Honda CB250 (Twin) Topic

Na 15 maanden werd het wel weer eens tijd om wat te posten.

Een prachtige CB 250 TwoFifty (of NightHawk met sterwielen) onder een lekker laagje ijs. Dat wordt krabben voor het ritje gemaakt kan worden.

2qg3VBr.jpg
 
Niet zo heel bizar. Als het vriest en de brandweer blust ontstaat dit effect uit de nevel van het warme water wat in contact komt met bevroren delen.
Je ziet dit ook wel eens aan de rand van een zoetwatermeer wat (nog) niet bevroren is. Als het dan landinwaarts stormt en de temperatuur ligt onder nul dan krijg je een hele haven die er zo uitziet. Hier een huis aan lake Erie. Het verschil met bluswater is dat het bij een meer altijd viezig is van het sediment en bluswater is natuurlijk helder.

QtJBVr9.jpg
 
Ik ben momenteel ff wat onthand, ik heb 1 hand nl behoorlijk verbrand (2e graads) dus kan niets met de motor.
Voor €440 was het zover te beoordelen (nog geen meter op gereden) niet verkeerd.
Hij is niet prachtig, maar het uiterlijk doet me niet veel. 2 Nieuwe banden liggen klaar in de schuur om te plaatsen (wat een qud-maten om een goed matchende set te vinden btw) en in heb het zadel opnieuw bekleed.
koplamp heeft ook nog een beetje TLC nodig, want de lamphouder ontbreekt, maar ik heb genoeg onderdelen van koplampen liggen om dat op z'n MacGyvers op te lossen.
Plaatjes komen nog wel.
 
  • Leuk
Waarderingen: Eerf
laatste eigenaar had nog wel een nieuwe kettingset en accu geplaatst en de remklauwen voorzien van nieuwe rubbertjes.
De eigenaar daarvoor heeft de cockpit verwijderd en er een losse snelheidsmeter met controlelampjes geplaatst. Wel op zo'n plek dat de tellerkabel een te scherpe bocht maakte en de binnenkant gebroken is.
Deze had ik gelukkig nog een passende liggen van een andere Honda, dus dat wordt ook opgelost zodra ik weer handig ben.
IMG-20230731-WA0003.jpeg

Toch nog plaatje gevonden. Zijkappenbzijn van een nighthawk, maar het is een twofifty.
 
Hallo, ik heb een CB250RS met rotte uitlaten. Wie weet er betaalbare alternatieven waar nog aan te komen is?

Thx!
 
Ik vermoed vooral de dempers. De linker demper heeft al besloten dat hij zn ophangoog kwijt wil en daar lekt ook herrie langs de breuk
 
Wil je gewoon weer goed gedempt rijden of wil je originaliteit?
In het 1e geval kun je ook kijken naar universele dempers of iets van een ongeveer vergelijkbare motor en dat passend maken.
 
Wil geen herriepijpen in ieder geval, maar beetje sportief mag ie wel klinken. Liefst iets wat er met vrij weinig geklooi op gemaakt kan worden. Maar vooral goedkoop
 
We zitten nu in Noord Spanje en hebben al een aantal ritten gemaakt. Het is wel wat meer terug schakelen maar hij red het prima. Met 2 op zo een lichte fiets is wel wennen. De gewichtsverplaatsing geeft snel reactie op het sturen. Thuis had ik nog wel wat meer voorspanning op de voorvork gezet en iets langere schokbrekers van een oude Kawa gemonteerd en dat werkt redelijk.
Na de vakantie ga ik wel naar andere schokbrekers zoeken.
 

Bijlagen

  • IMG_20230930_155258_205.jpg
    IMG_20230930_155258_205.jpg
    410,1 KB · Weergaven: 3
Terug
Bovenaan Onderaan