berzerker
Die hard MF'er
Te koop aangeboden;
Honda CB750F2 uit 1982,72.000 75.000 km op de teller.
Wegens aanschaf van een allroad te koop aangeboden. Ik heb het afgelopen jaar een dikke 12.000 kilometer op de motor gereden maar heb nu mijn zinnen gezet op een lichtere motor met een wat hogere fun-factor. De Honda heeft de afgelopen lente nieuwe banden gekregen, de voorband heeft nog zeker 80% over, de achterband is bijna aan vervanging toe. Enkele maanden geleden heb ik de motor van een nieuwe kettingset en remblokjes voorzien.
Er zijn nog wel wat dingen waar even naar gekeken moet worden. Het blok ratelt nogal als het koud is (ik neem aan dat het de distributieketting is?), eenmaal opgewarmd is het lawaai weg. Tweede minpuntje is dat het olieverbruik vrij hoog is, afhankelijk van je rijstijl ligt het rond de liter per 1000 - 2000 km. Laatste minpuntje is de startmotor, als je lang doorstart heeft deze namelijk wel eens de neiging om door te draaien, gelukkig start de motor sinds ik langere einden rijd prima dus dat zou geen probleem moeten zijn.
Twee weken geleden ben ik er nog mee op vakantie naar Berlijn geweest.
Vraagprijs voor deze klassieker is€675,- €400,-
/edit
Even een update, de startmotor is het nu toch echt aan het begeven dus die moet gereviseerd of vervangen worden. De motor rijdt nog prima maar is wel toe aan een grote beurt, even de de distributieketting opspannen, olie verversen, even naar de kleppen kijken, dat soort dingen.
De vraagprijs is gedaald naar €400,-
Ik wil graag iets anders kopen dus wil m kwijt.
Honda CB750F2 uit 1982,
Wegens aanschaf van een allroad te koop aangeboden. Ik heb het afgelopen jaar een dikke 12.000 kilometer op de motor gereden maar heb nu mijn zinnen gezet op een lichtere motor met een wat hogere fun-factor. De Honda heeft de afgelopen lente nieuwe banden gekregen, de voorband heeft nog zeker 80% over, de achterband is bijna aan vervanging toe. Enkele maanden geleden heb ik de motor van een nieuwe kettingset en remblokjes voorzien.
Er zijn nog wel wat dingen waar even naar gekeken moet worden. Het blok ratelt nogal als het koud is (ik neem aan dat het de distributieketting is?), eenmaal opgewarmd is het lawaai weg. Tweede minpuntje is dat het olieverbruik vrij hoog is, afhankelijk van je rijstijl ligt het rond de liter per 1000 - 2000 km. Laatste minpuntje is de startmotor, als je lang doorstart heeft deze namelijk wel eens de neiging om door te draaien, gelukkig start de motor sinds ik langere einden rijd prima dus dat zou geen probleem moeten zijn.
Twee weken geleden ben ik er nog mee op vakantie naar Berlijn geweest.
Vraagprijs voor deze klassieker is
/edit
Even een update, de startmotor is het nu toch echt aan het begeven dus die moet gereviseerd of vervangen worden. De motor rijdt nog prima maar is wel toe aan een grote beurt, even de de distributieketting opspannen, olie verversen, even naar de kleppen kijken, dat soort dingen.
De vraagprijs is gedaald naar €400,-
Ik wil graag iets anders kopen dus wil m kwijt.
Laatst bewerkt: