Hoeveel kilometer per dag maximaal op een motorscooter?

Op mijn 163cc kymco Like ging ik 's morgens om 9:00 op de pont van Rosslare naar Fishguard (Ierland-Engeland) en 's avonds was ik precies op tijd in Harwich om de nachtboot naar Hoek van Holland te nemen. Volgens google 346 mijl. Hoeveel km is dat?
SAM_2886.JPG
Rijze en tot zwaaien:]
 
Op z'n aller allerhardst ging ie 87kmpu volgens de nav.:') (Van 11:00 tot 22:00 onderweg. Toen wou ik d'r wel af.)
 
Laatst bewerkt:
aan een stuk? dus tanken en weer doorrijden?

Nee,Ca 120 kilometer net na de grens tanken,dan,binnendoor, door naar,bijvoorbeeld Adenau,daar 30 a 45 minuten pauze en dan weer,binnendoor richting koblenz en over de nordrheinische autobahn over venlo,met 2 tankbeurten, weer terug.

Luxemburg ga ik meestal,met even benen strekken,in 1 ruk naar clervaux daar tanken,en dan binnendoor daar doe ik wat bezoekjes aan bv een mooi kasteel,de schiessentumpel of het oorlog museum van Diekirch





 
Laatst bewerkt:
Honda SS50, max 65kmu: in 13uur van Parijs naar Twente. Ca 550km in 1 dag van 7 tot 20u. Over d- wegen in Frankrijk. Was wel in 1988...

Tegenwoordig ca900km met een xrv750 gaat net.

Dus gewoon lekker doorrijden en niet teveel en te lang stoppen.
 
Haha, bij mij werkt dat ook zo. Vooral op de snelwegen. Op de heenreis houdt mij op de been: morgenvroeg ben ik in de Alpen, dus gewoon doorzetten. En na 19u is de peage behoorlijk verlaten en nog zeker 2u is het dan licht. Doorschakelen.
 
Graag jullie ervaringen

gaat om een 400cc Yamaha X-max, bouwjaar 2018
Ik heb ook een Yamaha X-Max 400 uit 2018. De enige beperking v.w.b. het aantal kilometers ben je zelf. De scooter kan alles aan. Ik rij op de snelweg , met passagier, volle bepakking, constant ruim 120 km, honderden kilometers achter elkaar. No problem at all. Krijg alleen een beurse kont....
 
Ik heb al heel wat motor (weekend) ritjes met grotere groepen gereden waarbij ik op mijn Vespa reed.
Aan het einde van de dag was ik de enige die zonder pijntjes van de motor afstapte.
Dat kan 2 dingen betekenen, of de Vespa is erg comfortabel of die andere rijders waren maar een stel zeuren })
 
............was ik de enige die zonder pijntjes ...............….of die andere rijders waren maar een stel zeuren })
Ik denk het laatste! En dat heb ik hier op MF al wel vaker gezegd.
Gasten met hele dikke motorfietsen die na een paar 100 km al zitten te jammeren als ze een keer iets verder moeten...……………….:?
Beginnen ze slap te lullen over motor-transport, of vervoer met de auto-trein.
Tegen de tijd dat zij hebben inladen, rijd ik al tussen de Alpencols!

Zeurpieten en huilebalken! Niet te veel zeiken, maar gassen!!:]

Vorige week 1 dagje naar Sauerland op-en-neer geweest. (650km) Was een MAKKIE!!
Met deze afstand ben je ook al in Basel en doemen de echte bergen al op!!!!
 
Laatst bewerkt:
Het is ook een beetje een onzinnige vraag. Hangt af van de wegen (snelweg, binnendoor, bergwegen, etc), het weer (koel, heet, koud, nat, droog) en je eigen conditie. Ik rij op mijn CX500 (geen scooter, maar een oud brik uit 1978) Max 750km op een dag. Snelweg. Dat moet dan op een moderne motorscooter ook te doen zijn. Maar - nogmaals - van veel zaken afhankelijk. Overigens ben ik daar achter gekomen door het zelf te proberen....
 
Het is zeker heel afhankelijk WAAR dat je rijdt!
Gister naar de Halterner Stausee geweest. (Münster) Alles veelal kleine binnenweggetjes in Achterhoek, maar ook in D. Was maar 415km.
Niks snelweg, wel Bundesstrasse en veel Landstrasse. Enig moment dacht ik op een boerenerf te zijn aangekomen. Maar kon dan toch door...……?
Het was veel meer vermoeiend dan de 650km naar Sauerland vorige week.

Voor mensen met fysieke problemen toch sterkte daarmee gewenst!
Ooit heb ik zelf korte tijd rugklachten gehad. Poosje fysio en het was gelukkig weer over.
Ik weet dus wel hoeveel je dan beperkt bent!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan