Honda CB750F2 '82 / €400,-

Status
Niet open voor verdere reacties.

berzerker

Die hard MF'er
25 okt 2004
523
0
Leeuwarden
Te koop aangeboden;

Honda CB750F2 uit 1982, 72.000 75.000 km op de teller.

cb01.jpg



Wegens aanschaf van een allroad te koop aangeboden. Ik heb het afgelopen jaar een dikke 12.000 kilometer op de motor gereden maar heb nu mijn zinnen gezet op een lichtere motor met een wat hogere fun-factor. De Honda heeft de afgelopen lente nieuwe banden gekregen, de voorband heeft nog zeker 80% over, de achterband is bijna aan vervanging toe. Enkele maanden geleden heb ik de motor van een nieuwe kettingset en remblokjes voorzien.

Er zijn nog wel wat dingen waar even naar gekeken moet worden. Het blok ratelt nogal als het koud is (ik neem aan dat het de distributieketting is?), eenmaal opgewarmd is het lawaai weg. Tweede minpuntje is dat het olieverbruik vrij hoog is, afhankelijk van je rijstijl ligt het rond de liter per 1000 - 2000 km. Laatste minpuntje is de startmotor, als je lang doorstart heeft deze namelijk wel eens de neiging om door te draaien, gelukkig start de motor sinds ik langere einden rijd prima dus dat zou geen probleem moeten zijn.


Twee weken geleden ben ik er nog mee op vakantie naar Berlijn geweest.

cb02.jpg



Vraagprijs voor deze klassieker is €675,- €400,-


/edit

Even een update, de startmotor is het nu toch echt aan het begeven dus die moet gereviseerd of vervangen worden. De motor rijdt nog prima maar is wel toe aan een grote beurt, even de de distributieketting opspannen, olie verversen, even naar de kleppen kijken, dat soort dingen.

De vraagprijs is gedaald naar €400,-

Ik wil graag iets anders kopen dus wil m kwijt.
 
Laatst bewerkt:
Een vriend van me heeft misschien wel interesse.
Hoeveel heeft het ding precies gelopen?

Als je lang start, blijft de startmotor draaien nadat de motor aangeslagen is? Enig idee wat het probleem is? Is de startmotorkoppeling niet helemaal lekker, of is het gewoon een startknopje of relais wat blijft hangen?
 
Een vriend van me heeft misschien wel interesse.
Hoeveel heeft het ding precies gelopen?

Als je lang start, blijft de startmotor draaien nadat de motor aangeslagen is? Enig idee wat het probleem is? Is de startmotorkoppeling niet helemaal lekker, of is het gewoon een startknopje of relais wat blijft hangen?
Ah, ik zie dat ik de kilometerstand vergeten bent, deze is op het moment 72.000 km.

Het probleem met de startmotor is dat ie na een aantal slagen doordraait, meestal is de motor dan allang gestart, maar als ie een tijdje stil heeft gestaan kan het wel eens lastiger zijn. Heb verder geen verstand van startmotoren maar dat zal inderdaad de startmotorkoppeling wel zijn.
 
Ik heb het hem gevraagd, en hij vind het een mooie motor, maar hij ziet er toch vanaf omdat ie motorisch niet helemaal in orde is (vooral het olieverbruik). Toch bedankt en succes met de verkoop!
 
wat mij nu eigenlijk afschrikt voor de koop zijn de 2 min punten welke je aangeeft. Zijn dit hoge kosten om te repareren?
 
Mooie fiets!

Dat ratelen bij het starten - is dat niet gewoon een ding dat bij dat blok hoort? meen dat ik er vaker over heb gehoord.
 
wat mij nu eigenlijk afschrikt voor de koop zijn de 2 min punten welke je aangeeft. Zijn dit hoge kosten om te repareren?

Het olie-probleem verhelpen gaat je wel wat geld kosten, het is dus ook de vraag of dat de moiete waard is. Zolang je het peil een beetje in de gaten houdt kan er weinig mis gaan. Wat er precies aan de startmotor mankeert weet ik niet helemaal zeker, ik kan dus ook geen indicatie geven van wat dat zou moeten kosten.


Mooie fiets!

Dat ratelen bij het starten - is dat niet gewoon een ding dat bij dat blok hoort? meen dat ik er vaker over heb gehoord.

Een beetje ratelen hoort er inderdaad bij, maar de laatste tijd werd het steeds aanweziger, ik denk dus dat het de distributieketting is die even opgespannen moet worden. Ik heb trouwens het idee dat het de laatste weken weer wat minder is, maar dat kan ook komen doordat ik er aan gewend ben :P
 
Even een update, de startmotor is het nu toch echt aan het begeven dus die moet gereviseerd of vervangen worden. De motor rijdt nog prima maar is wel toe aan een grote beurt, even de de distributieketting opspannen, olie verversen, even naar de kleppen kijken, dat soort dingen.

De vraagprijs is gedaald naar €400,-

Ik wil graag iets anders kopen dus wil m kwijt.
 
hoe regel ik trouwens dat iemand de prijs in mijn titel verandert? moet ik maar hopen dat dit bericht gelezen wordt door een modje?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan