hoe vespa GTS op slot zetten?

AACEE

Rookie
3 okt 2011
5
0
Beste mensen,

Ik heb een vraag over hoe mijn vespa GTS op slot te zetten.
Zoals jullie wel weten zijn motoren maar vooral de vespa modellen erg gewild bij de dieven in mijn woonplaats amsterdam !

Ik ben van plan om een erg dik slot aan te schaffen een almax immobilizer (1 vd dikste sloten die er zijn 19mm) deze kan vrijwel zeker niet door de wielen heen ivm de kleine wielen en de remschijven en de scooter heeft geen swingarm waar je hem doorheen kunt halen... maar deze ketting is wel veilig voor betonscharen..mijn vraag is dus kun je hem om de treeplank heen wikkelen en dan om een paal doen ? dit zie ik vaker op straat maar heb hierbij een beetje twijfels... het slot moet dan natuurlijk niet TE lang zijn want als je de scoot op de juiste manier zou draaien haal je hem er zo af (het slot zit nergens doorheen dan) maar als hij net strak genoeg is om om de treeplank en een paal te wikkelen staat hij dan ''veilig''? of zijn er andere oplossingen hiervoor

als er iemand tips heeft hoor ik die graag


gr ACE
 
Goed verzekeren, als ze hem willen hebben, nemen ze hem toch wel mee.
 
Je beschadigt de treeplank ook aardig met zo'n slot (en anders doet een ander het wel.

Er kan trouwens wel een redelijk dik slot door die velgen hoor?
 
Antirobos.jpg
 
om het slot zit een hoes dus treeplank wordt niet beschadigd, en tuurlijk als ze hem willen hebben nemen ze hem mee maar altijd je best doen om het hun zo moeilijk mogelijk te maken toch? met zo een dik slot ben je iig de dieven met betonscharen voor en de meeste scootersloten worden gewoon doorgeknipt...

de foto hierboven is natuurlijk geen tip hierdoor staat de scoot nog steeds los
 
Om de treeplank word het een behoorlijk zwaar slot, ik heb er 1 van protec ART 4 bij easy part besteld van 120 cm, weegt al richting de 10kg zekers, maar past net door de wielen. Om de treeplank word een niet te tillen slot ben ik bang.
Als ze 'm willen hebben moeten ze het wiel er afhalen...doe dan maar, neem een Allrisk verzekering, de mijne kost ietsje meer als €200 pj kan je het niet voor laten. Al raak ik 'm natuurlijk liever niet kwijt.
 
Laatst bewerkt:

Waardeloos slot. Had eenzelfde slot voor mijn Vespa LX. En toch gestolen. Is ook niet ART gekeurd. '(

Heb na een half jaar mijn Vespa teruggevonden en de bevestiging aan 't stuur leek een paar flinke klappen te hebben gehad. Mijn gok is dat je met een flinke hamer het slot eraf slaat.

Moet wel zeggen dat het een gebruikersvriendelijk slot is (is met 1 beweging in enkele seconden op slot te zetten), maar ik zou meer vertrouwen op een ouderwets kettingslot.
 
Waardeloos slot. Had eenzelfde slot voor mijn Vespa LX. En toch gestolen. Is ook niet ART gekeurd. '(

Heb na een half jaar mijn Vespa teruggevonden en de bevestiging aan 't stuur leek een paar flinke klappen te hebben gehad. Mijn gok is dat je met een flinke hamer het slot eraf slaat.

Moet wel zeggen dat het een gebruikersvriendelijk slot is (is met 1 beweging in enkele seconden op slot te zetten), maar ik zou meer vertrouwen op een ouderwets kettingslot.

Ik heb het slot wat ik aanhaalde hier ook nog nooit gezien, maar laatst was ik een weekendje in Nederland, in (I Am)sterdam en daar reden duizenden vespaatjes rond (wel meestal met blauw plaatje, voor een Belg is het onbegrijpelijk dat iemand 3 of 4000 euro uitgeeft aan iets wat maar 25km/u mag rijden, maar dat is een andere zaak) en die vespaatjes waren bijna allemaal met zo een slot gesloten. Ik was stomverbaasd hoeveel vespa's er stonden en ook van het feit dat ze allemaal met zo een slot, vaak als enige slot, gesloten waren. Daarom haalde ik het aan. 't Leek me erg gebruiksvriendelijk, maar je hangt hem natuurlijk nergens aan vast met zo een slot..
 
om het slot zit een hoes dus treeplank wordt niet beschadigd, en tuurlijk als ze hem willen hebben nemen ze hem mee maar altijd je best doen om het hun zo moeilijk mogelijk te maken toch? met zo een dik slot ben je iig de dieven met betonscharen voor en de meeste scootersloten worden gewoon doorgeknipt...

de foto hierboven is natuurlijk geen tip hierdoor staat de scoot nog steeds los

Zo'n gek idee is dat slot dat Metalpe suggereert niet, want het lijkt mij dat mits je de scooter dicht genoeg naast een lantaarnpaal zet, je het slot om de lantaarnpaal kan vastmaken. Maar misschien zie ik dat verkeerd?

Overigens zou ik de scooter op die manier niet "permanent" parkeren, dat zie ik meer als een beter alternatief voor het schijfremslot.

Dat dikke slot om de voetenplank leggen en zo aan een paal vast is best een goed idee. Zo'n haak aan je scooter is leuk, maar ik vraag me dan af of die haak niet sneller in 2 stukken ligt dan het slot :?

Last but not least: goed verzekeren inderdaad. Want als ze 'm willen hebben...
 
Almax sloten open maken zonder sleutel




19 mm dikke schakels kan je opnieuw gebruiken, vespa wel weg.
 
Laatst bewerkt:
zo misschien vastzetten een artago 18mm beugelslot en dan een stuk almax ketting om een paal en dan door de beugel heen vastzetten.
Almax is niet in Nederland art goedgekeurd.
ketting van 150 cm is misschien net te kort om door de treeplank te halen.
ik heb een art5 luma ketting van 170 cm maar de hoes is snel kapot.
full
 
Laatst bewerkt:
ok bedankt voor de info jongens hier kan ik wat mee... degene die het openen van almax sloten postte die sloten zijn niet van almax zelf alleen ze worden wel bij de kettingen geleverd mocht je dat willen, ik was van plan om een almax ketting te kopen en het hangslot van het merk ABLOY er is online nog niemand in geslaagd om dit slot te openen met lockpick of wat dan ook... hij kost wel wat maar het geeft je toch wat peace of mind dat je een ketting en hangslot hebt wat beide niet open gaat tenzij met zware hydrolische kniptangen of met slijptollen...

ik ben toch van mening dat de meeste diefstallen gewoon met betonscharen gebeuren... en het zal je verassen dat de meeste abus sloten of luma sloten gewoon doorgeknipt kunnen worden met grote scharen en dat wil ik gewoon voorkomen...

alleen wel vreemd dat almax dus kwa verzekering niet goedgekeurd is ???
 
Wat dacht je van en alarm ? Er is een speciaal alarm te koop met beschrijving voor de GTS hoe je hem in moet bouwen.
Schrikt altijd af die pokke herrie. Of niet ? :?
 
almax ketting zal zeker goedgekeurd worden in nederland maar ze moeten hem dan wel aanbieden om te keuren bij art keuring.
mijn kettingslot ligt op de foto nog op de grond maar tegenwoordig schuif ik 2 schakels op bij het plaatsen van het slot en hangt de ketting in de lucht zodat ze niet makkelijk kracht kunnen zetten met een betonschaar.
de scooter vast maken via de treeplank aan een paal valt niet mee, de zware ketting onder de treeplank moet natuurlijk omhoog getrokken worden en dan moet je teglijkertijd de ketting die bovenop de treeplank goed vast houden anders trek je dat deel weer weg, en dan terwijl je de twee delen vasthoud moet je het slot er nog om krijgen, misschien na veel oefenen gaat het beter.
 
Wat dacht je van en alarm ? Er is een speciaal alarm te koop met beschrijving voor de GTS hoe je hem in moet bouwen.
Schrikt altijd af die pokke herrie. Of niet ? :?

alarm is allemaal leuk en aardig en dat zit er ook op... maar kan jij met een veilig gevoel ergens binnen zitten wetende dat iemand met een busje hem zo meeneemt?
 
Ik weet dat dieven vooral scooters uitkiezen die geen startonderbrekers hebben, daarna scooters die niet met een ketting ergens aan vast zitten en door 2 personen in een busje geladen kunnen worden.
de GTS is standaard uitgerust met een startonderbreker, een alarm orgineel Piaggio is rond de 200 euro, informeer hier even naar bij je dealer.
In combinatie met wat voor kettingslot dan ook, het liefst een ART3 goedgekeurd slot voor je verzekering hoef je je helemaal niet druk te maken om diefstal.
Als er veel mensen langs je scooter lopen s'nachts, adviseer ik je wel om een hoes te kopen, zo houdt je hem uit het zicht, bescherm je hem tegen de elementen, en gaan jaloerse mensen jou scooter niet beschadigen.
Toch jammer dat als je s'ochtends buiten komt om naar je werk te rijden en erachter komen dat een jaloers triest persoon jou achterlicht kapot heeft gemaakt of de voorkap heeft gekrast.
 
Laatst bewerkt:
Zwaarder straffen van diefstal zou ook wel helpen in dit K++ land

Scooterroof bij Utrechtse Jumbo gefilmd | RTV Utrecht

(Wou een tijd geleden een Gillera runner of hoe heet zo'n 180cc ding kopen,Zij de dealer Ik verkoop deze niet aan een Jou,ivm beroven van zo'n ding)...
Heb toen Habana gekocht,daarna Vespa S125

Hou als Ik ergens ben altijd id gaten,of zet de Scoot bewaakt,of voor de Winkel!
Groet,Karin
 
Laatst bewerkt:
Ik zet het liefst een stevig slot op het achterwiel van m'n Vespa GTS 300 Super, echter de opening tussen velg en remschijf op het achterwiel is heel erg klein. Een alternatieve manier is om een dik ketting slot vanaf de uitlaatzijde om een segment van de velg te leggen (dus tussen velg en remschijf) en die ketting dan om een vast object te bevestigen: op die manier kun je alsnog een dik ART4 ketting gebruiken voor je Vespa GTS. De ketting die ik hierbij er net tussendoor kan schuiven is een Magnum model 4088, ART4.
 
Terug
Bovenaan Onderaan