Honda Bol 'd Or Cb 900 F2

Bmannetje

MF'er
24 aug 2007
171
1
Weert
Bol d'Or CB 900 F2 op kenteken gezet januari 1984 dus belastingvrij.
Gekocht van 1e eigenaar in 1990 (42.000km), verkocht 06-1999 (57.000 km). Teruggekocht 09-2007 (74.000 km) van 3e eigenaar maar wegens de aanschaf van een CBX 1000 wederom te koop. Motor heeft nieuwe ketting, tandwielen en achterband (500 km), voorband (100km). Is op de uitlaat (Jama) na 100% orgineel. In 2007 zijn de carburateurs gereinigd en is een nieuwe accu geplaatst. Huidige km-stand 74.691.
Is het C (3e) model met boemerangvelgen, 39 mm voorvork met anti duik systeem.
Heeft Krauser K2 kofferset, kleur rood met gebruikte zijkoffers en splinternieuwe topkoffer. De motor is voorjaar 2008 rijdend weg gezet maar wegens de CBX niet meer gebruikt. Heeft een beurt nodig en de koppakking lekt. Kofferset ook los te koop en de motor ook zonder kofferset.

Prijs: graag een bod.

Mailen kan naar hans brenkman @ hete mail punt com

full
 
Laatst bewerkt:
Niemand interesse voor deze orginele Bol type C en/of de koffers ? Behoudens de uitlaten 100% orgineel ......
 
Ik heb een richtprijs van € 1.000,- in gedachten. Maar zoals aangegeven, bieden staat vrij.
 
Vreemd, ik had al geantwoord maar ik zie de reply nu niet meer.

Op verzoek van een potentiele koper heb ik de motor geprobeerd te starten maar dat wilde niet lukken. Toen 4 nieuwe bougies erin en bij de 1e tik spring de motor al aan. Helaas wordt de 2e uitlaat, juist waar de pakking lekt minder warm. De bougie vinkt goed dus dat is het niet.
Ik heb de uitlaten eraf gehad, en exact gezien door het starten dat de pakking lekt onder de 2e uitlaat, dus boven het gedeelte van de zuigers en onder het stuk waar de uitlaten aan vast zitten. De 2e pakking dient dus vervangen te worden. Ik heb er nog even op gereden, dat is geen probleem.
 
Waarbij de liefhebber nog even kwijt wil dat het idd een zeer schone bol is.
Hij gaat als het mee zit deze week onder het mes.
Zodra hij op de OK is zal ik in het brikken & klassiekers gedeelte in topic plaatsen met de vorderingen.
 
Tja, met pijn in het hart heb ik de Bol voor de 2e keer laten gaan. Een 2e keer dezelfde motor verkopen '( |(

Ondanks dat de rood/witte F2 Bol vroeger een jongensdroom was ben ik inmiddels verkocht aan de grotere broer met 2 cilinders meer. Sinds de aanschaf van de CBX kwam de Bol niet meer van z'n plek en dat verdiende deze mooie en vrijwel orginele Bol niet.

Ik hoop dat de Bol de nieuwe eigenaar nog veel fijne kilometers gaat bezorgen.

Het enige voordeel dat er aan zit dat ik in ieder geval nu eventueel weer plaats heb voor iets anders naast m'n CBX 1000.....

Ik ben wel benieuwd dus dat ga ik volgen.
 
Zie dat ik nog een update schuldig ben.
De bol rijdt nog steeds.
Op het moment wordt hij regelmatig gelucht.

Zal hem weer een sbij poetsen voor een plaatje
 
Terug
Bovenaan Onderaan