Hoelang kunnen we nog motorrijden?

En weer zo'n arrogantie die denkt dat het nietige en hulpeloze wezentje genaamd mens machtiger is als de natuur.
Elk beest op aarde kan voor zichzelf zorgen zonder hulpmiddelen.
Wij mens hebben externe warmte nodig. Hulpmiddelen om aan eten te kunnen komen enz enz.

En dan ook nog adviseren om lid te worden van een criminele organisatie zoals Greenpeace en daar geld aan te doneren.
Zijn links extremisten die gehersenspoelde anarchisten
Wij zijn al meer dan 20 jaar lid van Greenpeace, Wakker dier, Millieudefensie en nog wat andere organisaties.
Links extremist? Nee. Wel links.....

Elk beest op aarde kan voor zichzelf zorgen zonder hulpmiddelen? Dat valt nog te betwijfelen. Zeker in combinatie met de overbevolking door Homo Sapiëns.
 
Wij zijn al meer dan 20 jaar lid van Greenpeace, Wakker dier, Millieudefensie en nog wat andere organisaties.
Links extremist? Nee. Wel links.....

Elk beest op aarde kan voor zichzelf zorgen zonder hulpmiddelen? Dat valt nog te betwijfelen. Zeker in combinatie met de overbevolking door Homo Sapiëns.

Kun je dan beter geen bomen kweker worden in plaats van banden verkoper?:t
 
Kun je dan beter geen bomen kweker worden in plaats van banden verkoper?:t

Je geeft hier een heel mooi stukje aan waarom ik heel weinig op linkse en/of mileu mensen doe.

Ik herinner me een spreukje ; Een betere wereld begint bij jezelf.
Laten de mensen die zo begaan zijn met het milieu en de wereld etc. zelf dan eerst ff het goede voorbeeld geven ;)
 
Je geeft hier een heel mooi stukje aan waarom ik heel weinig op linkse en/of mileu mensen doe.

Ik herinner me een spreukje ; Een betere wereld begint bij jezelf.
Laten de mensen die zo begaan zijn met het milieu en de wereld etc. zelf dan eerst ff het goede voorbeeld geven ;)

Ik ken er nog 1 : links lullen,rechts vullen 🤔
 
Je geeft hier een heel mooi stukje aan waarom ik heel weinig op linkse en/of mileu mensen doe.

Ik herinner me een spreukje ; Een betere wereld begint bij jezelf.
Laten de mensen die zo begaan zijn met het milieu en de wereld etc. zelf dan eerst ff het goede voorbeeld geven ;)
Oh, maar ook als ondernemer kan je het goede voorbeeld geven.
Ik probeer zo millieubewust mogelijk te werken, zoveel mogelijk te recyclen, en zoveel mogelijk bewustwording bij mijn klanten te kweken.

Dat je dit soort doelen steunt betekend nog niet dat je in een hutje op de heide je eigen groenten moet kweken. Dat is een misvatting bij diegenen die alles aangrijpen om zelf maar niets te hoeven doen. Elk stapje (ook al is het nog zo klein) richting een beter millieu is een stap in de goede/groene richting.

Ik denk dat ik daarmee meer goed doe dan door te stoppen met mijn zaak, en de klandizie overlaat aan een ander die er een potje van maakt.....
 
Of nog erger: rechts lullen, en verder niets doen behalve commentaar geven.....

Waar maak jij op dat ik ,per definitie rechts lul.?
Ik ben bewust bezig met het milieu,ik flikker geen rotzooi op straat,scheid mijn afval,stook bewust mijn huis (slechts 400 m3 gas per jaar,en wat jij?)en ga zuinig om met energieverbruik etc.
Het enige waar ik niet van overtuigd ben is de CO2 religie,te vaag en slecht onderbouwd
Wat klets hier op dit forum neergooien is ook lekker makkelijk,met je organisaties waarvan de kopstukken financieel kompleet binnenlopen,hypocrieten:r
geld doneren om je geweten af te kopen?
 
Laatst bewerkt:
Oh, maar ook als ondernemer kan je het goede voorbeeld geven.
Ik probeer zo millieubewust mogelijk te werken, zoveel mogelijk te recyclen, en zoveel mogelijk bewustwording bij mijn klanten te kweken.

Dat je dit soort doelen steunt betekend nog niet dat je in een hutje op de heide je eigen groenten moet kweken. Dat is een misvatting bij diegenen die alles aangrijpen om zelf maar niets te hoeven doen. Elk stapje (ook al is het nog zo klein) richting een beter millieu is een stap in de goede/groene richting.

Ik denk dat ik daarmee meer goed doe dan door te stoppen met mijn zaak, en de klandizie overlaat aan een ander die er een potje van maakt.....

Mijn opmerking was niet op jou bedoeld hoor ;) Ik maakte er alleen dankbaar gebruik van..
Ik vind het goed dat je persoonlijk en zakelijk er mee bezig bent, vooral als je het zelf belangrijk vind.
Persoonlijk vind ik de zogenaamde milieu eisen en dergelijke altijd iets te commercieel en heb ik het idee dat het vooral met centjes te maken heeft.. de grote verbeteringen die echt wat kunnen doen daar zal de burger niets van merken ;)
Ik heb zelf niet veel met het "milieu" , rij auto s en motoren zonder katalysatoren, laat mn spul voor en na draaien, rij stukken voor mn plezier etc etc
Daarbij consumeer ik veel voedsel ( vlees, zie paar pag terug ) en ben ik van de generatie die dingen gewoon vervangt ipv oplapt..

Ik vind het zelfs een beetje raar dat mensen zich in deze tijd ( waar genoeg echt grote ellende is ipv co2 gezeik ) zo druk om zoiets kunnen maken terwijl erdus echt wel andere grotere problemen zijn die we misschien wel kunnen oplossen met zn allen.
 
Was er nog wat toe te voegen dan.

Je hebt niets met het milieu omdat er grotere problemen zijn en aan die problem doen niet meer dan "proberen" niet zo snel te oordelen....

Uh ja !! Maar had al verwacht dat het niet zou gebeuren als ik feitelijk aantoon dat je foute info geeft.. zo typisch ;)

Blijkbaar zie jij de grotere problemen ( die wij als burgers kunnen oplossen ) niet en zie je alleen co2 wolkjes ofzo.. maak jij je daar maar druk om dan en laat mij gewoon mn best doen in mn eigen ding ?? Wat je blijkbaar niet los kan laten ofzo ?
 
Tot ik er niet meer op kan komen of de beheersing niet meer heb vanwege duizeligheid of zicht oid.
 
Dat je er niets aan doet vind ik prima maar er wordt zo snel gedacht dat "we er toch niets aan kunnen doen".

Er zijn genoeg mensen die zichzelf niet meer recht in de ogen zouden kunnen aankijken als ze dit werkelijk zouden geloven.
Dat andere dit wel kunnen is prima maar waarom zou je andere zo denigrerend willen beoordelen als die zich er niet bij neerleggen.

Veel mensen denken dat alles toch al voor ze bepaald is en alleen de overheid bepaald hoe goed of hoe slecht het met ze gaat zonder dat ze enige invloed hierop zouden hebben.

Ik vind het prima als mensen zich er druk om maken maar ik vind dat ze het vooral bij zichzelf moeten houden ipv anderen motiveren om het ook te doen..
Ik vind het een beetje vergelijkbaar met geloof, zijn heel veel mensen die het nodig vinden om een ander te vertellen wat goed of fout is of wat diegene zou moeten geloven.

Een individu kan trouwens altijd een verschil maken, alleen zal het in vele kwesties nooit opvallen !

Om nog even terug te komen op mijn manier van de wereld " veranderen" ;
Ik was iemand die heel snel kon oordelen en daar ook bij bleef, inmiddels geef ik mensen een kans om iets van zichzelf te laten zien voor ik oordeel. Dit past in alle situaties van het leven en niet alleen in een stukje over co2 en/of het milieu.
Ook heb ik geleerd om fouten toe te geven en daarvan te leren.

Ik vind het namelijk een probleem dat er zoveel ruzie en onenigheid op de wereld is, iets wat mensen veroorzaken omdat ze (naar mijn mening ) te veel op hun strepen staan.

Dat overheden en wereldleiders hier schepjes boven op doen is logisch.

Waar ik in totaliteit op doel is misschien wel een leuke les voor jou ;) namelijk dat je prima ergens over oneens kan zijn maar dat je wel met fatsoen en respect blijft handelen en je fouten toegeeft
 
Terug
Bovenaan Onderaan