Hoe verroeste uitlaat bijwerken voor weinig?

Kabouter Puntmuts

Blue Ninja
19 mei 2003
7.707
873
IJsselstein
Zie hier mijn verroeste uitlaat:

P2020063C.jpg
P2020065C.jpg

Nou begrijp ik best dat dit een hopeloos geval is dat in de oud ijzer bak hoort, maar ik wil niet teveel geld uitgeven aan mijn oude ZX-7R.
Daarom vraag ik mij af of er een soort verf bestaat dat je erop kan smeren zodat het in ieder geval een tijdje wat netter uit ziet.
En natuurlijk ook met een staal borstel eerst de losse roest eraf.
Kan iemand mij iets advieseren?
 
Het is ook geen wedstrijd, maar ik dacht ik deel mijn ervaringen tot zo ver, ik heb het geduld niet om een week lang zonder motorfiets te zitten :p

Was benieuwd naar de resultaten op kortere termijn en dan is harpic/wc-eend niet echt geschikt in mijn ogen.

Gewoon een experimentje met wat foto's.
 

Is dit een bruikbare methode? ik vraag me af of dat spul ook in NL te verkrijgen is.
Als ik de reactie van het RVS zo zien vermoed ik dat het zoutzuur bevat en je dus het RVS eigenlijk aan het etsen bent. Dat is GEEN lief spul en moet absoluut niet zonder beschermingsmiddelen als minimaal handschoenen, bril en ademmasker gebruikt worden.:(
 
Als ik de reactie van het RVS zo zien vermoed ik dat het zoutzuur bevat en je dus het RVS eigenlijk aan het etsen bent. Dat is GEEN lief spul en moet absoluut niet zonder beschermingsmiddelen als minimaal handschoenen, bril en ademmasker gebruikt worden.:(
Die kerel staat het te spuiten alsof hij de plantjes water geeft. Ik houd het wel gewoon bij de borstel. Is allemaal goed gelukt.

Nu een kwestie van bijhouden. Daar nog tips voor om het ook roestvrij te houden?
 
Is dit een bruikbare methode? ik vraag me af of dat spul ook in NL te verkrijgen is.
Die uitlaat is niet verroest, slechts een beetje verkleurd. Niets aan de hand, met beetje poetsen makkelijk te verhelpen.

Het is ook geen wedstrijd, maar ik dacht ik deel mijn ervaringen tot zo ver, ik heb het geduld niet om een week lang zonder motorfiets te zitten :p
Was benieuwd naar de resultaten op kortere termijn en dan is harpic/wc-eend niet echt geschikt in mijn ogen.
Gewoon een experimentje met wat foto's.
Prima toch :t

Even soort van off topic; ergens in het begin van dit topic had ik een glas met zuur gevuld om de methode te testen op klein spul (werkt goed!)
Inmiddels is het zuur geheel verdampt en is er dit over:

P5020485C.jpg


:+
 
Terug
Bovenaan Onderaan