Hoelang kunnen we nog motorrijden?

Absoluut niet, daarom heb ik veel meer vertrouwen in waterstof.

Momenteel hebben we aan waterstof nog geen bal omdat het gewoon veel efficiënter is om geproduceerde energie direct te transporteren via ons prachtige elektriciteitsnet en in accu's (lees: elektrische auto's) op te slaan.
Het maken van waterstof is momenteel nog een erg inefficiënt proces en om eerlijk te zijn verwacht ik dat dat ook gewoon zo blijft. Het omzetten van energie kost nu eenmaal energie. Laten accu's daar toevallig erg goed in zijn.

Zoals in deze link uitgelegd zie ik waterstof velen malen meer nut hebben in de zware industrie dan in onze auto's.
Waterstofauto wint het van elektrische auto
 
Er is al Co2 neutrale roetvrije diesel, alleen is de kostprijs nog niet interessant, en al helemaal niet als overheden hun winstmarges niet op willen geven...
Geldt trouwens ook voor benzine, is er ook al CO2 neutraal , gewonnen uit stro...
Shell heeft in het verleden al testen en onderzoek gedaan om cellulose uit hout te halen...
Er zijn mogelijkheden zat, maar de wil/financien/etc is er nog niet...
Ik zie de verbrandingsmotor nog niet zo snel verdwijnen...
Er zijn nog voldoende olievelden die nog niet eens geexploiteerd worden
 
CO2 neutraal ,
Hier een verhaal over CO2, staat op het officiële kanaal van TU Delft.
Ik heb nu een tijdje gehangen op, "ik kan het ook niet overzien maar ik ga het niet stellig verdedigen of ontkennen."
Dit verhaal is redelijk sterk, en ik sta op wankelen dat ik wel gewoon een denier ga zijn.


Ik verwacht trouwens dat de mensen van kamp 'we maken het millieu stuk en de rest vd wereld moet het gaan doen zoals ik' dit filmpje binnen enkele minuten afkappen op basis van iets als 'ja maar dit is veel te lang' of 'hij maakt een flauwe grap tussendoor en nu kan ik hem niet meer serieus nemen'. :X
 
Laatst bewerkt:
Het meest hilarische van deze argumenten is dat iedereen wel denkt dat we de hele wereld van benzine en diesel kunnen voorzien en daarmee door kunnen gaan.

Doen we al meer dan honderd jaar. Peak Oil wordt al 40 jaar aangekondigd en is nog nooit gearriveerd. Er is kolossaal veel olie in de wereld en de technologie om daarbij te komen ontwikkelt zich continue.
Dus het argument is bepaald niet hilarisch. Jouw post toont maar weer eens aan hoe de groene waas feiten ontkend en de eigen denkbeeldige werkelijkheid volgt.
Echt de eerste de beste link: How Much Oil Does the World Have Left?
 
Olie is er zeker nog in overvloed!!

Huilebalken die weten te melden dat de olie gaat opraken zitten er helemaal naast.
Jawel, olie die zo uit de grond stroomt, of olie die met wat toegevoegde druk uit de grond komt dat wordt langzaamaan minder.

Er zijn echter nog 'oneindige' hoeveelheden in de vorm van schalie-olie en schaliegas.
Tot nu veel weerstand tegen de winning hiervan omdat hiervoor chemicaliën nodig zijn.
In Canada zijn er nog enorme hoeveelheden olie te winnen...................
 
Hier een verhaal over CO2, staat op het officiële kanaal van TU Delft.
Ik heb nu een tijdje gehangen op, "ik kan het ook niet overzien maar ik ga het niet stellig verdedigen of ontkennen."
Dit verhaal is redelijk sterk, en ik sta op wankelen dat ik wel gewoon een denier ga zijn.


Ik verwacht trouwens dat de mensen van kamp 'we maken het milieu stuk en de rest van de wereld moet het gaan doen zoals ik' dit filmpje binnen enkele minuten afkappen op basis van iets als 'ja maar dit is veel te lang' of 'hij maakt een flauwe grap tussendoor en nu kan ik hem niet meer serieus nemen'. :X

Heb je zelf het filmpje wel afgekeken? Want hij twijfelt aan het feit of de mens verantwoordelijk is voor de C02/temperatuur stijging maar....
- Hij pleit voor groene energie
- Wil af van fossiele brandstoffen om de volgende generatie te sparen
- Heeft an sich helemaal geen gekke ideeën verder (Zandmotor!)
- Ik zie hem wel een elektrische auto kopen ;)

Vergeet ook niet dat de algemene tendens in de wetenschappelijke lectuur toch echt is dat de mens de oorzaak is van de milieuproblematiek die er momenteel speelt. Daar doet een iemand die wat anders vindt niks aan af. Dat gaat overigens ook veel verder dan wat opwarming van de aarde en meer CO2 in de lucht.

Stel: De mens is niet de oorzaak van de opwarming van de aarde.
Ga jij het er op gokken voor je kinderen, kleinkinderen en andere toekomstige misbaksels op deze aarde? We moeten gewoon langzaam naar een milieuvriendelijkere vorm van energiewinning. Daar helpen we mogelijk het milieu mee, maar veel belangrijker de gezondheid van ontzettend veel mensen op deze aardkloot. Als je kijkt hoeveel doden per Kwh fossiele brandstoffen opleveren dan zul je toch zelf ook wel moeten begrijpen dat dat toch echt niet de toekomst is.

Nee, je hoeft geen heilig boontje te worden. De overgang naar betere energiebronnen gebeurd niet in een jaar of 10. We moeten het ook allemaal kunnen betalen. Ik zou graag elektrisch rijden maar met een in mijn geval gemiddelde autoprijs van 1000 euro tweedehands ga ik geen elektrische auto vinden. Zelfs een hybride is daarmee quasi onmogelijk. Daar ben ik vast niet uniek in dus het gaat wel even duren voordat we allemaal elektrisch rijden. Huizen worden steeds beter geïsoleerd en steeds meer mensen laten vaker vlees staan. Dit soort veranderingen kosten tijd.
 
In Noorwegen is het percentage nieuw verkochte elektrische auto’s op dit moment al meer dan 30%.
In Noorwegen worden de meeste huizen elektrisch verwarmd, en met hout bijgestookt, tegenwoordig in combinatie met een warmtepomp, het merendeel van de huizen staat los van elkaar en zijn zeer goed geisoleerd . De auto's hangen in de winter al aan de stroom om elektrisch voor te verwarmen. De gehele infrastructuur is op veel stroom berekend en aangelegd,. Noorwegen heeft alleen goedkope groene stroom uit waterkacht centrales, stroom verslindende industrie en exporteert daarnaast nog enorme hoeveelheden stroom.
Noorwegen heeft maar 5 miljoen inwoners en is groot exporteur in olie en gas. Auto rijden is in Noorwegen altijd al heel zwaar belast geweest en ontmoedigd waardoor er financieel ruimte is om omschakeling te financieren. De maximum snelheid op de schaarse snelwegen is 100 Km voor de rest van het land geld 80 Km. en kent een zeer streng handhavingsbeleid. Van die 5 miljoen inwoners staat het merendeel dicht bij de natuur en weet men niet beter dan hier zuinig mee om te gaan. Noorwegen is 10 keer groter dan Nederland, bedenk eens wat mogelijk is in Nederland als er maar 500.000 mensen zouden wonen of laten we overdrijven en er 2 miljoen van maken.
 
En de Noorse overheid heeft de gas en olie baten niet verkwanseld maar in een fonds gestopt omdat er als de olie en gas op zou zijn er iets anders voor moet komen.
In principe is elke Noor miljonair.
 
Noorwegen heeft idd goede alternatieven zoals waterkrachtcentrales. Als je de infrastructuur ook goed op orde heb kun je er heel veel mee doen. Ik heb ook weinig gebouwen gezien met gasgestookte ketels.
 
Er is al Co2 neutrale roetvrije diesel, alleen is de kostprijs nog niet interessant, en al helemaal niet als overheden hun winstmarges niet op willen geven...
Geldt trouwens ook voor benzine, is er ook al CO2 neutraal , gewonnen uit stro...
Jammer alleen dat we nog steeds geen goede rendabele en eenvoudige manier hebben om die benzine om te zetten in bewegingsenergie.
Waarom dan omzetten in benzine...

Ik zie de verbrandingsmotor nog niet zo snel verdwijnen...
Er zijn nog voldoende olievelden die nog niet eens geexploiteerd worden
Klopt, olie is er zat en gas nog veel meer.
Maar waarom moeten we domweg doorgaan met het opmaken en verspillen ervan terwijl het niet nodig is, terwijl het slimmer kan.
Wij zijn toch niet de laatsten op deze aarde ?


En dat die verbrandingmotor voorlopig nog lang niet weg is ben ik met je eens, alles kan nu eenmaal niet tegelijk.
 
Jammer alleen dat we nog steeds geen goede rendabele en eenvoudige manier hebben om die benzine om te zetten in bewegingsenergie.
Waarom dan omzetten in benzine...


Klopt, olie is er zat en gas nog veel meer.
Maar waarom moeten we domweg doorgaan met het opmaken en verspillen ervan terwijl het niet nodig is, terwijl het slimmer kan.
Wij zijn toch niet de laatsten op deze aarde ?

Maar waarom moet ik rekening houden met wie na mij komt????
ik ga ervanuit dat ik hier niet terug kom dus opmaken die rommel zeg ik dan...._O-
 
Ik heb nagezocht hoe het zit met voertuigbranden.

Vooral bij Tesla krijgen ze heel veel daarover over zich heen, telkens weer die verdachtmakingen en daarom hebben ze er een onderzoek aan gewijd.

Ze hebben alle autobranden vergeleken op basis van het aantal gereden mijlen per voertuig.

Gemiddeld komen er bij Tesla vijf voertuigbranden voor per miljard gereden mijlen.
Bij brandstofauto’s is dat aantal 55 per miljard gereden mijlen.

1 op 11 ....

Bij een benzine- of dieselauto is de kans dat ie vlam vat 11 keer zo groot als bij een Tesla.


Bron: Are electric cars more likely to catch fire?
 
Ik heb nagezocht hoe het zit met voertuigbranden.

Vooral bij Tesla krijgen ze heel veel daarover over zich heen, telkens weer die verdachtmakingen en daarom hebben ze er een onderzoek aan gewijd.

Ze hebben alle autobranden vergeleken op basis van het aantal gereden mijlen per voertuig.

Gemiddeld komen er bij Tesla vijf voertuigbranden voor per miljard gereden mijlen.
Bij brandstofauto’s is dat aantal 55 per miljard gereden mijlen.

1 op 11 ....

Bij een benzine- of dieselauto is de kans dat ie vlam vat 11 keer zo groot als bij een Tesla.


Bron: Are electric cars more likely to catch fire?
en hoeveel van die branden ontstaan door electrische problemen ???
 
Terug
Bovenaan Onderaan