Hoelang kunnen we nog motorrijden?

En daar zit dus een groot deel van het probleem.
Want die man met zijn modale inkomen moet dus de financiële voordelen ophoesten, voor de zakenman die een elektrische auto van de zaak rijdt.

Vertel eens hoe hoest jan modaal het voordeel op voor de zakelijke rijder ?
 
Laatst bewerkt:
Van het belastinggeld, waar anders van. Wij betalen die gekkigheid.

Dat is populistisch geblaat. Leg het eens uit. Hoe werkt dat dan ? Waar/hoe draagt de niet zakelijke rijder bij aan het voordeel van de zakelijke rijder ?
 
Iedereen, nou ja, zo goed als iedereen betaald belasting.

Zakelijke rijders worden dmv subsidies en bijtellingsvoordeel etc gestimuleerd om een elektrische auto te leasen, kopen of noem het maar op.

Dat zijn dus gewoon kortingen, kortingen die de belastingbetaler geeft. Want het geld wat misgelopen word komt regelrecht uit de grote belasting pot.
 
Ik zou best een elektrische motorfiets erbij willen hebben. Voor mij hoeft dat “gebrul” en die gassen niet zo nodig.
Het gaat me dan niet eens om de besparing of het klimaat maar eerder om de ervaring van het e-rijden.
 
Iedereen, nou ja, zo goed als iedereen betaald belasting.
Zakelijke rijders worden dmv subsidies en bijtellingsvoordeel etc gestimuleerd om een elektrische auto te leasen, kopen of noem het maar op.
Dat zijn dus gewoon kortingen, kortingen die de belastingbetaler geeft. Want het geld wat misgelopen word komt regelrecht uit de grote belasting pot.

Ja de zakelijke rijder wordt gestimuleerd om elektrisch te rijden. Hij betaalt minder bijtelling dan voor dezelfde auto op benzine of diesel. Het verschil in bijtelling tussen die 2 wordt niet gefinancierd door jan modaal. Onzin gewoon. Er wordt geen geld misgelopen. Sterker nog de overheid haalt meer op via de lease constructies dan via de particulier.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou best een elektrische motorfiets erbij willen hebben. Voor mij hoeft dat “gebrul” en die gassen niet zo nodig.
Het gaat me dan niet eens om de besparing of het klimaat maar eerder om de ervaring van het e-rijden.

GA eens naar een pretpark, daar hebben ze scootertjes en motortjes die op E rijden. :P
 
Ja de zakelijke rijder wordt gestimuleerd om elektrisch te rijden. Hij betaalt minder bijtelling dan voor dezelfde auto op benzine of diesel. Het verschil in bijtelling tussen die 2 wordt niet gefinancierd door jan modaal. Onzin gewoon. Er wordt geen geld misgelopen. Sterker nog de overheid haalt meer op via de lease constructies dan via de particulier.
Waar komt dat geld dan vandaan?
 
Ik wilde mezelf eigenlijk niet mengen in deze conversatie, maar ik heb wel een mening hierover mbt het motorrijden zelf.

Elektrisch leuk maar niks voor mij... Dat het zogenaamd schoner (productie van zo'n accu is niet echt milieu vriendelijk en waar laat je ding over 10 jaar als die accu dood is??? Op de bodem van de Noordzee ofzo?) is voor het milieu vind ik niet doorslaggevend...

Sterker nog, ik heb vorig jaar een HD gekocht ALLEEN maar voor die klappen die zo'n ding geeft. Emotie noemen ze dat... Hetzelfde als zo'n oude GT Turbo Impreza. Mijn broertje kocht dat ding 10 jaar geleden ofzo, spuuglelijke auto maar dat geluid van die boxer :}

Ik denk dat het doel het belangrijkste is, als een motor mijn dagelijks vervoersmiddel zou zijn dan zou misschien een E brommer wel een optie kunnen zijn maar dat is het niet dus laat mij alsjeblieft genieten van die lekkere klappen van die HD en het gillende gebler van de GSXR in mijn vrije tijd.

Dat NL het braafste jongetje van de klas moet zijn is natuurlijk een wassen neus... Ik kom voor mijn werk weleens op andere plekken ter wereld en ik kan je vertellen dat je bijvoorbeeld in India echt geen sigaret hoeft op te steken om je longen geasfalteerd te krijgen... Net als de rivier de Nijl, met het afval wat daarin drijft kan je wel 3000 afvalbergen in Nederland mee vullen (zo niet veel meer)... Of Polen... Windmolens? Zonnepanelen? Waterkrachtcentrales? Welnee, als wij stroom in huis willen hebben dan verstoken wij wel duizenden kgs bruinkool! 8)7

Grappig dingetje overigens; In het VK en Frankrijk schakelen de huishoudens nu juist massaal over naar gas CV's omdat dit beter (of minder schadelijk) zou zijn voor het milieu... Terwijl wij juist in Nederland afstappen van gas en je op palletkachels en zgn. biomassakachels nog steeds subsidie krijgt omdat deze 'schoner' zijn voor het milieu? Ok Ok... door die Brexit valt het VK wellicht niet meer echt onder de EU maar dan nog; echt communiceren doen de EU leden onderling ook niet echt met elkaar geloof ik... :X Misschien wel een idee voor een beetje Ebay handel; als iedereen van het gas af moet dan ga ik deze CV ketels wel verkopen in Frankrijk of Engeland, ik denk dat ik dan een leuke boterham kan maken:Y
 
Hier vindt je 85 jaar oude OpenSource patenten die schoner en besparend werken:

waterinfuelblends - braxpeace2

Tüftlern gelingt Durchbruch: Haben Sie die Lösung für unser Diesel-Problem? - Video

Aftersales Magazine 2011-05

De GROENE willen het probleem eigenlijk gewoon niet oplossen, zijn ze baantje kwijt?

Zoek emulsified fuels, zoals "Cepsa Msar" of Quadrise Fuels.

Denk: Waarom komt er zo veel condens uit een Jet:


Gr. Johan
Voor de zoveelste keer: water is een van de twee hoofdbestanddelen van de uitlaatgassen van de verbrandingsmotor. De andere is CO2.
Het water komt uit de uitlaat in dampvorm, dat is onzichtbaar. Bij een koude motor of bij lage luchttemperaturen zie je het wel.
 
Sommige vete-tranen??

Als je alleen maar tikt en niet leest en begrijpt, dan kom je aan 14K reactie's, maar de mensheid niet verder!

Denk aan je kinderen!?
 
Voor de zoveelste keer: water is een van de twee hoofdbestanddelen van de uitlaatgassen van de verbrandingsmotor. De andere is CO2.
Het water komt uit de uitlaat in dampvorm, dat is onzichtbaar. Bij een koude motor of bij lage luchttemperaturen zie je het wel.

Het is scheikunde op brugklasnivo. CnH2n+2+O2>CO2+H2O
 
Waar komt dat geld dan vandaan?

Iemand blaat hier "jan modaal betaalt de rekening van de lease rijder die elektrisch gaat". Ik heb gevraagd om een uitleg. Niemand die daar antwoord op geeft, enkel wat niet onderbouwde opmerkingen en het anders formuleren van dezelfde statement. Dat is echter geen antwoord.
Zodra dat onderbouwde antwoord er komt (bijvoorbeeld hoe ziet die financiële geldstroom er dan uit) zal ik jouw vraag eveneens onderbouwen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan