Hoelang kunnen we nog motorrijden?

Zou het op zich geen probleem vinden om op een vol elektrische motor te rijden.. Lekker goedkoop, Nooit meer onderhoud qua kleppenstellen/olie.
Alleen de aanschaf is heel duur, maar dat verdient zich terug na verloop van tijd.

Een elektrische motor zou voor mij ook prima zijn ... snel, hoog koppel, stil en zuinig. Met een actieradius van 350km/u zou ik kunnen leven wanneer er maar voldoende oplaadpunten zijn.

Een puntje is natuurlijk wel dat de actieradius met koud weer waarschijnlijk fors naar beneden gaat.
 
Zou het op zich geen probleem vinden om op een vol elektrische motor te rijden.. Lekker goedkoop, Nooit meer onderhoud qua kleppenstellen/olie.
Alleen de aanschaf is heel duur, maar dat verdient zich terug na verloop van tijd.

Wel een nadeel met laden als zo'n motor maar een bereik heeft van 300km.. het is perfect voor dagelijks woonwerk verkeer maar als je op vakantie wilt dan moet er toch echt een ander systeem komen. Misschien iets met "Accu walls" , zodat ik een accu kan pakken die al opgeladen is en mijn lege accu inlever? Dan heb je ook het probleem niet meer van laadtijd onderweg.
En het heeft alleen nut als de elektriciteit niet met fossiele brandstof is opgewekt.
 
Ook niet ‘in de stenen’.....;)

De tijd dat je na een paar jaar overwaarde op je huis had, dateert inderdaad ook al uit het vorige millennium. Maar zolang we met zijn allen braaf op maandag morgen nog steeds gaan tanken en naar de baas gaan, zal er ook nooit iets veranderen. Blijkbaar is de pijn nog steeds niet sterk genoeg.
 
Ik moet eerst nog zien dat wij (de "beschaafde mens") 2030 gaan halen.....

Dat moet ik ook nog zien. In tegenstelling tot wat de NPO je wil doen geloven met de anti Rusland propaganda, komt het gevaar juist niet uit die hoek. Putin kun je ook niet betrappen op onzinnige uitspraken i.t.t. sommige Westerse regeringsleiders. Het grote gevaar zijn de EU, NAVO en USA zelf. Destijds is tussen Reagan en Gorbatsjov afgesproken dat de NAVO, na het uiteenvallen van de Sovjet-Unie niet verder zou uitbreiden richting Rusland. Ze hebben geen woord gehouden, Baltische Staten, Polen, Hongarije en nu Roemenie toegevoegd. De expansiedrift is toen op een climax uitgelopen met het Oekraïne debacle. Toen de EU marionetten Van Baalen en Verhofstad in opdracht van eerder genoemd drietal in Kiev op de barricaden meer vrijheid en meer welvaart beloofden, zeiden de Russen, tot hier en niet verder. Oekraïne moet gewoon de buffer blijven tussen de EU en Rusland. Amerika wil de grootste en machtigste speler, cq politieagent van de wereld blijven. Het gaat hun alleen maar om G.O.D. Goud, Olie en Drugs. Als Rusland niet het oppermachtige SS 400 raketsysteem had, was het allang overlopen. Net als gebeurd is in Noord-Afrika. Tijdens de oorlog in ex-Yugoslavia zagen we geen Yank rondlopen. Geen bodemschatten aanwezig.. De gewone man/vrouw zit niet te wachten op oorlog. Helemaal niet met Rusland. Hitler en Napoleon zijn ook de pan in gehakt daar.
 
Laatst bewerkt:
Zolang je huis geen molensteen om je nek hangt kun je blijven rijden........aanname hè.

Verder mag ik niet klagen, doe ik ook niet, voor iemand uit halvewege van de vorige eeuw.
 
Geen molensteen gelukkig, maar met de geopperde plannen wordt het er allemaal niet beter op.
 
De tijd dat je na een paar jaar overwaarde op je huis had, dateert inderdaad ook al uit het vorige millennium. Maar zolang we met zijn allen braaf op maandag morgen nog steeds gaan tanken en naar de baas gaan, zal er ook nooit iets veranderen. Blijkbaar is de pijn nog steeds niet sterk genoeg.
Hier niet hoor,appartement 75m2met garage en een parkeerplaats in 8 jaar tijd €100.000 winst.
 
Jongens, het is al heel simpel: de brandstof raakt zichtbaar op
Waarom anders rietjes en plastic bordjes verbieden (daar zal het niet bij ophouden), waarom diesel (meest gebruikte brandstof, Joost mag weten waarom benzine zo duur is, gezien vraag en aanbod) persona no grata maken, waarom anders huishoudelijk gas afschaffen
om al deze middelen zo veel mogelijk te besparen voor industriële doeleinden

De reden dat de industrie (nog) ongemoeid word gelaten is om deze zo lang mogelijk, zo goedkoop mogelijk door te laten draaien om de dure investeringen
op te kunnen vangen zonder de economie naar de klote te helpen
(en/of energietechnische doorbraken te kunnen ontwikkelen)
De burger kun je morgen lopend naar z'n werk sturen, die machines op het werk draaien niet binnen 10 jaar op hamsters
 
Heel raar deze gepresenteerde milieu-verandering.

Na 2030 is het gedaan met verkoop van de verbrandings-motor. Dan gaan we allemaal elektrisch onderweg.
Technisch is de elektrische aandrijving nog helemaal niet uitontwikkeld. Actieradius bijvoorbeeld of snel bijladen onderweg naar Italië, ook zo'n punt.
Elektrisch rijden prima, opladen aan het stopcontact, ook prima........Eeeeeeeh maar waar komt de energie eigenlijk vandaan? Juist van een vieze Poolse kolencentrale!
Wat is dan de milieuwinst die we boeken? Eigenlijk dus NIETS!! De stroom uit het stopcontact stoot 100km verder CO2 uit.
Kerncentrales willen we ook niet. Dus alles bij elkaar een hoop moeilijk gedoe voor ook helemaal NIETS!!

Dit kost ons bakken met geld. De bijdrage van NL aan de opwarming van de aarde is dus ook helemaal NIETS!!
Ik heb ook begrepen dat NL maar voor 0.00003'C bedraagt aan de opwarming van de aarde. Storm in een glas water!

Wat ook zal gebeuren dat is wanneer er steeds meer elektrisch gaat worden gereden, dat natuurlijk ook tankstations gesloten gaan worden. Dus met de jaren zal het steeds moeilijker worden om nog een benzinepomp te vinden. Ik heb nog een 2-takt-brommerdje (over een paar jaar staat daar de doodstraf op!) waar het nu nauwelijks nog mogelijk is om mengsmering te tanken. Nergens meer (bijna) een pomp voor 2T te vinden. Dat gaan we straks ook met 'gewone' benzine meemaken!

China en USA stappen uit alle milieu-akkoorden en bouwen nu zelfs nog kolencentrales erbij.
Afrika en India gaan meerdere keren over de kop vwb energieverbruik en dus CO2-uitstoot in de komende jaren.
Natuurlijk wordt NL weer het braafste jongetje van de klas. Dat gaat ons wel miljarden kosten! Milieu-winst: NADA-NOPPES-NIKS!!

Belangrijkste issue wat weer eens NIET wordt aangesneden. Dat is de ongebreidelde wereld-bevolkings-groei.
Kinderen die nu niet meer geboren worden gaan ook niet over 25 jaar het milieu belasten.
Als de wereldbevolking halveert gebruiken we ook maar de helft energie!!
 
Het is half .. geheel off topic..
Maar wat ze in Den Haagistan blijkbaar niet beseffen...

Op het moment maken ze alles duurder voor "de burger" ... Energie, eten, drinken, transport..

Ook willen ze dat "de burger" investeert / geld uitgeeft aan milieu maatregelen ( isolatie, zonnepanelen, die vervloekte warmtepomp )

Maar waar gaat "De Burger" het geld vandaan toveren, om deze bedragen te reserveren voor die uitgaven ?
Je word al leeg getrokken voor je iets op de bank kan zetten.


Ik wil best zonnepanelen
Wil ook best een elektrische auto ( graag ) , en een elektrische motor ( waarom niet .. )
van het gas af, wil ik niet.. die rot pomp maakt veel te veel kabaal.
Wil ook best nog een king-size laag isolatie in het huis en op de vloer aanbrengen..
Eventueel een zonne-boiler.. Graag zelfs.
Eventueel een grijs water systeem..

Maar, betaal me al suf aan heffingen, belastingen, verplichte verzekeringen en ander geneuzel zodat ze in Den Haagistan mooi weer
kunnen spelen en sinterklaas kunnen spelen.

Waar gaat bruintje dat van betalen ?
Nog meer uren werken ? ,, ha, hoe harder ik werk hoe meer belasting ik moet aftikken.
Geld lenen.. , dus betalen om te besparen ? .. klinkt mij als een slechte investering. Ook maar niet doen.
Salarisverhoging .. strak plan.. ( vinden vooral die goedkope oostblokkers die nog een chauffeurs baantje zoeken )


T klinkt gek.. maar..
Als die wereldvreemde daar in Den Haagistan, er nou eens voor zouden zorgen dat ik geld overhoud om te KUNNEN
investeren..
Maar ze doen steeds harder hun best om de zak zo leeg mogelijk te zuigen.
 
Al ooit eens over nagedacht hoe dat moet met tankstations....
een laadpaal trekt nu ongeveer 3 kw..
tanken doe je nu in 5 minuten met benzine of gas beetje spits staan er zomaar 2-3 auto's achter je te wachten, maar pak een tankstation met 20 pompen, stel dat er voldoende ruimte is, dan heb je 20 x 3 Kw nodig per auto, tanken duurt dan minimaal 6x zo lang ( half uurtje aan de stroom), dus heb je bij een beetje tankstation 20x3x6=360Kw Aan laadvermogen nodig...en dat is maar een station....
Zie je het al voor je als half marokko en de nederlandse vakantiegangers naar z-frankrijk, spanje of marokko moeten daar op de peage, dan heb je een eigen centrale per station nodig
 
Het is half .. geheel off topic..
Maar wat ze in Den Haagistan blijkbaar niet beseffen...

Op het moment maken ze alles duurder voor "de burger" ... Energie, eten, drinken, transport..

Ook willen ze dat "de burger" investeert / geld uitgeeft aan milieu maatregelen ( isolatie, zonnepanelen, die vervloekte warmtepomp )

Maar waar gaat "De Burger" het geld vandaan toveren, om deze bedragen te reserveren voor die uitgaven ?
Je word al leeg getrokken voor je iets op de bank kan zetten.


Ik wil best zonnepanelen
Wil ook best een elektrische auto ( graag ) , en een elektrische motor ( waarom niet .. )
van het gas af, wil ik niet.. die rot pomp maakt veel te veel kabaal.
Wil ook best nog een king-size laag isolatie in het huis en op de vloer aanbrengen..
Eventueel een zonne-boiler.. Graag zelfs.
Eventueel een grijs water systeem..

Maar, betaal me al suf aan heffingen, belastingen, verplichte verzekeringen en ander geneuzel zodat ze in Den Haagistan mooi weer
kunnen spelen en sinterklaas kunnen spelen.

Waar gaat bruintje dat van betalen ?
Nog meer uren werken ? ,, ha, hoe harder ik werk hoe meer belasting ik moet aftikken.
Geld lenen.. , dus betalen om te besparen ? .. klinkt mij als een slechte investering. Ook maar niet doen.
Salarisverhoging .. strak plan.. ( vinden vooral die goedkope oostblokkers die nog een chauffeurs baantje zoeken )


T klinkt gek.. maar..
Als die wereldvreemde daar in Den Haagistan, er nou eens voor zouden zorgen dat ik geld overhoud om te KUNNEN
investeren..
Maar ze doen steeds harder hun best om de zak zo leeg mogelijk te zuigen.
Niet alleen dat
We leren geschiedenis om de fouten gemaakt in het verleden niet weer opnieuw te maken...
Hoe lang denk je dat het duurt voordat er een complete volksopstand uitbreekt als de burgers van europa straks helemaal geen cent meer te makken hebben, en ze in afrika en azie gewoon alles maar in de ovens flikkeren wat kan branden, en nergens aan meedoen
 
Al ooit eens over nagedacht hoe dat moet met tankstations....
een laadpaal trekt nu ongeveer 3 kw..
tanken doe je nu in 5 minuten met benzine of gas beetje spits staan er zomaar 2-3 auto's achter je te wachten, maar pak een tankstation met 20 pompen, stel dat er voldoende ruimte is, dan heb je 20 x 3 Kw nodig per auto, tanken duurt dan minimaal 6x zo lang ( half uurtje aan de stroom), dus heb je bij een beetje tankstation 20x3x6=360Kw Aan laadvermogen nodig...en dat is maar een station....
Zie je het al voor je als half marokko en de nederlandse vakantiegangers naar z-frankrijk, spanje of marokko moeten daar op de peage, dan heb je een eigen centrale per station nodig


Yep.. allemaal aan het stroom...
En wat dacht je als ze het vrachtverkeer op accu's willen gaan laten draaien..
Gaan de kabeltjes wel warm worden :)
( speeltip, leg ze onder de weg.. hebben we geen zout meer nodig in de winters )

Hey, en vergeet niet.. ze willen dat we op stroom gaan verwarmen en koken..

Dus het gros van Nederland komt thuis om uurtje of 5 , zet de piepers op.. en de verwarming aan.
Pleuren hun stekker auto aan de lader..

Ik voorzie gouden tijden voor de koper industrie, gaan nog heel wat kabels gemaakt moeten worden.
( google maar eens een koper mijn ... ) ..
 
Niet alleen dat
We leren geschiedenis om de fouten gemaakt in het verleden niet weer opnieuw te maken...
Hoe lang denk je dat het duurt voordat er een complete volksopstand uitbreekt als de burgers van europa straks helemaal geen cent meer te makken hebben, en ze in afrika en azie gewoon alles maar in de ovens flikkeren wat kan branden, en nergens aan meedoen

Persoonlijk een groot voorstander van brandende fakkels en hooivorken,
niet dat laffe gelul van gele hesjes en een paar arme donders , die net zo hard genaait als -jou- zijn, op de
snelweg te sarren.


Wist je dat we in Nederland, het afval voor verbranding, opmengen met geïmporteerd plastic afval , omdat ons afval - zo schoon is -
Dat het niet fatsoenlijk wilt branden in de ovens ?
Komen elke dag letterlijk scheepsladingen afval aan, om hier in Nederland te verbranden.


.. Wist je dat, dit ook groene stroom word genoemd ? ...
 
Ik heb er geen kaas van gegeten, maar hoe verhoudt de vrije Europese markt zich dan t.o.v. bijvoorbeeld vuurwerk, stilletto's, boksbeugels en andere door Nederland ongewenst verklaarde zaken?
Ik zou me er niet te zenuwachtig om maken, al die shit verbieden geeft veel te veel problemen, lege staatskas en slechtere betrekkingen met de Europese partners. Dat overijverige stelletje loopt weer uit hunnies nek te mompelen over dingen waar ze geen reet verstand van hebben. Stelletje prutsers.
 
Deze hele problematiek zal mij persoonlijk aan de kont roesten.....
Ik voel mij niet geroepen me druk te maken om ondoordachte regelgevingen gebaseerd op theoretische en irrealistische modellen bedacht door een club van autistische wereldvreemde randdebielen in den haag en brussel.
In 2030 ben ik de 60 ruim gepasseerd als het mooi gaat en kinderen hebben we niet dus is het zaak zoveel mogelijk te leven en te zien of ik mijn carbon-footprint nog een beetje kan vergroten.
Tegen de tijd dat ik omval is net mooi de fossiele brandstof op en europa overlopen door goudzoekers dus dan kan de huidige jeugd zich daar prima mee vermaken....
 
Terug
Bovenaan Onderaan