Honda CB400F Brat-Style

VWToon

Rookie
27 apr 2015
4
0
Steenbergen
Beste members van het motor-forum. Ik ben Anton uit Steenbergen in Noord-brabant. Ben nieuw hier en wilde me eens aanmelden om met mensen te praten die er kijk op hebben. ;)

Ik heb vorige jaar van kennissen een motor gekregen, de broer deed hem weg omdat hij er niks meer mee deed. Was helemaal uit elkaar in onderdelen verdeeld over dozen. Ik heb natuurlijk gezegd, ach ik dan neem ik hem wel. :P Het was een Honda cb400f uit "77.

Omdat ik nooit van het standaard ben geweest, heb namelijk ook een kever uit "59, ben ik gaan nadenken wat ik hier van wilde maken, al snel kwam ik uit bij de caferacers. Maar dit was toch niet helemaal mijn ding, absoluut mooie motor type maar ik wilde wat anders, meer retro/oldschool. Kwam toen uit bij het Brat-style type, of dat denk ik toch, ben er nog niet helemaal uit wat brat eigelijk is haha. Wilde iedergeval een look aan de motor geven alsof hij al heel oud was.

Ik ben foto's op internet gaan kijken en heb het beeld gemaakt van hoe ik wilde dat hij er uit zou moeten gaan zien. Hoogglans zwart frame, hoogglans zwarte velgen, Mat zwarte benzine tank, firestone banden, Mat zwarte spadbord achter. Al het plastic weg, motor blok zwart en zilver, kelken, getapte uitlaat spruidstuk, chrome marshall uitlaat. Verdere details wordt voorlopig te veel om op te noemen. :P

Sinds vorige jaar ben ik al beetje bij beetje bezig met het opknappen en gereedmaken van de onderdelen, paar weken terug zijn de bandjes binnen gekomen, wielen gespoten. Nu aan het frame verder, wat slijp en las werk en kan die ook gespoten worden.

Na al dit gelul nu tijd voor wat plaatjes. :P
full
 
Zijn er nog mensen hier die op deze manier hun velgen zwart gemaakt hebben ? Is dit wat duurzaam / blijft het goed zitten ?
 
Ik heb ze express niet laten poedercoaten ivm spaken, mochten ze ooit bij gestel dienen te worden breekt poedercoating zo kapot en is moeilijk bij te werken, gewone lak niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan