Honda bol d'or verbouwing

pinox

MF'er
8 sep 2012
89
7
Na vele vragen en vele uren lezen wil ik jullie mijn project laten zien.
Het is nog lang niet af maar het is tijd om eens naar buiten te komen

het begin;
full
full

full


naakt fietsje
full


aangepaste stuurpen voor nieuwe vork

full


kawa usd 636b 2004

full


straalkast homemade

full

blok bijna klaar voor de straalkast

full

full


Achterbrug R6 2009

full


aanpassing veer

full


Voorlopige tussenstand.

zelfgemaakte schetsplaten met R6 pedalen,ronde achterkant,nieuwe clip ons,tank in grondlak,.........
full

full


Nog veel werk dus! ben nu de elektra aan terug leggen en vooral aant verstoppen want ik wil naar de kleinste batterij die ik vind.Wil ook de sleutel dumpen en met 2 schakelaartjes werken (moet ik nog uitvogelen hoe)
carbs moeten naar de ultrasoon,kelkjes erop,uitlaat weet ik nog niet wat ik wil.

Zo dat was mijn eerste update :Z

Groeten
 
Laatst bewerkt:
Heeft die geen ontzettend lange wielbasis zo. Lijkt me voor geen meter te gaan sturen, onafhankelijk of je de boel nog enigszins in balans krijgt. Of was die verlengde achterbrug "het idee"?
 
Laatst bewerkt:
even wat vraagjes beantwoorden,

die witte doppen,
dat zijn doppen van artelon (dia 43mm).op de uitlaten vastgeschroefd met een stukje hout over de uitlaatbouten.
inloop in de rubber gepropt en voor de zekereheid nog afgeplakt.

de wielbasis,
die is door het wisselen van de achterbrug met 4 cm toegenomen (lijkt veel meer door het korte kontje) maar omdat de voorvork korter is en daardoor de ganse moto 4cm daalt komt je voorwiel ook weer dichter bij het achterwiel. Na dit alles heb ik een wielbasis van ongeveer 152 cm.
Het rijgedrag van een originele bol d'or gaat hij niet hebben en was ook niet mijn hoofddoel.Dit gaat niet de motor zijn om de Zwitserse meren mee gaan te verkennen maar hij zal toch behoorlijk rijden vermoed ik.Alle originele remklauwen,schijven en pompen blijven bij het juiste wiel zitten dus stoppen gaat hij zeker.Er komen ook dikke rubbers op dus dat gaat zijn rijgedrag ook al veranderen.

Nu de vraag ;
waarom Mikuni carbs en niet de originele?
 
Iets waar veel uren werk inzitten!
schetsplaten waar de R6 bediening op past en de rest ook nog.......
full

full
 
idd beter af te stellen en beter met open kelken , geen problemen meer met starten na langdurig stilstand en bijna 1 op 1 over te zetten
 
Heb eens voor de lol de originele uitlaten eronder gehouden om eens te kijken hoeveel hoogte ik nog heb.Viel dat effe tegen.......6cm ......komt van 14cm als ik mijn WPH mag geloven.
dat gaat dus een ombouwtje worden vrees ik
full
 
Ook ik ga deze zeker volgen.

Je hebt er nog geen banden onderzitten he, komt die nog iets hoger. Of heb je daar rekening mee gehouden, kan het niet goed zien op de foto's
Zal eens meten wat die van mij aan speling heeft.

Zo'n twaalf cm, en totaal geen grondspeling problemen.
Weet wel dat er eigenlijk maar drie UPSD voorvorken zijn welke zo geschikt zijn voor ombouw in onze motoren qua lengte.
En dat zijn FZR1000 (die heb ik er dus in), GSX1100 en ZX9R geloof ik.

edit, je bent in ieder geval al goed bezig
 
Laatst bewerkt:
Ook ik ga deze zeker volgen.

Je hebt er nog geen banden onderzitten he, komt die nog iets hoger. Of heb je daar rekening mee gehouden, kan het niet goed zien op de foto's
Zal eens meten wat die van mij aan speling heeft.

Zo'n twaalf cm, en totaal geen grondspeling problemen.
Weet wel dat er eigenlijk maar drie UPSD voorvorken zijn welke zo geschikt zijn voor ombouw in onze motoren qua lengte.
En dat zijn FZR1000 (die heb ik er dus in), GSX1100 en ZX9R geloof ik.

edit, je bent in ieder geval al goed bezig

Ik heb een paioli van een Laverda 650 in m'n gpz 1100 ga maar eens zoeken.
 
Plaatje van? Zijn we gek op.
Dan zouden het er vier zijn, zijn er in ieder geval niet veel.
Ik doe nu een poging straks met een RSU van een CBR900RR.
 
Stom stom stom |(
Ik had inderdaad bij mijn grondspeling nog geen rekening gehouden met de banden die er nog op moeten,dus dat zal wel goed komen.

Wat de carbs betreft heb ik die goeie raad direct uitgevoerd ,even voor de zekerheid bij
peet3kabo gecheckt wat ik juist moet hebben (gsxr carbs 1993) en na een beetje surfen vond ik iemand die een setje verkoopt voor 100 euro.Morgen kijkje nemen (zijn er dingen waar ik speciaal moet op letten?)

Ik ben ook aan de kabelboom bezig en mijn hoofdzekering vloog voortdurend kapot als ik de accu er nog maar aanhing.Vond niks abnormaal in de meting alle stekkers eens uitgetrokken opnieuw geprobeerd en alles beurtlings terug ingestoken en plots een draaiende starter en vonkende ngk's.Stemt mij hoopvol wat de electra betreft :Y

Nog een vraagje ;
Met welke olie rijden jullie SAE 10w 40 zoals voorgeschreven of met SAE 15w 50 zoals de plaatselijke olieboer mij probeert te verkopen.

Groeten :W
 
dit lijkt mij een mooie banden combinatie
full


Metzeler ME880 120/70-17 (voor)
Dunlop D616 180/55-17 (achter)
 
Ik neem aan dat je met een offset tandwiel werkt aan de voorzijde,bij een 180 band is dat al gauw 12mm denk ik.
Komt dat uit met het frame?
Verder mooi projekt!
Wim
 
3mm bij mij volgens mij na tandwieldrager afdraaien.
Kon de eerste keer zonder offset net, na banden wissel moest het geheel iets naar buiten, vrat de rand van mijn band op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan