Honda 4-takt replica, Grote en kleine wielen topic, deel 2

Jammer dat het voor mij zo’n eind uit de buurt is.
Was anders graag eens langsgekomen om te kieken naar die motorfietsen.
Mocht ik die dag toch in de buurt zijn rond 12 uur dan kom ik zekers langs.
 
Verzamelen is op een Groot plein ( de Brink ) er komen veel Monkey`s / DAX / PBR / ZB / SS . met motor kenteken en brommers
Ik denk met dit weer zeker 50 / 60 . stuks
 
Dankje en hoop het mee te maken.
Denk dat de sfeer helemaal top zal zijn.
In elk geval van prachtig mooi weer verzekert.
 
Shit, sta in dubio.
Ik kan mijn blok wisselen voor een zwaarder, maar die heeft alleen kickstart
Merk weet ik nog niet, doen of niet?????
Nooit eerder gezien, betreft een 225cc


225? Weet je 't zeker? Nog nooit van gehoord? Kan via google ook niks vinden? (alleen blokjes met een staande cilinder)
 
Hij zegt het, weet zelf ook niet beter dan 190cc max.
Schijnt speciaal bouw te zijn,Loeff uit Houten schijnt het blok ook te kennen.
Merk weet hij ook niet
 
Zal wel een MSR Monster blok zijn. 220cc. Wel 's van gehoord. Nog nooit gezien. T zijn nice blokken met een klx/ksr kop, voor zover ik weet. Ze worden niet meer gemaakt iig. (ik veronderstel dat de koppeling t niet aan kan...)
 
Laatst bewerkt:
Oprotten Oma

Banden gemonteerd op de nieuwe velgen, binnenkort plaatsen
Morgen kinderfeedtje van mijn soon, dus niet morgen
1405447


En achter 130/70, lekker dik

1405451
 
Shit!

Net even kijken en prutsen..........
Band ligt er verkeerd om op -O- Als ik de achternaaf monteer (met schijfrem) zit het haaks ventiel in de weg, ventiel moet aan de kettingzijde, dan kan het wel.
Winkel is morgen tot 13.00 uur open, weet niet of ik dat ga redden.

Kon de monteur ook niet weten denk ik.

Staat wel mooi..... Zwart wiel met alu naaf :9~

Ja, ja, velg rand paar kleine beschadigingen helaas.......... Had ze net netjes gespoten.
Had de monteur wel gezegd, 10" is aan de kleine kant voor de machine, kans op lak beschadiging.

Ach, werk ik wel bij.
 
Band op de achtervelg omgedraaid,en velg weer bijgewerkt.
Vanavond thuis de voorvelg nog ff bijwerken.

Morgen een begin maken met plaatsen.
Is meer dan enkel velgen wisselen, moet ook een andere achterbrug in, en een nieuwe ketting erom.
ff kijken hoe ver ik kom
 
Voorvelg ook weer netjes. Vannacht laten drogen, morgen rustig bezig.
Eerst voor, dan achter. Doe wel foto's maken
 
Mooi project dat steeds meer vorm gaat krijgen.
Wordt een unieke machine straks en van zulke rijden er maar weinig van rond.
Kortom: een blikvanger oftewel een nekketrekker.
 
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Natuurlijk gaat alles weer op rolletjes :N

Remschijf voor zit links, dus die band zit ook verkeerd om
Toch maar even gemonteerd, eitje
1405762

Achterbrug erin, ff gedoe zit nogal strak, maar geplaatst

Achterwiel, vul bussen te klein, dus ringen ertussen of vulbus van de brommer, heb ik op de zaak, dus vanmiddag kijken
Remklauw achter past niet, of aanpassen, weet niet, nu even geen zin in

Ketting verkeerd gegokt, te lang, kom ik niet mee weg
Nieuwe uitlaat erop, klinkt heel goed blij mee, maar nog niet af dus
1405763
 
Zo die ziet er een stuk Vetter uit geen probleem dat de ketting tegen de band komt ? je kan altijd een ofset tandwiel voor gebruiken .
Ik neem aan dat de banden een grotere omtrek hebben . kun je nog wat spelen met ander achter tandwiel
 
Ketting veegt net langs de band,maar daar kan de band wel wat missen.
Was 3.5x8" nu 110/80-10 voor en 130/70-10 achter,dus ja, flink groter.
Tanden bewust origineel gehouden 15/29. Kan achter wat groter gaan als hij te langzaam trekt. Eerst ff proberen.

Ga eerst test rijden as is, dan indien nodig groter achter.

En een zwart Lifan 140cc blokje ligt klaar om erin te hangen, heb ik ook genoeg kracht en niet dat hij in kakt in z'n 4
 
Ok probeer eerst maar eens een bocht naar rechts dan kan de ketting door zijn lengte gaan trillen tegen de band niet lekker .
Ik heb nog een 7 m/m offset voortandwiel 16 tands ( nieuw ) .Ik hoor het wel na de test rit
 
Wilde gisteren bezig, maar werd door ziekenhuis gebeld dat ik gister kon komen ipv half augustus, had ff wat anders te doen.
Vandaag toch maar verder. Ketting ingekort, extra pasbus op de achter naaf, staat nu netjes uitgelijnd @kawa ted ketting loopt niet meer aan op de band, misschien past 140/70 zelfs wel :9~:9~
Uitlaat goed vast gezet en ff een proef rondje door de stad, kort want moest naar het werk.

1e indruk: 1e versnelling is nu bruikbaar, in de stad in de 3e ipv twijfel tussen 3 en 4, en klinkt heerlijk!!!! en niet te.
Denk wel dat hij kracht tekort komt voor hogere snelheid, maar nog niet geprobeerd.

Eerst kenteken en achterlicht aanpassen, plaat is bijna horizontaal gebogen, en loopt nog aan wordt toch anders, dus eerst maar doen.

Achterrem nog naar kijken, of ik doe wat verkeerd of hij past niet. Nou ja, kijk er wel naar.
Test rit is heel goed bevallen
 
Terug
Bovenaan Onderaan