de rest (zoals hvv) is bonus. ABS is een must.
Prijs: rond de 2300 euro, om en nabij. Ligt aan de staat vd motor en banden e.d.

Ze wilt de motor in een later stadium gebruiken voor ww-verkeer, dus liever onder een ton aan kilometers erop.

Het belangrijkste nu is dat ze eerst na het behalen van haar rijbewijs gaat proefrijden op de cbf600 zodat ze weet of het lekker rijdt voor haar, goede zithouding heeft, etc.
 
Een proefrit om te kijken of een 600 uberhaupt iets voor haar is is wel verstandig, de 600 is heel anders dan de tweecilinder 500 waar ik op lesde... Mocht het tegen die tijd een keer mooi weer zijn mag ze hem wat mij betreft gerust een keer een daagje meenemen, zelfs als ik hem niet verkoop.

De kilometerstand is voor mij ook de voornaamste reden dat ik hem heb gehouden, de dealer geeft er gewoon niet veel voor, zeker als hij er al heeft staan met 20.000 op de teller. Dus heb ik hem indertijd gehouden voor als de nieuwe motor voor een beurtje moet of zo... maar verder staat ‘ie stil. 😶
 
Vandaag de tweede dynamo mogen vervangen. Eerste al bij 19000 km, nu weer bij 48500 km.
Blijft een delicaat onderdeel.
 
Weet er iemand nog een goede radiateur voor een cbf 1000 te koop?
Heb ik wel, je moet hem alleen even laten maken, ik weet wel een goed adres. Reparatie met hars werkt niet, en ik had geen tijd om het ding weg te brengen. Volgens experts moet het prima kunnen. Er zit slechts een klein gaatje in. Gebeurde net voor mijn vakantie dus toen razendsnel een nieuwe laten komen. Kostte wel een boel geld trouwens
 
Heb ik wel, je moet hem alleen even laten maken, ik weet wel een goed adres. Reparatie met hars werkt niet, en ik had geen tijd om het ding weg te brengen. Volgens experts moet het prima kunnen. Er zit slechts een klein gaatje in. Gebeurde net voor mijn vakantie dus toen razendsnel een nieuwe laten komen. Kostte wel een boel geld trouwens
Ondertussen 1 gevonden bedankt( ik was op vakantie vandaar late reactie)
 
Terug
Bovenaan Onderaan