Wij van WC eend...lekker objectief stukje
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Wij van WC eend...lekker objectief stukje
.....En over 10-15 jaar krijgen de volgende hype die kortstondig goedkoper is...
En zo blijven we lekker doorgaan met korte termijn denken zolang het maar goedkoop is.
Zoals ik al eerder aangaf, waterstof is het meest voorkomende element IN HET UNIVERSUM, als daar gewoon een goede manier voor wordt gevonden om te krijgen en gebruiken heb je een vrijwel oneindige voorraad zonder giftige uitstoot. Maar dat gaat geld kosten en dat willen we natuurlijk niet
Je wordt voorspelbaar of je zit weer gewoon te stangen...Maar waar moet al die elektrische energie dan vandaan komen?
Ik weet niet of je nu aan het trollen ben of niet.Verder, als je je er in hebt verdiept weet je van bijvoorbeeld V2G. Energie opslag in een elektrisch voertuig.
Er is aangetoond dat de belasting op het net met een aangesloten V2G voertuig helemaal niet toeneemt maar zelfs AFneemt. Kun je nagaan als er veel V2G voertuigen zijn aangesloten. Het net is immers berekend op piekbelastingen en het V2G gebeuren vlakt die pieken effectief af.
De elektrische auto is geen probleem, het is een oplossing.
Ja, zoals gezegd, dat is leuk voor (rijkere) mensen met een eigen oprit en dak in de zomer, maar voor het overgrote deel van van de mensen niet van toepassing. En met 2/3 zonnepanelen (á €10.000 per stuk) ga jij niet het hele jaar je auto kunnen opladen.Aangetoond is dat de bezitters van elektrische voertuigen vaak ook zonnepanelen hebben. Die wekken hun eigen energie op, dat wordt alleen maar meer.
Wat betreft het totaal, ik heb al eerder geschreven dat bij genoeg elektrische voertuigen er netto een hoop energie overblijft maar daar hoor je nooit iemand over....
En ook lang niet alle energie die nu gebruikt wordt in de vorm van brandstof hoeft te worden vervangen door elektriciteit, die fout wordt ook telkens opnieuw gemaakt.
Maar ik ben niet tegen waterstof, alles beter dan zuigermotoren.
Die nadelen zullen t.z.t. toch ook wel voordelen worden, netzo alsde nadelen bij de eerste benzine motorenIk irriteer me altijd kapot aan die "iedereen moet aan het elektrisch rijden, want de rest is kut" gekkies.
Alleen maar de positieve punten benoemen en op de nadelen niet reageren of domweg ontkennen.
Doe die oogkleppen eens af.
Elektrisch rijden heeft gewoon te veel nadelen, waarvan meerdere in dit topic al genoemd zijn.
Het wordt voor dat soort figuren al gauw een soort religie, waar de ratio geen vat meer op heeft en dus ook geen rol meer speelt.Ik irriteer me altijd kapot aan die "iedereen moet aan het elektrisch rijden, want de rest is kut" gekkies.
Alleen maar de positieve punten benoemen en op de nadelen niet reageren of domweg ontkennen.
Ik hoop dat je dat zelf niet gelooft ... tegen 2030 zal het zeker niet lukken om alle auto's (en motoren), elektrisch te doen rijden.I.v.m. de steeds grotere klimaatgekte en dus met de motoren die we gewend zijn en niet zo'n Moulinexmotor.
Over een jaartje of 10 wordt de verkoop verboden en lang voor die tijd het gebruik ontmoedigd middels steeds hogere heffingen en belastingen.
In een decennium verworden we tot de ruiter op het paard die hoogstens zondag's op een daartoe aan gewezen parcourtje een paar rondjes mag rijden met lotgenoten uit 'een straks 'andere tijd'...
Hybrides zijn slechts een tussenoplossing, geen einddoel.
Men wil ons niet massaal aan de hybride hebben, men wil minder uitstoot.
De industrie reageert daar op en weet niets beters te verzinnen dan een ouderwetse benzinemotor te combineren met elektrische techniek om de slechte eigenschappen van de benzinemotor te camoufleren, acceptabel te houden zodat het onvermijdelijk naderende eind ervan kan worden opgeschoven, uitgesteld.
Jij ziet het alsof "ze ",mibnder uitstoot willen.. ik zie het weer eens als een melkkoe.
Dan wordt het dus een wankelmotor?Maar ik ben niet tegen waterstof, alles beter dan zuigermotoren.
Dezelfde hier vinden H2 voor auto's een betere keuze. Om voldoende h2 te produceren heb je minimaal 3x zoveel elektriciteit nodig.
Dus juist dan heb je bizar veel extra elektriciteit nodig.
Het is nog erger. De industrie kan er per saldo / onder de streep (flink) aan verdienen (zelfs alleen al aan subsidies en beloningen). Dit in tegenstelling tot de burger die alleen maar mag bloeden. Maar ja, niet zo gek ook. Want wie zaten er aan die klimaattafel? De industrie en milieu organisaties. Het burgerbelang werd nergens vertegenwoordigd...En dan wordt je toch kotsmisselijk als je die Jetten van D66 hoort vertellen dat we de lasten gelijk gaan verdelen over burgers en industrie qua CO2 uitstoot, en als ze dat dan gaan berekenen, gaat de industrie die 75 % van de CO2 uitstoot levert, maar 25 % van de lasten gaat dragen...
Ik wordt zowiezo al ziek als ik dat misselijke ventje op TV ziet, voor mij is dat HET schoolvoorbeeld van een politucus die daar zit om zelf beter te worden en daarvoor over lijken gaat...ik hoop dat ze in maart volledig afgeserveerd worden
Heb daar de afgelopen jaren meer over gelezen dan gezien, het zou geniaal zijn als het werkt gezien de eenvoud. Jammer dat er los van wat conceps niks concreet is ontwikkeld. Lees dat TATA binnenkort een experimenteel protype op de markt wil brengen, ergens anders staat weer dat dat verhaal een hoax is.kijk dit zou nog een alternatief zijn, je kunt gewoon langs elke vangrail om de 100 mtr een snelkoppeling maken, en hang je slang er maar aan en vul je cilinders maar weer
Rijden op perslucht...
misschien concentreren we ons wel op de heel verkeerde ontwerpen...
Op cambridge is een professor die heeft studenten die helemaal niets van techniek wisten, de opdracht gegeven om een accumulator te ontwikkelen met elementen uit ons periodieke stelsel waar we een overvloed aan hebben, dus zout, silicium, etc...
Die zijn daar al heel ver mee
Zoek maar eens op AMBRI