Hoelang kunnen we nog motorrijden?

Youtube. Het perfecte platform voor al uw conspiracy theorieën.
en dat gaat dan ook weer voor beide kanten op:t

Ook al weet ik dat we in het Trump alternative facts tijdperk leven.....feiten blijven feiten. Het spijt mij dit te zeggen maar bij de sommige onderwerpen is er maar één waarheid.
Het is niet voor niks dat youtube iets aan de stormvloed van flatearth en aanverwante videos gaat doen.
 
De meeste mensen zullen 's nachts laden.
Dus neem al die straatverlichting weg, komt er heel wat elektriciteit vrij om voertuigen op te laden.
Welnee, die vergelijking gaat niet op: volstrekt andere ordergrootte.

In een doorsnee woonwijk staan er 's nachts heel veel meer auto's geparkeerd dan er lantaarnpalen staan. Als 1 zo'n auto z'n 60/80/100 kW accu staat vol te slurpen dan kost dat sowieso al vele malen meer elektriciteit dan al die lantaarnpalen tezamen in dezelfde periode verbruiken. Als al die auto's hun accu's staan vol te slurpen ... vul zelf maar in. Allang is duidelijk dat als we daadwerkelijk allemaal elektrische auto's gaan rijden (laat staan dat we er elektrische moto's bij nemen), de lokale infrastructuur helemaal niet is opgewassen tegen de enorme stroomvraag (en verbruikspiek!)) die dat tot gevolg heeft.

Maar wees gerust, want happy days: lang voordat zich dat bewijst gaan we de ongemakken van een transitie ervaren. Bijvoorbeeld: strijd tussen elektrische en conventionele auto's om een beperkt aantal parkeerplekken, waarvan er steeds meer zullen worden aangewezen als laadpunt, al dan niet in gebruik. En niet te vergeten de vele vele mensen die nu nog autootje kunnen rijden, maar straks - door versnelde afschrijving van huidig blik, en de belachelijke aankoopprijs van elektrisch blik - niet meer. Terwijl er in veel gebieden/situaties eigenlijk geen goed en/of betaalbaar vervoersalternatief is. Een voorgenomen (dus maar zien wat daar van komt) inruilsubsidie van 6k€ (afbouwend naar 2k€) helpt natuurlijk niet. Want de versnelde afschrijving waar ik nu al mee geconfronteerd wordt, omdat mijn hybride-blik (dat 2 jaar geleden, toen ik het kocht, nog zo'n beetje de wereld van de ondergang zou gaan redden, aldus de overheid) is een veelvoud van die 6k€, in anderhalf jaar tijd. Nou interesseren die autootjes mij niet zo - ik ben motorrijder immers - maar de maatschappelijke gevolgen zijn niet te overzien, en worden vooralsnog volledig genegeerd.

Gelet op de huidige prijs van CO2 emissierechten is het domweg opkopen van alle emissierechten - bijvoorbeeld overeenkomstig de uitstoot van het gehele landelijke wagenpark - voor een overheid vele malen goedkoper dan het in stand houden / uitvoeren van de huidige en voorgenomen fiscale stimulering van autobezitters. Ook is dat wss veel effectiever: want door die emissierechten op te kopen - zelfs in die beperkte hoeveelheid - verminder je de in omloop zijnde emissierechten, en dwing je de echte vervuilers (b.v. industrie) maatregelen te nemen om minder uitstoot te realiseren. Dat was trouwens ook het doel van dat "ETS", toen het meer dan een decennium geleden werd ingevoerd. De stimulans die het beoogde ontbreekt op dit moment echter nog steeds.

Toch doet de overheid dat niet, en kiest ervoor burgers bang te maken met allerlei nabije en verplichte investeringen (autootje, warmtepompje, verbouwingkje, ...) waar veel mensen het geld niet eens voor hebben. Laat staan dat effectiviteit of überhaupt haalbaarheid vast staan: zo'n warmtepomp lijkt mij persoonlijk best wel gaaf, maar waar ik woon kan en mag die niet geplaatst worden. En mijn woning uit 1976, met elke mogelijke vorm van isolatie reeds aanwezig (zelf betaald, zonder subsidie), met alleen elektriciteit betaalbaar verwarmen ... kansloos, want praktisch onmogelijk. Geldt niet alleen voor mij, dus gewoon even twee derde van alle woningen plat gooien, en vervangen door nieuwbouw. Probleempje: gelet op de wispelturigheid van het overheidsbeleid van de laatste jaren is het investeringsklimaat om zeep: wat vandaag goed is, zal morgen wss een desinvestering blijken. Op ieder willekeurig moment staat er e.o.a. wereldvreemde smurf op, met een innovatief en/of disruptive bedoelt - maar slecht doordacht - ideetje, en zichzelf slecht informerende kiezers huppelen er vrolijk achteraan. Als het werkelijk om het behalen van klimaatdoelen gaat - en wetende dat die discussie al tientallen jaren gaande is - dan is het volstrekte gebrek aan visie + realiteitszin na al die tijd eigenlijk een klein beetje raar...

Gelet op het gemak waarmee die details over het hoofd worden gezien, in een soort van race naar een utopische wereld, voorzie ik een enorm ingewikkelde toestand. Met een heleboel ontevreden en boze mensen, die ook al het slachtoffer werden van andere hervormingen: pensioenstelsel, hypotheekrenteaftrek, etc. Zo'n groepje mensen werd vroeger weleens "samenleving" genoemd, of "de maatschappij". Wie iets ouder is dan give-or-take 30 (of gewoon een klein beetje heeft opgelet tijdens geschiedenisles) weet heel goed wat voor chaos een ontevreden samenleving kan, en vroeg of laat gáát, veroorzaken... Sterker nog, je ziet dat elders in Europa al een zo'n beetje ontstaan.
 
Laatst bewerkt:
Dat het zg. klimaatakkoord niets oplevert (0,00007 graad is een afrondingsverschil) is al langer bekend. De NL groene maffia baseert zich op rapporten van het IPCC buro van de UN. Een betrouwbare bron zou je zeggen. Ze hhebben zelfs een Nobel prijs gewonnne voor zo'n rapport. De hoofdauteur van dat rapport, Ottmar Edenhofer, zegt daar het volgende over:

"But one must say clearly that we redistribute de facto the world's wealth by climate policy... One has to free oneself from the illusion that international climate policy is environmental policy any more."

Bron: Ottmar Edenhofer - Wikipedia

Open en bloot bevestigd deze belangrijke klimaatleider dus wat eigenlijk iedereen weet. Het gaat niet om milieu, het gaat niet om vervuiling. Het gaat maar om 1 ding: jouw geld pikken en daarna weggeven.
 
Hoe subsidies hogere belastinginkomsten kunnen genereren.
Een beetje tegengas op de Tesla hetze in NL.

AD feb 2019.jpeg
 
Dat het zg. klimaatakkoord niets oplevert (0,00007 graad is een afrondingsverschil) is al langer bekend. De NL groene maffia baseert zich op rapporten van het IPCC buro van de UN. Een betrouwbare bron zou je zeggen. Ze hhebben zelfs een Nobel prijs gewonnne voor zo'n rapport. De hoofdauteur van dat rapport, Ottmar Edenhofer, zegt daar het volgende over:

"But one must say clearly that we redistribute de facto the world's wealth by climate policy... One has to free oneself from the illusion that international climate policy is environmental policy any more."

Bron: Ottmar Edenhofer - Wikipedia

Open en bloot bevestigd deze belangrijke klimaatleider dus wat eigenlijk iedereen weet. Het gaat niet om milieu, het gaat niet om vervuiling. Het gaat maar om 1 ding: jouw geld pikken en daarna weggeven.

Echt ontzettend knap hoe jij die man kunt quoten en vervolgens er compleet verkeerde conclusies uit kan trekken.
«Klimapolitik verteilt das Weltvermögen neu» | NZZ
Hij heeft het dus over het feit dat de waarde van sommige werelddelen flink veranderd als fossiele brandstoffen verbannen worden op termijn. Landen als Saudi-Arabië bijvoorbeeld die nu grote hoeveelheden natuurlijke grondstoffen hebben die waardevol zijn, zullen veel minder waard worden. Dit zal een verandering in de wereldeconomie veroorzaken. Hij geeft daar geen waardeoordeel aan, het gaat hem om het klimaat. Dit heeft helemaal niks te maken met geld pikken en weggeven. Of burgertje pesten of andere nonsense.

Voor de duidelijkheid. Los van het feit of ik deze man betrouwbaar acht of niet, hij is fel voorstander van stoppen met kolen, aardgas en olie en noemt het ontkennen van de klimaatproblematiek zelfs onethisch. Ook is hij voorstander van een c02 tax.

Zijn punt is dat vanwege de grote economische belangen, het gesprek over het klimaat allang niet meer over klimaat gaat maar over "hoe blijven wij even sterk financieel". De klimaatboodschap raakt ondergesneeuwd.
 
Dat begrijp jij niet, als ik met mijn oldtimer HD rijd dat geronk en die trillingen dat noemen ze een passie. In mijn ogen gaat een hele chopper cultuur verloren .


Dat heb je goed, die zogenaamde “choppercultuur” heb ik helemaal niets mee.

Ik vind het eigenlijk wel zielig hoe ze elkaar allemaal na doen, zelfde jasjes aan, zelfde speldjes op, zelfde sjaaltjes om en zelfde lawaaiuitlaat aan hetzelfde merk V twin chopper.
Als dat verloren gaat door een transitie kan het me niet snel genoeg gaan.
 
Dat heb je goed, die zogenaamde “choppercultuur” heb ik helemaal niets mee.

Ik vind het eigenlijk wel zielig hoe ze elkaar allemaal na doen, zelfde jasjes aan, zelfde speldjes op, zelfde sjaaltjes om en zelfde lawaaiuitlaat aan hetzelfde merk V twin chopper.
Als dat verloren gaat door een transitie kan het me niet snel genoeg gaan.


Triest.
 
Dat heb je goed, die zogenaamde “choppercultuur” heb ik helemaal niets mee.

Ik vind het eigenlijk wel zielig hoe ze elkaar allemaal na doen, zelfde jasjes aan, zelfde speldjes op, zelfde sjaaltjes om en zelfde lawaaiuitlaat aan hetzelfde merk V twin chopper.
Als dat verloren gaat door een transitie kan het me niet snel genoeg gaan.

Ik vraag me af wat iemand als jij op een motorforum doet...

Chopper of racer, naked of crosser, motorrijders hebben respect voor elkaar.
 
Dat heb je goed, die zogenaamde “choppercultuur” heb ik helemaal niets mee.

Ik vind het eigenlijk wel zielig hoe ze elkaar allemaal na doen, zelfde jasjes aan, zelfde speldjes op, zelfde sjaaltjes om en zelfde lawaaiuitlaat aan hetzelfde merk V twin chopper.
Als dat verloren gaat door een transitie kan het me niet snel genoeg gaan.

Ach en nu ga je daarop bashen, accepteer gewoon dat niet iedereen op een elektrisch hok wil gaan zitten.
Kan niet moeilijk zijn toch?
 
Dat heb je goed, die zogenaamde “choppercultuur” heb ik helemaal niets mee.

Ik vind het eigenlijk wel zielig hoe ze elkaar allemaal na doen, zelfde jasjes aan, zelfde speldjes op, zelfde sjaaltjes om en zelfde lawaaiuitlaat aan hetzelfde merk V twin chopper.
Als dat verloren gaat door een transitie kan het me niet snel genoeg gaan.


Ik vind dat je nu wel een paar te grote stappen neemt. Smaken verschillen en de een heeft liever de dochter en de ander liever de moeder.

Wij motorrijders groeten elkaar onderweg en als we elkaar ergens treffen gaan we met elkaar om alsof we elkaar al honderd jaar kennen, ook al is het de eerste keer.

En de een rijdt graag op een motor die jij een gedrocht vindt en de ander vindt jouw motor een gedrocht.

Ik behoor niet tot die catagorie en ik gun iedereen het plezier, dat hij/zij op geheel eigen wijze mag beleven, met sjaaltjes, speldjes en petten, is allemaal heel gezellig. Ik kan niet wachten tot het voorjaar.
 
Ach en nu ga je daarop bashen, accepteer gewoon dat niet iedereen op een elektrisch hok wil gaan zitten.
Kan niet moeilijk zijn toch?

Houd toch op, lees eens terug en noteer de kwalificaties die hier voorbijkomen als het om elektrische motorfietsen gaat.

De honden lusten er geen brood van en dan zeg jij dat ik zit te “bashen” ? Pot verwijt de ketel....

En als dat nu was door ervaring kon ik me er nog iets bij voorstellen, maar ik weet zeker dat de grote meerderheid nog nooit met een elektrische motor heeft gereden en toch is het schelden er op niet van de lucht.
Over “bashen” gesproken...
 
Houd toch op, lees eens terug en noteer de kwalificaties die hier voorbijkomen als het om elektrische motorfietsen gaat.

De honden lusten er geen brood van en dan zeg jij dat ik zit te “bashen” ? Pot verwijt de ketel....

En als dat nu was door ervaring kon ik me er nog iets bij voorstellen, maar ik weet zeker dat de grote meerderheid nog nooit met een elektrische motor heeft gereden en toch is het schelden er op niet van de lucht.
Over “bashen” gesproken...

Complexje?

Leven en laten leven heet dat,niet iedereen wil wat jij wil.en dat hoeft/kan ook niet
 
Complexje?

Leven en laten leven heet dat,niet iedereen wil wat jij wil.en dat hoeft/kan ook niet

En dat hoeft ook niet. Maakt mij niet uit wat jij rijdt.

Waar het mij om gaat is dat velen totaal geen ervaring hebben, sommigen gaan verder en zeggen dat ze er absoluut nooit mee willen rijden.
Ondanks dat ze geen ervaring hebben en dus ook nooit gaan krijgen hebben ze wel alleen maar afkeurende kwalificaties en dan zeg ik het netjes.

Het is welhaast schelden wat sommigen doen en dan hebben ze het hier over respect tussen motorrijders onderling ? Laat me niet lachen... Nou, dan mag je jouw houding wel eens heel hard gaan aanpassen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan