Honda 4-takt replica, Grote en kleine wielen topic, deel 2

Net een setje zwarte 10 inch velgen met banden gescoord, past mooi bij de nieuwe look die ik in gedachten heb, en in 10 inch is de banden keus groter dan bij 8 inch
 
Kon het niet laten, kenteken nog niet binnen, maar toch al een heleboel leuke goodies besteld.
Had al een paar wish lijstjes, vanavond alles geschift en op een rijtje gezet, ....................................................
............... en toch maar besteld *O**O*

Nu nog een kappenset en een achterbrug, maar deze komen uit Belgie, en eerst ff kijken of het nog uit kan, of tovh nog ff sparen O-)O-)

Spul is allemaal niet gek duur, maar alles opgeteld loopt hij aardig op (richting aankoopprijs :$:$:$)

Maar dan is het zo wel echt een personal bike, zoals ik hem wil, heb het plaatje al in mijn hoofd :t
 
Ook hier de vraag maar ff droppen, in het banden topic (nog) geen reactie/advies
Heb 10 inch velgen liggen voor de monkey (original 8)
Welke bandenmaat is aan te raden. Voor en achter dezelfde, of toch verschillend?
En welke banden zijn goed, ook met nat weer?
Ik vind de Kenda k415 erg mooi, maar kan geen reviews vinden, zijn ze ook goed?

Iemand advies/ervaring?
 
Kan jou helaas niet van de juiste banden-info voorzien, want heb zelf nog steeds de originele banden onder mijn Grom zitten.
Omdat ik met die Grom alleen maar met droog weer rijd voldoet dat nog en zal tzt wel eens overstappen naar een ander merk banden.
Wellicht zou jij eens langs een motorzaak kunnen rijden voor goed en gedegen advies omtrend welke banden jij er het beste onder kunt leggen.
Vaak zijn dat toch de jongens die uit de praktijk veel ervaring hebben en desnoods de banden kunnen bestellen voor jou.
Ik mag morgen mijn CB500F ophalen en heb er reuze veel zin aan.
Wat het meenemen betreft van Ricky achterop de Grom als we een stukkie gaan toeren daar is de Grom eigenlijk toch te klein voor hoor.
Ik zal hem en mezelf er geen plezier mee doen met 2 personen op zo’n kleine 125cc pocket-bike.
De enige en beste optie is als we samen op pad gaan dat ik dat toch maar de CB500F meeneem zodat Ricky dan relaxt achterop kan zitten.
Dat we dan niet op pad zijn met 2 stuks 125cc machines doet er dan even minder aan toe toch?
Belangrijkste is dat we plezier beleven aan de rit en dat kan uiteraard ook met 2 machines die verschillend zijn in vermogen.
Ik ben van nature toch een rustige en defensieve rijder dus pas me dan helemaal aan jouw pocket-bike aan.
Op deze manier kan Ricky gewoon mee en indien jij straks een lang zadel op jouw fiets hebt dan zou Ricky wellicht bij jou achterop passen, alhoewel ik denk en vermoed dat het dan dezelfde soort situatie gaat worden als met mijn Honda Grom.
Dit soort kleine fietsen zijn eigenlijk gemaakt voor 1 persoon.
 
Overigens.....zoek de verschillen:
Op het verschil in cc na en uiteraard een iets groter formaat lijkt de Grom veel op de CB500 dus wat dat betreft zal mijn CB500 niet buiten de boot vallen als we samen op pad gaan tijdens een tourrit.
5842D122-0366-4C5E-9241-C403006B7DEA.jpeg
101943DD-3B38-434B-A366-96457B83E1E7.jpeg
 
Heb bewust de CB500 in exact dezelfde kleur gekozen als die van de Honda Grom.
Was niet makkelijk, want deze CB500 is maar een aantal produktiejaren in die gele kleurstelling geleverd.
Was dus een flinke zoektocht om een net exemplaar zoals deze te vinden.
Kan ik de Grom 125cc pakken voor de ritjes rondom huus en met de CB500 kan ik zelfs nog normaal de snelweg mee op.
De Grom gaat stap voor stap net als jouw fiets gecustomized worden maar de CB500 laat ik helemaal origineel.
Komt zelfs geen andere uitlaat onder voor meer bleeeer geluid.
Als ik herrie wil maken dan pak ik de Grom wel want dat is echt een bleeeer gebakje.
Gisteren met dat heerlijke lenteweer de hele dag rondgeknord op de Honda Grom en dan bleeeeert ze er lustig op los.
De CB500 hou ik fluisterstil met de originele uitlaat eronder.
Wil als ik met de CB500 naar steden zoals Amsterdam en die kant uitga geen gedonder krijgen met dienders die vinden dat ik teveel herrie produceer.
Een artikel 5 met een bekeuring van 340 euro heb je dan helaas zo aan je broek hangen.
 
8 dagen na bestelling zijn de eerste 2 pakketjes binnen.

Gister en een paar dagen terug nog meer besteld, dus ze zullen het wel druk krijgen bij postNL hier in de straat
 
Net via ebay kleinanzeigen een mooie mono shock achterbrug gescoort, stond nog op het wensen lijstje.
Vandaag geen pakketjes -O-
En ook nog geen post van het RDW-O-

Hoelang duurt het nadat je BPM hebt betaald?
Maandag ovond betaald, dus dinsdag bij hun binnen, is dinsdag op de post, woensdag bij mij, iets te positief gedacht, want geen post vandaag.
Vandaag verzonden? morgen blij?????

We zullen zien, nu komt toch het kleine kind in me boven
 
Spannend en hoop dat jij aankomend weekend nog kunt rondrijden.
Schijnt wel erg prettig lenteweer te gaan worden dus een mooie gelegenheid om de wegen onveilig te maken met iene brommert.
 
En......???
Papieren reeds binnen zodat jij dit weekend kunt genieten van je motorfiets?
Het gaat heerlijk weer worden.
 
Geweldig en welkom terug!!!
Zal wel weer een fijn gevoel zijn dat jij kunt rondknorren.
Wellicht binnenkort dan maar eens die 2 kleine telgen met elkaar laten kennismaken.
Hopenlijk gaan ze geen ruzie maken om wie het meeste vermogen heeft of welke van de 2 de meeste herrie maakt. Ha ha ha ha
 
Ha ha ha, miene Yoshimura knettert er inderdaad flink overheen.
Eigenlijk is het meer een soort van blaffen....
Blaffen naar de baas verwijt ik haar regelmatig als we samen onderweg zijn.
Ha ha ha.
Maar wat kan ze heerlijk blaffen en laat haar ook vrolijk de gang gaan.
Straks mogen ze tegelijk blaffen als we de dorpjes binnen komen rijden. Ha ha ha ha.
De kippen van de omringende dorpen zullen spontaan van de leg gaan en de hennen stoppen accuut met kraaien.
Bang van het geblaf van onze telgen. Ha ha ha
Geniet van het heerlijke weekend.
Wat een feest!!
 
Vandaag de kleine telg mogen ontmoeten.
Had helaas de Grom niet bij me maar ik laat de foto’s voor zich spreken.
Het is nu nog een standaard fabrieksmachine maar de eigenaar is er veel mee van plan wat upgrades betreft.
Het verschil in formaat is van de foto’s goed zichtbaar en geeft een indicatie van hoe klein zo’n 125cc kan zijn.
C763C0E0-F05B-47AB-85CB-15CECD90BAC4.jpeg
 
Achterbrug is binnen, daar gaat hij echt van opknappen
Is een versterkte monoschock, dag dubbele dempers, ook iets langer, hoop/denk dat dat de wegligging ten goede komt, de looks zeker, en nu moet de nieuwe uitlaat passen als het goed is
Dan wel eerst een nieuwe ketting nodig
 
Shit, sta in dubio.
Ik kan mijn blok wisselen voor een zwaarder, maar die heeft alleen kickstart
Merk weet ik nog niet, doen of niet?????
Nooit eerder gezien, betreft een 225cc
 
Nou....klinkt aantrekkelijk een 225cc eronder.
Maar of dat nou prettiger zal rijden??
Ik denk zelf dat een 180cc voor jouw type fiets meer dan genoeg is.
Die 225cc upgrade klinkt wat als een 3 liter V6 in een Volkswagen Polo stoppen:
Dan wordt zo’n wagen ook erg zenuwachtig vermoed ik.
Wat extra vermogen is altijd lekker dan ben ik met je eens, maar er kan ook sprake zijn van overkill.
On the Other hand.......wellicht zou jij het gewoon eens kunnen proberen indien dat 225cc blok voor weinig is over te nemen.
Je hebt dan tenslotte na de ombouw van originele blok naar die 225cc nog steeds het originele blokje dus je kunt als het niet lekker rijdt zo weer terugbouwen.
 
Vandaag weer veel pakketjes
Koplamp blijkt fulltime led, verrassing en ben er blij mee, zit ook een mooi koplamphuis om , de mijne is kapot, dus hoef geen nieuwe te bestellen, probleem is alleen dat de km teller dan niet meer past, zit in het koplamphuis
Of een beugeltje, als dat wil, of een Ali teller compleet digitaal, nog ff kijken dan maar
 
Voor de Liefhebber Zondag 21 april Honda / Skyteam 4 - Stroke Bloembollenrit start 13.00 uur op de Brink Noordwijkerhout .
 
Terug
Bovenaan Onderaan