Hoelang kunnen we nog motorrijden?

........
Jij hebt een elektrische motor en je bent er heel tevreden mee en dat vind ik oprecht heel fijn voor je. Maar je hebt niet in de gaten dat je ons, wij die jouw mening niet delen, min of meer neerzet als onbenullig, nietweters.
............
Wat ik wel bespeur bij de fans van de elektrische voertuigen is dat ze die min of meer aan ons proberen te 'verkopen' en ik krijg het gevoel dat wij, die daar geen fan van zijn een beetje als achterlijk worden beschouwd.
.............
Wat je leuk en mooi vindt mag je helemaal zelf weten.
Grappig genoeg zie ik het precies omgekeerd.
Ik ben ook fan van verbrandingsmotoren, dat geeft mij ook de meeste kick. Ik heb ook geen electrische voertuigen.

Maar electrisch rijd niet alleen goed genoeg, het is ook wel degelijk beter voor het millieu (al zijn er zat opzettelijk foute rekenmethodes op losgelaten door de tegenstanders).

En juist diegenen die uit alle macht willen vasthouden aan de verbrandingsmotoren zijn degenen die de voorstanders weg proberen te zetten als gekkies, millieu-terroristen etc. En gezien het grote aantal onzin-reacties is het helemaal niet gek dat die weggezet worden als "gekkies/achterlijk" (dat zijn trouwens jouw woorden, niet de mijne). De tegenstanders proberen uit alle macht de hakken in het zand te zetten omdat ze in hun hart eigenlijk helemaal geen vernaderingen willen. En daarom halen ze vaak uit naar diegenen die wel verandering propageren.

Zakelijk gezien ben ik niet blij met de huidige ontwikkelingen.
Millueu-technisch ook niet, het gaat mij bij lange na niet snel genoeg.
Maar als zelfverklaard petrolhead ben ik er ergens ook wel blij mee........
 
Te veel antwoorden in dit topic om ze allemaal te lezen (ik heb ongeveer de eerste 4 pagina's er door gekregen), maar laten we ons troosten met de gedachte dat wanneer we er allemaal aan zijn, niemand daar over zal treuren :-).

Ik heb "gewone" motoren en één hybride auto om mijn geweten een beetje te sussen (ik heb nl. ook een Land Rover Defender ...)
 
De reden van die subsidie is niet de groenen sponsoren, maar types die het normaal niet kunnen betalen over te halen om electrisch te gaan rijden.

Zo is dat. Meteen afschaffen die subsidies op EV's. Voor iedereen. Is de hele discussie van de baan.
Niemand voordeel geven; volle BPM er weer op, volle MRB betalen, BTW op alle EV's en hybrides, nieuw/gebruikt, klein groot etc....
eveneens BTW voordeel zonnepanelen afschaffen.
Dan weet iedereen dat zijn belastinggeld niet naar andermans EV gaat. De bijstandtrekker draagt niet bij aan jan modaal zijn EV en jan modaal draagt niet bij aan de Tesla. Niet naar iemand met een Zoe, Leaf, Outlander, Tesla of wat dan ook. Super :t
Dan kunnen ze dat geld besteden aan het uitbreiden van de controles en handhaving van het sociale stelsel. Opsporen van profiteurs van de WW, profiteurs van de WAO, profiteurs van de ziektewet etc... . Dan heb je een win win situatie voor iedereen.
 
Zo is dat. Meteen afschaffen die subsidies op EV's. Voor iedereen. Is de hele discussie van de baan.
Niemand voordeel geven; volle BPM er weer op, volle MRB betalen, BTW op alle EV's en hybrides, nieuw/gebruikt, klein groot etc....
eveneens BTW voordeel zonnepanelen afschaffen.
Dan weet iedereen dat zijn belastinggeld niet naar andermans EV gaat. De bijstandtrekker draagt niet bij aan jan modaal zijn EV en jan modaal draagt niet bij aan de Tesla. Niet naar iemand met een Zoe, Leaf, Outlander, Tesla of wat dan ook. Super :t
Dan kunnen ze dat geld besteden aan het uitbreiden van de controles en handhaving van het sociale stelsel. Opsporen van profiteurs van de WW, profiteurs van de WAO, profiteurs van de ziektewet etc... . Dan heb je een win win situatie voor iedereen.
Eindelijk zeg je wat zinnigs, was dat nou zo moeilijk?
Grenzen dicht en wat hier niet hoort er meteen uit.
 
Eindelijk zeg je wat zinnigs, was dat nou zo moeilijk?
Je hebt wat moeite met begrijpend lezen. Is het zo moeilijk ?
Ik heb iedere keer opgemerkt dat niet alleen die Tesla rijder baat heeft bij die subsidies maar iedereen die een EV rijdt. En breder getrokken, onder de streep heeft 3x modaal een hogere belastingdruk dan 1x modaal.
Doe je huiswerk en lees het maar na. Maar dat willen jullie niet horen / of de plank voor je kop is te dik om dat in te zien.
Nu draai ik het om (in plaats van "iedereen wat" naar "niemand wat") en dan is plots OK ….. |( Wie zal er meer last van hebben ? Die Tesla rijder … of dat klagende minimaatje / jan modaaltje dat jaren moet sparen om een 2e hands EV te kopen (want hij wil ook heel graag van die MRB af) en dan zien dat er geen voordeel meer is.

Maar goed.... hier laat ik het bij. Anders krijgen we weer vele pagina's in herhaling vallende discussie tussen de 2 kampen.
 
Ghehehe, mij heb je er niet mee, ik heb en wil geen oto meer.
Het zal mij m’n reet roesten welk voordeel de e-rijder krijgt als je er maar niet zo’n veganistische houding door krijgt mij best.
Jij rijd ook zo’n e-45637 huppeldepup bak en geniet van een voordeeltje, blij voor jou man, en iedereen die mij kent weet dat ik dat meen. Maar ontken het nou niet, bagatelliseer het niet en wees eens wat vrolijker. Zowel mijn vrouw als ik zijn nieuwsgierig naar die e-bikes maar heel dat besparen op wat dan ook gaat voor ons niet op dus wij rijden vrolij met onze benzineploppertjes rond. Die paar km per jaar, het klimaatmilieu fanatici heb ik niks mee te maken behalve dat er elke keer weer meer geld bij moet nou oké dan dan is dat maar zo. Die paar jaar dat wij nog rijden halen we nog wel zo. Is dat dan een na mij de zondvloed houding, het zal best, ik laat me niet met drogredenen het plezier uit m’n leven slaan. Kinderen voor het klimaatkarretje spannen nou boefuckinghoe met je in China geproduceerde Nikes over de rug van uitgebuite kinderen. En dan al die andere shit die ze willen, terwijl hun carbonfootprut een steeds grotere word en hypocrisie de boventoon krijgt. Nah, ga maar een deurtje verder staan janken.

Groetjes,
Willem
 
Zo is dat. Meteen afschaffen die subsidies op EV's. Voor iedereen. Is de hele discussie van de baan.
Niemand voordeel geven; volle BPM er weer op, volle MRB betalen, BTW op alle EV's en hybrides, nieuw/gebruikt, klein groot etc....
eveneens BTW voordeel zonnepanelen afschaffen.
Dan weet iedereen dat zijn belastinggeld niet naar andermans EV gaat. De bijstandtrekker draagt niet bij aan jan modaal zijn EV en jan modaal draagt niet bij aan de Tesla. Niet naar iemand met een Zoe, Leaf, Outlander, Tesla of wat dan ook. Super :t
Dan kunnen ze dat geld besteden aan het uitbreiden van de controles en handhaving van het sociale stelsel. Opsporen van profiteurs van de WW, profiteurs van de WAO, profiteurs van de ziektewet etc... . Dan heb je een win win situatie voor iedereen.

Jammer, jammer. Subsidie wordt verstrekt omdat wij als maatschappij het doel noodzakelijk vinden maar economisch niet rendabel is. Je kan als individu iets vinden van de subsidies die verstrekt worden maar als maatschappij hebben we kennelijk een meerderheid in de kamers gezet.
Je laatste zin laat al zien in wel kamp je zit. Laat me je vertellen dat je even je cijfers op moet halen.
Dit zijn de gevallen waarin in Nederland gefraudeerd wordt:
  • Uitkeringsfraude: 86 miljoen euro per jaar
  • Zorgfraude: 178 miljoen euro per jaar
  • Acquisitiefraude (spookfacturen): 1 miljard euro per jaar
  • Verzekeringsfraude: 1 miljard euro per jaar
  • Diefstal op het werk (kruimelfraude): 1.6 miljard euro per jaar
  • Faillissementsfraude: 1.7 miljard euro per jaar
  • Bedrijfsfraude: 2 miljard euro per jaar
  • BTW-(carrousel)fraude: 4 miljard euro per jaar
  • Internetfraude: 4.5 miljard euro per jaar
  • Belastingfraude (ontduiking): 8.3 miljard euro per jaar
  • Witwassen: 18.5 miljard euro per jaar
Hier staat de uitleg: Hotel Terminus: Onderzoek: hoe ernstig is uitkeringsfraude?
En zoals verwacht, alle energie en controles worden ingezet op de 86 miljoen, geen hond jaagt achter de miljarden aan.
Je laat je voor het karretje spannen van sommige partijen en de Telegraaf.
 
Ghehehe, mij heb je er niet mee, ik heb en wil geen oto meer.
Het zal mij m’n reet roesten welk voordeel de e-rijder krijgt als je er maar niet zo’n veganistische houding door krijgt mij best.
Jij rijd ook zo’n e-45637 huppeldepup bak en geniet van een voordeeltje, blij voor jou man, en iedereen die mij kent weet dat ik dat meen. Maar ontken het nou niet, bagatelliseer het niet en wees eens wat vrolijker. Zowel mijn vrouw als ik zijn nieuwsgierig naar die e-bikes maar heel dat besparen op wat dan ook gaat voor ons niet op dus wij rijden vrolij met onze benzineploppertjes rond. Die paar km per jaar, het klimaatmilieu fanatici heb ik niks mee te maken behalve dat er elke keer weer meer geld bij moet nou oké dan dan is dat maar zo. Die paar jaar dat wij nog rijden halen we nog wel zo. Is dat dan een na mij de zondvloed houding, het zal best, ik laat me niet met drogredenen het plezier uit m’n leven slaan. Kinderen voor het klimaatkarretje spannen nou boefuckinghoe met je in China geproduceerde Nikes over de rug van uitgebuite kinderen. En dan al die andere shit die ze willen, terwijl hun carbonfootprut een steeds grotere word en hypocrisie de boventoon krijgt. Nah, ga maar een deurtje verder staan janken.

Groetjes,
Willem

De "Tesla spugers" zijn de klagers. Ik probeer die spugers andere inzichten mee te geven. Maar ze staan er niet voor open. .. dikke planken.
En zeg nou zelf... kijk eens naar je eigen post. Veel geklaag en negatieve toon.

Overigens...ik geniet niet van het voordeeltje van mijn hybride want er is geen voordeeltje voor mij. Heb jarenlang de lease auto niet privé gereden. Dan reden we in de auto van vrouwlief of in een 20 jaar oude Starlet. Das was veel voordeliger dan de bijtelling. Helaas gaat dat niet meer omdat ik met regelmaat vanaf mijn werk en/of de locatie waar ik voor het werk ben privé km moet maken. Ik kan dan niet eerst naar huis om auto te swappen. Anders tufte ik nu nog vrolijk in mijn oude Starletje rond.
 
Jammer, jammer. Subsidie wordt verstrekt omdat wij als maatschappij het doel noodzakelijk vinden maar economisch niet rendabel is. Je kan als individu iets vinden van de subsidies die verstrekt worden maar als maatschappij hebben we kennelijk een meerderheid in de kamers gezet.
Je laatste zin laat al zien in wel kamp je zit. Laat me je vertellen dat je even je cijfers op moet halen.
Dit zijn de gevallen waarin in Nederland gefraudeerd wordt:
  • Uitkeringsfraude: 86 miljoen euro per jaar
  • Zorgfraude: 178 miljoen euro per jaar
  • Acquisitiefraude (spookfacturen): 1 miljard euro per jaar
  • Verzekeringsfraude: 1 miljard euro per jaar
  • Diefstal op het werk (kruimelfraude): 1.6 miljard euro per jaar
  • Faillissementsfraude: 1.7 miljard euro per jaar
  • Bedrijfsfraude: 2 miljard euro per jaar
  • BTW-(carrousel)fraude: 4 miljard euro per jaar
  • Internetfraude: 4.5 miljard euro per jaar
  • Belastingfraude (ontduiking): 8.3 miljard euro per jaar
  • Witwassen: 18.5 miljard euro per jaar
Hier staat de uitleg: Hotel Terminus: Onderzoek: hoe ernstig is uitkeringsfraude?
En zoals verwacht, alle energie en controles worden ingezet op de 86 miljoen, geen hond jaagt achter de miljarden aan.
Je laat je voor het karretje spannen van sommige partijen en de Telegraaf.

Ach je geeft de beestjes andere namen dan dat ik doe. Maar onder de streep zeg je hetzelfde: Focus je op de grote brokken en niet op het wisselgeld.
En ik zit niet in een bepaald kamp. Misbruik wordt door alle lagen van de bevolking beoefend. Arm en rijk. Maakt me niet uit wat je het eerst aanpakt.
Ik lees geen Telegraaf. Verkeerde aanname. Jammer.
 
Laatst bewerkt:
De "Tesla spugers" zijn de klagers. Ik probeer die spugers andere inzichten mee te geven. Maar ze staan er niet voor open. .. dikke planken.
Dat moet je niet proberen want je predikt voor de verkeerde kerk.

En zeg nou zelf... kijk eens naar je eigen post. Veel geklaag en negatieve toon.
Ik denk zelf dat je de juiste toon niet uit mijn post weet te filteren, dat ligt dan weer wel echt aan mij want ik ben zelf niet zo handig in het neerzetten van de juiste toon in mijn post.
Neem maar van mij aan dat het een meer met sarcastische ondertoon doorspekte reaktie is. Lees het nu nog maar eens opnieuw, bij voorkeur hardop voor de spiegel met een :+ masker op.

Overigens...ik geniet niet van het voordeeltje van mijn hybride want er is geen voordeeltje voor mij. Heb jarenlang de lease auto niet privé gereden. Dan reden we in de auto van vrouwlief of in een 20 jaar oude Starlet. Das was veel voordeliger dan de bijtelling. Helaas gaat dat niet meer omdat ik met regelmaat vanaf mijn werk en/of de locatie waar ik voor het werk ben privé km moet maken. Ik kan dan niet eerst naar huis om auto te swappen. Anders tufte ik nu nog vrolijk in mijn oude Starletje rond.
Oké dan.
 
Ach je geeft de beestjes andere namen dan dat ik doe. Maar onder de streep zeg je hetzelfde: Focus je op de grote brokken en niet op het wisselgeld.
Ik lees geen Telegraaf. Verkeerde aanname. Jammer.
Ik neem helemaal niets aan, je laat je door een stroming leiden, ik zeg niet dat je de Telegraaf leest.
 
De "Tesla spugers" zijn de klagers. Ik probeer die spugers andere inzichten mee te geven. Maar ze staan er niet voor open. .. dikke planken.
Ondanks ik zeg dat een Tesla onmenselijk duur is, beschouw ik mezelf niet als "Tesla spuger". Het is gewoon een feit dat een Tesla nu, en nog heel lang (of misschien wel altijd) véél te duur* is voor de gemiddelde mens, en dus zeker voor de mensen die op minimum leven. Die kunnen zich nu nog wel, maar binnenkort ook niet meer, een klein oud autootje aanschaffen om het nodige mee te doen.

En dan komen we op het volgende:
... ik geniet niet van het voordeeltje van mijn hybride want er is geen voordeeltje voor mij.
... Anders tufte ik nu nog vrolijk in mijn oude Starletje rond.
Voordelen zijn er hier alleen voor de rijken, de minder bemiddelden worden hier leeg gezogen ten voordele van de rijkeren. Dat is geen geklaag uit jaloezie of zo, maar gewoon een feit die als een paal boven water staat.
Alleen met de aftrekbaarheid van een motorfiets kan iedereen (voorlopig nog) in België een voordeel doen, maar met niets anders.

Rondrijden met een oud Starletje? In België zal dat binnen enkele jaren ook niet meer vanzelfsprekend zijn. Je mag er nergens meer mee komen. In Wallonië gaan ze nog verder, daar wil men met ingang van 2020 elke auto verbieden die vóór 2009 gemaakt is, ongeacht grootte of motortype.
Is dat fair tegenover minder bemiddelde mensen die zich enkel een oud en klein autootje kunnen veroorloven?

En stel dat je er nog wel heel beperkt mee mag rijden, met de gigantische onredelijke taksen, en je behoudt je zo een soort autootje. Dan heb je het probleem van de klimaatreligie die mensen zal aansporen om jou auto in brand te komen steken, en eventueel ook je huis, en je martelen tot je zelf weg vlucht.

Oke, dat is er wat over, maar het zou me niet te veel verbazen dat het wel degelijk die richting uitdraait. Mensen worden opgejut, in die richting gedreven, je kan de radio of de tv niet meer aanzetten zonder dat woorden als klimaatopwarming, klimaatregels, en alles wat er aan verwant is te horen. Het wordt mensen zo ingeprent dat ze crimineel zijn als ze niet supergroen zijn
Ziek wordt je ervan ...



* nu is dat op zich niet erg als er andere merken volwaardige en betaalbare elektrische auto's uitbrengen, want Tesla is nu eenmaal een auto die zich in de hoge luxe wagens situeert, en dat hebben ze zelf ook liever. Heb dat al eerder gezegd, bij Tesla heerst de zogenaamde Porsche mentaliteit. Goed voor hun. In landen als Nederland en Noorwegen kopen mensen een Tesla alsof ze een Cliootje kopen, in België is dat niet zo vanzelsprekend.
Maar geen probleem hoor, ik voel mij niet te min om met bijvoorbeeld een Hyundai full electric te rijden, als die betaalbaar was. Ik ben immers maar een gewoon mens, en hoef mij geen status aan te meten.

So ... just my two cents, en absoluut niet mijn bedoeling Tesla rijders op zich te viseren, hetzij prive of op lease.
 
Ik neem helemaal niets aan, je laat je door een stroming leiden, ik zeg niet dat je de Telegraaf leest.
Zoals je wil, dan citeer ik je toch letterlijk: "Je laat je voor het karretje spannen van sommige partijen en de Telegraaf " ==> Eveneens een verkeerde aanname. Jammer. :W
 
Het is een kwestie van afwachten, omzet en doorontwikkelen. In 1930 kon de gewone man ook geen auto betalen. Hitler had niet voor niets zo'n mooi spaarplan voor een Volkswagen bedacht. De ontwikkeling van de RT125 (Reichs Typ) was ook niet toevallig. Gemotoriseerd vervoer was alleen voor de happy few.
Onze (klein)kinderen zullen niet snappen waarom wij in 2016 nog geen emissievrij vervoermiddel hadden.
 
Zoals je wil, dan citeer ik je toch letterlijk: "Je laat je voor het karretje spannen van sommige partijen en de Telegraaf " ==> Eveneens een verkeerde aanname. Jammer. :W
conclusie of constatering, geen aanname.
Dat wordt een hele lastige discussie als je alle terminologie door elkaar haalt.
 
conclusie of constatering, geen aanname.
Dat wordt een hele lastige discussie als je alle terminologie door elkaar haalt.
:Z Wil je op deze manier discussie voeren ? Kom op zeg, flauw kind. Haal dan eerst die enorm simpele schrijffouten uit je ondertitel voordat je jezelf een taalkundige waant.
 
Laatst bewerkt:
Jammer, jammer. Subsidie wordt verstrekt omdat wij als maatschappij het doel noodzakelijk vinden maar economisch niet rendabel is. Je kan als individu iets vinden van de subsidies die verstrekt worden maar als maatschappij hebben we kennelijk een meerderheid in de kamers gezet.
Je laatste zin laat al zien in wel kamp je zit. Laat me je vertellen dat je even je cijfers op moet halen.
Dit zijn de gevallen waarin in Nederland gefraudeerd wordt:
  • Uitkeringsfraude: 86 miljoen euro per jaar
  • Zorgfraude: 178 miljoen euro per jaar
  • Acquisitiefraude (spookfacturen): 1 miljard euro per jaar
  • Verzekeringsfraude: 1 miljard euro per jaar
  • Diefstal op het werk (kruimelfraude): 1.6 miljard euro per jaar
  • Faillissementsfraude: 1.7 miljard euro per jaar
  • Bedrijfsfraude: 2 miljard euro per jaar
  • BTW-(carrousel)fraude: 4 miljard euro per jaar
  • Internetfraude: 4.5 miljard euro per jaar
  • Belastingfraude (ontduiking): 8.3 miljard euro per jaar
  • Witwassen: 18.5 miljard euro per jaar
Hier staat de uitleg: Hotel Terminus: Onderzoek: hoe ernstig is uitkeringsfraude?
En zoals verwacht, alle energie en controles worden ingezet op de 86 miljoen, geen hond jaagt achter de miljarden aan.
Je laat je voor het karretje spannen van sommige partijen en de Telegraaf.
Daarom rijden dus al die uitkeringsfraudeurs in die dure Tesla’s...
 
Bij lease is het voordeliger.

Pak nu gewoon een particuliere situatie, van een normaal persoon met een modaal inkomen.

Die zal een 2ehands auto aanschaffen.
Dat is elektrisch nog niet te betalen voor de normale man.

En bij motoren; een elektrisch fiets kost 20k? En dan heb je een ding met matige prestaties/actieradius.

Voor de helft heb je een splinternieuwe benzine fiets met alles erop en eraan.

Er zijn grenzen met 10K...

Voor € 9999,00 heb je maximaal een nieuwe Kawa Z900 bij Hans van Wijk.
 
Er zijn grenzen met 10K...

Voor € 9999,00 heb je maximaal een nieuwe Kawa Z900 bij Hans van Wijk.
Dat is meer dan mijn Zero me kostte in aanschaf...

Maar dat is voor wie zich blindstaart op de aanschafprijs. Na de aanschaf beginnen de kosten pas, tenminste voor wie de motor ook echt gebruikt. Mijn vorige motor kostte me meer aan brandstof dan de aanschaf, bijna nieuw... En dan heb je ook nog onderhoud dat aardig kan oplopen als er 100.000 km op zo’n motor staat.

Kijk, het is nu nog vroeg, er is nog niet veel te koop en ze zijn nog duur, erg duur. Maar dat blijft niet eeuwig zo. Nu is het alleen nog voor veelrijders interessant maar dat gaat veranderen.
 
Dat is meer dan mijn Zero me kostte in aanschaf...

Maar dat is voor wie zich blindstaart op de aanschafprijs. Na de aanschaf beginnen de kosten pas, tenminste voor wie de motor ook echt gebruikt. Mijn vorige motor kostte me meer aan brandstof dan de aanschaf, bijna nieuw... En dan heb je ook nog onderhoud dat aardig kan oplopen als er 100.000 km op zo’n motor staat.

Kijk, het is nu nog vroeg, er is nog niet veel te koop en ze zijn nog duur, erg duur. Maar dat blijft niet eeuwig zo. Nu is het alleen nog voor veelrijders interessant maar dat gaat veranderen.

Aanschaf en kostprijs zijn lang niet voor iedereen een dingetje he ;)

Ik rij motor voor mn plezier en ontspanning.. dat mag dus best geld kosten !
En daarmee bedoel ik niet dat ik 12 betaal voor een motor die 8 waard is
 
Ik zie op andere forums hevige discussies over de elektrische auto en we weten dat de overheid ons in 2030 allemaal elektrisch willen laten rijden.

Een mogelijk bruikbaar alternatief is waterstof en daar kunnen we ook op koken en mee verwarmen. Het gasleidingnet wat we nu gebruiken voor aardgas, kan ook worden gebruikt voor waterstof.

Maar het opwekken van waterstof kost veel energie en het rendement is laag.

Daar hebben de Belgen iets op gevonden en dat vind ik mateloos interessant:

Belgische wetenschappers kraken de code voor betaalbare groene waterstof
 
Terug
Bovenaan Onderaan