Honda CB1000R Meetingpoint deel 7

Ik zie dat je bent overgestapt naar een s1000r.
Wat zijn de verschillen tussen beide machines?

Hey, nee een mt09 top ding maar heb nu wat anders op het oog :). Qua houding en gas response is het niet zo ding. Wel echt een goddelijk geluid! Zeker met mijn uitlaat m4carbon
 

Bijlagen

  • 6B3A55FC-CFF7-4D14-AC8E-F9301E580195.jpeg
    6B3A55FC-CFF7-4D14-AC8E-F9301E580195.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 45
Hey, nee een mt09 top ding maar heb nu wat anders op het oog :). Qua houding en gas response is het niet zo ding. Wel echt een goddelijk geluid! Zeker met mijn uitlaat m4carbon
Die gasrespons was voor mij de reden om voor de CB te kiezen ipv mt09.
Was tijdens een testrit al bijna gecrasher met de mt09 toen ik gas gaf in een bocht en het vermogen er heel bruut in kwam.
 
Die gasrespons was voor mij de reden om voor de CB te kiezen ipv mt09.
Was tijdens een testrit al bijna gecrasher met de mt09 toen ik gas gaf in een bocht en het vermogen er heel bruut in kwam.

Ja het is een leuk ding maar ga terug naar de 1000cc klasse. Rijd toch wat fijner qua gevoel. Jammer dat de nieuwe cb in mijn ogen niet mooi is anders was ik daar wel voor gegaan. Blijf een lekker ding om te rijden zo’n cb1000r
 
heb ook zo,n 300 km test gereden met de nieuwe maar het motorblok vind ik wel sterk verbeterd
maar het model kan ik noch niet aan wennen te retro
maar als je nu 100 km per uur rijdt of 200 km. je merkt bijna geen verschil .
de wind wat je vangt is voor een naked goed opgelost
vraag me af hoe ze dat voorelkaar hebben gekregen
beviel me uitstekend ....maarja dat is honda
 
Ik heb gemerkt dat mijn dagteller steeds reset wanneer het contact uit geweest is. Voor de rest werkt hij wel , net zoals alle andere tellers. Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Dat probleem heb ik ook gehad toen ik die van mij net had. Oplossing was de teller een keer te resetten met de hand. Dus eventueel tijdens het rijden een keer knopje even ingedrukt houden zodat hij weer naar 0 springt. Daarna nooit meer last van gehad.
 
Dat probleem heb ik ook gehad toen ik die van mij net had. Oplossing was de teller een keer te resetten met de hand. Dus eventueel tijdens het rijden een keer knopje even ingedrukt houden zodat hij weer naar 0 springt. Daarna nooit meer last van gehad.

Hey bedankt! Dat ga ik zeker eens proberen...als het zo eenvoudig moest opgelost raken is dat geweldig.
 
Ik heb vandaag de knoop doorgehakt, ik ga overstappen, ik heb mijn Suzuki GSX-S1000 ingeruild op een 2019 CB1000-R Limited edition 🙈 van de zomer al een proefrit gedaan maar niet overtuigd door de kleuren die aangeboden werden. “Als ze ooit eens een HRC kleurstelling uit zouden brengen” waren mijn woorden..... dus ja die kwam dus een paar weken terug! Levering ergens in maart!
CB42D865-6450-4D57-AC45-CB80F4127D59.jpeg
 
Ik heb vandaag de knoop doorgehakt, ik ga overstappen, ik heb mijn Suzuki GSX-S1000 ingeruild op een 2019 CB1000-R Limited edition 🙈 van de zomer al een proefrit gedaan maar niet overtuigd door de kleuren die aangeboden werden. “Als ze ooit eens een HRC kleurstelling uit zouden brengen” waren mijn woorden..... dus ja die kwam dus een paar weken terug! Levering ergens in maart!
Bekijk bijlage 1351593
Niet te geloven .... wijsheid komt met de jaren maat ! :)
 
Ik heb vandaag de knoop doorgehakt, ik ga overstappen, ik heb mijn Suzuki GSX-S1000 ingeruild op een 2019 CB1000-R Limited edition 🙈 van de zomer al een proefrit gedaan maar niet overtuigd door de kleuren die aangeboden werden. “Als ze ooit eens een HRC kleurstelling uit zouden brengen” waren mijn woorden..... dus ja die kwam dus een paar weken terug! Levering ergens in maart!
Bekijk bijlage 1351593
Damn.. Wat een plaatje!
 
Ik heb vandaag de knoop doorgehakt, ik ga overstappen, ik heb mijn Suzuki GSX-S1000 ingeruild op een 2019 CB1000-R Limited edition 🙈 van de zomer al een proefrit gedaan maar niet overtuigd door de kleuren die aangeboden werden. “Als ze ooit eens een HRC kleurstelling uit zouden brengen” waren mijn woorden..... dus ja die kwam dus een paar weken terug! Levering ergens in maart!
Bekijk bijlage 1351593
Veel plezier ermee en hou rubbers onder! :t:t:]
 
Beste CB1000R rijders, is er iemand met de lengte van >1.95m die mij kan vertellen of het comfortabel genoeg is en eventueel met een schermpje genoeg uit de wind is om deze fiets te rijden ?
 
Beste CB1000R rijders, is er iemand met de lengte van >1.95m die mij kan vertellen of het comfortabel genoeg is en eventueel met een schermpje genoeg uit de wind is om deze fiets te rijden ?

Ik ben 1.85 lang, maar gezien de toch al subjectieve vraag zal ik toch antwoorden. Ik heb wel reviews gelezen waarbij de langere rijders 1.90+ de zithouding (hoek van de benen) prima vonden! Wat betreft de windbescherming, het is een naked.. Dus echt comfortabel gaat het gewoon niet worden. (In mijn beleving pas hinderlijk bij tientallen kilometers snelweg.) Conclusie: ik raad je aan een proefrit te doen ;)
 
Beste CB1000R rijders, is er iemand met de lengte van >1.95m die mij kan vertellen of het comfortabel genoeg is en eventueel met een schermpje genoeg uit de wind is om deze fiets te rijden ?
DPM race maakt hele mooie winddeflectors, gemaakt van aluminium.

518E43CF-BF1B-4A41-8090-81D2B3B5FF34.png


Voor de koudere periode heb ik een lelijk ding van givi van marktplaats gehaald dat ik er zo vanaf kan trekken.

25D87E35-5D99-4B85-BDBA-4E0F07598070.jpeg


Niet prachtig maar wel effectief.
 
Ik ben 1.85 lang, maar gezien de toch al subjectieve vraag zal ik toch antwoorden. Ik heb wel reviews gelezen waarbij de langere rijders 1.90+ de zithouding (hoek van de benen) prima vonden! Wat betreft de windbescherming, het is een naked.. Dus echt comfortabel gaat het gewoon niet worden. (In mijn beleving pas hinderlijk bij tientallen kilometers snelweg.) Conclusie: ik raad je aan een proefrit te doen ;)
Ga ik zeker doen, aanstaand weekend op de Motorbeurs passen en meten en mogelijk op het proefterrein een stukje rijden, verder hebben ze er hier in de buurt niet een staan en was het de afgelopen weken drama met het weer. De winkels wilden liever geen proefritten..

Ik ga na de Motorbeurs meerdere proefritten maken
 
Ik ben 1.85 lang, maar gezien de toch al subjectieve vraag zal ik toch antwoorden. Ik heb wel reviews gelezen waarbij de langere rijders 1.90+ de zithouding (hoek van de benen) prima vonden!

Ja de vraag is voor iedereen natuurlijk anders, waar de een wel last heeft hoeft de ander dat niet te hebben. Ik denk dat het vanaf 1,85 ook al niet veel meer scheelt! Jij hebt geen last, ook niet op lange stukken dat het oncomfortabel wordt ?

Heb jij de link nog met die reviews toevallig ?

Thanks! :t
 
Ja de vraag is voor iedereen natuurlijk anders, waar de een wel last heeft hoeft de ander dat niet te hebben. Ik denk dat het vanaf 1,85 ook al niet veel meer scheelt! Jij hebt geen last, ook niet op lange stukken dat het oncomfortabel wordt ?

Heb jij de link nog met die reviews toevallig ?

Thanks! :t
Misschien is dit wel een oplossing?

LSL Voetsteun adaptors Verstelbaar
 
Misschien is dit wel een oplossing?

LSL Voetsteun adaptors Verstelbaar
Dit is zeker interessant, inmiddels heb ik in een eerder deel van dit topic gevonden dat er meer mensen met deze vraag waren:
is er iemand met de lengte van >1.95m die mij kan vertellen of het comfortabel genoeg is en eventueel met een schermpje genoeg uit de wind is om deze fiets te rijden ?

Verschillende MF'ers van >1.90m geven aan geen problemen te hebben met de zit. Dit is voor iedereen natuurlijk anders en de een heeft wel de steuntjes aangepast waar de ander dit niet heeft gedaan. Een proefrit zal uitsluitsel geven!
 
Ik heb vandaag de knoop doorgehakt, ik ga overstappen, ik heb mijn Suzuki GSX-S1000 ingeruild op een 2019 CB1000-R Limited edition 🙈 van de zomer al een proefrit gedaan maar niet overtuigd door de kleuren die aangeboden werden. “Als ze ooit eens een HRC kleurstelling uit zouden brengen” waren mijn woorden..... dus ja die kwam dus een paar weken terug! Levering ergens in maart!
Bekijk bijlage 1351593
Mag ik vragen buiten dat het een schitterende motor is waarom je overstapt. Wat waren de nadelen van de Suzuki tov de CB dank je
 
Dat probleem heb ik ook gehad toen ik die van mij net had. Oplossing was de teller een keer te resetten met de hand. Dus eventueel tijdens het rijden een keer knopje even ingedrukt houden zodat hij weer naar 0 springt. Daarna nooit meer last van gehad.

Gisteren een poging gewaagd....het werkt! Vandaag de sleutel in het contactslot en de kilometerstand stond nog op de km's van gisteren. Bedankt voor de tip:}:)
 
Mag ik vragen buiten dat het een schitterende motor is waarom je overstapt. Wat waren de nadelen van de Suzuki tov de CB dank je

De Soes is een fantastische motor, rijdt super en ik doe hem niet weg omdat het slecht rijdt. Ik heb hem nu 3 jaar en ik wilde overstappen. Motorrijden is mijn No. 1 hobby en daar geef ik graag wat centen aan uit. Proefgereden op de cb en toen deze uitvoering langs kwam was ik verkocht.
 
Heey, ik ben Willem en nieuw hier.

Heb net mn eerste motor gekocht. Grijze cb1000r (kon je wel raden gezien topicnaam) uit 2009 met 30k kilometers erop.

Ik ging proefrijden in de categorie racers maar na 4l3 motoren liep er een man rond die wachte tot zn motor klaar was. Deze zei mij van rijd voor de lol 1x op de cb1000r en dan ben je verrast.
Ik was behoorlijk sceptisch en waagde me aan een proefrit . Was zo enthousiast dat ik hem meteen gekocht heb.
30k km is niet veel als het onderhoud gewoon goed is gebeurd neem ik aan?

Heb hier al veel gelezen en blijf t zeker volgen.
 

Bijlagen

  • 20190227_142221.jpg
    20190227_142221.jpg
    172,7 KB · Weergaven: 31
Terug
Bovenaan Onderaan